1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533888 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Paddan: Vad ska man skylla det här på då? Skolan?

Paddan:

Jag tycker det är schysst av Timrå (eller Sundsvall?) att bidra med pengar, så att Tuokko får spela i Mora!

T T:

Hmm, I'm as confused as a baby at a topless bar!

Om du menar rubriken så uppfyller den väl bara det vanliga "fyndighetskravet" när det gäller sportjournalistik?

Gidde: Aj då, jag reflekterade inte ens över hennes namn, man är så van att de stavar så illa.

T T: Hade du läst pappersupplagan av Sportbladet hade du kunnat notera att "ellen" i Skrellen var gråfärgat medan resten av ordet var färgat svart.

Paddan: Det stinker men den smellen får jag ta.

Hm, nu när Expressen tycker att vi inte behöver förstärka laget mer är det väl läge för Freddan att kalla "hem" Steen?

Paddan:
Komisk artikel, Skellefteå tappar "stjärnan" Gabriel Karlsson, men när han nu är nyförvärv i TIK så försvann den stjärnstämpeln helt plötsligt...

Icing-Ove: en bit in i juli och ännu ser det ganska blekt ut.. spelare som de 2 senaste säsongerna sett rätt slöa,lata och ofokuserade ut är fortfarande givna 2 och 3 linespelare.

Berka:
Det ser tufft ut i år. När det gäller PP-back så har ju MoDo sen december försökt värva bl.a Andreas Holmqvist, Lehtonen, Obsut och Heshka. Att de sedan väljer andra vägar kan ju inte MoDo rå över. Mojzis kan mycket väl bli en ny Obsut om vi har tur och signar honom. Det jag tycker är sjukt är hur en som unge Edler kan vara tokgiven i Canucks efter bara nån säsong i AHL.

Icing-Ove: Känns som klar nedgradering från Haydar. Men det rör sig inte  direkt om samma spelstil heller. Men jag trodde man var intriktade på två snipers om man inte fick Heydar.

MorganaLefaey:
Är inte detta den tunge pjäsen då? Sticker Tuokko så måste det ju in fler än 2 forwards som vi sagt förut. Ett år var även Green NHL:s bäste penaltykiller (enl. statistiken)

Icing-Ove: Visst kan det vara så. Men samtidigt så kan man väl nästan tro att då det inte får användas mer än 2 icke EU lirare så skulle man sikta in sig på poängmakarna där. Men om man har Justin i tankarna så behöver de inte vara stora poängmakare där borta för att kunna lyckas i ES.

Det är väl där Steen kommer in och visar sin känsla kan man hoppas. Men då man siktat på en som Haydar så hade man nog hoppats på någon annan som bevisligen producerat en hel del några år på raken.

MorganaLefaey:
Ouellet, Grabner och Giroux är ju några poängkungar som Steen borde ha koll på. Men läst att Lugano är och rycker i två av dessa.

Icing-Ove: Ja skulle man mot förmodan lyckas lura hit en spelare som Ouellet så skulle nog hjärta hoppa så tvärt åt glädjehållet så man skulle drabbas av "knall och fall". Men nu tror jag drömmarna börjar bli för höga.

MorganaLefaey:
Lura hit? De står ju uppenbarligen på kö för att få nöjet att lira i MoDo Hockey, vinna guld och sen få åka lastbilsflak till Ö-viks torg ;-)

Icing-Ove: "Green was originally drafted by the Los Angeles Kings in the second round as the 30th overall pick in 1996, and was chosen due to his lack of talent, big ears, and award winning smile."

Jag skulle ju hemskt gärna se en ny center till andrafemman, tom hellre än en sniper. Om vi är ute efter efter Mojzis och Green så har vi en väldig brist på högerskyttar. Enström, Häggström och Forsberg är våra namn där idag och det känns inte som spelare som gör motståndarna sömnlösa direkt.

Jag kan inte påstå att jag sett överdrivet mycket av Krys Kolanos, men han förefaller ändå ha det mesta av det vi letar efter. Har dock läst vissa frågetecken angående karaktären.
eliteprospects.com/player.php?player=8716

Wayne Gresky: Keith Aucoin kanske går att lösa från sitt kontrakt med Hersey? En högerskytt och dessutom center.

Jag är inne på din linje att jag gärna skulle se en center till för att bära upp en andraformation. Sätt ihop Salle och Svarten som defensiv ytter tillsammans med en en produktiv playmaker, det skulle vara mumma det.

qwertas: Jag skulle nog hellre se Svarten bära upp tredjeformationen. Med många nya spelare i laget så skulle det vara bra med lite stabilitet där.

Finns det ett litet hopp om att Enström kan bli en man för andrafemman om han får en skicklig playmaker bredvid sig? Han visade viss potential förra säsongen.

Wayne Gresky: Ja, nog tror jag att han skulle fungera som sniper där. Arbetsmoralen och skottet finns där.

qwertas: Vore väl att hoppas på för mycket. Men jatack om det skulle kunna hända. Sen är jag tveksam till Salle Ny Svarten och hoppas mer på Salle NY NY med Svarten som stabil defensiv center i tredje. Sen kan det ju dyka upp en ny buffel då man verkligen verkar vilja bli av med Tuokko och då får man lite mer bredd.

Jag är nästan på att hålla med Parresnurre på officiella angående de namn som det ryktats om den senaste tiden.

http://www.modohockey.se/forum_visatrad.cfm?startrow=601&trad=150349&katstart=1

Om man däremot skulle plocka en kille som Murphy så ser det mer ut som man tänkt efter och kostat på lite mer. Men då man i många fall sett killen ungefär en gång och snappat upp filmklipp på youtube och stats från eliteprospects så kan man väl inte klassa sig själv som en som har koll på namnen som droppas.

Om man däremot skulle plocka en kille som Murphy så ser det mer ut som man tänkt efter och kostat på lite mer.

Vadå tänkt efter lite mer? Skulle tro att det finns en anledning varför Steen varit proscout i fyra NHL-lag. Om han rekommenderar en spelare åt Freddan och MODO så lär han nog veta klassen på spelaren ifråga tusen gånger bättre än dig, mig och ParreSnurre för den delen också.

Visst, jag ser också hellre Murphy i MODO än tjecken det pratas om. Men att såga spelare bara för att de på eliteprospects inte har siffror fina nog, det
är enligt mig lite korkat.

Hade inte Steen funnits i organisationen nu hade jag varit mer ifrågasättande, jag litar till hundra procent på hans kunnande och omdömme då det gäller spelarrekryteringen.

Ta en pilsner vet ja och chilla lite.

qwertas: Nu ska vi komma ihåg att just Parresurre antagligen är den värsta hockeynörden som finns på modohockey.se. Han tillbringar dagarna till att jobba med hockey, kvällarna till att spela hockey på playstation och nätterna med att kolla på NHL och AHL-hockey. Han ansåg tidigt att vi borde värva Kristoffer Berglund, han var den som först tog upp Haydar på forumet osv. Är det någon som har lite mer kött på benen än den vanlige supportern som bara kollar stats så är det han.

Undertecknad har ingen koll alls. :)

qwertas: Visst ska man ha förtroende för en som varit proscout, men även de får upp ögonen för sådana som inte blir något. Och det är ganska många spelare de draftar/värvar som inte blir något. Att lita blint på att det blir bra tror jag inte man skall göra. Men att tro att han har flera ggr mer koll på killarna där borta än tidigare värvningsansvariga från Modo det köper jag.

Allt är inte guld tills annat bevisats. Men all är inte heller kloakvatten tills annat bevisats. Du av erfarenhet lutar mer åt ett håll och jag åt ett annat. Men man försöker dra sig mer mot mitten.

