yngwie: Tyvärr inte! Han är för långsam för dagens hockey. Och trots en grym blick för spelet och känsliga handleder så har han ofta varit ett lätt byte för det moderna offensiva försvarspel som många lag använder.
I KS så fick han den där extra tiondelen och kunde briljera.
Nikki Nine: Jag tycker att prio ett är att fixa en ny coach. För Challe B's vattenkammade skalle vill jag inte se bakom MoDos bänk nästa säsong.
Han är så oödmjuk att det knappt finns och hans hockeykunnande ger jag inte så mycket för efter denna säsong.
Andreas Johansson kan få vara kvar som andratränare men bara om den nya rösten, som ju skall bygga upp det nya MoDo, vill ha med honom på resan.
Tarkki kan få flytta tillbaka över bottenhavet för trots ett bra kval så ser jag inte hans storhet. Forsberg som 2:a spade är jag dock med på.
Jag är ytterst tveksam till en Hedman som hade problem att ta plats i ett VF som gick kräftgång största delen av säsongen. Samma gäller Tobias Viklund som har tappat oroligt mycket.
Nä vi behöver backar med fart och skall man plocka hem en MoDoit så får det bli Tommy Wargh.
Sen får väl vi se om nån av Junisarna fått Markus att skriva lite extra i sina noteringar.
Timmys lättnad efter matchen igår ser jag som ett "fan vad skönt att lämna med MoDo kvar i ES". Då är banne mig Hasse J närmare att få vara kvar och det är inte så nära.
Framåt så gör det lite ont att säga men Susse och Svarten hänger inte med längre.
Svarten som ju har kontrakt kan få vara med som defensiv klippa och lagpappa åt junisar i en 4:e lina. Om AJ stannar så har vi stor möjlighet att få behålla Byron Ritchie och där har vi en viktig kugge.
Jag ser inte Rosén som AIK:are riktigt än så varför inte ge han ett kontrakt och dessutom hyggliga medspelare. Han visade ju igår vad han kan med kompetens runtikring.
Flyttar över diskussionen om målvakter hit.
Dahlberg lär lämna efter denna säsong. Han är inte bra nog för förstaspaden och han är inte billig nog för andraspaden.
På juniorsidan har vi det riktigt gott ställt med målvakterna. Anton Forsberg är väldigt duktig och även i J18 och U16 finns det ett par talanger.
Får man drömma så ser jag gärna att vi kickar Tarkki och att Markus lyckas, via sina fina kontakter, få lös Curtis Sanford. Han har spelat med Markus i Canucks och han får numer inga chanser i NHL. Han har ett grymt snitt, är sällan dålig och kan verkligen stå på huvudet.
Skulle han vilja trappa ner ett eller två år i Modo så vore det inte fel. Sedan ställer man Anton Forsberg bakom honom och skolar in honom på det sättet.
spud:
Patetisk rubrik, han är ju inte nära att vara en buse egentligen, utan har tack vare denna händelse fått den "titeln"....
Nikki Nine: Lokalpressen hakar på.
http://allehanda.se/sport/modo/1.2905167-modo-varvar-malvaktstranare
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar