1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534074 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Om ni behöver bra straffskyttar så kan ni ju alltid kolla erat J18 lag ^^

Poffa:

Då kan vi sluta hoppas på storfrämmande här i stan?;)

"En som spelade var Peter Forsberg. För kvällen i tröja nummer 7 så kunde han efteråt konstatera att han inte hade några känningar eller problem med fot eller skridsko:
- Däremot kändes det lite ovant med matchsituationerna. Den riktiga känslan med pucken satt väl inte riktigt. Man behöver några matcher för att komma in i det."

Ååh, vad jag hoppas att han äntligen hittat en lösning på fotproblemet. Och Foppa, det är sju träningsmatcher kvar till ES börjar. Du hinner nog få till känslan. :-)

Poffa:

Hmm... Både Expressen och SVT uppger att Forsberg har klargjort att NHL är prioritet nummer 1 - Men jag kan inte minnas att han har sagt det tidigare och de verkar ju inte ha några reportrar på plats. Är det enbart baserat på uttalande från tidigare säsonger eller har jag missat något?

Bad_Brett: "han har deklarerat att NHL är förstavalet, säger Fredrik Andersson"

Icing-Ove:

Hoppsan, detta hade jag missat fullständigt!

Steve Kariya är ute på marknaden. Han är ju en högerskjutande sniper och nog välscoutad av Thomas Steen sen tiden i Manitoba, men knappast aktuell för MoDo va? Tja, istället för Yetman då, för Haydar måste väl dra till Lake Erie om AVS fimpar honom...

Icing-Ove: Han går säkert till Frölunda. De behöver nog en 17:e forward.

Icing-Ove: Visste inte att det bara var Skellefteå och Modo som inte fyllt icke EU platserna. Men lutar väl åt Skellefteå då modo säkert fortfarande drömmer om Haydar.

MorganaLefaey:
Varför snackar man på AHL-klubben Lake Erie's hemsida om Haydar då?

"Which off season acquisition will help the Monsters the most this year?" 67% svarade Darren Haydar....

Det där att han kan skippa AHL är väl bara ett önsketänkade....

Icing-Ove: Jag har faktiskt ingen aning om hur hans kontrakt ser ut. Men det har skvallrats en del om att Modo har tjing på killen om han inte tar plats. Sen är ju frågan om det stämmer eller bara är rykten.

Haydar vore en drömspelare och nog tror jag de flesta (även ledningen) är medvetna om att det behövs spets i forwardsuppsättningen. De hade väl gått ut med att man ville ha 2 toppspelare och än har inte någon dykt upp. Eller var det innan Green värvades de sa så?

Icing-Ove: Det har, från rätt så initierade källor, ryktats om att Modo skrivit något avtal med en spelare som om han inte tar plats i NHL kommer spela med Modo. Om det är sant och om det gäller Haydar är två helt andra puckar.

Det nämndes i alla fall så sent som under matchen mellan Löven och Modo att det fanns ett sånt avtal.

Men nog kan han skippa AHL om han är överens med sin NHL-klubb. Det är ju de som "äger" honom och de bestämmer. Wandell är väl ett lysande exempel på hur det kan gå till.

Poffa:
Så kan det ju vara, det är kanske bättre för en junior att ha den platsen i Lake Erie. Sen sa ju Haydar i nån intervju att han hoppas att han får chansen att spela i MoDo i framtiden om han inte får chansen i NHL. Ironiskt nog kanske Peter the Great blir den som kickar Darren till Ö-vik :-) ...eller så är båda två sugna på ett SM-guld.

Vafan äre frågan om, alla spelare med mer än 100 matcher i den finaste tröjan är borta? Förutom PÅG då. Vilka jävla signaler skickar detta till våra nya? Luktar blöt hund om detta.
Är detta nån jävla maktdemonstration? Hur kan man stå över frivilligt mot jyckarn IK?

spud: Ingen Styf ikväll heller, blire kuddkrig bara?
Svedda sjuk, månntro Malek pallar, de har väl rena(t i) vattenflaskorna?

zigge: Intressant laguppställning från modo's sida.

29. MOLINDER, Andreas 27. GREEN, Josh  
  4th Line  

81. OLDEN, Sondre 22. ERIKSSON, Adam 6. HÄGGSTRÖM, Magnus  
  3rd Line 44. SONDELL, Daniel 35. LARSSON, Eddie  

16. WEBER, Tim 20. STEEN, Oscar 11. ENSTRÖM, Thomas  
  2nd Line 4. MOJZIS, Tomas 47. BONSAKSEN, Alexander  

10. SKRÖDER, Per-åge 26. FORSBERG, Kristian 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats  
  1st Line 48. PIKKARAINEN, Hannu 2. WESTIN, Jens  

Goalkeepers 1. PETTERSSON, Anton  
  45. MALEK, Roman

MorganaLefaey: Alltid kul med motiverade spelare, orutinerade eller ej...vem minns inte linan med 17-åringarna Wernblom-Foppa-Näslund

MorganaLefaey: Är Green en flopp eller varför har han placerats där ute? Kul för norrmännen att få lira ihop.

spud: Nej då, "Green blir bara bättre och bättre"

MODOJohan: "Green är lika bra som Påhlsson, men med en bättre offensiv". Känns lite 98/99 över den här truppen, bara vi inte får möta Gevalia-Ove i finalen igen....

