1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482899 inlägg · 4079 ämnen

RE-building the future 09/10

« · 1234271 · » Till forumet


Sv: RE-building the future 09/10
Björn W: Namnet låter misstänkt likt Henry Saleva, fast Saleva var väl forward...
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10


Nu får väll folk kritisera mig allt vad ni kan :), Men jag tycker MoDo borde plocka in Jonte Hedström om han nu ska lämna luleå. Personlig favorit och perfekt för ett slutspel. Dock bara resten av säsongen samt att han ska ha ett prestations baserat kontrakt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Björn W: Jag har väldigt svårt att se att han ska vara bättre en Suhonen, och känns som en rejäl chansning detta iom att ljumsk skador inte är att leka med.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Poffa: Självklart ska man ge han en chans. Men Freddan ska inte gå ut i media då och säga att man jagar spelare som Luoma och Jokela då. För dom är i sin egen klass gemfört med den här snubben.

Berka: Alla förtjänar väll en chans att visa vad dom kan. Men i mina ögon känns inte detta som en back som höjer kvaliten på det lag vi redan har och det var en sådan back jag hade hoppats på.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Cyklob: Så sur är jag inte att jag vill påstå att jag ser någon potential i Bensaxen. ;-) Det som jag tycker är mest underligt är att Laurila skulle ha varit förstavalet, före Suhonen, enligt Per Hägglunds text.

Det låter antingen som en låg ambitionsnivå eller så målar Freddan upp hans defensiva kvalitéer på ett farligt optimistiskt sätt. Någon som har ljumskproblem och bara spelat 13 matcher under säsongen år bör man nog aldrig måla upp på ett sådant sätt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Cyklob: Vist borde vi kanske avakta och se om våra spådomar slår in,eller om han faktiskt blir ett tilskott!

Dock känns detta helt otroligt dåligt på förhand.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Har jag hamnat i Timrås GB? Ge killen en chans. Många kallade Pikkarainen säsongens flopp innan serien började, det blev inte riktigt så. Hannu Aravirta, som så många här inne hyllar så här långt har i alla fall goda erfarenheter av honom.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Berka: Hehe tyvärr tror nog jag Hasse är bättre en den här killen. Jag förstår inte vad herr Andersson håller på med. Han måste bara kliva av sin position.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Cyklob: HERREGUUUUD???!!!

Han spelade 13 matcher, blev därefter nedflyttad till 2:a ligan och sen såld till modo??

Är detta hasse johnsson 2 ?
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Gusse: Ja det är väl på träning som han får skjuta från höger då, finns inte en chans att han tar en plats.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Björn W: Nä Sondell må vara klen men han kunde åka skridskor i alla fall det här känns som en cement klump som kommer bli rundnings märke.

Berka: Kan bara hålla med känns flopp lång väg.

Paddan: Håller som sagt med känns mer som ett hån detta mot Westin samt Bonsaksen och Eddie för den delen. Även om den här killen är mer fysisk då.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Björn W: Ut med Sondell och in med en Rondell känns det som ..
Men en högerskytt är aldrig fel ...
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Cyklob: Med reservationen att vi vet att Daniel Sondell inte gick att använda, det vet vi inte om Laurila. Dessutom saknade ju Sondell en massa muskler för att kunna flytta på någon framför mål efter att han tappat pucken.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Cyklob: 100% Flopp.

Dyngvärvning
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Cyklob: Wow, Freddan har jobbat hårt och värvat en ny bänknötare. Impressed... not...
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Blir jävligt brydd över denna värvning, det snackas om namn som Luoma och jokela och slutar i att man värvar en spelare som är i typ samma klass som Sondell man skeppat iväg om inte sämre tom. Jag hade förväntat mig att backen man skulle ta in nu skulle vara en top 3 back och verkligen förstärka laget. Det här känns mer som en värvning som man bara gör för värva något. Känns som vi hade kunnat skita i att värva någon.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Poffa: Schjooo, men vad säger vi om det här då? Det känns väl inte som någon Seikola för PP:t direkt, mer som en: jag, Hannu-har-fler-alternativ-om-ni-inte-skärper-er-värvning. Vilket inte är fel, i och för sig.

Och å tredje sidan så har ju faktiskt Tjobba Nänzén gjort mål i power play i en SM-kvartsfinal, så whattahell...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Poffa: Stor kille - bra, Rightskytt - bra, Taskiga ljumskar - obra. Men det blir säkert ett lyft.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Poffa: Luktar flopp.

Att som 25 åring skickas till Italien och som 29 åring skickas till andraligan i Finland, ett land som Adam Andersson är bra i...

TIK värvning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Björn W: My win! ;-)
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
spud: Det blir visst Laurila, fick jag ur en annan kanal än internet nu.

