1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532196 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Nikki: NeggoNikki kanske behöver sova lite =) Var inte orolig Mr Malek gör oss alla lyckliga när vi drar igång

spud: att jag gör, det pratas bara om att ni saknar folk, men det snackas inte om att vi gör det. Så jag menade :P Men det är ju inga dussinlirare det heller...

MODOJohan: Och Johan borde slå upp ironi ;)

spud: Vi har tyngre namn på frånvarolistan.

mikenomad: Jag tror nog att det stämmer, för MoDo har väl ungefär som vanligt den lättaste truppen.

mikenomad: Jag vet inte om du skojjar eller så. Men jag antar det. Vem är tyngre än Timander och susse på eran lista?

Nikki: Jag var med från början på din ironi. Jag tycker att Modo gör det grymt bra med halva J20-laget, så jag är inte orolig. Det har jag inte varit överhuvudtaget under denna försäsong, för den har visat att vi kan vinna, och vinna stort med juniorer.

spud: Timander är iaf tung.

t_89: Det är en träningsmatch. Ni har hemmaplan, ni har bättre lag för kvällen vad finns det att diskutera? Vinner tik ikväll så e det väl enligt planerna, förlorar ni ikväll så e de fiasko!

spud: Jag skojar (stavas med ett "j") inte.

mikenomad: Ok, men kör hårt då. Berätta vilka som ens i närheten kan konkurera med de namn som vi har borta? Pärssinen? :)

grabbar grabbar det är försäsong :) vem bryr sig det r väll sådana här tillfällen man ska sitta ner i arenan och snacka över en öl och ha kul tillsammans :) eller har jag fel ?.

Cyklob: Delvis fel. Jag trodde att alla matcher innebar att man skulle stå upp och skrika över fem-sex öl och se roliga ut.

MODOJohan: Hahah så sant så sant :)

MODOJohan: Undrar lite varför modo inte kör fler matcher hemma få försäsongen?
Får man inte in lite intäkter då lr. har jag fel?

Berka: antar att dom försöker att hålla oss Modo Härnta Fans borta ett tag så vi inte sätter prägel på hela läktarkulturen redan på försäsongen

MODOJohan: Läktarvåld,bengaliska eldar och hembränt menar du? :P

spud: Styf, Caslava, Pärssinen, Sonnenberg och Lander

rödovithockeydy: Pär slak och sonnerberg e medelspelare i es, timmo är bra men ofta skadad och anton har talang, men inte mer än så..

Hoppas man får se er med alla friska och krya så ni kan få till lite hockey!

Långben: Modo kommer nog alltid vara större än Timrå får jag nog lov att säga.

Berka:  Hur var Bonnasaxen ikväll?? bra eller?

Berka: Oj vilket uselt spel av modo ikväll två av timrås mål var ju missar eller rena bjudningar från modos sida.Men det är kanske inte så konstigt med tanke på att vi hade nio spelare borta.Malek var bra han ser lungn och stabil ut jag tycket också att backsidan ser bra ut Sondell kommer att bli grymt nyttig och Mojzis börjar jag gilla mer och mer.Hannu Pikkarainen ska man inte heller glömma.

Men jag tycker att det blir tydligare och tydligare att vi måste förstärka på forwadssidan för nu ser del lite tunnt ut.

RTS: Citat från matchrapporten på Modo's hemsida:

"MODO Hockey nästa match i SCA-cupen är på fredag när man ställs mot arrangörsklubben Sundvall Hockey."

Inte visste jag att regissör Kjell Sundvall hade ett eget hockeylag ;-)

Dream Team:
Det har han. Laget skulle ställt upp i div 3 ifjol men blev diskade för filmning.

supertrött: Gå och lägg dig nu.

supertrött: ASG ;)

Dream Team: Sett för mycket på Hegerfors genom livet.
Enda ursäkten jag kan komma på.

supertrött: Du har humor du. Det verkar även Skröder ha...

"Skyttekungen Per-Åge Skröder som öppnade kvällens målskytte debuterade som lagkapten.
- Ska domarna hålla den här standarden är det tur att inte jag är ordinarie kapten, kommenterade han efteråt."

