1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530836 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
TIKbiff: Kikade på Eliteprospects. Han har inte lirat hos er och är då per definition inte aktuell för oss.

Wayne Gresky:
Med den CV:n så kan han ju lika gärna hamna i Frölunda

Wayne Gresky:

* asg *

mattias - 74: Avdankad och helt utan självförtroende, så absolut!

Wayne Gresky:

Hur skulle du beskriva Dimitrakos som spelare, är det nånting för Leksand?

Redigerad kommentar

Poffa: Nä, men jag vill hellre ha Bergeron.

www.youtube.com/watch?v=w8jzRKYTvE4

Sold!

Tommi Kovanen kanske? Var väl i princip klar för något år sen, men så kom Hedin istället. Vet inte riktigt varför Kovanen fick sparken ifrån Jokerit, han producerade ju bra med poäng.
eliteprospects.com/player.php?player=7477

Annars finns det inte jättemycket på den fria marknaden. Förhoppningsvis kanske man kan göra en lösning med en annan klubb.

Lumber Jack: Sonnenberg tror jag inte heller på. Timrå hade inte tid att vänta till efter jul, och det anser jag att vi inte heller har. Värvar vi Linkan så borde Freddan ha en Darwin Award, för då har han gjort slut på sig själv som sportchef.

Redigerad kommentar

Paddan: Ja Minsk är ju dessutom KHL:s bästa lag, så jag tror inte att de är desperata efter förändringar i spelartruppen. Hannu-Pekka snittar dessutom över 21 min per match.

Wayne Gresky: Eftersom Pikkarainen är den spelare som pryder "actionbilden" inför nästa match så förmodar jag att han är kvar i Minsk ett tag till.

Lumber Jack: Det tror jag inte. Jag har inte sett någon antydan om det, men det svänger ju snabbt...

Ser att offensive backen Shaun Heshka spelar i Europa denna säsong, i Salzburg. 0+5 på 21 matcher övertygar ju inte...

Nikki Nine: Ja att de kommer betala fram till dess att någon annan klubb skrivit på är rätt givet.

Paddan: Bremberg är ett geni drag av HV han är en spion och hemlig talang scout, han ser alla matcherna från läktaren och rapporterar allt till stillman, dock en sjukt jävla dyr talang scout.

Nikki Nine: Förhoppningsvis inte så mycket som HV, som vad jag förstod av Wennerholms krafsklotter idag betalar Bremberg ungefär 4,4 miljoner för att sitta halvvägs upp på läktaren.

"Betalar ni fortfarande lönerna för Dimitrakos och Cook?
– Den ekonomiska överenskommelsen är mellan oss och spelarna, den har jag inte tänkt kommentera."

Vi betalar med andra ord fruktansvärt mycket.

spud: I vilket fall som helst så känns det som att det kommer ansluta minst en ny spelare inom kort. Cook har ju knappast spelat sämre i slutet utan just det faktum att han tar upp en icke-EU plats verkar ha varit en stor anledning till att han fick kicken.

Freddan visar iallafall handlingskraft.

TIKbiff: Det kan ju ha funnits release klausuler i avtalen, men det verkar föga troligt att en spelare går med på sådana krav när de har alternativ. Det enda som talar för detta är tidpunkten för dessa avsked, känns som att den normala tidpunkten för dessa avsked hade varit landslagsuppehållet.

Gustafsson:
Med tanke på att ingen av dom har hunnit vara i kontakt med agenten så lär man väl inte ha löst det eknomiska ännu?
Så länge man inte har någon ny klubb så får nog Modo vackert betala lönen.

shinzawai: Jo om vi vill ha en nordamerikansk forward. Men jag tror ju givetvis inte att Anders Eriksson är aktuell.

Redigerad kommentar

Bra och kul att någonting händer, ska bli spännande och se vad som nu händer. Man undrar ju dock hur det blir med de brutna kontrakten, har man hittat nya klubbar eller har de fått lösa ut kontrakten på något sett.

När det gäller Hedmans avstängning så är jag riktigt nöjd. Jämfört med Halonen så borde han kanske ha fått en match mindre men med tanke på allt snack som har varit så var jag rädd för ett betydligt längre straff.

Wayne Gresky: Men vi kan väl aldrig vara sugen på AE? Vi har Timmy och det borde räcka, en till som bara skriker ut att ni måste sänka tempot för jag hinner inte med behöver vi inte.

