JimmyH:
För att vara seriös så må han vara Modoprodukt men han har aldrig känts som en Modoit. Han har väl hyst en hel del agg mot vissa personer i föreningen. Vill han komma hit och spela är han dock mer än välkommen.
Nikki Nine:
Vi får hoppas att han väljer Modo om det blir aktuellt. Det är läge att sluta cirkeln för Nordgren tycker jag.
yngwie:
Vi har mer att erbjuda (pengar, bättre lag, likadan roll), men det är väl kanske inte det som räknas när man flyttar hem, å andra sidan. Kan mycket väl se Nordgren spela för under sitt marknadsvärde i Timrå om han känner starkt för föreningen. För marknadsvärde har jag svårt att se att Timrå kan betala.
spud:
Skulle Nordgren skriva på så bryter nog Timråiterna ihop.
Poffa:
Nordgren-Skröder-Sundström
Regehr-Nagy
Funkar väl om vi måste...
Poffa:
Smäller nog ganska bra i PP när Regehr och Nagy får pucken :)
Enligt Jon på Allehanda har Näslund haft möte med Niklas Nordgren. Han har kontrakt, men det är tydligen väldigt turbulent i Kloten.
Spekulera på...
Poffa:
Fint minne från senaste sejouren i Modo när han bestämde sig för att vi minsann skulle vinna den där matchen.
Det är så sött när man klickar sig runt i de andra gästböckerna och läser några avundsjuka kommentarer. Det verkligt roliga, det är samma gamla vanliga haters som trollat runt här inne tidigare.
Värvningen som sådan är strålande och Nagy kommer tllföra massor, oavsett vem han spelar med. Dessutom är han ett starkt kort i PP, något som inte känns jättetråkigt.
Nikki Nine:
Tror det kan passa Ritola som handen i handsken att få Nagy bredvid sig.
yngwie: Hahaha seriöst, jag dansade av lycka bort till mobilen för att skicka vidare denna nyhet till mina vänner. :D
Tänk om vi får Påhlsson också... O_O
henkelainen:
Tänk om domare Börje åxå fick en son som blev domare.
Nikki Nine: Växjö? Kanske inte! Dom har värvat Rosén och Vampola...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/vaxjo/article14862769.ab
Och längst ner i artikeln så står det:
"Lakers värvade ju i går Robert Rosén, 24, från AIK och har nu spikat forwardsbesättningen för kommande säsong."
Poffa:
Babyboom nu då! Alla kommer vilja att deras son ska börja spela hockey och hamna med Foppas son. Befolkningsmängden i Övik kommer att fördubblas inom de närmaste åren och två extra hockeygymnasium måste skapas.
Nikki Nine:
Han är klar för Timrå. Synd bara att ingen talat om för honom att de där 400,000 kr är per år och inte per månad....
Man hade ju sett fram emot att se Zucca i Modotröjan igen.. Men det vart visst Metallurg :(
J F K: Ja, Schremp var helt okej. Hade hemskt gärna haft honom en säsong till eftersom han blev bättre ju längre säsongen gick. Att sluta sjua i poängligan är inte fy skam, men då ska man ändå tänka på att han bara fick +1 i +/- .
Det är roligt med många mål, tråkigare när man släpper in. Ser gärna en center som är bättre defensivt än vad Schremp är, Påhlsson hade verkligen smakat mums då Susse är lysande defensivt och även Ritola visade fint hemjobb i sin backchecking.
Näslund har sagt i en intervju att vi letar efter spets, hoppas han menar både offensiv och defensiv.
henkelainen: Jag tycker att Schremp var helt ok, men på våra nordamerikaner så hoppas jag lite mer. Jag är övertygad om att vi hittar någon bättre. Inte för att Schremp var dålig, men för att vi förhoppningsvis har en ännu bättre istället.
Sedan tycker jag att 1921 verkar väldigt mycket tystare än tidigare ledning. Det läcker ju knappt ut någonting numera. Det gör mig faktiskt inte orolig, för hade 1921 inte haft några namn så skulle man nog varit mycket desperatare. Det känns som om man bara kan syssla med hemlighetsmakeriet så länge man har rätt bra kontroll på händelserna.
spud: Räkan är nog sugen på minst en andralina, kemin mellan honom och Ritola fanns inte riktigt där förra säsongen så kanske var det detta som gjorde att han valde Riga?
Tråkigt men väntat att han drog.
NuMo:
Intressant det här med Mackan Nilsson och DIF. Killen verkar ha rätt till resten av sitt feta kontrakt med DIF. Låg lön i början, sen ökande. Nu svettas DIF en aning. Kanske MoDo tar Nilsson om lönen fördelas mellan klubbarna? Läs vad en grinig Challe säger om saken:
Det blir nog snaran i kväll.