Wayne Gresky: Jo, jag känner honom väl sedan tiden han bodde i övik. Sedan skall det tilläggas att MODO faktiskt gjorde en ärligt försök att värva Berglund men han valde Luleå för att han inte såg sig få tillräckligt med istid i MODO.

Hur som helst tror jag att många är oroliga med tanke på hur misskött MODOs tidigare värvningsarbete varit. Nu lär det bli ändring på detta, ge grabbarna lite tid.

MorganaLefaey: Visst är det som du skriver. Dock är det en oerhör skillnad på att drafta en junis och se skillsen på en "färdig" spelare dom det i detta fall handlar om.

Inte Morten eller Mats, men Josh Green är klar för MODO. Twinsen, Melinder och Macke är alla nöjda över detta nyförvärv. Go Green!

Martin S: Coolt

[url=www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4272&rows=5]Josh Green - ny kanadensisk forward i MODO[/url]

[url]www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4273&rows=5]Fredrik Andersson: Skönt med en påskrift[/url]

Martin S: När man läser detta blir man glad.

"- Han har en bra offensiv, men också suverän som defensiv forward. Jämförbar med Samme Påhlsson, men något bättre offensivt än honom, säger Henrik Sedin."

Poffa: Påhlsson är het. Igår så jämförde Brian Burke Rickard Wallin med Samme också. Jag tror att Green blir en hit.

Josh Green är klar för Modo!

källan: Hur svårt kan det vara att läsa de senaste tre inläggen innan man skriver?

Poffa: En får gratulera till en riktigt bra värvning!

Poffa: Lyckas ni hitta ett par backar av klass kanske ni tar er till slutspel också.

Tikinmyheart: Får vi in en bra PP-back så har vi nog en backuppsättning som står sig riktigt bra i Elitserien.

Hahl Bundy: Tack. Jag tror personligen att detta kan vara en minst lika bra värvning som Haydar, som alla talade så gott om.

Poffa: Kanske bättre. Ja, jag tror det.

Poffa: Jahapp. Tvillingarna gillde ju Morrison också.

Jag tror inget förrän jag sett honom spela på stor rink i lågt tempo.

NuMo: Och Justin var ju rätt bra, så jag tror Sedinarna har koll.

Poffa: Men Mike var dålig tom. för att vara en enbent stork.

NuMo: Green var bra i Österrike, det var inte Morrison.

Jag är inte övertygad om att han är den poängmaskin vi behöver, men det känns som en spelare som alltid kommer att göra ett bra jobb även om inte poängen forsar in och såna spelare gillar jag.

Wayne Gresky: Om han inte är den där snipern så får han gärna vara den powerforward vi så hett behöver. En elak jävel som tacklar motståndarna hela tiden och inte ger backarna en lugn stund. Han har storleken för det, han påstås ha rätt bra skridskoåkning. Känns som det kan bli en givande kombination.

Wayne Gresky: Även om Josh Green är en väldigt kompetent värvning så hoppas jag att den riktiga toppspelaren fortfarande ligger framför oss. Josh känns mer som en karaktärspelare som kan bidra hyfsat åt båda håll.

Wayne Gresky: Han är inte en pygmé, vilket jag gillar. Vi har en förmåga att plocka upp små juniorer, de behöver någon att luta sig emot.

Poffa: Green är en kille som plöjer rakt på mål, nu gäller det bara att få igång de gamle, verkar som att en back blir klar i helgen.
En som han slå det där första passet.

renen:

Grina mig hit och grina mig dit. Är det inte tikarna som ska stå för ylandet?

bisterfinnen: Ja det år dom som ska göra det! Yla.
Green är en pusselbit som vi behöver, nu ska vi ha en sniper och en pp-back.
Det kommer!

renen: Är dom som ska yla :)

Lumber Jack: Har Westerlind stoppat inbetalningarna eftersom ni plockar en nisse från Iowa... Fast det nämns väl inte ens på klubbsidan?

Ett till år som har försvunnit liksom -99 ;-)

« · 1166302 · »