Edit: Men Internet var visst några sekunder snabbare. :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Henri Laurila klar för Modo.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Icing-Ove: Om du med kommer hem menar att freddan är i finland/ryssland på värvarresa så var han igår i lyan.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Icing-Ove: vi får ju hoppas
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Berka:
Spännande också att se OM Freddan kommer hem med en ny back eller om det rinner ut i sanden. Han har ju verkligen satt ribban högt med de där namnen hittills. Ska kika lite om det finns nåt namn i tjeckiska ligan som kan vara aktuellt.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Icing-Ove: Mjo, alla matcher nu känns avgörande.

spännande
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Berka: Seg match. Denna omgång blir ganska intressant:

2010-02-08 19:00 MODO Hockey - Brynäs IF
2010-02-08 19:00 Frölunda HC - Luleå HF
2010-02-08 19:00 Timrå IK - Södertälje SK
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Brun match igår, 1-1 mot de säckgänget..
Sjöberg vilken kille, han kan verkligen när han vill.

Synd att vi aldrig ska klara att gå upp på slutspelsplats.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Poffa: Det blir väl nån 67-årig finne med -78 i statistiken.
Kommentera


Sv: RE-building the future 09/10
Nikki Nine: Och vad är då oddsen att vi innan i morgon kväll har en ersättare på plats? Spännande dygn vi har framför oss.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Nu får vi skaffa en annan syndabock. Sondell till SaiPa.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Det verkar skita sig med Luoma och Jakola enligt oraklet Ros. Letten Pujacs är ett annat namn som nämns.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
MODOJohan:

Jaha ja..... Pojkar! min dricka = farbrordricka
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
McFire: Beskyll inte mig för att jag svamlar. Har druckit farbror Berkas dricka idag.Men allt annat är sant, förutom att jag är nykter och att Berka är straight
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
MODOJohan: haha ja berka ska spela med madsen och steen på lördag tror jag ;D
nämen vadå nödlösning, vilken "nöd" är vi i då, går juh inte på 5 backar idag direkt. Vi har 8 (!) och 10 om man räknar Westin och Larsson.. ( !! )
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
McFire: Herr Skoglund har nog rätt i det säger, det kan fungera som nödlösning dock. Men vi verkar inte lida av nödlösningar... ÄNNU! Är dock förvånad över att mitt och Berkas namn ännu inte dykt upp, åtminstone Berkas som var den verkliga stjärnan från 78 ller senare
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Atvars Tribuncovs, vill vi verkligen ha honom? Visst blir truppen bredare på backsidan, men jag anser nog att om vi ska värva en back nu så bör han vara given 5:e back åtminstonde. Hållberg, Timander, Pikkarainen, Suhonen 4:a första, Mojsiz - Hasse 5:a och 6:a idag och sen Sondell och Bonsaksen som backups ( 7a / 8a ).

Atvars ser jag inte som någon som gör oss bättre, mer än på bredden som sagt..
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
qwertas:
Seikola låter mycket bättre. Jag hoppas verkligen att man breddar på backsidan även om det ser hyfsat ut nu. Skador kommer och svackor. Malek får nu visa hur han fixade 11 nollor säsongen 02-03..
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Icing-Ove: Nej, nej, nej, nej tack till Helenuis. Han har spelat 35 matcher och ligger -10, är 35 år gammal och suttit på utvisningsbänken 174 minuter på dessa matcher.

Skall vi värva en back som är så gammal så får det nog vara top of the notch och inte en dålig spelare i SM-liiga.

Skulle personligen vilja att man överger tankarna på en defensiv back och går all in på Markus Seikola som nu spelar i Ilves.

Ilves har inga möjligheter att ta sig till slutspel och man har nyligen skeppat sin bästa forward till Leksand, tror att det skulle finnas möjligheter till att få lös honom om han själv vill.

Med Seikola i truppen så får vi den där högerfattade powerplay-backen som kan vara tungan på vågen huruvida man tar sig till slutspel och väl där hur långt man går. Ser hellre en högerfattad back i MODO än någon defensivspeciallist nu när man verkar fått i ordning på grejorna i egen zon.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Nu pratar jag med mig själv, men Pelicans Sami Helenius?. Petad nyss i SM-liiga och har spelat med Suhonen nyligen och med Foppa säsongen 1999-2000 :-)
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Det snackas lite om Tellqvist och ny finsk defensiv back. Kanske bäst att satsa på en riktig elak back inför slutspelet. Luoma hade ju suttit riktigt fint...
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Salle: Och Näslund är fortfarande skadad.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Freddan söker och söker men skall han finna...


Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Poffa: Ingen säger iaf. jag, green är en väldigt bra hockeyspelare och hinote behöver jag inte ens komentera
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Poffa: Åh f-n! Trodde att ickeEU-kvoten var på 3 spelare?

Green i så fall. ;-)
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Salle: Vem av Green eller Hinote skulle vi skickat iväg om han skulle kommit redan denna säsong?
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Paddan: Undra om Freddan visste och agerade?

Borde väl kunnat funka som komplement/konkurrent till Svedberg nästa säsong dessutom? Ganska stabil runt 90% i statistiken och rätt stor.

Och med hans bakgrund i Avalanches organisation borde väl Foppa och/eller Hinote veta (kunna ta reda på) lite mer.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
Björn W: Men det kanske kunde vara en fenomenal lösning. Med Göran Greider i mål så är vi ju garanterade att motståndarna kommer vara så uttråkade att de gör självmål bara för att slippa komma nära Greider i målet.
Kommentera

Sv: RE-building the future 09/10
hellge: Kan så vara, men då var det väl bättre att vi spekulerade om Greider. ;-)
Kommentera

« · 1234271 · »