Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Lukas Kilström i SSK lär ju röra på sig. Rykten säger Luleå, men frågan är om inte Modo borde försöka värva honom. Varje gång jag sett honom möta Modo har jag blivit irriterad på honom, ansett honom vara en jobbig jävel som hela tiden är i vägen och alltid är i ansiktet på motståndaren. Förmodligen skulle man gilla hans spelstil om han tillhörde Modo.
Han är bra på skridskorna, duktig defensivt och spelar som sagt både fysiskt och lite småfult. Är dessutom bara 20 år och får anses som lovande.
Vad säger du, Macke. Slår du till?
Modoante: För det första, skriv så att man förstår. För det andra, Oscar Hedman håller inte måttet för vad vi måste värva för att vara slagkraftiga nästa år.
Modoante: Det du säger är alltså att vi ska panikvärva spelare bara för att fylla ut truppen, egentligen oavsett kvalitet?
Backarna vi ska ta in ska vara starka defensivt och de ska vara hungriga. Hedman är, av vad man sett i Frölunda, ingetdera. Jag väljer t ex mycket hellre Robin Jonsson från Luleå eller Lukas Kilström från Tälje.
Under några händelsefattiga E4-mil så grubblade jag lite.
Warg som center mellan Bartecko och Nagy skulle inte vara helt olikt den succekedjan han spelade med denna säsongen. Bartecko som spelfördelare (Jocke L) och Nagy som sniper (Lehtonen) och Warg som centertank framför motståndarmålisen.
Jag tycker det vore nåt.
Salle:
Träffade en person idag som brukar ha bra koll och lite inside info.
Hoppas dock att den person har lite fel idag, men tydligen pekar det åt detta håll:
- Susse vill utomlands
- Timmy lägger av
- Svarten vill Modo avsluta med (kanske annan roll, ta över Hasses roll?)
- Hållberg för inte förnyat, för mycket skador
Inte helt fel enligt mig, men Susse vill man gärna ha kvar...
Vet inte om det ligger någon sanning i detta, men det brukar som sagt inte vara helt fel i den infon jag fått förut från samma håll förut...
För Freddan stod i förmiddags och tvättade och vaxade sin bil och han såg ut att göra ett bra jobb.