1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

RE-building the future 2010/2011

« · 1323238 · » Till forumet


Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky:
Vi får hoppas att AIK skiter i brallan redan på lineup-en. Jag har biljett, tjohoo! 75p att spela om, blir jävligt tufft, hur som helst...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Bad_Brett: Vinst mot ett skadedrabbat AIK är en bra början.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine:

Jo, men att ta in 10 poäng på 25 matcher är väldigt mycket, även för ett mästarlag.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Om vi fortsätter att leka med tanken att Peter och Hannu skriver på... snacka om att det inte kommer att finnas några ursäkter alls. Det laget ska gå långt i ett slutspel.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
NuMo: Jäklar vad vig han är då, om han kan sova på saken...
Kommentera


Sv: RE-building the future 2010/2011
Lumber Jack: Inget är som väntans tider.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Lumber Jack: Även om Hannu väljer lag ikväll tror jag inte att någonting kommer ut ikväll. Det är ju lite som ska fixas...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
yngwie: Det finns väl ett tiotal olika uppgifter på när beskedet kommer. Ikväll, imorgon eller på fredag. Det är bara att vänta och se.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Skulle de komma ett besked ang Pikka ikväll?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Lumber Jack: Jo, jag tror det. Snart vill han nog ha medieutrymme han också, för att tala om att man bytt till mer exklusiva spånskivor i bygget.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Paddan: Är inte han sportchef i en rödvit klubb?
Kommentera


Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky: Snart dyker väl Grinchen upp, skulle jag kunna tänka mig...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky: Är man konspiratorisk lagd kan man ju tro att det är en rökridå från Modo för att kunna få presentera Hannu och Peter på julafton.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine: Spännande. Julafton skulle vara effektfullt...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
"I dag fick vi på sportredaktionen två heta tips. Det första var att Hannu Pikkarainen, fjolårets dundersuccé, ritat på ett tvåårskontrakt med Modo.

- Jasså? Vi väntar besked på fredag, men det är många klubbar som vill ha honom, säger Fredrik Andersson."

Julafton? Really?

Står lite om Peter också...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
McFire: Lättast är väl om vi bara inför en regel som säger att Modo aldrig kan åka ur högsta serien. Resten behöver vi inte bry oss om.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
McFire: De kan få möta varandra i bäst av 17 i spel om niondeplatsen.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Björn W: Haha, så sant.

Kvalserien vill jag inte veta av, men förstår vad du menar. Serien bör på något sätt göras om så att lag 9 & 10 spelar fler matcher. Exakt hur vet jag inte, nån form av playoff kanske, vara vinnaren får möta lag 8 om en direkt slutspelsplats. Näe jag vet inte, men det känns fel att lag 9 och 10 slutar säsongen där dom gör det idag.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
McFire: Den har inneburit sparken bägge gångerna vi "beslutat gemensamt" med tränare i MoDo i alla fall. :)

TT: Schjoo, själv skulle jag dock kunna leva med lite kvalseriematcher. Den här jävla norrländska Elitserien gör ju att man måste se allt på TV...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Björn W: En trevlig avslutning kan ju vara att få gå på en tidig semester.   ;)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Björn W: Fick han verkligen sparken då? Var det inte "ett gemensamt beslut"? Vad det nu innebär bakom ridåerna..
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Bad_Brett: Samt att ett pressmeddelande mitt i natten stämmer överens med MoDos publiceringstider...

...samt att man kan ha slängt in möjligheten att få spela i samma femma som en comebackande Foppa redan på annandagen och därmed ett bra skyltfönster under våren.

Enligt Robert P på hockeysverige.se så betalar ju dessutom KHL-klubbarna ut en klumpsumma motsvarande en ganska hög procentandel av den kvarvarande lönesumman på kontraktet vid spark, så det är väl inte så att han lider ekonomiskt under den här säsongen även vid ett skräpbud från MoDos sida. Det är bara en fråga om hur pass trevlig avslutning på säsongen han vill ha.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Bad_Brett: Håller med till fullo, så nu hoppas vi bara.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
supertrött:

Om han bestämmer sig redan ikväll så är det mycket som talar för MoDo, som säkerligen vill ha honom spelklar redan till AIK-matchen. Vill han gå till en schweizisk klubb så ser jag inte varför han skulle besluta sig så snabbt.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai: Tror det kan spela en viss roll hur hans självförtroende är samt kontraktslängder.

Har han ett mycket bra bud från t.ex. Schweiz som även är på flera år är det rätt svårt att tacka nej . Är det ett kontrakt som löper året ut måste han leverera i en ny miljö igen vilket inte funkade i Ryssland.

