1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533462 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Poffa: "Gullänget is tha place"

Arbetarnas kvarter.

knaskamilla:
Du överdriver då alltid. Men visst, du bodde kanske i Gullänget när jag satte igång.

Poffa:

Det har nog inte med vilket årtal han lever i att göra, snarare hur lång tid det tar för honom att författa inlägg. Du ska se att han började på det där för fyra-fem år sedan.

westerlind: Vilket årtal lever du i?

1. Gullänget is tha place!
2. Scim har bott här i 3-4 år
3. Kamilla har inte bott här på 2 år.

Godmorgon världen, typ!

scim:
"scim@Gullänget"
Men härräguh, hur länge har det här pågått?

Själv såg jag just det här, blev deprimerad och började grubbla: vad jag vet är du en pigg, intelligent och trevlig person. Ändå väljer du att bo med Poffa, Salle och Kamilla - vad döljer sig bakom en sån här tragisk händelse? Är du utsatt för utpressning av Gullänget-j-larna?

Behöver du pengar för att ta dig därifrån så ställer jag upp, inga problem.

Modoante:

Handlar väll mycket om att dom känner sig pressade ledningen att göra klart med spelare. Sedan så tackar ju dom bästa nej hela tiden och det slutar med man hamnar långt långt ner på listan och bara för kunna lyckas värva något och försöka lugna så ger dom väll en bra lön.

Jag har verkligen svårt att kunna se att vi ska kunna presentera 4 riktigt bra spelare på dom 4 platser som återstår. Känns som att om det kommer 1 riktigt bra får man vara nöjd och hoppas på vi undviker kvalserien i år igen.

Salle: Rutin har han kanske men kvalitet?ser inget i hans stats som får mig att tro att han inte riskerar att bli en ny Morrison.Det enda man kan se av hans statistik är att han blir sämre för varje säsong.

Modoante: Managers som vet att MoDo MÅSTE ha tag på en målvakt med rutin och kvalite.

Allt är dyrt när man inte lämnat sig nån utväg.

Cyklob: Hur kan man ge en medelmåtta som Malek en sån hög lön det är för mig en gåta.

Icing-Ove:

Har ingen aning alls vad Malek kommer tjäna i MoDo det enda jag hörde var att han kommer få en otroligt bra lön sett till vad man betalt för löner tidigare.

Salle:
Puh! Nu har ju MoDo råd att värva Obsut, Kaberle och Rachunek...

Icing-Ove: Tyckte väl att jag nyss hörde ett jubel från trakterna söder om Husum.

Och det hörs fler från olika håll i nejderna. :-)

Paddan: Har LJ bjudit in kollegiet på saft å nybakat?

Salle: Neeeeeeeeejeeeeee, himlen faller ner över vår lilla trygga värld. Bäst att fly till Remsle ett tag...

scim: Jupp, det var analoga tider det. Knappa in långa kodrader via fjärrkontroller och dumma menysystem. Ett enda misstag och det var bara att börja om från början.

Hade (har) tom en Pic-programmerare för att kunna "grundprogramera" tomma kort.

Salle: Piratkort? Var inte det något skumt 90-tals fenomen?

MorganaLefaey: Det finns på tok för många Soff-coacher är det du säger alltså?

Såna som inte alstrar nån som helst inkomst till deras klubb. Inte ens en korv eller två på J-20 matcherna. Tänk om dom använder nån slags piratkort för att se på TV-matcherna "gratis" dessutom.   ;-)

Cyklob: Nog har man förstått att klubben fått otroligt många nej från spelare då man fick höra ca 7 ggr att målvakten snart skulle vara klar samt att det så här långt inte dykt upp ett enda förvärv som får en le och hoppas på stordåd.

Har också hört det ryktas om att klubben faktiskt blödde otroligt mycket förra säsongen pga utebliven publik, försäljning, räntor och tragiska förvärv. Men om det är så illa så det bör gå ut över truppen har jag inte fått någon uppfattning om.

Däremot så envisas många med att säga att vi har pengar, försäljningen av årskort och loger ser bättre ut än förra säsongen osv så jag har ingen aning om hur det egentligen ser ut. Men klart är att modo för tillfället ser ruskigt bleka ut och oron har infunnit sig för länge sedan.

Cyklob:
Malek tjänade 1,8 miljoner SEK i Plzen enligt tidningsuppgift där, vilket innebar 150,000 i månaden. Vad får han då här i MoDo, 200,000?

Hursomhelst, Hedin, Krizan, Ulmer, Yetman, Warg och Wernblom frigör ju en rejäl lönepott om de alla lämnar, så ut och köp.....

MorganaLefaey:

Av det jag tagit del av är att man fått otroligt mycket nej från spelare, sedan även att klubben inte alls har så bra ekonomi som del flesta säger och påstår. Tydligen ska målisen vara riktigt dyr.

jag brukar aldrig skriva något om jag inte fått informationen av denna person men känns ganska säkert att fallet är så här.

NuMo:

Va? Har han? Vilken lögnare. Liar! :)

Nä, jag tror nog inte heller på dessa rykten. Men vänta lite. Kanske, kanske...

Det enda som möjligen kan tala för är att han hade rätt angående Warg och Wargh

Äh, vi sätter på något passande:

www.youtube.com/watch?v=iaysTVcounI

Här är ett riktigt obekräftat rykte:

Jag drömde att Krizan skrev på för MoDo. Jag var på plats när han presenterades och vi gjorde High Five efter presskonferensen.

Han hade skaffat ett Buffalo-Bill skägg, dagen till ära.

