1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526651 inlägg · 4121 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
Icing-Ove: Det känns som om det kan vara läge att sära på Sundström och Skröder nu och sätta Sundström som center mellan Nagy och Bartecko.

Nagy - Sundström - Bartecko
Skröder - Ritchie - Madsen
Byström - Rosén - Danielsson
Blomqvist - Svartvadet - KFop

Extraforward: Hedman

shinzawai: Ja, du har kanske rätt.

Annars skulle man kunna gissa att han menade autentiskt värre.

Redigerad kommentar

NuMo: Nä, specialintressen är ett kriterie för tillstånd inom Aspberger-spektrat, han skrev rätt.

Icing-Ove: Hahaha! "Autistiskt värre!"

Nu tror jag att Bodin blandade ihop begreppen lite.

Nu fattas bara Foppas flyerskompis Handzus så är den f.d Blueskedjan komplett. Handzus hade samma agent i NHL som Nagy, Matt Keator...

...men vi har nog inte råd att lösa honom från NHL, det finns bara 792:50 kr kvar.

Huge: Visst ska det vara ett å och inte ett o.

Huge: Med tanke på att det räcker med ett par matcher i AHL för att kallas NHL-stjärna i kvällspressen så tycker jag att Bartecko har skapliga meriter från andra sidan. Men rent syftningsmässigt skulle rubriken även kunna handla om Forsberg och Näslund.

Wayne Gresky: Hylla var väl att ta i, rubrikmakarn!

Ska vi gissa att Boork i eftermiddag kommer att tycka att det är två bra namn men ha svårt att se en röd tråd i värvningarna av Nagy och Bartecko?

Lumber Jack: "Ny NHL-stjärna till Modo"

Enligt Sportbladet.
Om Nagy nu är den nye stjärnan, vem är isf den andra?
Bartecko?
Stjärna i NHL?

Hmm.....

Och uttalas det inte NÅDSJ ?

Björn W: Nagy - ett namn som förpliktigar i historieböckerna.

Salle: Ja, det ska uttalas [NODSJ]. Jag la in en länk till ett litet klipp med hur de själva uttalar det för ett tag sedan.

Bra värvning, Freddan. De senaste två dagarna får du godkänt för.

Nagy - Ritchie - Bartecko

En okej förstakedja. En bra back nu, tack!

Salle: Det är ju ett ungerskt namn och det finns en ungersk minoritet i Slovakien som haft det lite tufft efter självständigheten. Bra anledning att fortsätta ta en Unicum till hockeykaffet på lördagar, om inte annat.

Kanske sportbarerna borde ta in några flaskor i hans ära, också?

Salle: Heh, hockeytugget i Ö-vik alltså. Det är ändå lite coolt när man bortser ifrån hur lite man har att göra/prata om där uppe.

shinzawai: Ett litet leende på läpparna kände jag när jag överhörde snackas om "nån Nagy", i kön på Villakiosken.

Dock så sa dom just [NAGY] men visst är det [NODSJ] det skall uttalas?

Och jag kan inte ens föreställa mig hur Hasse A, FC-speakern och alla PPV-komementatorer kommer att förvränga till det.

Då fattas det bara en el två backar dårå...  

Wayne Gresky: +1

Bartecko var bra, Nagy bättre. Osäkerhet dock för ny liga, nytt land (som vi slipper fundera på i fallet Bartecko), därför är det bra att vi får 2 killar som känner varandra.

shinzawai: En 31-åring som gjort 311 poäng på 435 NHL-matcher. Skadedrabbad, men håller han sig hel så borde han vara en av seriens absolut bästa spelare. En riktigt spännande värvning. Bravo Freddan!

qwertas: Åsså länken.

qwertas: Det är alltså Wayne Gresky vi ska ha som sportchef och Suchy som tredjesteg i raketen, då. ;)

qwertas: Trodde Nagy var kvar i NHL, han har man gjort många mål med i NHL-spelen. :)

Björn W: Ladislav Nagy nu klar. Det går bra nu :)

Bra värvning, Fredrik Andersson.

