1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532888 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2012/2013

Sv: RE-building the future 2012/2013
Gurra88: Alltså jag har alltid tyckt att huge har varit okunig inom hockey när han har varit inne här och skrivit men om man jämför dig med han så är han ju ett geni

spud: haha, om jag va lika uttråkad som du skulle jag nog kunna hitta 1000 inlägg om vad ni tyckte om svedberg när det begav sig. Vilket jag knappast kritiserar. Och visst han ansågs vara talang men det är knappast någon garanti för att det blir något..

Slutat tvivla på Pecka, alla lag borde ha en Pecka. Där
har samtliga lag ett stort handikapp mot Brynäs. Nästa talang på tur förhoppningsvis Oskar Dansk!

Gurra88: DEt blir ju verkligen inte bättre av att du repeterar din dumhet. 
Om du är så korkad att du inte ser någon talang i den som anses vara sveriges bästa målvakt i sin åldersgrupp. BYT SPORT. Om du inte ser någon talang i en juniormålvakt som har 90% i räddningsstatistik i ES, BYT SPORT. Om du svarat ja på ovanstående frågor men ändå ifrågasätter en MVs tränare med goda meriter, GÅ OCH SJÄLVDÖ.

Hahl Bundy:

Ölen är slut, anticimex har inte öppet på helgen. Godnatt.

NuMo: Proviantera...kanske?

NuMo: Eller förresten. Vid närmare granskning. Det är det nog.

Mad Max: Ja, det låter väldigt intressant. Men ändå är det så att ditt ord "provisiera" närmaste släkting verkar vara "provinsiera", vilket jag knappast tror att du menar.

Mad Max: Jag förmodar att du redan kontemplerat över möjligheten att "88" i det här fallet kan vara hans födelseår. Vad jag är nyfiken över är varför du verkar ignorera detta rakt av.

Redigerad kommentar

Mad Max: Hmm? Fan vad jag hade önskat att det där hade varit till någon hjälp.

Poffa: Inte ens Alcén kunde dock förutse hur bra Svedberg skulle vara i slutspelet. Han var ju andremålvakt från början. Hade hade förmodligen sitt livs bästa period under det där slutspelet, ungefär som när Pierre Hedin pangade inte massor av mål under ett slutspel.

Huge och Gurra: Ta ert förbannade tjafsande om vems pappa som är starkast i mail eller bubblor.

Va i helv!

Stäng av Brynäsarna i den här tråden. Så här kan vi inte ha det.

Gurra88: Ja, men det är ju det jag säger: du väljer att öppna käften och bekräfta din okunskap.
Om du också vågade vara lite mer "feg" emellanåt så kanske nån hade tagit dig lite mer på allvar.
"Dom flesta" härinne är lika mkt lekmän som du och jag, så vad vi tycker säger nog inte så mkt, ärligt talat.
Det viktigaste är vad Sundlöv och Alcén tyckte om Svedberg, tur att dom inte frågade dig om råd....

Huge: Nej du har helt klart valt en säker linje (feg) eftersom du är medveten om din okunskap. Svedberg såg inte rolig ut som målvakt när han lämnade Modo. Det håller nog de flesta med om här inne

bisterfinnen: Man tror knappt att det är sant.

spud: Tar det som en komplimang att du tagit tid för att leta reda på alla dessa inlägg. Stort!

Modo lyckades inte särskilt bra svedberg, trodde väl ännu mindre på just Bjurling vilket gjorde det osäkert. Pecka gjorde en fantom av Svedberg också! Sveriges överlägset bästa målvaktstränare! Bara att buga och bocka och tacka för att ni inte är lika bra på att utveckla målvakter.

Hur många söner har Samuelsson som ni kan fylla upp laget med?

spud: Hur taggad är Samuelsson på att ha ännu en grabb med i laget?

Än hur han coachar så är det en väldigt känslig fråga. Och floppar han blir det ju faktiskt ett helvete, igen.

spud:

Pittsburgh behöver göra lite ändringar på backsidan så jag kan tänka mig att han kommer få ännu mer speltid i AHL nästa säsong. Har fått förvånansvärt bra recensioner på senare tid.

Nikki Nine: Jo nu och för all framtid kommer du förknippas som den som förordar att Macke övertrumfar Stenbeckas kontrakt.

Uffe gillar ju att spela sina barn, vilket vi smärtsamt uppmärksammade. Hur gick det för Philip i vintras? Sitter han på ett kontrakt? Han kanske rent av kan vara bra nog att förtjäna ett kontrakt och speltid?

spud:

Slängde bara ut det. Konstigare saker har hänt :)

Innan folk blir helt galna på mig så vill jag påpeka att jag inte sagt huruvida jag vill ha honom i laget eller inte. Men jag ser det inte som omöjligt att Modo finns med i leken till en viss gräns.

Nikki Nine: Han har väl visat upp alla karaktärer som Macke uttalat att han inte söker?

Macke vill ha spelare som vill nånstans och vill nå NHL en spelare som skriver långtidskontrakt med ett allsvensktlag och sen floppar kan knappast finnas på mackes radar.

spud:Aj, det där var elakt....

