1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526580 inlägg · 4121 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
Har jag missat något gällande OKT:s skada? Enligt Eliteprospects.com så är han skadad fram till början på februari. Jag hörde "efter nyår". Iofs är de två inte totala motsatser men nog hade jag hoppats att efter nyår betyder "i början av januari".

Erat: Om Slovakiska ligan är så pissdålig, varför får svenska lag däng av dem?

MODOJohan: Men vad jag kan förstå av texten på Davos hemsida så ska han vara med Davos i två matcher innan Spengler Cup också.

J F K: Nagy lever på sitt namn nuförtiden, om han vore fortfarande bra så skulle han spela antagligen i NHL/KHL?

aja, ni får väl se! vad jag har sett av honom,så känner man inte igen ett dugg...mediokert spel, om man ska jamföra för ett x-antal år sen.

ska bli väldigt spännande att se!

oscaaaar: Man behöver INTE skriva på ett kontrakt med något lag för att delta i Spengler Cup, det är korrekt.

arnio: Även om du bara kopierade vad andra skrivit, var nog detta ditt bästa inlägg på HS. Grattis.

Erat: Bartecko har väl spelat i den ligan varenda säsong innan han anslutit till elitserien och producerat relativt sparsamt. Man ska nog inte gå alldeles för hårt på den statistiken misstänker jag.

En kille som är 31 är slut? Knappast. Däremot finns väl risken att han är dåligt tränad.
J F K Kommentera 46 min sedan

Prenumerera | Anmäl

--------------------------------------------------------------------------------

shinzawai: Exakt vad jag tänkte, när jag läste det.

Poffa Kommentera 52 min sedan

Prenumerera | Anmäl

--------------------------------------------------------------------------------

Grattis till en okej värvning.

Har sett han spelat i Slovakien under året, och jag kan säga att han är (har) blivit väldigt slö. han var en av mina favorit spelare för ett x-antal år.

Men visst han har gjort en del poäng, men då ska ni veta hur dålig slovakiska ligan är jämfört med elitserien. Det var att se en hyfsad bra allsvensk match.

men han kanske har lyft sig? nja, jag tror att han har gjort sitt. men bra att fylla ut truppen under alla skador som ni har fått.

tror starkt på ett fiasko. sry
Erat Kommentera 53 min sedan

Prenumerera | Anmäl

McFire: "arnio: Ladislav Nagy är född den 1 juni 1979.
Bifogade länkar:
Eliteprospects.com - Ladislav Nagy"

Nu kommenterade jag ett inlägg om Bartecko där det påstods att han är 31

shinzawai: Eller som hjälp för Freddan på något sätt.

MODOJohan: under den cupen behövde man väl inte skriva kontrakt? läste det när det stod att Foppa kanske skulle spela där , elelr är det tänkt att cook ska fortsätta?

Bad_Brett: Kanske beskrivningen på EP "Tar ibland onödiga utvisningar. Blir också onödigt frustrerad och irriterad på motståndare." stämmer. Spela han med Sundström och Skröder isåfall, elitseriens mest frustrerade kedja. ;)

arnio: Ladislav Nagy är född den 1 juni 1979.

Bad_Brett: För Sundström är det tvärtom, ju mer utvisad han är desto giftigare.
Men i Nagy fall måste det vara några GM som ställt till det.

J F K: "En kille som är 31 är slut? Knappast. Däremot finns väl risken att han är dåligt tränad."

34

Dragan 2k: Jag såg det precis. Lägligt att klippa $$$-flödet till honom. "bara" Dimitrakos kvar då.

MODOJohan:

Hmm... Jag såg just att Nagy har haft 107(!) utvisningsminuter på 24 matcher, ett snitt på 4,46 per match! Inte undra på att poängproduktionen har gått ner, det är ju alltid svårt att göra mål från botbänken.

Redigerad kommentar

Dragan 2k: Den där jävla alpligan är ju jävligt knepig... Dom rycker och sliter i allt dom kan, trots att Davos är ett lag som skulle köra över Modo alla dagar i veckan så vill dom ha, det Modo inte önskade. Märkligt....

"Den amerikanska försvarare Charlie Cook (28) kommer att tillfalla en tredje spelare HCD få Spengler Cup. Förmodligen är han redan innan turneringen för den suspenderade Petr Taticek på två mästerskap spel mot Ambri och Genève-Servette används. Cook har åtagit sig i Europa sedan 2007, där han inledningsvis för finländska klubbar och senast spelade i Modo Hockey i Sverige."

Redigerad kommentar

McFire: Cook till Davos. Där ser man.

Personligen så är jag, precis som jag sa igår, mer positiv till 2 forwards och 1 back än tvärtom.
Vad tror vi nu om backsidan då? Suchy känns ju som en realistisk värvning och Modo har väl visat intresse tidigare. Han beskrivs som en defensiv back, skaplig poängskörd för en sådan får man säga.
En icke-eu finns fortfarande kvar förstås, vilket öppnar upp en helt annan marknad vad gäller backsidan.

Det är medvind.

Erat:

Om det finns någonting som de är duktiga på i Slovakien så är det att åka skridskor. Jag tror inte att han kommer få några problem med att hänga med i Elitserietempot.

Erat: Har vi mycket skador? Haha.

Erat: Bartecko har väl spelat i den ligan varenda säsong innan han anslutit till elitserien och producerat relativt sparsamt. Man ska nog inte gå alldeles för hårt på den statistiken misstänker jag.

En kille som är 31 är slut? Knappast. Däremot finns väl risken att han är dåligt tränad.

shinzawai: Exakt vad jag tänkte, när jag läste det.

Grattis till en okej värvning.

