1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480349 inlägg · 4078 ämnen

RE-building the future 2011/2012

« · 1460604 · » Till forumet


Sv: RE-building the future 2011/2012

Petey21: Intressanta spelare säger du.

Jag tror inte ett dugg på denna jätteslovak. Precis som Uffe Bodin skriver skall nog inte Timråfansen ha allt för stora förhoppningar på att han skall bli den som löser alla problem.

Att han är sämst av alla backar i Poprad säger nog en del om det hela.

Jag hoppas verkligen inte att MODO varit med och bjudit på honom, ser hellre att man ger Ludde chansen resten av säsongen.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

Petey21:

Tredje sämst +/- i det tredje sämsta laget i KHL. Jag tycker inte att han lockar sådär jättemycket. Timrå har inte så mycket val, men jag känner att vi har råd att vara lite mer kräsna än att ta första bästa.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
NikkiNine: Marknaden behöver inte vara lika död som marknadsavdelningen, den där slovakiske jättebacken som verkar vara på gång till Timrå skulle nog inte göra bort sig om han gick till oss heller. Stor och stabil defensiv back, jag skulle då inte tacka nej till honom, skulle gärna se att Macke bjuder över dem. Och kan Timrå hitta intressanta spelare på en "död" marknad borde väl vi kunna göra det också.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
NikkiNine: Ja det så klart, men lagen, brukar släppa nu i slutet innan köpstoppet.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

renen:

Jo, men problemet finns ju med marknaden.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

spud: Vi snackar mycket om nästa säsongs trupp, men visst fan behövs det lite nytt å friskt redan nu i säsongens elfte timme?

Skador kommer vi få mer av samt att Meyers status vad ja hört är väldigt tveksamt till något mer spel den här säsongen

Kommentera



Sv: RE-building the future 2011/2012

Poffa:

Visst är det så:

- Marknaden för elitserien är dålig. Det är väldigt få spelare som är tillgängliga men ingen av riktigt bra kvalité, sa Juuso Pulliainen.

Anledningen är dels för att en del hockeyligor har ändrat på reglerna - bland annat den finska - vilket gjort klubbarna mindre benägna att släppa högavlönade spelare.
Tidigare har den finska ligan varit helt stängd men i år riskerar ett lag att åka ur.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
Gusse: Jo deras hockeyliga har väl satt ner foten, inget lag får släppa halva laget när slutspelschansen är borta. Det var väl några år sedan de införde det där. Undra om inte vårt guldår var sista säsongen? 
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
Salle:Har inte dom finska lagen slutat med att släppa spelare eftersom deras sponsorer gnällde?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

Salle: Nu är jag ute på djupt vatten, vänligen korrigera mig om jag har fel. Men...

Var inte detta medan finska ligan var stängd och man ville göra sig av med lönekostnader? Om jag inte misstar mig så är den finska ligan numer öppen och därmed vill bottenklubbarna behålla sina spelare.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
spud: Det brukar ju alltid dyka upp några spelare från FM-liiga då Sportchefer vars lag inte kan klara slutspel vill banta löneutbetalningarna. Vi har ju sett Tribuncovs och Kuusela komma till MoDo på sånt sätt om jag inte misstar mig.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

NikkiNine: Det blir nog ingen spelare, med tanke på att i stort sett hela ES och förmodligen stora delar av övriga europa/KHL hugger på allt som blir ledigt så kommer det lilla som finns få väldigt bra anbud att välja på. 

Den enda chansen att vi ska få nåt är om NHL kontakterna som finns i föreningen ger någon öppning, men då ska det förmodligen handla om en europé om nu inte Meyer blir borta hela säsongen.  

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

"– Prio ett är att hitta en back. Jag har dammsugit marknaden men det finns nästan ingenting nu. Vi kommer inte att göra en panikvärvning utan det ska vara genomtänkt och det måste vara rätt kvalité på spelaren, säger Modo Hockeys general manager Markus Näslund."


Cirka två veckor kvar.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

yngwie: Det verkar så, från twitter:

/Ole-K Tollefsen @OKT55

Gode gamle Noroviruset. Kommer sterkt tilbake Lørdag. 3l saltvann og glucose igår hjalp dessverre ikke. #modose

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

yngwie: vilken backlinje vi har i afton ;)

ajja dom som spelar får fan ta å visa STORT hjärta ikväll

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
Kan Erik Andersson vara något, iofs en offensiv back. Han var ju riktigt bra i SAIK.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

yngwie:Nu är det väl ett korttidslån, i 1:a hand 2 matcher. Han är ju inte ens dominant i Bobcats (Sundsvall Hockey där han på 24 matcher gjort sex poäng, varav fyra mål), vi ska väl inte ha allt för höga förväntningar?

Apropå Challe, var det  kanske det mest osympatiska med honom att han hängde ut enskilda spelare nu o då i media, ffa i TIK. Han kanske blandade ihop det med Travronden? ( Om Bork Rigel sett slö ut på ett jobb, är väl mindre konstigt att läsa om).Jag vet ingen annan (ES-)tränare som gjort det så pass ofta.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

Newman:

En oslipad diamant kanske! ;) Han känns faktist ändå lite spännande måste jag erkänna.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

Newman: Din statistik är också lite fabelaktig. Moe har varken varit poängbäst eller haft bäst +/- någon säsong han spelat i Timrå.

Oavsett denna petitess var han fantastiskt bra säsongen 08-09, då han hade Bambi som backpartner. Säsongen efter var han klart medioker. Med tanke på floppen i Leksand är det svårt att säga att Timrå gjorde fel som inte gav honom ett nytt kontrakt.