Nu ska bara Ľuboš och de övriga 2 värvningarna lyfta oss så pass mycket att vi vinner tre matcher mer än lag 10, 9 och 8 i tabellen på de avslutande 25 omgångarna. I det läget går det att snickra ihop ett argument om att det var värt att vänta på dem.

Nikki Nine: Och i ÖA har jag för mig att det lät ungefär så här "Jag vet inte om det blir en back eller en forward, men en spelare till ska vi ha kontrakterat innan annandagsmatchen."

Lubos Bartecko är en av mina absoluta favoritspelare i Luleå Hockey genom tiderna. En underbar lirare, blick för spelet, kan slå passningar som bara överträffats av Skuggan i LHF. Förutom det var han en bra målskytt också.

Däremot överdriver ni hans defensiva kvaliteter något, Barteckos styrka är inte spelet i egn zon, utan att för den skull vara lat eller urkass.

Det som jag tror kan bli ett problem är att han vill ta stor plats i ett lag, vara en av ledarna. I LHF var han närmast informell lagkapten, det var ofta han som höll tal i omklädningsrummet under och efter matcher. Tillåter "gamlingarna" i Modo att det kommer en slovak och tar plats i omklädningsrummet, och om inte, vad händer med Bartecko som spelare då?

En annan grej som jag retade mig lite de 2 sista säsongerna i LHF är att när han anlände som artistspelare i mitten av oktober så spelade han helt underbart i ett par matcher för att sedan sakta sjunka i kvalitet. Vet att det fanns folk som undrade hur grundtränad han egentligen var.

Men sammanfattningsvis tror jag inte ni kunnat göra en bättre värvning som marknaden ser ut just nu. Jag längtar redan till den 28:e december när han kommer hit med Modo. Skulle inte förvåna mig ett dugg om han får en rejäl hyllning.

Grattis!

Sportchefen Fredrik Andersson jobbar vidare för att hitta fler förstärkningar.

– Definitivt en back, och kanske en forward, ska in, säger Andersson.

shinzawai: I och med denna värvning så får vi väl leva i tron att Freddan är något styrd av sina tränare då det gäller profilbilden på spelare som skall värvas.

Jag hoppas i alla fall att det är därför det tagit sådan tid, just det faktum att man söker en spelare med lika bra off ice attityd som on ice.

Lubos hade ingen aning om att OKT spelade här när han skrev på igår, men han ser på situationen som en olyckshändelse och tänker inte göra någon grej av det.

shinzawai: Fan vad skönt med ett positivt inlägg bland de senaste dagarnas allmänna humörsnedgång bland Sveriges viktigaste lags supportrar.

shinzawai:

Spot on. De FBK-fans jag talat med tycker detta är en väldigt jobbig värvning då de uppskattade honom enormt förra säsongen, både på och utanför isen.

Det ska bli intressant hur Challe/AJ väljer att använda honom. Det logiska valet är väl att sätta honom med Susse/Skröder eller Madsen/Ritchie, men alternativet finns ju att spela honom i en helt ny kedja för att få tre kedjor som kan få någonting att hända på isen, förutsatt att Susse skärper sig någon gång.

shinzawai: Vissa frågetecken för ålder och skador dock. Men en helt ok värvning tror jag.

OK, har smält värvningen av Bartecko nu och här är mina 5 cent:

BRA värvning. Varför?

Jo, för att han vet vad som krävs i ES och hur spelet går till här. Han har bott i flera år i en norrländsk stad och stortrivts. Har en kusin som känner honom lite från Luleåtiden och han har berättat att Bartecko älskade att köra skoter, fiska, allmänt vara utomhus i naturen. Rapporten från kusinen säger även att det är en riktigt, riktigt bra kille utanför isen. En schysst snubbe. Det är väl egentligen bara att läsa alla hans uttalanden sedan igår för att inse att han har rätt attityd.

