spud:
LAGET spelade 3 matcher på 5 dagar men hur många spelare var med alla matcherna? Och hur mycket speltid hade man då man väl hade 4 hela kedjor i de flesta matcherna. Detta är en mjukstart i mina ögon.
Du borde nog skriva saker på näsan för ibland så är du lite svår att förstå. Speciellt när du skriver en sak i ett inlägg för att i nästa skriva nåt helt annat som ibland är motsatsen till det första du skrev.
spud: Jag tycker en massa det har du rätt i. Men både och??? Det vette f-n. ;-)
Men för att gå tillbaka till ruta 1 så bad jag er sluta oroa er (läs gnälla) över hur man matchar på försäsong för det är just försäsong. Det var skador hit och laguttagningar dit och ingenting verkade falla er i smaken oavsett vad som presenterades.
Jag har inte sagt ett ord om "perfekt" och det tycker jag inte det är. Men jag tjatar inte om varenda liten sak som händer och dessutom på ett negativt sätt.
För det är bara försäsong ännu...
Sen kan jag inte annat än småle åt det du skriver.
"komma upp i matchtempo...innan de tuffare cuperna drar igång"
Såg du första matchen emot SAIK (i "Lövencupen")? Det var låååångt ifrån nåt som kan kallas normalt matchtempo i den matchen. Och vad jag förstått av de övriga matcherna i den cupen så har det inte varit så då heller.
Coacherna har nog mer koll än någon av oss andra så jag tycker inte du skall oroa dig så mycket inte på den fronten heller.
Jag ser "inte bara fördelar" med att vila/ställa över folk. Men jag ser inte bara nackdelar heller som vissa.
Jag strävar också efter att de bästa skall spela. När serien drar igång och det börjar gälla nånting.
22.32 | 0 - 1 EQ | MODO | 6. HÄGGSTRÖM, Magnus | |
(10. SKRÖDER, Per-åge) |
Icing-Ove: Eeey! Två av nollorna gjorde han som 19-åring. ;-)
Det kan inte bara handla om att han får stå i matcher mot sämre lag. Han spelade riktigt bra mot Löven och om han spelat lika inspirerande i de två andra matcherna så är det ett fint bevis på att han verkligen tänker kämpa om förstaspaden i MODO inom något år. Jäkligt skoj är det, i vilket fall.
Och om man som coach inte kan motivera sina spelare att vilja lära sig det systemet som ska bringa dem framgång kommande vinter utan att de ska få lyfta på en pokal i en sca cup i sundsvall har man nog ett bekymmer.
Och jag har ju inte som du vill få det till ogillat cuper, tvärtom, jag sa ju att det är ett bra träningsmatch fenomen. Men INTE enbart cuper då det blir för stor belastning över en kort tid. Blanda upp det en aning och ge spelarna möjlighet att mjuka upp kroppen utan att behöva känna stress till att bli hel till matchen om 2 dagar.