1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534254 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
scim:

Hihihihi!

Bad_Brett: Zip-it!

Petey21:

Beskyllde Gresky för att återupprepa det här skämtet, men han sade sig vara oskyldig. Humorn på Hockeysnack påminner ibland läskigt mycket om ett gäng 45-åriga singelgubbar i fikarummet, som drar samma skämt om och om igen och har lika roligt åt dem för varje gång.

Själv hittade jag på ett asroligt skämt just, nästan i klass med "fishsticks":

Två homofiler i samtal med varandra:

"När jag blir packad blir jag alltid arj!", sade den ena.

"Kära hjärtanes", svarade den andra. "Själv blir jag oftast rar".

Hahaha.

Redigerad kommentar

Tikinmyheart: Ligger man i botten av AS måste man ha några dåliga spelare som får nöja sig med att titta på. Eddie har varit bra det jag sett.

Nikki Nine: Kul att se att samarbetet fortsätter mellan klubbarna. Jocke Mattsson har varit bra i de matcher jag sett honom.

Men vems plats ska Eddie ta? "Katterna" har redan åtta backar.

Tikinmyheart: Ok, hörde att hon även tog en autograf av Anger och Challe för sin mans räkning, han gillar ju gårdare.

spud: Hon är i Timrå för att lära spelarna teckenspråk.

Går rykten om att Lena Adelsohn Liljeroth har varit i Timrå väldigt ofta på slutet. Snackas om att hon eventuellt ska gå in och hjälpa TIK under JVM. Sanningshalten vet jag inte riktigt, men kan andra Idrottsministrar borde väl även våran kunna?

Redigerad kommentar

MODO Hockeys juniorback Eddie Larsson lånas ut till Sundsvall Hockey.
- Det känns jättebra och inspirerande. Ett tag sedan jag spelade matcher så det här ser jag mycket positivt på, säger Eddie som suttit på bänken under de senaste elitseriematcherna.

Tre matcher, första ikväll.

Petey21: Ja sedär, 2 till priset av 1 ?

Berka: Duger det med en dansk back? Madsen har ju varit rätt lyckad, och danska backar är det nog inga större fel på heller.

Icing-Ove: En back kanske!

Freddan värva nån, jag får panik!!

Robert Pettersson verkar tro att laget kan "skrälla" och förstöra en "drömfinal" mellan HV och LHC. Kul att någon tror på oss åtminstone. :)

Icing-Ove: Han går antingen till lhc el. frölunda.

"....Jaroslav Obsut som enligt uppgifter inte är helt nöjd med tillvaron i sin ryska KHL-klubb Spartak Moskva."

Du kan väl kolla läget igen, Freddan....för det vore väl lite kul med en ny back.

NuMo: Dom får väl pinna ut med sparbössor.

NuMo: Jag har hört, från han där uppe, att Pelle Lindbergh skall signa med Brynäs över JVM då ju deras ordinarie målvaktsspöke är frånvarande.

Lumber Jack:

Jag har hört ett sanningsenligt rykte att Bernt "Bempa" Eriksson och Bo "Bobban" Andersson skall förstärka Färjestad efter jul.

Det är bara pengarna som fattas än så länge.

Nikki Nine: Så då har han alltså köpt hus i Ö-vik i onödan?

Nikki Nine: Jag hörde att det stod mellan honom och Jultomten, tydligen har freddan valt tomten då. KUL!

Icing-Ove: Hmm...

"..Traktor Chelyabinsk terminated contract with Czech defender Jan Platil for disciplinary reasons. Member of board Andrei Kosilov said: "We formed a team of hockey players, not boxers. In an extremely short time he has earned quite a lot of disciplinary penalties".

Han och Bonsaksen får väl göra upp om vem som ska spela...

MoDo söker tydligen en stor defensiv back eller offensiv rightback. En tuff back som finns ledig är Jan Platil.

Nikki Nine:Trist som fan! men, men den som väntar på något gott......

Tro hur det är med Green? Man kan ju fundera!

Nikki Nine: ...som väntat ingen Foppa eller Macke mot Rögle.

renen: Dessutom kan han bygga upp stor press på sig själv när han tar sån tid på sig - folk kommer ju förvänta sig stordåd direkt eftersom han tagit så lång tid på sig att verkligen vara bra innan han går in i laget. Bättre kanske då att gå in tidigt och spela sig i form där. Det är ju inte som att han tar en plats från någon bättre spelare i och med att skadelistan är en tredjedel av truppen.

Nikki Nine: Ja bli skadad kan ju vem som helst bli, är det så han tänker ska han inte spela alls, nä som du sa, spela in han lugnt använd han i pp för han är ju det närmaste sniper vi kan komma.

renen: Förstår inte riktigt. Visst att vi ska ta det försiktigt med honom så att han inte går sönder, men vi kan väl matcha honom lugnt i början? Spela några byten här och där och så spela mycket i PP tills han har fått upp flåset helt. Då får han ju känna på matchtempo dessutom. Kom igen nu Markus.

Nikki Nine:Ja då kan han vänta till den 26 dec.

renen: Om två veckor är det den 11 december. Då har vi en match kvar innan det är uppehåll i två veckor...

Nikki Nine:Va fan! hoppas han bara mörkar, så vältränad han är tycker man att det vore time.

Näslunds comeback dröjer två veckor enligt honom själv.

spud: KHL nästa?

Eftersom TIKarna har gett upp, de har enligt egen utsago varken tränare spelare sportchef eller supportrar bra nog för ES och följdaktligen spelar i AS nästa år kan vi ju plocka russinen ur den sura kakan som står nere i medelpad.
Så vilken/vilka ska vi ta?
Har alltid varit svag för MPS, men han lär väl dra till andra sidan Atlanten. Kanske vi kan ta nån av deras andremålisar som back up till Svedberg nästa säsong?

spud: Där skulle Freddan varit med. Vi kanske får lägga en motion om att popcorn får plats i kommittén som ska hjälpa Freddan att snoka reda på guldkornen.

MorganaLefaey:Salle kan vi nog glömma, han sa själv att han har för ont för att huvudtaget fundera på spel.

Funderar själv hur det är med Green tränade igår men har förkylning enligt hemsidan.

spud: Någon som hört något nytt om Salle och Susse? Rehab och sjukskrivning som det stod på officiella ger en ingen uppfattning om när de kan tänkas vara tillbaka. Har för mig att man läst någonstans för ett tag sedan att Susse beräknades vara tillbaka i början av december. Men det kanske är minnet som spökar.

Hade flyget gått till Övik, ja då hade nog finalspel inte varit en utopi.

shinzawai: Danke!

shinzawai:Har du en länk till bloggen?

Petey21: Theo Fleury? Nej den var långsökt...

Petey21: Ööööööh Enström?

Farsan har vid några tillfällen på sistone sett en relativt småväxt men kvick högerskytt träna tillsammans med både Forsberg och nu senast i förmiddags med Sundström, någon som har en aning om vem det skulle kunna vara?

shinzawai: Ganska trevligt med lite klipp från träningen. Snygg vurpa av Hinote också.

Skulle inte förvåna mig om mackan egentligen skulle kunna gå in och spela redan nu och ta en plats i laget. Men frågan är om han är sugen på det innan han fått upp farten ordentligt.

DPbloggen har en jäkla massa klipp från dagens träning, grymt.

spud: Japp.

shinzawai: MODOröv kommer väl från denna kille.

« · 1215926 · »