1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532190 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10

Petey21: Farligt värre tycker jag. En otroligt tunn forwardsuppsättning med några som ofta är skadade. Blir alltså så att Weber, Enström, Molinder, Forsberg samt Häggström är garanterade plats i början av säsongen då Tuokko är skadad.

Inget ont om dessa herrar då någon lär visa att de verkligen hör hemma i ES. Men att alla gör det har jag svårt att tro.

Petey21: Den finns på nätet också.

Så fick Ångermanland stryk mot Småland idag med 4-1 Skotten vanns också av småland med 28-23.

spud: Någon som vet om det finns någon kommande stjärna bland dessa lirare? Har ingen koll själv och vore roligt om man fick något nytt namn att följa.

MorganaLefaey:
Ångermanland-Gotland : 16-1

Icing-Ove: Vad har TV-pucksresultat i denna tråd, ja tom i denna gästbok att göra.

Finns ju en hel bok för juniorhockey.

Salle: Det har då mer att göra i den här gästboken än mycket annat som skrivs här, det är ett som är säkert.

Poffa: Som t. ex detta inlägget.

Poffa: Jo det var väl mer trådvalet som jag tyckte var galet.

Hade det varit i Apropå så hade jag nog inte brytt mig.
Sen är det ju synd att Juniorhockeyboken inte får såna här inlägg/ämnen som den väl är till för.

Att vi skriver om MoDos J-lag i MoDo-boken är ju självklart men Ångermanlands TV-Puckslag är ingen MoDoboks-angelägenhet även om det säkert finns några nuvarande och ev kommande MoDo-iter i laget.

Salle: Spela stor roll?!

Berka: Ja. Absolut.

Frisco: Eftersom det finns en tydlig koppling mellan MODOs (framtida) J-framgångar och Ångermanlands TV Puck framgångar hör naturligtvis resultat från tv pucken hit(Modos GB). Sen kanske det ska stå i en mer juniortråd, men jag tog den tråd som var närmast och som hade en aning framtids perspektiv.

På tal om det så fick "vi" stryk med 3-4 idag mot ett så tungt distrikt som blekinge. Vilket borde ha förstört vår chans till avancemang.

Hittade en blogg av en målvaktstränare som verkar kunna sin sak.

Stefan Ladhes målvaktsblogg. blog.bahnhof.se/about.php?varLogin=wb971063

Efter lite skummande läste jag hans kommentar omkring Modos förvärv av målvaktstränare Thomas Bjuhr.

Upfriskade att se någon som verkar veta något om målvakter och målvaktstränare.

Under rubriken: 2009-04-23 15:35 Bravo Modo! (blog.bahnhof.se/index.php?page=5&varLogin=wb971063&day=) så beskriver han Bjuhr och med det i åtanke så blir jag ännu mer förbryllad över spektaklet "Micce", som även om han inte är självutnämnd målvaktsexpert, i alla fall Wikegårds val som Überexpert på området.

Micce hade inte en susning om vem "den där" Bjuhr var för typ, som Modo anlitat. Men bättre än ingenting måste det väl antagligen vara, har jag för mig att hans omdöme var.

NuMo: Jag har slutat att kolla in Wikegårds blogg pga den där "Micce". Han är ju så tråkig så att klockorna stannar. Jag begriper inte varför han är med i var och varannat inslag, de måste vara väldigt bra kompisar.

Kan man följa matchen någonstans idag?

Nikki: Rapport från plats säger att det är dåligt spel, SkAIK vann skotten och 0-0 efter första perioden. Tydligen fullsatt.

Poffa: Intervju med Foppa, på Tv4 Sport, just nu.

Nikki: Få höra ett riktigt kvalserievrål nu när Skellefte leder med 2-0 ;)

Poffa: rapporteringen på Norran haltar värre än vad facebook gjort på sistone.

4.00 Öppet mål för AIK. Warg och Foppa var vid pucken, men fick inte in pucken.

5.00 Tim Erixon åker upp och skjuter på mål från kanten. Det blir blockering. Zuccarello Aasen dribblade efter rundeln för det, men Modo skapar inget...

Skellefteå AIK - MODO Hockey 1 - 0

15.00 Tillbaka i matchen igen

16.00 Nu är det 2-0. Foppa gjorde målet efter fint förspel av Moran

6.32 1-0 Norgren Christoffer (EQ) Bellemare Pierre-Edouard, Månsson Mathias

Paddan:

Är väl redan sagt så av vissa människor att vi spelar Kvalserien i vår, så det spelar väl ingen roll vad jag säger... :-)

Salle: 15.57 Kristian Forsberg reducerar för Modo. Svartvadet spelar fram

Fast det står 2-2 nu. K-Fop och Molle.

Nikki: Åfan, svängdörrar i försvaren?