Behöver jag tillägga att jag hade dryga 40 graders feber och yrade rätt rejält.

NuMo: Timrå låter som ett riktigt rekordlångskott. Samme har väl dessutom det rätt så nybyggda huset kvar i Ö-vik. Det, om något, talar väl för en flytt tillbaka dit.

Modoante: Spela roll.

På offisijälla har hellge satt igång ett rykte om att tvillingarna skall spela i Modo den här säsongen för att de är mätta på NHL. Å andra sidan så sägar han också att Samme skall spela i Timrå för att det är nära Ånge. det kan det dock inte finnas någon rimlighet i för då hade han såklart valt Ånge. det är ju supernära.

MorganaLefaey: det påstås på tikarnas Forum att Obsut är klar för Timrå kan bara vara lösa rykten men jag har på känn att det är sant.Blir inte särskilt förvånad om vi missar Lubos Bartecko också.

Cyklob: Det man fått höra från klubben har hela tiden varit att man inte skall nalla av spelarbudgeten när man drar ner på utgifter den här säsongen och med tanke på att man blivit av med ett gäng spelare som borde haft en ganska ok lön så hoppas man ännu på några fina förvärv. Laget ser som du säger ganska svagt ut och får man inte tag på minst 2 till vår andra formation så kan det bli jobbigt om inte en massa spelare höjer sig igen. Men man blir ju orolig när du kommer med sådana där uttalanden. Vad kan du ha fått höra? Icing: Skräcken vore att man får 1 forward och en back och sedan säger att de har en trupp de tror på som kan kryddas på när serien kommit igång.

Cyklob:
Förväntningarna sjunker ju för varje vecka som går. Snart kommer väl ett sånt där härligt uttalande. "Vi har en trupp som vi tror på hur mycket som helst".

MorganaLefaey:

Svårt att ranka när ingen har trupperna klar som du säger. Men dom har ju rätt i en sak i alla fall MoDo är otroligt svaga på papperet just nu.

Och om det jag fick höra igår stämmer så börjar jag verkligen tvivla på att vi får se 4 bra spelare till.

Frisco: Aftonbladet har fått för sig att ranka lagen som det ser ut just nu. Vilket är ganska missvisande då vissa har sina stjärnor klar medans andra inte har det.

Men lägger in deras kommentar om Modo så kanske det blir lite snack på den här sidan en stund.

"Jaha, vad blir det här? En oprövad coach. En ny målvakt som avslutade förra säsongen som tredjemålvakt i klubblaget Plzen. En handfull stjärnor som inte har levererat på två säsonger. Slutspel, åtminstone?

! Superkedjan Sundström, Skröder och Zuccarello Aasen är intakt.

? Hur mår egentligen Modo?"

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/article5156152.ab

MODOJohan: God sort.

Lumber Jack: Sortens korvbröd? Vad vill du ha då? Svensk Cater använder samma leverantör av korvbröd som de andra aktörerna inom grossistbranschen,

MODOJohan: Vi snackar inte kvalité, vi snackar sort.

Lumber Jack: Så du tror på fullaste allvar att om Servera eller Menigo hade varit huvudleverantör av korvbröd så hade det varit annorlunda kvalitet?

Lumber Jack: -bröd +gröt

Lumber Jack: Det får bli hotbrev och insändare. Korvbröd som smakar havregrynsbröd är inte bra. Möjligen om det var morgonmatcher.

Frisco:

På korvbrödsfronten intet nytt. Där hade vi också behövt ett nyförvärv...

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4230&rows=5

Poffa: Heja Norge!

Olle: glöm det...

arnio: *host* Blindenbacher *host*

arnio: Nu hamnade du i fel bok, igen.

Spännande värvningar måste jag säga. Viss chans på slutspel återigen tror jag.

Wayne Gresky: Det kan han säkert, men jag sätter ett lägre mål som jag ändå är nöjd med och hoppas på att det blir bättre än så. Oavsett vilket, jag gillar värvningen.

Poffa: Om han är så talangfull som det sägs så kan han nog vara mer än en grinder om två år.

renen: Ur Hasses senaste krönika på offfisijälla.

"Lugnet själv i MODO Hockey? Ja, till viss del.
Men vänta bara, snart händer det saker."

www.modohockey.se/lopsedel.cfm?ID=263&read=senaste

Nu hade visserligen Hasse fel angående en massa ifjol, konstigt nog, men det där verkar ju som om dete inte vore snutet ur näsan.

NuMo: Har absolut ingenting emot att vi värvar lovande junisar, det är bara bra för framtiden.
Sen är det ju så att det är en oerhörd konkurrens om godbitarna, vet att MoDo lagt ett bud på Obsut, sen om det räcker eller inte återstår att se.

NuMo: Den här värvningen gillar jag. Långsiktigt kan vi få en bra A-lagsspelare och på två år kan han byggt på sig 10 kilo muskler. Vi får då en stor och stark grinder. Intressant.

renen:

Nej, det är klart att vi måste ha bra nyförvärv. Jag bara reagerar på fenomenet att så fort Modo gör ett nyförvärv, oavsett om spelaren är en komplementspelare eller som i det här fallet, en lovande junior till juniorlaget, så blir kommentaren ofta "men".

(Jag håller med om att det är jobbigt att vänta nu. Kanske man inte kommer att göra något nyförvärv den här säsongen?)

Fast det är betydligt väre när det komentaren kompletteras med.
Typ: - Borde man inte satsa på ett toppförvärv i stället för....osv.

NuMo: Ojdå har vi gjort klar truppen? Ja då tar jag tillbaka :)

renen: Vadå "men"?

« · 1160932 · »