1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526671 inlägg · 4121 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
När jag var på jobbet idag så satt jag och dagdrömde om ev. nyförvärv.
En Stevie Y i högform + Shanny i fornstora dagar skulle vara fint.
Eller varför kan inte twinsen åka hem? De kommer ändå aldrig att vinna SC med Canucks, it's doomed to fail. :)

Sen vaknade jag upp och tänkte faktiskt att den där Bartecko som gjorde ett fint frilägesmål (om inte straff?) på oss ifjol, är han ledig måntro? Jag blev skapligt förvånad när jag helt plötsligt får ett SMS som säger att Bartecko presenteras som nyförvärv inom kort. Sweet!....eller? Karln är lite av en hockeylegionär, kommer han bara att spela av sin tid här för att casha in?
34 år - vi behöver väl inte MER rutin i detta lag? :)
Slovak - humörspelarnas hemland? Bländande i sina bästa stunder - Pardavy/Pavlikovsky-slutspel06 i sina säm...mer frånvarande stunder. (Salle hade nog ett slovakiskt påbrå någonstans långt ner i släktträdet?)
Cash, para, floos - Karln kostar nog en rejäl slant.

Men nu är jag ju inte den som är den!
Har man klagat på Freddan över att vi inte får in mer folk så är ju detta en riktigt fin värvning - i elitserie2010-mått mätt. Hoppas bara att han är tränad och fullt frisk när han kommer hit.
Blir intressant att se hur formationerna kommer att se ut.

Sawchuk: Ingen enskild spelare skulle kunna gå in och ändra utgången på den här säsongen. Men räkna med Foppa i mellandagarna eller efter nyår. Frågan är hur många matcher han kommer att spela innan han måste vila igen.

Så det blir nog 2 forwards och 2 backar totalt. Men hörde något knepigt idag då någon påpekade att Cook var kvar i stan och avlönades av Modo.

Sawchuk: " Jag bröt nyckelbenet i säsongens första byte och blev borta i sex veckor".

Nenne: Jag tror knappast vi behöver oroa oss för att det ska uppstå problem där pga en tackling i OS. De är fullblodsproffs, bägge två.

Skulle det nu ha varit så att Bartecko inte var det så skulle han naturligtvis inte ha signat med Modo heller. Vad Tollefssen säger? Det är väl inte viktigt, det var ju inte han som blev tacklad.

lasange: Verkligen, men han skulle ju bara värva 1 forward, så den biten är ju klar nu då. 2 backar som ska in nu, en defensiv och en offensiv.

spud: Jo det förstår jag att han säger till pressen men det är inte bra om det finns saker som pyr inom laget..

Wayne Gresky:

Som Gresky skriver så känns det inte helt bra innan man vet varför han bara spelat 13 matcher i år.

En värvning ungefär i klass med vad man väntade sig. Inget som jag tror alena kommer att ändra utgången på den här säsongen.

Nenne: Han ska ha kommenterat det hela med, "bra då kan jag träna tacklingar på träning också".

Vad tycker Tollefsen, det finns inga "hard feelings"?

Wayne Gresky: Nagy vore nått.....

Icing-Ove: Utav de du listade med samma agent så känns Radek Philipp spontant den som skulle kunna vara mest realistisk. Då som den defensivt starka backen Freddan nu letar.

Verkar som om Freddan läser på HS...

Gustafsson: Ja, jag ser det definitivt som en bra värvning. Etablerad spelare som producerar.

Ambroo: Tyvärr, men vi siktar på åtminstone knipa ett silver till. Då drygar vi i alla fall ut i den kolumnen.

Lumber Jack: Frågan är varför han bara spelat 13 matcher den här säsongen?

Ambroo: Ja, har ni vunnit det?

Gustafsson: Dessutom tar han inte den transatlantiska platsen.

lasange: Ja och var väldigt bra i Luleå en vända härom året också innan han skulle he NHL en sista chans, där han var bra men knäna om jag minns rätt tackade för sig.

Nikki Nine: SM-GULD!1111!!!

lasange:
Matade in mål. Nu äter han en massa mål mat, bl.a lasagne...

lasange: Det känns som att det ska mycket till för att vi ska sitta framåt vårkanten och säga att detta var en misslyckad värvning. Visst brukar Bartecko hålla en väldigt jämn, hög nivå i sitt spel?

lasange: Ja innan alla skador tvingade honom att lägga av.

