1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530821 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
spud: Jag är inte mig själv idag. Jag ber om ursäkt.

Hahl Bundy: Och Ros verkar ha fått för sig att Oklahoma ligger i Europa.

Hahl Bundy:

"Listen to your heart..."

Hahl Bundy: Förstår att du vill vrida tillbaka klockan till igår. Men man behöver inte köra allt i repris därför.

Bomben er var Nemirovsky men det sket sig.

Vafan, hade ni fest ikväll eller?

Själv har jag precis grävt fram min bil ur den skånska tundran efter fem timmar på Arlanda. Men jag tar den, för laget.

spud:

Att han bjuder på skratt genom att ständigt parodiera sig själv.

Bad_Brett: Westin har verkligen spottat upp sig. Josefsson, likaså. Hans risiga defensiv har blivit bra mycket bättre under säsongen.

Bad_Brett: Varför är det humor på hög nivå?

Nikki Nine:

Jag ska tamejtusan lansera en seriestrip som handlar om vår käre sportchef. Det är ju humor på hög nivå.

Förresten så är det dags förlänga med Westin. Hans utvecklingskurva pekar spikrakt uppåt och om han fortsätter så här kommer andra klubbar få upp intresset.

"Så det kan ta lite tid?
– Ja det kan det göra. Men samtidigt kan det inte dra ut för långt på tiden. Vi är i behov av spelare. Vi vill ha mer kamp om platserna. Det gynnar oss på sikt."

Napp vilken dag som helst nu...

Off Saida: Hur gick det med Simutenkov-domen då?

Wayne Gresky: Visste inte att freddan lovat att aldrig värva 30+ spelare igen. Men man lär sig något nytt.

Sen kanske det är rätt det han säger om money talks. Men freddans money kunde ju ha snackat lite före man kickade 2 spelare. Ja den borde väl egentligen sett till så att man redan hade 2 klara innan man kickade dem. För skall man börja klättra i tabellen så behövs det inte bara att man blir lika bra som man va förut. Man behöver bli bättre än dem ovanför.

Men klättringen börjar väl ikväll. Får väl lov att spela modo på alla möjliga ställen igen då det gick bra mot Skellefteå. Ni som satte 1000 pix på motståndaren kan väl göra det igen också. :)

Wayne Gresky: Ryssar har inget EU-medborgarskap, så Nemirovsky räknas
visst som icke-EU. Alltså skulle han ta upp 1 icke-EU plats.

spud: Jag utgick ifrån att alla hockeyfans hade full koll på att han har kanadensiskt pass, det var därför jag skrev "också". :)

Wayne Gresky: Han verkar ha dubbla pass, både rysskt och Kanadensiskt.

shinzawai: Nemirovsky är ju ryss också, så han skulle inte räknats som icke-EU.

shinzawai: Kanske borde vi också jobba på Omark?

shinzawai: Aj då, finns lite risk på att Freddan är tillbaka på ruta ett då. Han passade väl rätt bra i den mall som ryktena från igår satte?

"Nåja, David Nemirovsky tackade nej till Modo i går. Han är har spelat de senaste åren i KHL och är nära vän med Andreas Johansson, numera ass coach i Modo. Trot han ska till en Moskva-klubb istället. Money talks."

blogg.aftonbladet.se/hockeybloggen/2010/12/nemirovsky

Nikki Nine: Drop the bomb, drop the bomb!!!!

Wayne Gresky: Missade den artikeln, var faktiskt inne på Allehanda för att leta upp originalartikeln :-)

Wayne Gresky: Shysst kommentar till artikeln..

"Övikssjukhus? Ja då kan ju foten va av eller borta!"

Nikki Nine: Jag tycker att vi sponsrar vår sponsor med besök, istället för de där pajasarna.

"- Det är möjligt att vi måste skaffa två nya backar."

shinzawai: "sirapsknän" haha

Kul att dom får testa på A-lagspel iaf.

shinzawai: Förefaller vara samma rykte Björn W skrev om här igår. Frågan är om ryktet är hämtat härifrån eller om det har gått en parallell väg till Nordstrand. Det verkar ju lite skumt att de två första namnen som kom på förslag här är de som nämns...

Berka: De har väl inte fått så många byten, men jag kan delge av en tankegång från Skellefteåmatchen:

Jag (tanke): "Men vad fan, vem är det som åker så där fort? Vi brukar ju ha sirapsknän allihop?"
Jag (tanke igen): "Aaah, en av juniorerna...".

Det var väl Byström tror jag.

shinzawai: Kan vara 2 bra killar, vi får se under dagen då.

Hur har juniorerna sett ut på matcherna senast?

Har ngn länkat till Micke Nordstrans SS-rykten?

Jag tackar gärna ja till båda rent statistikmässigt.

modobloggen.wordpress.com/2010/12/01/modo-jagar-khl-spelare/

Petey21: Inte för att Tommy Salo var modoit när det begav sig eller något sånt men jag tycker att dom få gångerna han varit i fighter har varit ganska lustiga. I den du länkar till så gör han den välkända gestikulationen "Men kom då" varpå han direkt får spö.

När "marre" får spö i Islanders så gör han det oväntade och flyger på rangersspelaren som tredje gubbe...varpå han får dyngspö.

Edit: Sen kan man ju naturligtvis ifrågasätta det ridderliga i att först ge sig på Cherkawski (stavning) som verkligen inte är intresserad av att slåss och sen att Boucher matar som en psykopat på en spelare som ligger ner och skyddar huvudet.

Redigerad kommentar

ge oss saviano

Paddan: Apropå Speaker-Janne, tycker den här är ganska lustig efter ungefär 13 sekunder. Helt ovetandes om vad som pågår på isen, hade nästan kunnat bli ett "bench-clearing brawl", men bara sponsorerna får höra sitt namn i högtaleriet så är allt frid och fröjd...

www.youtube.com/watch?v=U07xI4L-PnE

Poffa: Äh, jag tycker Speaker-Janne kunde prova. Juha Tåjjtimaa..

Petey21: Nåådch, har jag fått lära mig. Du kan höra det i länken, klicka på den lilla pilen.

Poffa: Hur uttalas egentligen Nagy? Har hört både "Nej-djy" och "Nåddch", har ingen aning om vilket som är korrekt. Om ens något av dessa två är korrekt vill säga.

Poffa: Har man koll på svenskt damspjut kan man uttala Nagy.

Off Saida: Inte ens då, vi har ju hört hans engelska tidigare.

Poffa: Jo! Om han tar det med engelskt uttal.

Wayne Gresky: Nagy och Suchy skulle jag inte tacka nej till. Undra förresten hur många som kan uttala Nagy korrekt. Hasse A? Knappast.

spud: Ole-Tolle Kristiansson?

Wayne Gresky: Bartecko och OKT i samma lag.. Kul!

Redigerad kommentar

Poffa: Hur hårt sitter spelarna i Poprad? Bartecko, Nagy och Suchy är ju bra namn.

Björn W: Jag hoppas du hört fel och att det är den här spelaren som kommer.

El Maco: Khl klubbarna?

Björn W: Hannes Hyvönen?

spud: De har väl modohjärta?

Björn W: Ingen av dessa spelare har väl presterat så lite att någon KHL klubb skulle vilja släppa dessa?

MODOJohan: Den gubben funkar också med den statistiska beskrivningen jag fick. Man får bara summera målen och dela med antalet säsonger då. :)

« · 1315443 · »