1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
Ingen som ännu tagit upp att Freddan intervjuades i pappersÖa

Freddan pratar i dagens Allehanda om Pikka och truppen. Han låg ganska långt framme med ersättare till Pikka och han sa att det skall in ytterligare tre forwards av klass och två backar. Sedan skulle man hålla en plats till en junis

Ganska intressant information tycker jag. 3 forwards av klass bådar gott (Vad nu klass är enligt freddan)

Sen kan man inte låta bli att fundera på om det är 2 backar + pikka ersättaren eller bara pikka ersättaren + 1. Det kan alltså betyda att Eddie får en av 6 ordinarie platser.

shinzawai: AJ fan...säger du det?

mikenomad: Det blåser andra vindar nu!

shinzawai: Och Challe vann väl era hjärtan under åren hos oss...

Nikki Nine: Vad finns det att avsky hos AJ? Jag blev lite av en fan när han spelade i KHL och bloggade därifrån på hockeysverige.se. Sjukt intressant och underhållande var det.

Nikki Nine: Gott så, det såg lite norrländskt ut först bara. :-)

Björn W: Känns som en Thomas Steen, minus det glada och kanske ett mindre kontaktnät. Ingen tränarerfarenhet alls, har han gått några utbildningar? Kul med nya namn i tränarcirkusen, visst, men de kan ju inte bli tränare bara för att de var lyckade ishockeyspelare eller är expert på tv. Hur pedagogisk är han, och då menar jag inte pedagogisk för oss tv-tittare utan för personer som spelat hockey i 20 år.

Klart att det kan bli en home run, men det kan lika gärna bli en strikeout.

Vet inte om man har blivit mer bitter över åren men jag får kämpa för att hitta glädjeämnen i en tränarduo bestående av Challe och AJ. Kanske är jag färgad då jag har avskytt personerna Challe och AJ så länge jag kan komma ihåg.

Nikki Nine: Konkretisera, tack.

Nikki Nine: Jaha du tänker så ;)

Berka: Nog för att jag är tveksam till AB också, men i detta fall är det AJ som är det tveksamma...

Nikki Nine: Joho, AB har ju alltid haft rätt förr ;)

MorganaLefaey: Jag tycker verkligen freddan har levererat hittils, 2 riktigt bra målvakter, några sk. stjärnor från allsvenskan, några hårt arbetande forwards i rätt ålder och en spännande back med kanadensisk ursprung, dock måste det in minst 1 bra back till, helst 2 då jag håller med om att vestin/bonsaksen inte riktigt lever upp till es-standard, sen bör man försöka få in 2 forwards av bättre klass 2 sk. stjärnor, sen antar jag att alla pengarna är slut ;)

Poffa: Tycker Freddan gjort det ganska bra så här långt. Han har fått tag på en hel del unga spelare som verkligen har chansen att utvecklas till något bra. Men de platser som är kvar anser jag behöver gå till spelare vi redan vet producerar. Vi kan inte ha en 2a formation med enbart spelare som kan bli bra. För om det inte slår väl ut så står man där med en föryngrad trupp som inte har rutin eller kunskapen att hantera det.

Om Freddan nu inte lyckas dra hit de stora namnen så blir tummen upp en tumme ner.

Modoante:

Skulle gissa på att vi behöver 4 forwards till och då har vi 14 forwards när vi startar säsongen, sedan kommer ju säkert någon bli utlånad av dessa med. Vi ska ha en bredare trupp en i fjol och då behövs det i alla fall 14 forwards från start. Sedan på backsidan tror jag att vi kommer värva 2-3 backar minst 2 blir det ju men ser gärna 3 backar, eftersom jag inte rankar westin eller bonsaksen särskillt högt.

Modoante: För min del får man ta Kempe till en andra femma. Tycker han har farten tekniken inställningen och självförtroende nog att lyckas producera i den omfattning som det förväntas av honom där.

Poffa: frågan är hur många fler forwards platser vi har kvar att fylla vi behöver ju iaf två toppnamn på forwadssidan och vi får verkligen hoppas att Freddan inte ser Salomonsson eller Kempe som några toppspelare för det är dom inte.

Wayne Gresky: Det är bara att hoppas på att Freddan har med sig en spetsspelare hem från LG Hockey Games. Salmonsson är inte en sådan och jag ser ärligt ingen som helst anledning till att värva honom till Modo.

Modoante: Det ryktades ju om Videll, men han har kritat på för ett år till med SSK nu.

MorganaLefaey: Det beror på hur många forwards man har tänkt sig att ha i truppen som breddspelare ok men nån spets tillför han inte.Men jag är tveksam om vi behöver så mycket mer bredd det vi behöver nu är spets.

MorganaLefaey: jag tror detta är ett bra nyförvärv om det blir så.

Men jag vill även se att man kontrakterar minst 2 klassforwards som kan gå in i 1:a och 2:a

Modoante: Förstår inte varför man skulle värva honom. Det som behövs nu är spets och känns inte som han kan tillföra speciellt mycket av den varan.

spud: Challe-effekten....

Nikki Nine: Det är bra, MODO är ett skyltfönster som fortfarande fungerar. Man utvecklas i MODO och efter en bra säsong får man chansen i länder med bättre deg. Det nya MODO hade inte kunnat få en bättre start, kom till MODO ge gärnet och världen ligger öppen för dig.

Eller, HELVETES JÄVLA SKIT.