Icing-Ove: Orszagh öste väll in mål i dif för några år sedan?

spud: Det har du rätt i, att han spelat där i väntan på bättre erbjudande och då med en sån klausul. Kan ju alltid hoppas på den lösningen för precis som du säger så kostar det garanterat en hel del oavsett. Men jag är positiv till värvningen måste jag säga. En etablerad spetsspelare.

spud: Lär ju kunna spela på artistkontrakt iaf.

Från Norran: "Bland annat har Miroslav Michalek Jan Majesky, Tomas Surovy, Andrej Podkonicky, Radek Phillipp, Karol Krizan, Vladimir Orszagh, Jaroslav Obsut och Robert Tomik i sitt stall."

Kaaaroool Kriz!!!!

Nikki Nine:

It's gonna get ugly...

McFire: Antingen köper vi loss honom, eller så har han en release klausul som gör att han kan dra, vilket inte är ovanligt i den ligan.
Hur som helst så är detta en riktigt dyr värvning.

En chatt med Freddan kommer att genomföras på allehanda.se kl 11 på fredag.

Icing-Ove: Han skulle garanterat vara en förstärkning. Han har just bytt klubb i KHL dock och börjat bra i den nya.

Hur löser man det med Bartecko i ett sånt här fall, då han har kontrakt i Slovakien resten av denna säsong menar jag. Han lär ju knappast ha fått kicken där nere, köper vi lös honom?

Icing-Ove: Obsut är oersättlig i sitt khl-lag

Icing-Ove: Helt okej värvning men en månad för sen. Vad har han varit upptagen med som har gjort det omöjligt att värva honom innan nu?

McFire:
Obsut har samma agent....
www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4593586

Redigerad kommentar

Lumber Jack: Då var forwarden Freddan sa att han sulle värva landad då. 2 backar to go.
Personligen skulle jag dock hellre se ännu en forward, även om det är på bekostnad av en av de två backarna.

"-Tidigare kollade vi mest på en offensiv power play-back men nu söker vi även en stabil, defensiv back. Så vi scannar hela backmarknaden, säger han.
Även en forward står, som tidigare, på inköpslistan.
'Vi söker tre spelare två backar och en forward som kan göra lite mål.
Enligt Andersson för klubben intensiva diskussioner med en handfull spelare. Han garanterar att minst två nyförvärv kommer att presenteras innan hemmamötet mot AIK den 26 december.
-Vi har tät kontakt med fyra-fem spelare. Sen handlar det givetvis om ekonomi också men något kommer att hända den närmsta tiden. Minst två nya spelare kommer under uppehållet, så är det bara, säger han."

Redigerad kommentar

Nikki Nine: En helt OK värvning. Bra Freddan, lite sent bara.

Paddan: Båda känns välbehövliga i dagens läge.

Redigerad kommentar

Gustafsson: Vi får hoppas att han inte kostar för mycket. Vi behöver fler namn.

Poffa: Det som får mig att gilla värvningen är att Bartecko är bra på mycket, han är ingen Dimitrakos som "bara" är bra i offensiv zon. Bartecko har dessutom varit bra flera säsonger i Elitserien.

Men det är klart, det finns inga garantier. :)

Nikki Nine: Är det här då första steget i trestegsraketen?

Lubos blir för övrigt kuvös på min t9

Poffa: Ändå känns det svårt att klaga på den här värvningen, en riktigt bra början åtminstone. KUL ATT DET HÄNDER NÅGONTING!

Nikki Nine: En lekkamrat till Ritchie, men ändå ingen värvning som får mig att bli eld och lågor. Han kan mycket väl bli lika medioker poängmässigt som Dimitrakos. Ingenting är omöjligt i Modo.

Nikki Nine:

Det känns som en ganska stabil värvning. Han har haft sina bästa år, men kommer säkerligen inte göra bort sig brevid Ritchie. Blir nyttig att ha vid eventuellt kvalspel.

Den slovakiska ligan är dock urusel så det är svårt att veta var han står i dagsläget. Jan Paradvy ligger till exempel trea i poängligan.

Redigerad kommentar

Nikki Nine: BOOM!

LUBOS BARTECKO KLAR FÖR MODO HOCKEY

Kul med honom och Tollefsen i samma lag. :)

Redigerad kommentar

shinzawai: Är det det bästa Freddan kan åstadkomma så borde han spendera julen som arbetssökande.

shinzawai: Laget är i Umeå för fystester idag va?

Nikki Nine: Är det en sådan chansning vi siktar på för att bränna en !EU-plats? :O

Nikki Nine:

Humor.

Mat Robinson, 24-årig kanadensisk back för nuvarande i Sparta Sarpsborg ryktas vara på väg till Modo.

Lelle kan värva spelare iallafall. Ny sportchef?

« · 1320910 · »