1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534077 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Nikki: Simon Hermansson? Nån som kan täcka upp mitt mentala kalhygge?

Nikki: Simon Hermansson, ytterligare en junior med andra ord. Är det Lennarts son?

56.08 2 - 3 EQ MODO 20. STEEN, Oscar
52.33 2 - 2 EQ MODO 22. HERMANSSON, Simon

Går snabbt när man sätter fart.

NuMo: Det är väl så det har sett ut tidigare säsonger också, men då har Luleå varit sista träningsmatchen innan serien börjat.

Poffa: Sen Lulio så har vi knappt haft en målchans verkar det som.

renen: 2-1, reducerat av Salle.

Nikki: 2-0 nu, man kan inte påstå att vi får spela ihop laget nu i SCA-Cupen.

Tog inte lång tid innan den nollan spräcktes...

Zuccarello tillbaka men ingen Skröder.

Green - Steen - Salomonsseen
Zuccarello Aasen - Svartvadet - Enström
Molinder - Forsberg - Häggström
Hermansson - Weber - Olden

Sondell - Timander
Pikkarainen - Hållberg
Mojzis - Westin
Bonsaksen

Paddan: Oops... :-)

Nikki: Intressant symbolik i blogginlägget på Mod & Hjärta. Dingbats!

Cyklob: Intressant hur man kan se en match så olika, måste jag medge.

Jag och min bror var på plats och hade otroligt svårt för Mojzis fäbless för att hålla i pucken en extra halvsekund innan han levererade pass, både i uppspel och power play. Plus att han hade stor felprocent på förstapassen i de två första perioderna. I tredje slog han fram bättre och hans skridskoåkning är flytande skönhet, ska sägas.

Sedan tyckte vi att Green spelade upp sig ju längre matchen led och hade flera puckvinster på offensiv del av banan, plus ett antal gånger då han själv checkade fast Sundsvalls backar och stressade fram pucktapp som ledde till chanser för oss. Sedan var han inte speciellt mycket vän med pucken förrän i sista perioden då han mycket väl hade kunnat hamna i protokollet om antingen Svarten eller Köttbullen hållit klubban efter isen när han passen kom.

I övrigt håller jag med. Ytterligt grå insats av Modo som behöver steppa upp å det grövsta innan det är dags att spela om poäng.

En fråga till dem som sett fler matcher; Spelar dagens Modo alltid med det långa passet mitt i banan som ska skarvas ut på ytterforward med fart? Läses sönder av alla från P99 och äldre. Sundsvall hade inga som helst problem att sätta press på puckfördelaren i mittcirkeln och oftast slutade det med låsta positioner eller pucktapp. Inte speciellt imponerande eller för delen uppmuntrande inför framtiden. Jag är inte tillräckligt skillad för att ge något svar på vad som behöver göras, men jag misstänker att passningstempo har en del med saken att göra.

Som en parantes var vi inte heller speciellt glada över att så många potentiella spelvändningar slarvas bort av egna små dribblingsutflykter och vändningar i egen zon istället för att spela pucken framåt. Där var framförallt Pikka och Svarten rejäla syndare, men jag väljer att skylla det på att de inte gav motståndet tillräcklig respek. Det blir lättare att sova då.

Henning:

Kanoners :)

Nu finns matchbilder och eftersnack med Timander och Lundström ute på ST-tv, se länken.

Kom nyss hem från Sundsvall-Modo och det finns väll egentligen inte så mycket att säga om matchen riktig skit match från MoDos sida. En sak som man kunde konstatera i alla fall är att vi saknar några bra målskyttar och att vi är alldeles för tunna framåt.

Vissa spelare stack väll ut lite i alla fall.

Svedberg bra i målet sattes inte direkt på några svåra prov men tog det han skulle.

Mojziz stabil med bra uppspel matchen igenom.

Steen klart bästa offensiva spelare i MoDo tog för sig och skapade lägen åt dom andra.

på minus sidan så är det nästan resterande lag men Josh Green var totalt värdelös om man får uttrycka sig så. Typ hela läktaren jag satt på satt och hånade och sågade han matchen rakt igenom med all rätt. Niklas Johansson som vi lånade i matchen mot Luleå hade varit en bättre investering känns det som.

spud: Jag anser att han inte är redo för att stå 45 matcher i ES ännu, trots att han håller nollan. Han är 20 år och jag gillar att man skyndar långsamt med målvakterna. Därför är det min åsikt att han kämpar om förstaspaden "inom något år".

Poffa: Inom något år? Han visar väl nu att han vill stå i år. Han kan ju inte göra mer än hålla nollan, så hur bra han är har vi ju inte sett än.

Lite äckligt (på ett bra sätt) är det trots allt att vi släppt in nio mål på åtta matcher. Och då kom fem av dessa i en match.

Icing-Ove: Eeey! Två av nollorna gjorde han som 19-åring. ;-)

Det kan inte bara handla om att han får stå i matcher mot sämre lag. Han spelade riktigt bra mot Löven och om han spelat lika inspirerande i de två andra matcherna så är det ett fint bevis på att han verkligen tänker kämpa om förstaspaden i MODO inom något år. Jäkligt skoj är det, i vilket fall.

Nikki: Applåder till Svedberg, 3 nollor av en 20-åring, succé!

Måste ha varit en av de snabbaste matcherna jag sett det här. Inte ens två timmar. Men kanske borde göra Svedberg förstamålvakt, lär ju inte förlora några matcher eftersom att han inte vet hur man släpper in mål.