Välkommen tillbaka Pikken om du längtar efter Olearys.

Redigerad kommentar

Tråkigt, men väntat.

Sen kan man ju också se det som att det känns som att det han inte skulle vara lika bra denna säsong som förra och att han troligtvis skulle ha tjänat mycket mer pengar som nu är frigjorda och som kan läggas på andra spelare.

Men det är kanske bara ett försök att minska besvikelsen.

Gusse: Intressant att Pikkarainen står kvar i "truppen just nu" som avslutar artikeln.

Gusse:

Det är bara ligga i hårdare nu när det gäller värva spetts värvningar, nu hoppas jag Freddan gör allt i sin makt för försöka locka till sig antingen Mikko Mäenpää eller Dominik Granak, Värvar man ingen i den klassen som ersättare åt Hannu är det illa som fan.

Redigerad kommentar

Kanske det kan bli Challes V75 tips i ÖA framöver i alla fall.

Jag skulle inte tacka nej till Carl som andrecenter, om han vill spela i elitserien.
i.ytimg.com/vi/be2Yeq3rW0s/0.jpg

Cyklob: rätta mig om jag har fel, men var det inte så att deadline för övergången gick ut kl. 12 inatt?

Poffa:

Dom brukar väll vara ganska snabba att presentera nyförvärv i andra länder och brukar sällan spela roll om det är helg eller så. Annat är det ju i Sverige, så om det inte kommer något om honom från ryssland imorgon så antar jag han blir kvar annars vet vi nog säkrast tyvärr på måndag.

Undra hur länge man måste vänta på ett besked gällande Pikkarambo och KHL?

Paddan:

Vore kalas om det blev Johansson jag har eftersträvat nya tränare i elitserien länge. Känns som föreningen äntligen är på rätt spår igen. Men man ska väll kanske inte ha förstora förhoppningar om nån topp placering redan denna säsong men känns otroligt bra just nu.

NuMo: " Jag hoppas att det blir av. Challe och jag pratar ganska ofta och givetvis har vi pratat om det här. Om jag har pratat med Modo får ni ta med dem. Ingenting är skrivet eller klart, förklarar Johansson.

– Jag kan inte säga mer än så."

NuMo: Nämen, vad är det för fel på Jan-Åke Andersson? 

Då är hjälpredan klar också.

http://allehanda.se/s...hogra-hand

Vi får väl se om den gode Jonny har rätt denna gång.

Redigerad kommentar

Martin S:

Härligt att det börjar komma lite intervjuer :). Fortsätt på den inslagna vägen nu :).

Danielsson i MTV.

NuMo: Jag tar dig på ordet. Vi får se vad som kommer upp framöver :)

Det fanns lite lösa Junland-rykten på officiella (RIP). Jonas är iaf klar för FBK nu. Ett lag som verkar mena allvar kommande säsong.

MartinS: Dags för ModoTV att sätta igång med intervjuandet.

Väldigt intresserad av vad Bjuhr tänker om sin målvaktstränarinsats och om det över huvud taget har haft någon positiv betydelse för klubben.

MorganaLefaey:

Allså truppen ska vara bredare i starten i år samt bättre en i fjol, och ska vi ha det så krävs det att vi värvar minst 2 forwards 1 center av bra klass. Sedan skulle det inte förvåna mig för femöre om det dyker upp en forward till utöver det heller typ Johannes Salmonsson / Mario Kempe. Eftersom jag tror det kommer bli en hel del utlåningar.

Om vi tittar över avslutande trupp från förra året så kan det som mest försvinna 19 spelare som jag fått det till. Och skulle vi tappa dom 19 så är det inte orealistiskt i mina ögon man värvar 15-16 nya spelare.

Cyklob: Tror faktiskt det är lika stor chans att man värvar 1center och 1forward av mycket bra klass och sen är forwardstruppen klar.

Men man vet aldrig. Jag har fortfarande förhoppningar om att man värvar 2 mycket bra forwards + 1 mycket bra center. Då är jag mer än nöjd.

Salle:

Helt övertygad om att man kommer värva 1 riktigt bra center till samt 2-3 forwards till av mycket bra klass. Sedan fattas det väll några backar med skulle vi fylla dessa sista platser nu med lite namn kunniga producerande spelare så är nog detta det mest spännande MoDo lag på år och dag :).

Poffa: Låter som en till Skröder. Och det vore ju trevligt. Om man bara har rätt omgivning till honom vill säga. Känns inte riktigt som så i nuläget.
Som det ser ut nu blir ju Svarten 2:a center med ansvar att producera och det ju varit lite sådär med den saken.

Enligt ett SMS som landade i min telefon för en timme sedan så har Modo visat intresse för Tuomas Pihlman. Pihlman jagas tydligen rätt hårt av Färjestad, ett par klubbar i KHL samt att JYP vill förlänga med honom. Men Modo och Freddan har enligt ryktet visat sitt intresse för Pihlman och varit i kontakt med hans agent.

Hur troligt det är? Ingen aning, men personen i fråga nämnde Danielssons namn ett flertal timmar innan det hamnade i ÖA.

spud: Kan nog vara ett bra tillfälle för Oscar att visa vad han kan. Han har ju inte riktigt varit sig lik sedan Enström flyttade till NHL.

Ska bli spännande att se om Oscar Steen kan få en nytändning i AIK, OS enligt någon på LJs forum blivit klar för Gnaget idag.

« · 1261832 · »