Paddan: Man undrar om Modo likt förra säsongen tänker sova i inledningen av matcherna för att sedan vakna.Dom flesta gångerna var det för sent?

Foppa snackar lite om Modo inför säsongen och flaggar för att Pikkarainen är riktigt bra. Sticker kanske lite i ögonen på de människor som är hell-bent på att han är en dålig värvning. :-)

Nikki: Det är klart att Pikkarainen är riktigt bra, det är jag överens med mig själv om.

Paddan: Från en på plats:

"Efter 2-0 så var Milo skitförbannad. Skrek åt spelarna att "This is no fucking practice!!" och var riktigt svart i ögonen. Sedan gjorde MODO två snabba mål, men Milo är fortfarande arg."

Jag blir uppriktigt glad när jag hör detta. Vi har äntligen en ledare som inte är rädd för att skrika och agera i båset.

Tyvärr gjorde SkAIK 3-2 alldeles nyss, läge för Milo att skrika igen med andra ord.

Poffa: Låter ju bra med en tränare som visar att han inte tolererar vad som helst. Det har man väl i och för sig sett på träningarna också, där han inte tvekat att avbryta övningar om han sett att spelarna inte gör övningarna precis som han tänkt sig

Vinner vi inte matcher och gör mer mål än motståndarna så framstår allt detta skrik som lönlöst.

MODOJohan: Men herregud. Det gnälldes för att Harri var för snäll och inte agerade i båset. Nu är det någon som agerar och då är det heller inte bra.

Paddan: Roliga intervjuer med Foppa där han verkligen bjuder på sig själv.
Både om kommande säsong, finalerna emot Malmö och skridskoåkare emot Usain Bolt.

Nikki: Såg inte att du länkat till dom redan. Sorry!

Poffa: Äntligen hemma från Strömsund och vad ska man säga?

Modo tycks återfalla i fenomenet att uppehåll i matchande ger en dålig omstart.
I första perioden hängde man helt enkelt inte med och drog på sig utvisningar i stället. Inledningen av andra perioden var en ren orgie i dålig puckkontroll och rent uselt passningsspel. Bl a Skellefteås 2:a mål som grundades genom ett klockrent felpass från Josh Green. Milos uppsträckning höll inte i sig så värst i den tredje perioden som Skellefteå helt enkelt dominerade spelmässigt.

Nånting positivt då? Skulle vara att Molinder och Forsberg fungerar tillsammans med Svartvadet (det var kvällens enda formation som fungerade bra ihop) och att MZA + Svarten verkar som ett fungerande forwardpar i boxplay.

Totalt sett en rätt dålig match från båda håll och Skellefteå har nog samma behov av Majesky som vi har av Timander som klippa i backlinjen.

berghult: Malek, då?

Poffa: Jag var också i Strömsund, och Malek är en klockren värvning för eran del.
Jag har sett han i två matcher nu och är helt övertygad om att han kommer att bli den största publikfavorit i Swedbank detta år. Bara för klacken att börja träna in ramsorna.

Poffa: Malek kändes väl okej. Han hade ju klart mer att göra än "pumba" i skellefteåmålet men kändes lugn i agerandet. Försöker även att kommunicera med backlinjen för att styra upp försvarsspelet ibland.

Man undrar ju vad denna(länken) nyhet har på modohockey.se att göra. Det måste väl finnas en juniorsida man kan gömma undan den på?

spud: Ångermanland leder med 2-0 efter första perioden. Vilket ger hopp om avancemang!

spud: Salle är bra märkvärdig ibland. Smoking och gåbortskor på fest, kniv och gaffel till makaronerna, present till värden varje gång han hälsar på Poffa eller Frisco.

Nu skiter vi i ettiketten och builder framtiden med TV-puckare.

NuMo: Tråkigt många pp lägen i början, 5-3 spel för värmland..

spud: Vilket det naturligtvis inte var. Utan swehockey hann fylla på med en värmländsk utvisning.

KO

26.49 0 - 5 EQ ÅNG 4. NYSTRÖM, Isak
26.14 0 - 4 SH1 ÅNG 15. WESTERLUND, Tony
(14. GUNNARSSON, David)
25.26 0 - 3 SH1 ÅNG 15. WESTERLUND, Tony
(14. GUNNARSSON, David)

spud: Grymt!

Två mål i samma boxplay av samma kille är rätt kaxigt!

Wayne Gresky:

Är det gruppspel fortfarande?

Bissett19: Slutspelet börjar i eftermiddag.

Bissett19: Japp sista matchen kvarten börjar vid 16-tiden.

renen: Då börjar också sändningen på svt24.

spud: kul att dom går vidare, länge sen sist. För det här ska dom väl inte släppa.

« · 1174766 · »