spud: Har man inte räknat med worst-case scenario vad det gäller Cook och Dimi, tror du? För har man det borde man veta ner på kronan hur mycket de riskerar kosta klubben.
Har man inte räknat så, ja då ifrågasätter jag hur de tänker rent ekonomiskt.
spud: Dimi-Cook trollade med siffrorna innan man värvade Ante, eller hur? Samma med Nagy och Bartecko. Med andra ord så visste man hur mycket pengar man hade att värva en, eller två, backar för.
Man har nu använt så pass mycket pengar på Ante att man inte vet om man har råd med ytterligare en back. Har man nu inte pengar kvar för ytterligare en back borde man hittat en bättre back än Ante och lagt hela summan på den backen istället.
shinzawai: Vi må vara i ett utsatt läge på backsidan, men Freddans löfte om minst en back in i laget till annandagens match anser jag inte vara uppfyllt om det är Anders Eriksson.
Är Ante billig så gnäller jag inte över att vi tar honom, men nog vill jag se ett skarpare namn än så som nyförvärv innan jul.
Wayne Gresky: Fast där sätter du ju likhetstecken mellan Ante och fortsatt kontrakt, utan att veta att det är någon sanning. Det jag är rädd för är att vi nu sitter med Ante och en säck pengar, istället för att sitta med Pikkarainen eller annan likvärdig back.