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4378&rows=5

Salle: Humor och humor....
Tror inte kvällens resultat förändrar ordningen i varken maratontabellen eller antal SM-guld.
Det är en träningsmatch mellan två åderlåtna lag som på sin höjd ger tränarna en del svar över reserverna.
De enda matcherna mellan länslagen som ska ha "hatkänslor" är väl ändå slutspelsmatcher ?

supertrött: Blev väldigt lite svar till Salle och mer allmänt men va faan...

supertrött: Vore det inte lite roligt om vi signade upp Kiril Starkov nu när han bevisat sin duglighet? Han har ju bara ett tryout med hundskolan.

spud: Går icke, han är inte Norsk...

t_89: haha

Det man kan konstatera från matchen igår är att Malek verlar riktigt bra.
Om det sen beror på att Timråspelarna inte kan skjuta ordentligt eller om han verkligen kan stå i mål det får di lärde tvista om.

Sen kanske ni måste värva på forwardssidan för ni kan inte räkna med att Gubba´n orkar åka utan rullatorer hela säsongen.

spud: Vem fan är Josh Green?

Tikinmyheart: Tant Bruns okända son.

spud: Haha. Du vet att du har en burgare på pluskontot. Kommer du ner till Norrlands huvudstad, så skicka en "bubbla".

Tänk vad kul det hade varit med en kedja bestående av K-Fab, Svarten och Green. Hade kunnat bli mumma det. Tyvärr drar han väl hit eller Luleå...

Nikki: "Tyvärr drar han väl hit eller Luleå..."
Hur ska du ha det? Är det bra el. tyvärr?

Hahl Bundy:

Hit = min stad.

Nikki: Aah då förstår jag.

Hahl Bundy: Och som ett trolleri har vi fått tillbaka ett par, inkl salle..

spud: Vi har dock tappat en också, då Aasen är borta nästa match då han har ljumskproblem. Eller känning i alla fall.

Lär inte bli många matcher där Horava får spela med fullt mannskap och spela ihop formationer.

MorganaLefaey: Men det måste man ju förstått själv med detta upplägg. Otroligt märkligt att bara spela cuper under en försäsong, få men täta matcher. Klart som fan det sliter mer än att få en mjukstart.
Kan det vara ekonomin som styrt detta? cuper är det ju ofta nån prispeng i, men vanliga träningsmatcher..

MorganaLefaey&spud: Sluta oroa er så j-a mycket för tillfälllet.

Så länge det bara handlar om dylika skador så är det ju inget att grina över.
Det är ju dessutom självklart att man står över spelare med minsta skavank när det är en träningsmatch. Dessutom emot ett lag som Sundsvall.

Sen är det ju, faktiskt, bättre att de kommer nu så har man chans att kurera och kanske förebygga kommande frånvarotillfällen av dessa spelare.

Salle: Jag är inte orolig, men jag tycker det är ett konstigt upplägg att köra få men täta matcher.

spud: Jag tror man med det här upplägget vill, i alla fall försöka, få matcher som verkligen gäller något, för att få upp tempot. Mindre lall och mer allvar.

Hawerchuk: Jo visst förstår jag att man kör cuper, men bara cuper? Kan ju vara en ide att ta 1-2 matcher innan man sätter igång med cupandet för att få igång spelet och ge spelarnas kroppar en chans att vänja sig vid den högre belastningen som ska komma vid en match situation. Vi är ju helt unika i att inte ha någon vanlig t-match, och på just denna sak uppskattar jag inte vår egensinnighet.

spud: Vad är det egentligen för skillnad på en Cup, med "småpengar" som ev pris, eller en totalt oväsentlig träningsmatch. Inte kan det vara mycket men...

JAG skulle som publik hellre se ett lag i en Cupmatch som ju gäller lite mer än de ursäkter till match som träningskamper brukar bli, minns tex den i SA häromåret som alla på förhand visste skulle avbrytas pga utrymningsövning. Den 3:e perioden var bara en lång väntan på signalen.
Och som Coach borde väl det vara bättre ha en liten vinnarmorot att dingla framför spelarna istället för bara "ära" och tomma ord.

Sen är ju dessa cuper bra tillfällen för de anordnande föreningar, oftast AS-lag, att få in lite cash i sin verksamhet samtidigt som dom får utmärkt matchning.

I mina ögon är det bara fördelar med cuper.

« · 1173426 · »