MODOJohan: Jo men frågan är från vilken nivå han började blir bättre och bättre, om jag fått träna med modo denna försäsong hade man kunnat säga att jag blev bättre och bättre också, men jag tror inte ni hade blivit så nöjd med mig i vinter för det..

Det som känns aningen konstigt, är att Freddan går ut och säger att man vill spela ihop laget. Nu i matchen mot Timrå väljer man att vila nio(!) man till matchen mot Timrå.

Apropå Green så tror jag coach Milo & Steen har en baktanke. Jag tror vi får se Green i alla möjliga positioner ikväll. Han får säkert nöta en del i BP, samt PP och i olika formationer.

MODOJohan: Skröder fixar biffen.

0-1

10. SKRÖDER, Per-åge
(4. MOJZIS, Tomas
26. FORSBERG, Kristian)

Blizzard: Fint fint. Undrar hur många matcher Skröder gjort första målet genom åren?

MorganaLefaey: Jag sa ju att Milo & Steen hade en baktanke med att placera Green i fjärdelinen... :)

Frisco: Nja för min del är det inte så fint ;) Men Skröder är en klass spelare helt klart! Det här kan bli lite pinsamt om det fortsätter :'P

Blizzard: :) PÅG

spud: Utan att se något av matchen så förstår jag nu att domaren tyckte vår laguppställning var för bra för Timrå och måste jämna ut spelet lite med 5 mot 3 för timrå.

MorganaLefaey: mm, förvånad att han inte tog 5 minuter på dem båda.
Kul säsongsdebut för Adam att bli utv.

spud: Tycker det är ganska tråkigt att varken Sundsvallstidningarna eller öa orkar skicka någon som kan skriva kommentarer under matchens gång.

Finns det så mycket annat att göra?

Tror modo har sin taktik klar för sig. Då de saknar så många spelare så måste det vara bättre att bara ha 4 utespelare på isen så man inte gör för många trötta samtidigt.

MorganaLefaey: hahaha ;-)

MorganaLefaey: Det märks att du pluggat i Umeå, du är så smart :-)

Icing-Ove: Hehe.

Ja men taktiken verkar inte fungera så bra. 1-1 nu.

MorganaLefaey: Dags att sparka Hedin nu...

Icing-Ove: 16-5 i skott till Timrå. I stället för att säga att de dominerade spelet så slänger jag iväg.... Vad dålig deras målis måste va. :)

16-5 i skott till hyndarna.

MorganaLefaey: När det gäller ÖA ska du inte underskatta hur många bygdehus i landskapet som existerar, nåt måste ju fylla år idag.

Skröder kapten ikväll, Aasen och Enström assisterar.

MorganaLefaey: Jag trodde att Malek skulle hålla nollan, det är ju det han har betalt för.

Icing-Ove: Får nog sparka han innan säsongen startar om han inte håller nollan resten av matcherna.

MorganaLefaey: Håller vi detta jämt till slutet av matchen så litar jag på jyckarnas förmåga att klanta till det, skena som lossnar eller så klackar vi in ett slagskott eller vafan som helst.

MorganaLefaey: Ja, Malek får skärpa till sig, han hade ju 11 nollor en säsong i Tjeckien. Här är en liten intervju med Sondre Olden i Aftenposten. Fan, har han gjort så mycket poäng i J20 redan?

Icing-Ove: "Just Malek har sett bra ut i MoDo-kassen. Han är inte helt olik en viss Karol Krizan, han står långt in i kassen och väldigt reaktionssnabb och grym efter isen"

Icing-Ove: Låter helt klart som en bra J20 värvning.

Känns jobbigt att sitta och refresha en TIk blogg för att få en sammanfattning av period 1. Speciellt när han sedan nämner att om Timrå fortätter på samma vis så kommer de nog vinna med marginal.

Får hoppas man får någon rapport om Olden och gänget senare från någon Modoit som varit där.

MorganaLefaey: Jag tycker ändå att Jimmy H är rätt objektiv för det mesta, han verkar ha ett riktigt hockeyintresse, gör bra analyser och är ju bättre på att stava än Hasse A :-)

Icing-Ove: Då jag som sagt inte hör/ser något från matchen så kan jag inte avgöra det i det här fallet. Menar mest skammen man får då man sitter på en timråblogg och refreshar och sedan dessutom får förklarat för sig att de är bättre. :(

« · 1171792 · »