1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533603 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Berka: Fin bil som behöver mycket vård och jag vet en som verkar duktig på sånt.

För Freddan stod i förmiddags och tvättade och vaxade sin bil och han såg ut att göra ett bra jobb.

Salle: Vad äger Freddan för bil?

yngwie: Ryktas om att han har en likadan som Mr.Bean!

Johnny Rocker: Snack. Han har en volvo sonett.

yngwie:Han har en sparkcykel...

AM: jag brukar sparka på min bil, sparkbil

Berka: Bilar är mjuka, Petra Mede är hård.

Redigerad kommentar

NuMo: Volvo Sonett sketchen får mig förövrigt att tänka på Zuccarello å sen på Modo.

NuMo: Aj är de så, kanske var mede jag sparkade på?

Berka: Sparkmede. Ja, vem vet.

yngwie: En Spyker Kombi

NuMo: Medear på en spark är ett måste.

ja nä det blir nog ingen bomb el 3 stegsraket av macke ikväll, vi får nog vänta tills på söndag innan sakic och mede kritar på

Berka: Jag tror Macke jobbar hejvilt nu, klockan är ju bara barnet på andra sidan pölen.

yngwie: Ja jag tror nog de flesta i föreningen jobbar stenhårt på att behålla och sålla ur truppen , samt att hitta pusselbitar som ska bilda nästa säsongspussel.

Men de skulle vara roligt om de dök upp något namn snart så man får prosoecta och youtuba lite highlite´s :)

Berka: Verkligen, skamligt vore det annars! ;)

Vi får hoppas det händer något till veckan, vilket jag har på känn. Det blir nog en trestegsraket. :D

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Om ni så desperat vill ha nåt att gnaga på över natten så stod det en SAIK-leasingbil (nån Skoda) på hamnparkeringen nedanför hockeycentret MammaMia i eftermiddags.

Namnet på sidan var Öviksbekantingen Fredrik Warg som ju sagt att han vill bort från SAIK. Läge att flytta "hem" till Övik och komma närmare sitt barn?

Salle: Nu skojjar du ?

Salle: Fredrik har ju sitt hus och sin dotter i övik! Fredrik är övkisbo men jobbar i Skellefteå! Blir nog aldrig mer Modo för honom!

Örnen: Vilket är lite synd, nu när det finns plats för honom i en första lina.

Hur är Jacob Blomqvist som spelare. Han ryktas att vara jättenära en övergång till Leksand.

Redigerad kommentar

mattias - 74: Lite för vek för elitserien. Han lyckades inte på något sätt utmärka sig de gånger han fick chansen. Dessvärre.

Lumber Jack:

Ok låter som en typisk leksandsvärvning då ;)

Lukas Kilström i SSK lär ju röra på sig. Rykten säger Luleå, men frågan är om inte Modo borde försöka värva honom. Varje gång jag sett honom möta Modo har jag blivit irriterad på honom, ansett honom vara en jobbig jävel som hela tiden är i vägen och alltid är i ansiktet på motståndaren. Förmodligen skulle man gilla hans spelstil om han tillhörde Modo.

Han är bra på skridskorna, duktig defensivt och spelar som sagt både fysiskt och lite småfult. Är dessutom bara 20 år och får anses som lovande.

Vad säger du, Macke. Slår du till?

mattias - 74: Han kommer vara en tillgång i allsvenskan! Lär producera rätt bra.

Poffa: Har velat ha honom hela säsongen, får hoppas att modo är och hugger! :)

Två kanadicker från Torpedo i KHL står utan kontrakt.

www.eliteprospects.com/player.php?player=11737
Charles Linglet

www.eliteprospects.com/player.php?player=11725
Danny Glourx

Statistiken var riktigt bra, men frågan är om man ens skulle ha råd...

PontusJ: Mig emot.

Daniel är en av få nyförvärv förra säsongen som verkligen har skridskoåkning som gör skillnad.

Jag tror fortfarande att han kan finputsas.

NuMo: Mig emot också. Är tämligen övertygad om att han skulle kunna vara en av våra absolut bästa backar med rätt coachning.

"Det står en "Frölundabil" i parkeringsgaraget i stan (Övik), O.Hedman som är hemma och slutförhandlar?"

Kopierat från LJ-Forum

36 : Är väl inte helt omöjligt. Han lämnar Frölunda i alla fall - det står klart sedan tidigare. Hedman är trots allt en stabil back. Låt inte plus minus i Frölunda överskugga det. Städa upp efter Kallio, Andersson och andra optimister är inget lätt jobb.

NuMo:

Jag tror också att Josefsson har potential att bli en bra back i det "nya" MoDo, framförallt om MoDo får in fler skridskoskickliga spelare.

Bad_Brett:

Håller med er, Josefsson får gärna stanna. Riktigt bra skridskoåkare och väldigt duktig på att transportera in pucken i offensiv zon. Synd bara att han försökte detta så få gånger förra året.

Vill även ha Pikken kvar (men det vill väl de flesta kanske?)

