1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 541605 inlägg · 4143 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
El Maco: Men vi fick ju ut nåt av vårat fiasko då vi blev av med tränare, VD, sportchef och ordf som hindrade laget och dess utveckling.
Detta kan vara det bästa som hänt klubben sen bygget av SA så jag och många med mig är idag "glada" att det gick som det gick.
För hade vi kommit till slutspel så hade nog många bara skakat på axlarna och gått vidare.

Poffa: Precis. Som i vintras. Det känns dystert att bara komma åtta, då är det ju en ljuspunkt att Modo missat slutspelet.

spud:
Nubben sitter fortfarande inhamrat i väggarna i E.On...Varför heter det att vara spiknykter? Det låter lite skruvat....

bisterfinnen: Men är det inte så att i samband med det(när den försvann) så slutade de tycka om sprit? Innan den försvann älskade de nubben, alla ville ha en del den. Men efter den försvann fick de ordning på sitt problem och genast slutade tillbe denna ibland så festliga dryck.

Poffa:

Det enda jag vet är att tikarna verkar ha väldiga problem med spriten, så mycket tjat som det är om nubbar som försvann för länge sedan.

El Maco: Ett ljus i det annars så totala mörker som ni befinner er i. Jo, jag förstår att ni känner det så.

Salle: Modo blir vår lyktstolpe även kommande säsong.

bisterfinnen: Ungefär som spela död. Vilket råkar vara kommande säsongs speciella övning.

Paddan:

Agility? Det låter mer som träning för tikar?!

bisterfinnen: Haha. Fast då får jag väl kontra med herr Dettners blogg och kommentarer till bilderna i reportaget.

"Hasse har kommit hela vägen till powersteget, i sin satsning att bl.a. bygga grymt stark, stabil och explosiv rotationsfysik. Övningen heter "Horisontella upprepade explosiva medicinbollsslag" och innebär att man slår en 3 kg medicinboll höger vänster så snabbt det bara går under 6-8 sekunder!"

"Hasse lär sig "Dubbel T-sprint", en av många speciella agilitybanor för hockeyspelare som jag använder när jag konverterar stora starka men fortfarande långsamma muskler, nervimpulser och programvaror till grenspecifik POWER!"

Paddan:

Hehe. Otack är världens lön. :-D

Icing-Ove: Som jag hoppas att Hasse får en kanonsäsong denna säsong, inte bara för att det vore ett stort tillskott till MODO:s backlinje, utan för att Hasse ska få lön för all träning som han lägger ner. Han är verkligen värd det.

bisterfinnen: Det var väl som själva faan att de skulle lägga ut artikeln precis efter att jag suttit och jävlats med scannern.

bisterfinnen:
Det låter som att Jonsson kommer att spela i 7 år till. Platsar han så får han ju gärna fortsätta. Han verkar ha grym motivation.

Paddan: Äh, det där blev tydligen genvägen till mitt filarkiv. Jaja, det kanske ni får stå ut med.

Så har vi då en bild på Snygg-Hasse... om det funkar.

I sådana fall ska också artikeln om den nya funktionella försäsongsträningen finnas inskannad.

Surovy up for grabs enligt AB. Vore ju inte så dumt.

Paddan: Jo det var en stilstudie i vältränade ben och armar. Och inuti var det en bild där han ser ut som en sprinter precis ut ur startblocken.

Salle: Om jag minns rätt så var väl bilden på tidningens framsida ganska intressant. Där det såg ut som att Hasse Jonsson utövade slungboll med en kanonkula eller liknande.

Paddan: Synd att det inte kom online för det var en bra artikel.
Dessutom var det lite coole bilder för flickorna att titta på.

Lumber Jack: Oj, tänkte inte på det svarsalternativet. Det är klart man vågar cross-checka när man spelar med ryggplatta.

Paddan: Svaret på den frågan är enkel för Peter Nordström.
"-Så ofta jag kommer åt! Gärna i huvudhöjd."

Nikki: Hehe, jag har inte kvar tidningen och minnet är lika bra som Carl Lidboms.

Men det handlade väl något om att göra träningen mer funktionell, där de till exempel jämförde med bänkpressmomentet. "Hur ofta gör du en cross-checking med fullt stöd för ryggen?" var den frågan som ställdes.

Paddan:

Är ju ditt ansvar att lägga upp en recap :-)

Så var det ju faktiskt en artikel idag i Allehanda, om Snygg-Hasses träningsprogram. Som vanligt verkar de för "snåla" för att lägga ut artikeln online.

Lumber Jack: Ah, just det ja. På den tiden när det i princip endast var Nya Norrland som lyckades snappa upp några spelarrykten, eller intresserade sig för ishockey även när det inte var säsong.

Freddan, Bjuhr, Bäckström och Steen käkade i varje fall lunch på arenan idag. Då var alltså Horava ensam ute och plågade spelarna, förmodar jag.

Paddan: Det enda sanna reportaget gjort efter ett sommaruppehåll måste ha varit det i Nya Norrland där en testcyklandes Högardh hånades av sina lagkamrater medelst hejaramsan "Biff med bearnaise".

Nu vill man snart läsa något om att "Milo är väldigt nöjd med testresultaten vid återsamlingen idag, och tycker att det ser ut som att spelarna skött träningen bra under semesterveckorna. Men vi får se hur möra de är efter mina kvartssamtal med spelarna."

Icing-Ove: Det beror lite på om freddan anser att det finns utrymme i eknomin att värva 2 så skadebenäga spelare. Han vill sondera andra spelare först.

Icing-Ove: Mackan har blivit lovad att ingen i hela serien skall få haka honom och därför skrivit på för ett kontrakt som kan rivas efter varje match. Foppa undersöker möjligheten att ersätta den skadade foten med en helgjuten grilla och på så vis komma tillbaka till 100%. Eller ja 96% eller något då en del av kroppen offras.  

spud: Det förklarar den tunna truppen, han och Foppa är klara för spel :-)

Petey21: Och den back som det inte blev, han kommer att spela i New Jerseys organisation kommande säsong.

Paddan: Tommy Wargh får även sällskap i sitt nya lag av Marcus Högström, som spelat med J20-laget de senaste åren.

Icing-Ove: Med undantag för Mojzis som kommer veckan därpå och Green som väl kommer först dagen innan "första isträningen".

Bara så ni vet, Roman Malek kommer till Örnsköldsvik den 16 eller 17 juli. Måndag 20 juli återsamlas truppen för tester och fortsättning av försäsongsträningen.

Hoppas nu bara att Malek inte intagit för mycket potatissallad och Zlatopramen i sommar...

Icing-Ove: En tränad och nykter Döme vore inte fel, men det lär nog vara lite si och så med både det ena och det andra...

Icing-Ove: Nämen, nog är det väl mer än 3 år sedan Martin Wilde gästspelade i klubben?

Paddan:
Det är idag treårsjubileum av klubben viktigaste värvning genom tiderna...

Inte kan det väl vara nyförvärvsdags igen? Åffisijälla verkar ligga nere.

Frisco: Aja, just det ja, som en service till Hahl Bundy blir därför nästa mening lite mer lättförståelig.

En måke i hånden er bedre enn ti fugl dritt på bilen.

Paddan: Vi har många norrmän i laget.

Hittar inte Freddan-intervjun på nätet men här är länken till Wargh-nyheten.

[url=allehanda.se/sport/1.1202057]http://allehanda.se/sport/1.1202057[/url]

spud: Är en stad på drygt en miljon invånare en rysk by?

Lumber Jack: Ja man undra hur han tror att hans axel ska må efter ett år på en luftmadrass.
Men jag gillar ändå den karaktär han visar när han väljer att sitta i nån by och pka buss ett par tusen mil.

Lumber Jack: Är inte rysk sjukförsäkring att sätta ut spelaren på närmsta busshållplats, och sedan får de ta sig hem till hemlandet bäst de kan?

Paddan: Vi får hoppas att de betalat in en rejäl sjukförsäkring.

MorganaLefaey: Så har tydligen Tommy Wargh också hittat arbetsgivare. Det blev Molot-Prikame Perm som spelar i Vysshaja Liga

MorganaLefaey: Har tyvärr inte kvar tidningen längre.

« · 1167758 · »