Poffa: ja, tack. :)

Wayne Gresky: Vi hade väl inte behövt fota en amerikan för att värva Ante?

Poffa: I mina ögon känns han inte som det vi behöver nu. Anders Eriksson kanske är sugen på en comeback i MoDo?

spud: Murley sägs ju vara klar för hundarna också.

spud: Artistskatt?

Nikki Nine: Matt Murley kommer ju inte in på ett idrottsskatt kontrakt(vafan heter den där skatten när spelaren bara får vara i sverige i 6 mån? det står helt still i huvudet..) och kostar därför lite för mycket anser jag.

Jag tycker vi ska testa dessa unga spelare och se vad de går för innan vi tar fram plånboken.

Wayne Gresky: Steve Kariya?

Paddan: jag vet =)

Nikki Nine: Ett namn för backsidan. Han väntar antagligen på ett NHL-kontrakt, men annars skulle det smaka fågel.

- Marc-André Bergeron
www.eliteprospects.com/player.php?player=5672

Sen kan man ju fråga sig hur det går med 21:ans comebackplaner...
www.eliteprospects.com/player.php?player=710

Blizzard: hihi, nu var du ju lustig... eller nåt.

-Darren Haydar
Bedrövlig +- statistik, fast verkar ju hitta målet i varje fall.

Martin S: och med dessa namn att jämnföra mot kan man konstatera att modo har panik och att plantskolan har frysit sönder av vintern.

16år 4 månader och 5 dagar är Ludvig när han gör debut imorgon. Övriga MODOiter i modern tid som debuterat som 16åringar heter Victor Hedman, Daniel Sedin, Henrik Sedin, Niklas Sundström och Per Hållberg.

Lumber Jack: Äh, vad faan, vi kör väl med Stamkos på en gång. Han låter ju lite grekisk. Sen så kan vi fylla på med någon Scott Stevens-liknande spelare.

Ska vi spekulera i lite namn då?

- Matt Murley
Skulle jag gärna se, haft ett gott öga till honom sedan han spelade för Pittsburghs organisation för några år sen. Producerade ju även rätt bra i Linköping och är väldigt allround.
eliteprospects.com/player.php?player=8957

- Martin Sonnenberg
Är en riktigt bra spelare, men vill inte spela i Sverige innan jul. Har haft Challe som tränare. Skulle vara kul att se Timråfansens reaktion vid en eventuell värvning utav Sonnenberg.
eliteprospects.com/player.php?player=8495

- Fredrik Bremberg
Bra spelare i Stockholm, kanske skulle bättre på våran statistik där nere? I övrigt tämligen värdelös, men är antagligen på marknaden.
eliteprospects.com/player.php?player=205

- Krys Kolanos
Greskys lilla favorit, gör väl ingenting nu för tiden och är mycket bra offensivt. Har dessutom polskt pass.
eliteprospects.com/player.php?player=8716

Fyll gärna på och spekulera.

Lumber Jack: bremberg

Nikki Nine: Spännande! Vad är på ingånde?

Blizzard: MoDo och Timrå verkar ha gemensam PR-stab. :)

spud: ifs bara en kvällsblaska men hur snyggt dom skött det kan ju diskuteras om man ville att dom skulle sälja honom eller slippa ta hela lönen.

"De har bestämt att de ska testa något nytt. Det var första gången jag hörde det. Jag vet inte vad som händer nu, jag vet inte var jag ska spela eller något sådant över huvud taget, säger Dimitrakos, och fortsätter:

– Jag är lite chockad.
."

chockad blir man ju inte om man pratat om det en tid och beslutat gemensamt, känns som modo kommer betala lönen.

Nikki Nine: Detta gillar jag verkligen, unga spelare som vill något med sina karriärer ska få chansen!
Härliga nyheter.

Poffa: Sondre Olden och Ludwig Byström. I alla fall imorgon.

Nikki Nine: Hoppsan. Vad får vi in istället, då? Låt spekulationerna börja.

Nikki Nine: Hoppas de har löst det snyggare än jyckarna nudå, som gick ut med att en spelare lämnar men som fortfarande spelar kvar.
Och att dessa spelare fått nya klubbar som tar över helt eller delar av kontraktet, så vi inte gett bort förhandlingsläget.

CHARLIE COOK OCH NIKO DIMITRAKOS LÄMNAR MODO HOCKEY

Wayne Gresky: Han ser ovanligt nöjd ut. Foten måste kännas finemang!

Wayne Gresky: Snygga träningströjor de har.

« · 1310805 · »