PÅ isen så har han ett brett register och jag är väl egentligen bara orolig för hans skadebenägenhet. Åldern bekymrar mig inte än på något år. Med tanke på hur urvattnad marknaden verkar vara så är det här en bra värvning.

Kattgubben:
Nämen nu tar vi en paus, den vi behöver är snarare Clark Kent...eller Clark Olofsson...eller Sverker Olofsson. Föreningen MoDo behöver vakna!

Icing-Ove: Går ni verkligen och trånar efter Kent Norberg?

Kattgubben:
Under bordet, det är så affärer görs när man är på Arslet...

Kattgubben: Efter gårdagens uppvisning ska dom inte ha nått!

Icing-Ove: På bordet eller vid bordet? :P

Nikki Nine:
Nubben är säkert där också..

Just nu har Modo julbord. Ifall ni vill spetsa öronen och slipa på krigsrubrikerna lite...

Lumber Jack: De tränar enligt Sawchuck med juniorerna.

Att de skulle vilja dra benen efter sig hela denna säsong är ju inte så smart tänkt. De har en egen karriär att försvara, och om de vill ha någon vettig lön nästa säsong så ska de nog se till att hamna i en klubb och börja producera, helst igår.

Paddan:

Strejkande flygvärdinnor är ett annat relativt troligt scenario.

Nejdå, ha så skojigt! Hälsa Andy Diagram från mig!

Bittesehr:

Jo, men grejen är att i början av säsongen så pratades det om att förstärka truppen ytterligare. Istället sparkade man två.

Hade man agerat på det sätt som man sa att man skulle agera på så hade det inte funnits alls lika mycket att klaga på.

Lumber Jack: Historieboken har legat ouppslagen i en vecka nu. Sitter och funderar på om Eyjafjallajökull ska jäklas igen, eller om det kommer två millimeter snö i Manchester och det blir nationellt snökaos, samt hur jäkla bra Jameskonserten på lördag kväll i MEN Arena kommer att bli.

MorganaLefaey: Både Cook och Dimitrakos lär väl garanterat avlönas av Modo bägge två då de hade kontrakt säsongen ut? Sen vad de gör här fortfarande är ju en bra fråga.. Myser på och har det allmänt bra och håvar in $$$ antagligen. Fira jul och nyår med släkt och vänner och därefter fortsätta säsongen i någon annan liga kanske? De har nog ingen brådska eftersom de inte förlorar några pengar, jag förstår dom.

AM: Om jag förstått saken rätt så gjorde han sin återkomst i ligan den sjuttonde eller artonde oktober.

McFire: Ja, så är det. Jag är egentligen mest positiv till honom, sitter och småfnittrar nu framför skärmen och längtar efter hemmamatchen mot AIK!

Det är det som är det tragikomiska med att vara Modoit (och sportnörd öht.) - att skillnaden mellan att man springer omkring och ropar SM-guld, SM-guld, SM-guld!!!1 efter en utklassningsseger mot HV i början av säsongen för att numera ropar SPARKA FREDDAN, SPARKA FREDDAN!!1
Heaven or Hell. Finns liksom inget mellanting ibland känns det som.

Är det ingen som kan klargöra hur det ligger till med Cooks och Demitrakos eventuella närvaro i Sverige och Ö-vik?

Paddan, släpp historieboken och ut och lek privatspanare a´la Ebbe!

Redigerad kommentar

Bittesehr: Det är väl ändå det vi måste landa i nuläget, en etablerad spelare med rutin från bra ligor, i detta fall till och med vår egen, som alltid producerar?
Bartecko är i det avseendet inte en "typisk slovak" för övrigt. Han är en tvåvägsspelare som jobbar hårt även i egen zon.

Bittesehr: Nu handlar det om att överleva resten av säsongen. Satsa ungt och piggt får vi göra till nästa säsong.

MorganaLefaey:

Forsberg ska ju vara med i något TV-jippo under januari och lär knappast spela ishockey då.

« · 1321011 · »