Modo var på Klasen inför förra säsongen. Nu är han ledig och Modo söker fem spetsspelare...

NuMo: Han är som Dorsin i Solsidan, men vad har man för val. Det ställs ju inget krav på kunnande eller att man verkligen tillför något till diskussionerna för att skriva här.

NuMo: Har man nått val?

Jag fattar inte att så många så gärna vill ha in Gurra i gästbokens debatt. Antagligen är väl det intellektuella utbytet högre än vad jag trodde.

Gurra88: Är det dom föredettingarna som skrev på och sen tog sm-guld du menar?
Annars vet jag inte vad du pratar om!
Visst har Modo värvat utlänningar som floppat rejält men de har nog alla lag ellerhur?

Gurra88: Det är ju svårt att veta på förhand. Thuresson kan mycket väl bli en alldeles för dyr värvning jämfört med vad Brynäs betar för och även Harju kan bli en flopp. Nu tycker jag att du är fullständigt ute och cyklar när det gäller Näslund, för om du vill trolla så är du ett år för sen. Näslund har tagit in yngre killar som inte alltid nödvändigtvis lyckats, men att kalla Dick för en föredetting är ju bara korkat eller naivt. Dick kommer säkert att lyckas i någon annan förening när han fått ordning på skallen (om det nu händer).

spud: haha .. Dyra föredettingar har varit mer eran grej än våran. Men tror faktiskt inte ni kommer lyckas Näslund kan inte låta bli att köpa in nått spektakulärt , som inte faller väl ut. Men lycka till:)

spud: Det var väl snarast SAIK som tillsammans med Djurgården startade den senaste trenden. DIF körde fast och Brynäs kopierade SAIK.

Modos verksamhet med 73-75 kommer nog aldrig att helt kunna kopieras för så bra årgångar kommer inget annat svenskt lag lyckas med. 

Sådärja...

Gurra88: PÅ samma sätt som BIF tagit efter MODO menar du? 

Berka: Man får ju hoppas att Modo fattat att ta efter Brynäs är framgångsreceptet.

Wayne Gresky: Det finns en intervju med Adrian på Modoiter.se.

Wayne Gresky: Äh de där är inte sanning, fråga gurra88, han vet ju att Modo har dålig juniorverksamhet och att Modo är dåliga på att behålla sina unga talanger utan låter dom gå till andra klubbar till förmån för överbetalda föredettingar!

Det finns stora värvningsnyheter som inte uppmärksammats här. Adrian Kempe är klar. Dessutom har MoDo värvat Sebastian Nilsson från Växjö som gjorde 7 elitseriematcher förra säsongen.

Bad_Brett: Förstår ändå inte riktigt. Skulle lätt föredra Alsenfelt framför Norrena och han är ju ändå rätt lokal. Hur lyckas man slarva bort två bra målvakter och köpa en mindre bra, om nu inte Norrena vänder på sin negativa trend bara för att dj@@las med mig.

J F K:

Rykten gör gällande att Gerber och Janne Karlsson inte kom överens. Sedan gick det ju rykten om att Växjö ville värva tillbaka Fasth. Det är ju möjligt att de inte ville förlänga med Gerber direkt.

J F K: Ingen aning, jag får heller inte riktigt ihop det.

Men jag vågar påstå att det inte hinner gå mer än max tio omgångar av Elitserien innan det skurit sig rejält mellan dåren Norrena och tjurskallen Janne Karlsson.

Poffa: Märkligt. Varför lämnade han Växjö för att gå till Rögle? Växjö har väl mer pengar och Norrena är för dem ett rejält nedköp...?

Rögle har gjort klart med Martin Gerber, om nu någon är intresserad.

Skröder har ett jäkla modo hjärta alltså. Om han väntat till efter VM nu, hur feta pengar hade han inte kunnat dra in i Khl?
Han har ju inte direkt gjort bort sig i Vm.

Samme Påhlsson klar enligt ett rykte på twitter. Hoppas det stämmer!

Icing-Ove: Ja det skulle vara ett bra namn. Sen är frågan vem vår andre transatlant kan bli?

Wayne Gresky:

Jag tror att Lasse Kukkonen är aktuell:

1. Vill inte till Finland eller KHL.

2. Spelat med Foppa i Philly.

3. Säger att han bestämmer sig efter midsommar(-festen).

4. Perfekt ersättare till Tollefsen, bra defensiv och bra ledartyp.

Näslund verkar ha tagit intryck av den senaste tidens haverier till sjöss.

En liten intervju på Modoiter.se med Bernhard Starkbaum.

Och för er som inte litar på Expressen.

Nikki Nine: TACK Nikki Nine ! Äntligen lite silly snack i denna gästbok och att det just handlar om Sveriges viktigaste lag= Modo Hockey är verkligen skönt att läsa , kan vi för guds skull hållas till Modo Hockey nu framöver !!!

När pratade PH med Näslund sist ?

« · 1502804 · »