För mig skulle det kännas tryggt ifall vi kunde göra klart med dessa två snabbt och sedan ha följande backar klara och bygga vidare kring:

Hannu P
OKT
Jens Westin
Josefsson

Rytter: Oj, jag tyckte han hade en fin skrodskoåkning och sedan inget mer. Halvtafflig både med och utan puck, i kvalserien kunde han lösa det mesta tack vare sin snabbhet, i elitserien räckte inte ens den. Bara hoppas jag är snett på det och att han är en oslipad diamant.

PontusJ: Du har mitt fulla stöd i denna fråga.

Josefsson är ingen oslipad diamant, han har vissa skills helt klart, hans främsta är skriskoåkningen, men han har visat hela säsongen att han inte får användning av den för han helt enkelt är för dålig rent tekniskt, i Ks mot sämre motstånd eller motstånd som redan intagit försvar i egen zon så klarade han att transportera upp pucken på ett bra sätt och han blev dessutom ganska offensiv pga detta.
I Es räcker han inte till, han spelar lätt fast sig under press, han har inget speciellt bra pass och han är fumlig med pucken i kritiska lägen.

Jag ser ingen framtid för han i modo, jag tycker gott vi kan sikta högre eller använda oss av egna produkter på den positionen (Ahrling)

"Jag har 100% uppgifter, Modo och Malmö är intresserade men just nu har Martin is i magen och avvaktar förslag."

Sumo om Martin Johansson.

Från LJ-Forum:
"Oscar Hedman har erbjudit Modo sina tjänster men blivit nobbad av Macke. Passar tydligen inte in i Modos planer"

36 : Härligt Macke!

Poffa: Bra vi värvar nån dån dyr utlänning istället det som är sämre än vad Oscar Heman skulle vara.

Modoante: För det första, skriv så att man förstår. För det andra, Oscar Hedman håller inte måttet för vad vi måste värva för att vara slagkraftiga nästa år.

Modoante:

Går är grön kanske valp back inte.

Poffa: Jag tar heller Hedman än ännu en Charlie Cook vävning. Vi har en hel del tomma platser i truppen att fylla och spelarmarknaden blir ju inte bättre ju längre vi väntar.

Du som vet så mycket Poffa vilka backar är det vi måste ta in?

Det ska bli spännande vad Macke har planerat om dessa uppgifter nu stämmer. Det kryllar väl inte av unga, svenska stabila elitseriebackar som man skulle kunna behålla över en längre period, och med tanke på att vi behöver åtminstone fyra backar till så bör ju kanske två av dom passa in på denna mall.

Även fast kvalité såklart går före allt.

Tydligen så har hållberg blivit nobbad nytt kontrakt.
Då Macke sagt att dom måste föryngra......

Från Lj forum.......

Modoante: Det du säger är alltså att vi ska panikvärva spelare bara för att fylla ut truppen, egentligen oavsett kvalitet?

Backarna vi ska ta in ska vara starka defensivt och de ska vara hungriga. Hedman är, av vad man sett i Frölunda, ingetdera. Jag väljer t ex mycket hellre Robin Jonsson från Luleå eller Lukas Kilström från Tälje.

Poffa: klart vi inte ska panikvärva men om vi ska kunna bygga ett nytt lag så behöver vi spelare som är i rätt ålder och som kan tänkas att stanna i modo några år spelare man kan bygga långsiktigt på Hedman är en sådan spelare. tar man hit hedman är det inte som back i första kedjan som jag ser det.

Sen att han inte lyckades i frölunda behöver inte betyda att han inte kan blir en stabil elitseriespelare. Det var bra många spelare i frölunda som hade det tungt den gångna säsongen.

sen så håller jag med dig angående Lukas Kilström honom ser jag gärna i modo. är mer tveksam till Robin Jonsson dock.

Under några händelsefattiga E4-mil så grubblade jag lite.

Warg som center mellan Bartecko och Nagy skulle inte vara helt olikt den succekedjan han spelade med denna säsongen. Bartecko som spelfördelare (Jocke L) och Nagy som sniper (Lehtonen) och Warg som centertank framför motståndarmålisen.

Jag tycker det vore nåt.

Salle:

Träffade en person idag som brukar ha bra koll och lite inside info.

Hoppas dock att den person har lite fel idag, men tydligen pekar det åt detta håll:

- Susse vill utomlands

- Timmy lägger av

- Svarten vill Modo avsluta med (kanske annan roll, ta över Hasses roll?)

- Hållberg för inte förnyat, för mycket skador

Inte helt fel enligt mig, men Susse vill man gärna ha kvar...

Vet inte om det ligger någon sanning i detta, men det brukar som sagt inte vara helt fel i den infon jag fått förut från samma håll förut...

Gidde: Helt enligt min smak förutom det om Susse då, Svarten skulle antagligen passa helt perfekt på marknadsavdelningen eller liknande.

Gustafsson: Instämmer. Susse är den sista i laget jag vill förlora, till skillnad från alla andra så går Niklas inte att ersätta, om inte herr GM tänkt ta ur egen ficka och börja värva toppspelare från KHL eller direkt från NHL dvs.. Omöjligt, helt enkelt.

« · 1375482 · »