Hade jag varit honom och haft gott självförtroende hade jag valt Modo,men bara året ut. En lika fin prestation som senast och han sitter i en väldigt bra sits för nya kontraktsförhandlingar till nästa säsong.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa: Samt att man (ganska sällan) riskerar att få sin karriärpotential borttagen av en kollega som är ute efter att tillfoga kroppsliga smärtor, samtidigt som han njuter av det och får applåder av tusentals människor för att göra det. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa: Och lönerna 3 ggr så höga..
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai: Det har väl kanske till viss del att göra med att hockeyspelares karriärer är en tredjedel så lång som en normal knegares karriär är.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
TIKbiff: Jag har svårt att se att han väljer MODO om det nu är ljusår mellan buden. Om han blir fockad även i Schweiz kanske han kommer tillbaka för att försöka komma på rätt spår igen, men hockeyspelare är ofta "giriga" och kollar väl på lönekuvertet först och främst.

I andra yrken är dock lönen inte ens topp 5 i motivationsfaktorer, det är ganska intressant.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa:
Bara att gratulera om han väljer Modo trotts bättre anbud från andra klubbar.
De spelare idag som väljer med hjärtat istället för plånbok är lätträknade.
Skulle vara intressant att se honom i elitserien igen för att se om han skulle lyckas lika bra en gång till.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa: Behöver Luleå en offensiv back? Och jag tvivlar STARKT på att de kan lägga så mkt mer pengar än MODO i det här läget.

Frölunda, absolut.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai: Vilka svenska klubbar tror ni har lagt ett bud, förutom Modo? Frölunda och Luleå, kanske?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai: Agenten gör ett jävla salt jobb i att förhandla upp priset i medierna i alla fall. Han verkar ju sitta uppkopplad med hela hockeymediasverige på MSN oavbrutet.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai: Ett alternativ är väl att göra en Djurgården och erbjuda ett kontrakt där man resterande säsongen faktiskt inte tjänar speciellt bra. För att sedan kommande säsong gå upp till ett värde de båda tycker är ok.

Nästa säsong lär väl knappast Hase och Hållberg lyfta lön och även om de kanske inte tjänar så mycket så har de nog inte valt att spela gratis heller.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Icing-Ove: Har svårt att se att Popovic är så mkt billigare. Det handlar kanske inte enbart om marknadsvärde när spelare kommer från Ryssland, de har väl svårt att tycka att ett bud som är en fjärdedel av den ryska lönen är bra, även om de hade tyckt det innan de spelade i KHL...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Hoppas han kommer :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Vem vet, kanske Lugano tar Pikka och vi får ta in Marc Popovic...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine: Hur vet du att det är ett bra bud? Det kanske är ett Mediamarkt-bud?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine: Jag tycker att man ska erbjuda det kontrakt han skrev tidigare, inte en spänn mer.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai:

Jag tycker Modo agerar bra. De kan tänka sig att lägga ett bra bud, men tänker inte spränga någon budget eller överbetala för en spelare som bara haft en bra säsong i sin karriär. Jag hyllar redan nu FA/MN, oavsett var han hamnar.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine: Verkligen. Alla förväntar sig att han ska komma och det sitter ju bara i pengar, det är uppenbart. Kommer vi att hylla FA/MN när de låter honom spela någon annanstans för större pengar eller kommer vi att kräva någons huvud för att de lät en "lättvärvad" franchise player välja ett annat lag pga ekonomi? Jag skulle inte vilja vara FA/MN idag. Jag hade inte velat betala mer än det kontrakt han skrev på innan KHL i alla fall.
Kommentera


Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky: Vilket antiklimax det blir när han drar till Schweiz...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Icing-Ove: Kan någon påminna sig om en hockeyövergång som varit så bevakad av media? Sportchefer, agenter och spelare uttalar sig regelbundet. Det är nästan rapporter timme för timme om hur MoDo ligger till och vad de olika aktörerna anser om läget.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Pikka kommer hem? Ikväll vet vi...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
spud: Ja det måste vara han det där va?
Den del av befolkningen som inte stöder Modo, eller Foppa som individ, verkar av någon anledning prata ännu mer om att han tränar/spelar än de som gör det. Intressant. :)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
McFire: Arnio har ju varit väldigt intresserad av Foppa länge. Här är hans första möte med 21.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
arnio: Är det så du firar menar du? :)
Kommentera

« · 1323238 · »