Redigerad kommentar
Poffa:
Ser att jag var lite otydlig där, det jag menade var just att dom jämförde med matchen ifjol, och precis som du skriver påvisar förändringar, tex Påhlsson mot Madden...
Sorry...
Icing-Ove & Gidde: Gammal artikel? Den är skriven igår. Jag tycker inte det är speciellt gammat.
11 maj 2009 är en referens till en gammal match då Chicago slog ut Canucks. Och nu undrar man hur den här serien blir.
Det man skriver är dock att jämfört med ifjol har man gjort en del förändringar, vissa dock inte så stora, t ex som att byta Påhlsson mot Madden.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Salle: Påhlsson är naturligtvis välkommen hem, men med tanke på att han har kontrakt så är det ju upp till Columbus var han får ta vägen. Om han nu inte tänker köpa lös sig från kontraktet, så klart.
Så tyvärr är jag skeptisk till ryktet.
Wayne Gresky: Skönt att vi är eniga.
Om vi nu stannar upp vid Pikkarambo en stund. Det skrivs och sägs att sista april är sista datum för en övergång till KHL. Vissa påstår att det är reglerat av IIHF, andra att det är reglerat i det kontrakt han har med Modo. Någon som tvärsäkert kan säga vad som är sanningen?
Om han inte går till KHL, då är väl nästa datum 15 juni som vi har att vänta in. För visst är det 15 juni som är sista datum för övergång till NHL för kontrakterade spelare och 15 augusti för spelare draftade detta år?
Jag ska kanske förtydliga mig kring hur jag ser på truppen just nu. Nicklas Danielsson är en väldigt intressant värvning som jag inte har något mot. Han är den typ av spelare som jag gillar och jag tror han kommer kunna bidra rätt så rejält.
Anledningen till att jag skrev att det inte kändes helt optimalt är för att jag inte är säker på hur man tänkt använda de spelare vi värvat så här långt. Ska vi bli riktigt slagkraftiga så hoppas jag vi ser följande:
Tarkki
Dahlberg
Timander - Pikkarainen
Cook - NY
Josefsson - NY
Westin - Bonsaksen
Skröder - Sundström - NY
Danielsson - NY - NY
Blomqvist - Svartvadet - Madsen
Hedman - Rosén - K Forsberg
Då blir Häggström extraforward, eventuellt tillsammans med en sån som John Westin. Eddie Larsson, Jens Westin och Bonsaksen får sparsamt med speltid på backsidan.
Kvar är då att värva två backar och tre riktigt bra forwards. Hållberg tillsammans med Josefsson, kanske. Och så en riktigt stabil defensiv back med Cook.
Ritola som det pratas om vore en bra spelare i förstakedjan. Då krävs det en stark offensiv center och en målskytt i andrakedjan. Linus Videll pratas det om, men det tror jag inte på. Mario Kempe är i mina ögon inte bra nog för en plats i andrakedjan. Figren likaså.
------------
Freddan har gjort ett riktigt gott jobb så här långt. Jag gillar spelartyperna vi värvar. De är unga, skridskoskickliga och formbara. Det tillsammans med Challe är nog ingen dum idé.
Men det är nu det blir riktigt tufft. Det gäller att hitta två högklassiga ytterforwards och en offensivt duktig center. Kan Freddan göra detta är han väl värd massor med beröm. Då har han byggt upp ett lag på det sätt jag, och jag tror många med mig, har önskat. Två producerande kedjor med erfarenhet, ett bra målvaktspar, en välkomponerad backlinje och så fyller vi ut detta med intressanta spelartyper i tredje- och fjärdefemman.
Salle: Om det nu TÅ har rätt så har, som vår turkose agent uttryckte det, lillebror åter fått smaka pluska.
http://admin.hockeysverige.se/news_show_forwards-pa-timras-onskelista.html?id=9714593
Salle: Det sägs att någon av Rosén/Blomqvist skall ta en plats i andrakedjan. Om även Nicklas Danielsson ska ta en plats i andrakedjan har vi bara plats för en riktigt bra spelare i den kedjan. Den kedjan ska vara den ena av två producerande kedjor.
Det känns inte helt optimalt.
spud: 25 år, bra storlek, kan åka skridskor och han vet på ett ungefär vart målet ligger. Känns som ett habilt nyförvärv, men vi väntar fortfarande på en spelare i klass med en Poffabomb.
Redigerad kommentar
Perfekt ersättare till Hasse. Nu är det bara hoppas på dom sista värvningarna är riktiga spettsvärvningar.
Redigerad kommentar