Har sett han spelat i Slovakien under året, och jag kan säga att han är (har) blivit väldigt slö. han var en av mina favorit spelare för ett x-antal år.

Men visst han har gjort en del poäng, men då ska ni veta hur dålig slovakiska ligan är jämfört med elitserien. Det var att se en hyfsad bra allsvensk match.

men han kanske har lyft sig? nja, jag tror att han har gjort sitt. men bra att fylla ut truppen under alla skador som ni har fått.

tror starkt på ett fiasko. sry

Wayne Gresky: Näslund tredjetränare?

Pettan: Eller om dom ens tänker är en annan fråga.

Nu gnälls det i kommentators fälten i drakarna om köpelag ! men va fan vi har ju skickat två utlänningar redan ! man undrar vad vissa idioter tänker med .

Bad_Brett: Det kittlar definitivt lite grann i magen nu! Det blir väldigt intressant att se vad dessa två herrar kan tillföra.

Sen hoppas jag att Freddan kan landa en, förhoppningsvis, två backar - då ser vi helt plötsligt farliga ut.
Men att vi ska behöva uppleva detta jagande av poäng och "måstematcher" som vi varit med om de tidigare säsongerna är riktigt jobbigt. Det tär verkligen på en männisch'.
Hoppas att vi lär av oss misstagen och får en bredare trupp när säsongen startar nästa år.

Rytter:

Jo, men det ena utesluter ju inte det andra. Korttidskontrakt på Murley och Eriksson hade kunnat rädda en del poäng utan att belasta ekonomin allt för mycket. Jag är väldigt skeptisk till om detta kommer fungera. Även om det är två fantastiskt duktiga spelare, så är slovakiska ligan ruskigt dålig.

Bad_Brett:

Visst jag håller med dig, hade gärna sett dessa två värvningar för en månad sedan. Men med facit i hand tror jag att jag hellre väljer att vänta och att få dessa nu, istället för att fått t.ex. Ulmer eller Pandolfo för några veckor sedan.

Undra föresten hur det går för Dimitrakos och Cook att hitta nya klubbar, ingen som har hört något kring detta?

J F K:

Ja, precis. Jag kanske skulle gjort det tydligare. Fler poäng än matcher under hela NHL-karriären är det inte speciellt många som spelare som har lyckats med.

Poffa: Han kanske menar under en säsong?

Poffa: Jag skulle gissa att han menar under en säsong.

Bad_Brett: Nagy tillhör inte heller skaran som gjort fler poäng än matcher, mig veterligt. Fast det kanske du inte påstod heller och så får jag stå med skammen över att ha tolkat din text helt fel.

qwertas:

Nu tror jag fortfarande att dessa värvningar kommer för sent och jag undrar hur bra Nagy är i dagsläget, men...

...Jag kan inte låta bli att erkänna att det kittlar lite i magen. Jag menar, pratar vi NHL så är ju Jan Hlavac en dussinlirare i jämförelse. Det är inte varje dag MoDo värvar en utländsk spelare som har lyckats göra fler poäng än matcher i NHL...

Björn W:
"Det är alltså Wayne Gresky vi ska ha som sportchef och Suchy som tredjesteg i raketen, då. ;)"

Ja, skulle nu det bli Suchy som kommer också får vi nog damma av den gamla tröjtävlingen igen. Dock får mitt förslag till tröja endast tryckas i ett exemplar och Wayne är den enda som får bära den :)

www.ladda-upp.com/bilder-a/thumbs/large/respekt-499.jpg

Wayne Gresky: Ja, Norris Trophy-vinnare tackar vi ju inte nej till. ;)

NuMo: Foppa och Näslund såklart!

Wayne Gresky: Vem är den hemlige donatorn?

På Lumberjacks forum pågår det en het debatt huruvida det är troligast att Komisarek (kontrakt till 13/14, caphit 4,5 M) eller Chara (kontrakt till 17/18, caphit 7,5 M) blir nästa nyförvärv...

NuMo: Visst blire tufft, lika tufft som i våras - men VARFÖR skulle man torska mot ett då avsågar SSK, om inte, hade det laget lirat Slutspel! Trots Challes avoga inställning mot Mental träning, tror jag ändå MoDo borde kontakta Stig Wiklund.
Nån dagdrömde om Twins, men vi får väl vänta minst 3 år till innan det blir hockey-poesi i FC , eller vad arenan då kommer att heta.

Frisco: Bar-Ludde och Lasse-Gnägg, jahapp. När upptäcker vi att Byfuglien har svenskt påbrå?

Berka: Det är ju absolut nödvändigt att vi presterar poäng omedelbart i mellandagarna. Jag tvivlar starkt på att dessa nyförvärv annars kommer att innebära att vi tar ikapp tio poäng på lagen strax ovanför oss.

Frisco: min spontana tanke är varför freddan väntat 30 omg. Innan förstärkning anlänt? I fjol hade modo med näsan och foppa i laget kanske starkaste laget i es men ändå tog vi inte oss till slutspel för vi låg redan så långt efter runt jul och det känns lite så i år oxå, visst det är ingen omöjlighet men läget är ruskigt jobbigt trots våra nya slovaker. Slår det bra ut nu så hoppas jag vi kan få behålla dessa spelare till nästa säsong och kanske starta säsongen med ett riktigt starkt lag

shinzawai: Jo, Asperger är ju en form av högpresterande autism och oftast innebär det att man kan snöa in fullständigt på ett eller ett fåtal ämnen:)

Ambroo: Då får jag väl säga grattis då. Ni får lägga medaljen i högen för KM-guld.

Nikki Nine: SM-GULD!1111!!!

Salle: Jag känner en som heter Nagy i efternamn. Uttalar det NAGY.

« · 1321133 · »