bisterfinnen:
Räkan till Riga och Zucca till Magnitogorsk. Vad fan är det för fel?
Nikki Nine: Jag håller med, även om jag kanske är en av de få som tycker att Madsen är för dålig och saknar uppsida. I alla fall sett till förra året. Nu spelar det ingen större roll i det stora hela, för då får bara någon annan chansen bredvid Pålsson. Fördelen med just Pålsson är att han är så defensivt skicklig och så stark att vi kan låta juniorer spela med honom och blomma ut. De behöver inte vara världsklass defensivt på en gång.
Säsongen som var så fanns det inte riktigt plats för offensiva juniorer. Med centrar som Ritola, Schremp och K Fopp så behövde man vara duktig defensivt för att inte vara en säkerhetsrisk. Som jag ser det så kan vi med Pålsson den här säsongen ge offensiva juniorer bättre chanser.
J F K:
Det är väl nästan enbart positivt om vi kan ha Sundström, Ritola och Påhlsson som centrar i varsin kedja. Det gör att vi direkt får tre bra kedjor, och gör att spelare som Kempe, Hari och Sofron (om han nu kommer) får en bra center som kan ta lite extra ansvar. Typ:
Skröder-Sundström-Sofron
Kempe-Ritola-Iggulden
Madsen-Påhlsson-Hari
Svensson-Öberg-Forsberg
Westin och Krüger utlånade och juniorerna som extraforwards. Sätter en hel del krav på Sofron, Kempe och Hari men ger också bra utrymme för att lyckas.
henkelainen:
Tycker det är lite slöseri med att spela Påhlsson i en tredje. Han ska spela i en första eller andrakedja.
Poffa:
Ja då var Svedbergs övergång klar även officiellt :www.eliteprospects.com/ , då kan ju dessa pengar från Svedbergs övergång läggas på Pålsson !!
Poffa: Snälla säg att det är sant! Vi behöver bra killar i försvarsspelet, han kan säkert ta med sig bra saker från NHL också.
Madsen - Påhlsson - Kalus i en tredjekedja kanske?
Poffa:
Jag är lika nyfiken??
Vad är det för ny lirare som vi skaffat?
henkelainen:
Det ville han säkert, med tanke på att han är Timråit.
Nybbe: Men snälla nån, vi måste ju ha J-spelare som kan göra något på isen också! Nu har vi fått bättre ordning på juniorverksamheten men det är ändå en lång väg kvar.
Eller kanske du ville ha Olofsson - Possler - Nyström i laget när vi kämpade för att undvika kvalserien?
Bad_Brett: Nu måste Svensk hockey vara dålig när man värvar ifrån Ungern , har inte vi J-spelare som är värda att satsa på ? Är det så vi utvecklar Svensk hockey ? tydligen... ni som värnar om egna spelare och så tar man in spelare där ifrån ????
ante08: SAIK känns rätt troligt. Han har väl en dotter här från ett tidigare förhållande, så att spela för ett norrlandslag är nog en stor fördel för honom. Däremot kan jag mycket väl tänka mig att både Rögle och Växjö varit och ryckt i honom då en så pass rutinerad kille brukar vara intressant för den typen av lag som inte riktigt etablerat sig i serien.
det konstiga med Warg var att han under försäsongen när han kom såg riktigt rapp ut. Tyvärr såg vi ingenting utav det under själva serien:/
För övrigt så har han ett väldigt konstigt skott. Det är någonting med "backsvingen" som ser skumt ut och jag har svårt att tro att han kan få någon riktig fart på pucken. I SAIK var han oftast den som åkte in framför mål och skymde samt petade in returer. Det är han nog bättre på än att själv bedriva spel...
J F K:
Jag håller med. Warg fick rejält med chanser i MoDo, i alla möjliga konstellationer, men i slutändan var han för dålig för att leda en producerande kedja. Då blev det istället en massa gnäll om att han föredrog en mer tempoinriktad ishockey, vilket var en helt obskyr kommentar med tanke på hur trög han var själv, både i tanke och åkning.
Dessutom sägs han ju vara en riktig energitjuv. I sådana fall satsar jag mycket hellre på en kille som Axelsson, där det åtminstone finns en otrolig potential.
Mano: Glömde en sak...
Skulle Ritola lämna är det isf för att KHL köper loss honom för massor med miljoner eller för att han får kontrakt med NHL. Inget av dessa är speciellt troligt.
Mano:
Spontana känslan man får är att det är ren och skär bullshit. Samtidigt finansierades han med hjälp av externa medel förra säsongen.
Monno: Näe, den tjommen har inte berörts.
Den gode Mats ser till att röra till det extra, han också. Kul.
Mats Zuccarello@zuccarello36
Thanks 4 great support this season #whale fans and #NYR fans u r the best. I hope to see u next year in New York.
Salle: Det man tänker lite halvspontant är väl oavsett formaliteterna att det känns närmast orimligt att det redan nu framstår som så osannolikt att någon NHL-klubb skulle vara intresserad att ge en spelare med Mats spetskompentens ett vettigt kontrakt att han känner sig nödgad att knyta upp sig med KHL. Däremot kan det ju mycket väl vara som Robban P spekulerade, att de har sagt ja till kontraktet som föreslagits från Ryssland, givet att de inte under någon viss tid får ett förslag som känns smakligt från NHL.
Sedan har väl kommunikationen havererat någonstans på vägen till publicera-knappen på den ryska hemsidan...