Lumber Jack: Den vidhängande statistiska beskrivningen skulle kunna tyda på den här herren - men det är en gallring gjord av mig som i sin tur bygger på något obekräftat - ta det för vad det är. :)
...Så är hyndorna rejält nöjda med Anders Erikssons första match. Jag hoppas verkligen att Freddan har någonting bättre på gång. Två backar av toppklass måste in nu när Tollefsen är skadad.
Morgondagens bomb då? Få se nu vad vi har har haft för förslag:
- Forsberg meddelar att karriären är över - Petr Prucha skriver på för MoDo - MoDo byter till sig Bremberg - Zuccarello flyttar tillbaka till Örnsköldsvik
Sedan namedroppade popcorn Paul Ranger apropå ingenting...
Med andra ord, silly season är rejält igång trots att det är oroande tyst från MoDo-håll.
Bomb eller gammal mina? "Om koppingen mellan Challe och Bremberg säger Fredrik Andersson: - Det är klart att det kan vara en fördel att han och Challe känner varandra. Vi hoppas det."
Berka: Jo Visst, men problemet är ju inte att det inte finns bra spelare som sitter fast i kontrakt, utan att det inte finns bra spelare som är på väg ifrån sina kontrakt. Och ska vi leta spelare som sitter fast i kontrakt kan jag nog räkna upp ett par 100 som är bättre än SS.
spud: Jag tror inte heller växsjö släpper han, men det hade ju varit en klockren breddspelare i modo, inte fasligt dyr,grym inställning,väldigt bra hockeyspelare samt då eu-spelare.
Wayne Gresky: En spelare jag gillar skarpt är steve saviano i växsjö, lagkamrat med rosen & hedman i fjol, en spelare som med sin utomordentliga skriskoåkning och snabbhet kan vända ut och in på en hel motståndarfemma, en kompia av antos fast bättre. Dock är han canadick och italiano så han fyller upp en icke eu-plats, en plats som man kanske borde fylla med en riktig klasslirare.
InVinoVeritas: Frågan är väl när han lämnar? Som jag tolkar det hela så har man beslutat att inte förlänga kontraktet efter den här säsongen. De är ju tidigt ute i såna här frågor i Schweiz.
Berka: Ett rykte igen ,men sånna är kul.. Skröder skall iallefall ha sagt till några sponsorer ,(var dom var vet jag inte) ,men enligt han så fanns det stora chanser att Zuccarello dyker upp under juluppehållet.Om det är sant kan jag inte svara på ..Men rykte är alltid ett rykte
Jag tycker ändå att det är underligt att dom tackade nej till Lintner, speciellt om marknaden är såpass tunn som Freddan påstår. Han må ha sina brister, men nog passar han perfekt in i den kravprofil som finns för den backplats som är ledig. Att sätta honom med Timander eller Tollefsen och ge honom fritt spelrum offensivt hade nog varit väldigt lyckat.
"Det är bättre att vi väntar och ser så att vi hittar rätt typ av spelare och så att vi vet att det kommer att tillföra nånting, säger Andersson."
Har vi hört det förut?
Cook tycker jag inte tillförde något mer än de som finns tillgängliga för spel nu, men att man lät Dimitrakos gå tycker jag är väldigt märkligt. För det första så såg det faktiskt ut som att han var lite på gång, för det andra tog han inte upp någon icke-EU-plats och för det tredje var han trots allt precis den spelartyp som MoDo saknade. Hellre en iskall målskytt med potential än ingen målskytt alls.
Att marknaden skulle vara så död är en visa som har dragits sedan Eckes tid. Timrå har dragit in två forwards och en back, kanske inte av den klass MoDo är ute efter, men som ändå hade gått rätt in i andrakedjan.
MorganaLefaey: Ja det kan vara intressanta nyförvärv! Freddan på skattjakt. Skrevs något om cheechoo, det är en spelare jag gillar, jag skulle inte tacka nej om han ville hit!
Real_ESPNLeBrun Pierre LeBrun Marc-Andre Bergeron's agent tells me the UFA d-man got full clearance from doctors today... Now it's time to find him a team !
shinzawai: Så har Timrå gjort klart med Murley. Kontraktet är tydligen på 2 månader. Så de har kanske inte gett upp hoppet om att få dit Sonnenberg eller är det tvekan på hur Murley kommer fungera.
Hur som haver så ser jag inget fel i att täcka upp i två månader eller prova sig fram för att se så man inte lägger ut stora kosan på en som inte tillför något. Känns dock knepigt att han skall vara så iskall så att ett två månaders kontrakt är det bästa han kan få.
Näsan har väl ringt och kollat läget med sin gamle lagpolare..