1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533331 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Paddan: Ja nu blir nog Modo att räkna med, den här killen har spelat i landslaget och blivit utsedd till bäste spelare i slutspelet. En kommande legend i Modo tippar jag.

"Modo Hockey vill ha en stor, tung forward som är jobbig för motståndarna att möta. Ett namn man diskuterar är Linköpings petade Eric Beaudoin.

- Vi har inte lagt något bud på honom, men vi har lämnat in en intresseanmälan och han är ett namn som finns med i diskussionen, säger tf sportchef Fredrik Andersson."

Paddan: Som ersättare till Tuokko, gärna. Dock tar han en icke-EU-plats då va? Inte bra.

shinzawai: Nu när det ändå dumpas till höger och vänster kanske det är lika bra att göra sig av med Tuokko också. Men jag tror att Beaudoin mer är en spelare som finns på listan över tänkbara, och inte någon som det jobbas stenhårt med.

Hawerchuk: Tydligen så har Lethonen nu skrivit på för frölunda så de som hoppats på honom kan sluta med det.

Om man tittar på vad/hur många man tappat så krävs nog att de två försvararna och anfallarna håller ganska hög nivå för att man på papperet skall ligga plus i alla fall.

Hade sett fint ut med Lethonen och en lite mer defensiv sak bakåt.

Backar UT:                       Backar IN:

Hedman                           Sondell
Kurvinen                           Bonsaksen
Hedin
Wargh                             
Hrabal 

Forwards UT:                     Forwards IN:
Ulmer                               K. Forsberg
Yetman                             Häggström
Warg
Torkki
T. Forsberg
Snellman

MorganaLefaey: I ärlighetens namn måste jag ju påpeka att några av dina UT-namn inte är säkra förluster, än. 

Salle: Visst är det så. Men varket Yetman eller Wargh är väl de som kommer göra så att det plötsligt känns riktigt som om man ligger plus om de stannar.

Jag är nog fånig, men sitter och väntar på ganska mycket större namn än Yetman och Stor-Eric om man säger så.  

shinzawai: Marco själv var tveksam, beror vad Milo har för planer med han.

Luoma borde vara något som Freddan undersöker.

spud: Hörde nått rykte om att dom har ca 20 loger osålda i swedbank just nu ,,hoppas det inte stämmer.Det är mycket pengar det.

Gusse: Från vem?

Gusse: det är skitsnack, har intervjuat/frågat Roos angående detta och annat. Logerna är det absolut inte några problem med till kommande säsong, dock var det fler än tjugo kontrakt som gick ut i år, kanske det som din "källa" hade hört.

qwertas: Å så ryktas Marco Tuokko vara på väg till Mora, enligt Mr Madhawk.

renen: Källan är DT.

renen: aha , han är kvar här i ö-vik iaf , såg han gick och styrde cykeln på stan igår :P haha

qwertas: Det kan vara det han hört och misstolkat det hela.
Är ju kanon om logerna går åt.

Gusse: Flertalet tidningar har lagt ut artiklar om att även Tuokko kan vara på väg bort från klubben. Har inte sett att någon tagit upp det än och om de hört något innifrån.

Inte för att jag tycker han var speciellt bra, men får man inte bort all kostnad för spelarna som fått gå så kan man snart börja fundera på om vi bara kommer få andrasortering som skriver på för att behålla samma lönekostnad. 

MorganaLefaey: Bort med Tuokko, finns bättre spelare som tar samma roll.

Qwertas presenterar lugnande ekonomisk information på MODO-bloggen.

Är det inte liiite konstigt att vi inte värvar i en högre takt?

shinzawai: Naturlich. Jag blir lite orolig emellanåt. Det är ju nu vi ska svetsa samman gruppen ute i leden.

Salle:

Men Hasses frågor... man blir ju galen.

Nikki: Ja, en av mina gamla universitetsprofessorer hade blivit galen. Att ställa frågor som det bara leder till ett ja eller nej känns inte vidare konstruktivt, eller intressant. Framtoningen av den som svarar blir ju också lidande.

Nikki: Det är så att jag tvekar om jag skall orka lyssna på intervjuerna när det är Hasse som gjort dem. Han ställer egentligen väldigt få frågor, däremot ställer han påståenden som intervjuoffret inte kan svara annat än artiga floskler på. Jag håller med dig. Man blir galen.

NuMo: Sondell var fin med hårsvallet, hårfästet och dom rejäla rynkorna i pannan i alla fall.

Jag gillar Tuokkos kommentar om att det blåser friskt här uppe(Övik). Tyder på att spelarna märkt skillnad och att andra krav ställs på deras uppträdande nu. Och lägger man till citatet från werners chat där personer som kom för sent fått en tydlig markering om att det inte är OK ger det en bild om att nu ska det presteras, här ska vi nå mål tillsammas!

Fan jag har en riktigt bra känsla nu.

NuMo: Men hörrö det där kan ju inte vara Sondell. Det ser ju ut som en ung westerlind med akustisk gitarr och plågsamt sövande texter om obesvarad kärlek till kaffe.

Poffa: Inget på allehandas hemsida, än så länge, vad gäller intervjun med Horava.

"-Spelarna idag borde njuta varje minut, varje sekund de kan vara på isen. Jag vill se passion, säger Horava.

Han vill även se annat:
-Jag har inget emot spelare som är lite stökiga, som rör om, som säger vad de tycker och som ute på isen är väldigt jobbiga för motståndarna.

Hur är du som coach, den lugne eller den vilde?
-Man måste coacha efter situationen. Men jag har vinnarskalle, jag vill vinna och har svårt att ta förluster.
-Jag kräver också disciplin av spelarna. En kille kom för sent till en träning häromdagen och då pratade jag med honom. Nu vet han vad som gäller.

Vilken typ av hockey förordar du?
-För att få en bra offensiv måste man börja bygga upp en stark defensiv.
-Som coach gillar jag lagarbete, det tar en långt. Jag gillar inte systemet där bara en styr. Nu har vi Anders Melinder i klubben, som kan så mycket hockey, och Thomas Steen med sin rutin, så självklart lyssnar jag på dem."

Paddan: Låter väldigt bra, men det sa man väl den här tiden förra säsongen också när sympatiske Harri talade med media.

Paddan: Nu är den ute. Var det några fler frågor som inte kom med i webbversionen?

Hawerchuk: Jag har inte kvar tidningen så jag kan inte svara på rak arm, men jag tror att det där var hela artikeltexten.

Paddan: Kan vi börja förvänta oss förvärv snart? Man börjar bli lite rastlös i väntan på nya spelare.

VM är över och jag har ingen aning om hur AHL ligger till men har svårt att tro att den ska sluta senare än NHL vilket inte har allt för mycket kvar. Så vad sitter det i?

MorganaLefaey: Kolla in theahl.com istället för att spamma såna där nonsensuttalanden. Haydar har spelat klart, Krog är klar för semi.

Wayne Gresky: Äh, det var ett desperat rop på förvärv. Inte en spelare som får en att hoppas på stordåd har presenterats och numera är det typ bara de fattigare klubbarna som inte är i närheten av att ha något rejält dragplåster än. Vilket gör att man börjar bli orolig.

Spelar ingen roll om folk går omkring och säger att Modo väntat på VM och AHL ska vara slut innan modo presenterar något. Något bör man ha kunnat presenterat som skapar lugn och intresse.

MorganaLefaey: Det borde man väl iofs redan ha presenterat, då ju "tidsfristen" för de som ännu inte bestämt sig om de ska ha kvar säsongskortet går ut den 15:e maj. Själv insåg jag att det faktiskt inte spelar så stor roll, det går lika bra att stå och klaga med en öl i handen som att stå och jubla med en öl i handen. Fast jublandet är iofs mycket roligare.

Paddan: Jo visst är det så. Under de 20 år som jag hade årskort så funderade jag många gånger på om jag for dit för att se Modo vinna eller om det var för att få utlopp för mina känslor oavsett om det var positiva eller negativa.

MorganaLefaey: Så har då Västerås värvat Tobias Forsberg.

Paddan: Han behöver nog något år i allsvenskan för att få lite speltid och självförtroende. Skulle vara roligt om han fick det att lossna lite.

MorganaLefaey:

Kvastarna fortsätter att sopa...

allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.1034522

bisterfinnen: Var det inte Jonas Bergqvist som hade det jobbet AK ska ha?

spud: Nåväl, man får hoppas att AK gör samma entré som Bergqvist som tydligen jobbar som VD på LRF konsult, ett helägt dotterbolag till LRF där AK ska jobba, nämligen att smeta hela Swedbank full av reklam från LRF.

spud: Beaudoin verkar fortfarande vara en man spanar på men då som ytter och inte center. Hoppas i alla fall på lite mer av en icke eu spelare vilket det nästan låter som även freddan gör

http://www.hockeyexpressen.se/elitserien/1.1566461/djurgarden-jagar-lhc-s-kanadensare

MorganaLefaey: Ekonomisk fråga ? Kan vi glömma Haydar då eller?

Portello: Näe, där tycker jag nog Luleå gör rätt, han kostar mer än han smakar. Vi har redan rutin, vi måste få in hunger och kamp i laget, knappast sånt som Bartecko står för.

Löven vill ha Zacke...låter OK för min del. Här i Umeå blir han kung.

Heja Norge!

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4228&rows=5

Nu tar vi över landet igen.

NuMo: Blommar de här norska talangerna ut så kan det visa sig att Skröder är den bästa värvning MoDo någonsin gjort.

Wayne Gresky: Helt rätt, men är det inte dags att vi får ett spetsförvärv presenterat snart?

« · 1158490 · »