Redigerad kommentar
J F K: Jag säger inte emot, vad det gäller MZA. Han var extremt väl lämpad som spelare bredvid Susse och Skröder. Men samtidigt, kedjan med Susse, Skröder och Morrison var inte så jäkla tokig den heller. Jag tror Hannula kan ta Morrisons roll, helt enkelt. I dagsläget tror jag inte någon annan spelare i Modo kan axla rollen som en ny MZA.
J F K: Jag skrev inte att jag anser honom som självskriven på den platsen. I alla fall var andemeningen att jag tolkar värvningen som att Modo (Macke/Uffe) har för avsikt att placera honom på den positionen.
Det baserar jag på uttalandet att Uffe gärna ville ha en högerskytt med Susse och Skröder, då han tyckte att en sådan passade bäst där. Och när man nu värvat en högerskytt, som i alla fall tidigare kunde göra en hel del poäng, så har mitt huvud lagt ihop 1+1.
Salle: Riktigt snygg bortatröja, jag tycker iofs att MoDo alltid har haft snyggare bortatröjor än hemmatröjor.
Och Tellqvist och Forsberg har fått sina målvaktsmasker målade också, såg jag.
Det förvånar mig inte ett dugg om våra två förstakedjor ser ut på följande sätt när vi startar ES-säsongen.
Axelsson - Schremp - Danielsson
Skröder - Sundström - Hannula
Värvningen av Hannula känns så extremt inriktad på positionen bredvid Susse och Skröder att jag inte ser en annan startplats för honom. Att man dessutom rullat på centrar mellan Axie och NikkiD får mig att tro att vi väntar på Schremp för den positionen.
Om det sedan är det mest optimala eller inte, det är jag inte man nog att svara på.
Utgår man från det är två andra forwardsplatser givna, det är Madsen och Andersson i tredje. Vem som blir deras lekkamrat är mer osäkert, men min gissning är Hedman.
Och fjärde blir då veckans Mix av KFop, Hari, Samuelsson, Westin och Ryno (om inte Ryno blir ivägskickad).
Känner mig jävligt off, när man missar kvällens Modo-nyhet på det här viset.
Hannula är ingen favorit för min del. Men är han fri från skador och hängskalle kan han bidra med mycket. Skulle han inte passa in i truppen så är det 12 matcher långa kontraktet helt rätt väg att gå. Visa att du kommer bidra, eller bara dra.
12 matcher in i ES, då är vi exakt mitt i oktober. NHL har pågått i 9 dagar och de spelare som inte får NHL-kontrakt har börjat titta åt öster, på den europeiska scenen.
Det enda som irriterar mig är att man inte skriver kontraktslängden på hemsidan. Det är för dåligt, helt enkelt.
Nikki Nine: Funkar det inte med Hannula har vi hamnat så långt in i serien att ett artistkontrakt kan skrivas med eventuella höstförvärv. Alltid något.
Men har MODO någonsin avbrutit ett samarbeta med någon try-outare?
Kan inte riktigt komma ihåg hur många vi haft och vilka som blivit kvar.