Berka: Skoter, mja det kanske man kan kalla det =) Can Am Spyder Bombardier :) Häftig! NU iväg på kräftskiva!

MODOJohan: haha jaså gillade du inte hojen?
Bombardier... e inte de en skoter ? =)

Berka: Nä, haha, den la jag av hos polisen *ASG* Blir nog en lugnare variant nästa säsong. Funderar på att köpa en Bombardier :D

Bissett19: Tack

Har sett dem två första perioderna på plats mellan Modo-Sundsvall,och det är ett ganska oinspirerat Modo som ställer upp idag.Det märks speciellt på dem etablerade spelarna,Salomosson,Svartvadet och Timander,visserligen smäller Timander på rätt friskt,speciellt i första.Men man ser att dem tar inte dem där extra skären för att nå pucken och motståndaren.Annars får man titta mycket i programbladet på vem som har pucken,för det är mycket ungt och nytt för ett otränat Modoöga;)
Svedberg spelar tryggt och bra,sen tycker jag Sondell varit den bäste backen i Modo.
Dags för en promenad ner till hallen o se slutdelen av matchen.

MODOJohan: Det måste bero på hallona gumman lagt i champagnen =/ Äta fruk när man ska dricke??! Märkligt.
Skål på dig =) Har du kvar "Rettan?

Berka: Fyfan Berka vilken poet du har blivit! Fantastiskt! Skål på dig min vän!

Icing-Ove: Susse 1 mot 1 mot corso, snurrar upp han likt the turning torso, makrill starkov och per slak i all sin ära, men mot salle det ser ut som dom åker i tjära, 0-3 i baken åkerlund på rygg i sin bur, publiken i eon oberopar "bara tur" Ute på isen är det ett jäkla drag, synd att det bara gäller modos lag, i mittzon sondell med anger krockar, Skröder blir fri och 4-o vi bockar
Förlorad tek och pärrsinen på isen krålar, challe i båset med hembränt han skålar
Matchen är slut och trumman e tyst, från playwoodladan hörs inte ett knyst
Inte heller från läktarn det hörs någon sång, de roliga e över för denna gång
Nu höjer jag glaset och till mina modovänner säger skål, just av den enkla anledningen att jag behöver alkohol.
SCHHkkhåålL...

Paddan: Stämmer.

Salle: Visst var det där Häggströms första mål som medlem i MoDos A-lagstrupp?

Hahl Bundy: Inte för att jag är speciellt insatt i er trupp. Men inte räknar du väl med artistarna som spelare borta? Inte direkt så att de skulle kunna ha varit med om man säger så. Ni får nog  vänta några matcher in i serien innan de kan tas upp.

Nikki:
22.32 0 - 1 EQ MODO 6. HÄGGSTRÖM, Magnus
(10. SKRÖDER, Per-åge)

Oj, Häggström gör mål. SM-Guld!

Nikki: Lugn, minns förlusterna mot bl.a Löven 2006...

Kan inte ens skjuta fler skott än Sundsvall. Blir nog Kvalserien det här.

Hahl Bundy: Jo en slutsats kan jag iaf. dra, de va synd att jag missade matchen då de hade varit kul att spana in alla dessa junisar visa upp sig.

Det är ju trots allt båda lagens framtid =)

Berka: Jag instämmer.

Nikki:
Ah, Mattson är ju med. Apropå tuff, var har min släkting Johan Dahlberg tagit vägen? Verkar vara kvar i Hudiksvall när jag kollar lite snabbt.

Hahl Bundy: Jag har aldrig sagt,el trott att modo kommer dominera.
Menar bara att dra några som helst slutsatser av denna träningsmatch e bara rent löjligt!

Berka: Knappast. Ni som saknade i praktiken hela laget, 9 mot 5 men vi hade ju tex lika många junisar som er konstigt nog.

Nä, ni kommer att tokdominera med tanke på er starka insats med hela laget borta i en ytterst medioker försäsongsmatch.

Icing-Ove: Så va munhuggeriet redan igång på allehanda.se efter derbyt i onsdags. I timrå är man över sig av lycka och somliga svävar på moln, vissa har t.o.m börjat med verbala personangrepp i felstavad form.

Ja vad ska man säga, timrå slog modos reservgäng på hemmaplan i en träningsmatch, så nu hamnar Sm-guldet per automatik i timrå!

Icing-Ove:

Däremot kanske Mattsson vill leka tuff och sänka sina polare.

Salle: Zacke är tredjemålvakt i Sundsvall ikväll...

Nikki: Och födelsedagsbarnet får stå i mål. Dubbelt grattis till Svedberg.

Undra om Zakke har repat sig och vill visa sig på styva linan emot polarna?

Nikki: eee de va en speciell laguppställning, sanna mina ord.
Skål

Ambroo:

Ja, fasiken, det hade jag glömt. Haha.

Kvällens femmor:

Green - Svartvadet - Enström
Sondell - Timander

Molinder - Steen - Salomonsson
Pikkarainen - Hållberg

Skröder - Weber - Olden
Mojzis - Westin

Bonsaksen - Forsberg - Häggström

Poffa:

Ja, för att inte tala om alla de andra lagen.
Jag menar, risken för kvalserien finns ju faktiskt för alla, serien är ju inte slut än ;-)

Gidde: Brynäs är en het kandidat till att spela KS. Men de är ju vana.

« · 1174206 · »