Skulle hursom vara väldigt kul om han kunde hitta tillbaka igen. Alltid sorgligt när stortalanger med en till synes ljus framtid hamnar snett.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

Förbannat skönt att det inte blev Brynäs för Nagy, om det nu stämmer att dom la ett bud. Hade vart tungt å se han dominera i en annan klubb.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

Bad_Brett: Moe blev så misshandlad under sin tid i Timrå att om jag skulle vara i hans skridskor skulle jag aldrig dra på mig timrå-tröjan igen. Sina två sista säsonger i TIK spelade han skadad och blev uthängd i media av Challe, utskälld av fans o.s.v. Hade väl ändå bäst +/- av backarna, och dessutom poängbäst. I Leksand valde Salo att mobba bort honom, men han levererade inte heller.

Angående attitydsproblemen så är det rena fabler.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
Dream Team,Ambroo: Moe får väl spela ihop m Lehtivuori, Svensson o 62 då, så vibbarna känns igen. Han får gärna kalla Axelsson för Mika, om han vill!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

Poffa:

Jag har alltid gillat Moe, men som jag har förstått det så har det väl varit vissa problem med attityden. Talangen finns där helt klart.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
Ambroo & DT: Stort tack för svaren.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

Poffa: Han kanske inte är elitseriemässigt i nuläget, men nog bör han ges en chans.

Både ja och nej... Han bildade backpar med Lello och där fick han väl en del gratispoäng, men samtidigt så förtjänade han speltiden och förtroendet i pp. Det är en backtyp som är lite utav en Rundblad-light. Erics senare år har varit fulla av skadeproblem, bristande rehab, och misstro från tränarhåll, därav hans "harvande". Det finns mycket att berätta.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

Poffa: Säsongen 2008/09, hemmamatch mot Rögle. Seger 5-2 (Moe en assistpoäng). Och jodå, nog hade Moe bra folk runtomkring sig den säsongen. Detta är ett exempel, men det var långt ifrån hela den säsongen som Moe ens gick in på tre kedjor.

2nd Line
2. MOE, Eric
26. LEHTONEN, Mikko
 
  62. TENKRAT, Petr
37. PYÖRÄLÄ, Mika
19. SVENSSON, Björn
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

Ambroo: Hoppsan, vilka skillnader i åsikter kring Moe. Tänker främst på att Jimmy Hamrin på Twitter ansåg att Moe inte är elitseriemässig. Jag hoppas innerligt att du är den som har rätt.

En säsong i Timrå gjorde han 24 poäng, spelade han med rätt spelare och kom högt i poängligan på ett bananskal eller förtjänade han de poängen?

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

mattias - 74: Han blev ju totalt misshandlad där. Killen har potential. Det gäller bara att han får förtroende.

Han hör definitivt hemma i ES.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

Poffa:

Moe var bedrövlig i leksand och jag tror han får svårt att hänga med i Es men man vet ju inte innan man gett honom en chans.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
Expressen påstår att det är klart med ett lån av Moe.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
yngwie: Men är det inte så att när en KHL klubb ska säga upp en spelare har en annan KHL klubb rätt att plocka upp det kontraktet? 
Så rent teoretiskt kan det vara så att Nagy vill hit, men var bunden av sitt kontrakt till KHL..
Eller är detta svammel igen? 
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

renen:

Han var i stort sett klar för en ES-klubb står det här.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
Pettan: Dom har haft kontakt med hans agent, sen om det varit någon förhandling vet jag ej.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
Pettan:Troligen inte.Det verkar segt som fan för Modo att komma till skott med nya spelare.Kanske beror det på "snålplånboken"?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

yngwie:Väljer bort? Har MoDo gett han nått att tacka ja till då?

Kommentera


Sv: RE-building the future 2011/2012

Newman:

Jasså?

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
NikkiNine: Eric Moe kommer att lira med er framöver.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

zigge:

Jag vill låna in Burlin från Sundsvall. Högerfattad, bra ålder, bra storlek. Dessutom spelat i Elitserien förut.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
NikkiNine:Bara att på nytt ge sig på Snygg-Hasse, med milt våld övertala!!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
NikkiNine: Såg att lakers tog en slovak på tryout från Lev Poprad, dags för oss att hugga Nagy? Visst vi behöver en back men marknaden är visst stendöd.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

spud:

I pressmeddelandet står bara sex backar med, då inkluderat Bohman. Det finns dock vissa frågetecken kring Lehtivuori.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
Berka: Vi får säkert en liten info när uffe släpper sitt inför matchen. Men med tanke på att Bo... nånting skulle vara med så saknar vi ett par backar.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
zigge: Nu har jag inte uppdatera mig just något alls, hur är skadeläget i Modo inför morgondagen?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012

Poffa: ICKE!!

Ljumskarna stoppar. Synd.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
Bozic blir kvar minst två matcher till.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
NuMo:"
Petey21:

Jag känner mig helt övertygad om att Henrik Samuelsson kommer att få spela i A-laget och kanske tom. visa så mycket att han tar en plats utan att för den skull anklagas för att vara favoriserad.

Det händer ju då och då att juniorer tar chansen de får och förutsättningarna kan inte vara bättre än sen Victor spelade med oss.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2011/2012
NikkiNine: Har ju inte överdrivet dominerat i Superelit, skall bli intressant att se hur han presterar i CHL. Detta var nog det bästa för Henrik, bara att önska honom lycka till.
Kommentera

« · 1460604 · »