Hawerchuk: Tydligen så har Lethonen nu skrivit på för frölunda så de som hoppats på honom kan sluta med det.
Om man tittar på vad/hur många man tappat så krävs nog att de två försvararna och anfallarna håller ganska hög nivå för att man på papperet skall ligga plus i alla fall.
Hade sett fint ut med Lethonen och en lite mer defensiv sak bakåt.
Backar UT: Backar IN:
Hedman Sondell
Kurvinen Bonsaksen
Hedin
Wargh
Hrabal
Forwards UT: Forwards IN:
Ulmer K. Forsberg
Yetman Häggström
Warg
Torkki
T. Forsberg
Snellman
Gusse: Flertalet tidningar har lagt ut artiklar om att även Tuokko kan vara på väg bort från klubben. Har inte sett att någon tagit upp det än och om de hört något innifrån.
Inte för att jag tycker han var speciellt bra, men får man inte bort all kostnad för spelarna som fått gå så kan man snart börja fundera på om vi bara kommer få andrasortering som skriver på för att behålla samma lönekostnad.
[url=modo.hockeyligan.se/?contentid=766583202817]Första intervjuen med Sondell[/url]
Paddan: Låter väldigt bra, men det sa man väl den här tiden förra säsongen också när sympatiske Harri talade med media.
Paddan: Kan vi börja förvänta oss förvärv snart? Man börjar bli lite rastlös i väntan på nya spelare.
VM är över och jag har ingen aning om hur AHL ligger till men har svårt att tro att den ska sluta senare än NHL vilket inte har allt för mycket kvar. Så vad sitter det i?
Wayne Gresky: Äh, det var ett desperat rop på förvärv. Inte en spelare som får en att hoppas på stordåd har presenterats och numera är det typ bara de fattigare klubbarna som inte är i närheten av att ha något rejält dragplåster än. Vilket gör att man börjar bli orolig.
Spelar ingen roll om folk går omkring och säger att Modo väntat på VM och AHL ska vara slut innan modo presenterar något. Något bör man ha kunnat presenterat som skapar lugn och intresse.
Paddan: Jo visst är det så. Under de 20 år som jag hade årskort så funderade jag många gånger på om jag for dit för att se Modo vinna eller om det var för att få utlopp för mina känslor oavsett om det var positiva eller negativa.
spud: Beaudoin verkar fortfarande vara en man spanar på men då som ytter och inte center. Hoppas i alla fall på lite mer av en icke eu spelare vilket det nästan låter som även freddan gör
http://www.hockeyexpressen.se/elitserien/1.1566461/djurgarden-jagar-lhc-s-kanadensare