1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532853 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2012/2013

Sv: RE-building the future 2012/2013
bisterfinnen: Vi drar till Oslo. 50-70k NOK i månaden och 29% skatt...

bisterfinnen:

Räkan till Riga och Zucca till Magnitogorsk. Vad fan är det för fel?

spud:

Fuck...

Lumber Jack: Räkan till riga.

Nikki Nine: Jag håller med, även om jag kanske är en av de få som tycker att Madsen är för dålig och saknar uppsida. I alla fall sett till förra året. Nu spelar det ingen större roll i det stora hela, för då får bara någon annan chansen bredvid Pålsson. Fördelen med just Pålsson är att han är så defensivt skicklig och så stark att vi kan låta juniorer spela med honom och blomma ut. De behöver inte vara världsklass defensivt på en gång.

Säsongen som var så fanns det inte riktigt plats för offensiva juniorer. Med centrar som Ritola, Schremp och K Fopp så behövde man vara duktig defensivt för att inte vara en säkerhetsrisk. Som jag ser det så kan vi med Pålsson den här säsongen ge offensiva juniorer bättre chanser.

J F K:

Det är väl nästan enbart positivt om vi kan ha Sundström, Ritola och Påhlsson som centrar i varsin kedja. Det gör att vi direkt får tre bra kedjor, och gör att spelare som Kempe, Hari och Sofron (om han nu kommer) får en bra center som kan ta lite extra ansvar. Typ:

Skröder-Sundström-Sofron
Kempe-Ritola-Iggulden
Madsen-Påhlsson-Hari
Svensson-Öberg-Forsberg

Westin och Krüger utlånade och juniorerna som extraforwards. Sätter en hel del krav på Sofron, Kempe och Hari men ger också bra utrymme för att lyckas. 

yngwie: Pålsson är inte bra nog offensivt för att vara i första eller andra imo. Däremot tror jag att han skulle vara lysande i en hårt jobbande tredjekedja, där han även kan dra igång juniorer. Lite städgumma helt enkelt. Ritola och Susse i de två förstakedjorna.

henkelainen:

Tycker det är lite slöseri med att spela Påhlsson i en tredje. Han ska spela i en första eller andrakedja.

spud: Nej, inte exakt så. Bevisar han sin vitalitet redan i år så är den en annan sak.

NuMo: Så då är bara ettårs kontrakt godkännt enligt dig? 
I min värld är Påhlsson välkommen iår, och nästa år. 

Smurfen: För mig är Pålsson välkommen detta år, inte nästa. Våra NHL spelare kommer hem för sent nuförtiden. T.o.m. Sedinarna riskerar att bli avdankade, halta och lytta innan de kommer tillbaks.

Poffa:

Ja då var Svedbergs övergång klar även officiellt :www.eliteprospects.com/ , då kan ju dessa pengar från Svedbergs övergång läggas på Pålsson !!

Poffa: Snälla säg att det är sant! Vi behöver bra killar i försvarsspelet, han kan säkert ta med sig bra saker från NHL också.

Madsen - Påhlsson - Kalus i en tredjekedja kanske?

spud: min pappa kände din mamma ..jag tro att du vet  svaret

Poffa: Eller ännu mer rätt (kanske) Sverige eller Nordamerika. Vilket känns konstigt för jag har för mig att han vill att barnen skulle gå i svensk skola.

Modo eller Vancouver, tolkar jag det hela som.

Gidde: Misstänker ryktet om en ungrare, men det låter ju lika korkat som att värva en sloven. Vad kan de om hockey?

Nybbe: Med tanke på din svenska skulle jag gissa att du är född i Ungern, stämmer det?

Mano: Du tror inte MZA redan är körd där? MZA kommer knappast signa ett kontrakt där han tränar. Killen har ju inte direkt visat sitt förtroende för honom.

spud: Sen kan man ju fundera lite på vad Mats tror sig uppnå med att snacka sådär om Rangers. Lär ju inte stärka hans aktier i Tårtans ögon direkt. Trodde han hade mer i skallen.

Poffa:

Jag är lika nyfiken??

Vad är det för ny lirare som vi skaffat?

Nybbe: Vem har vi värvat?

henkelainen: Hela Sverige är fullt av J-spelare eller hur ? in om några har många bra som kan gå in i en 3-4 kedja ,för in menar inte att han skall vara i 1 eller i 2 kedjan .

henkelainen:

Det ville han säkert, med tanke på att han är Timråit.

spud: Skulle kännas så jävla oskönt att ha gutten i KHL och harva när han är totalt redo för en framträdande roll i NHL. Hoppas att någon plockar upp honom bums.

Nybbe: Men snälla nån, vi måste ju ha J-spelare som kan göra något på isen också! Nu har vi fått bättre ordning på juniorverksamheten men det är ändå en lång väg kvar. 

Eller kanske du ville ha Olofsson - Possler - Nyström i laget när vi kämpade för att undvika kvalserien? 

MZA Har skrivit nåt intentionsavtal med KHl klubben.

Bad_Brett: Nu måste Svensk hockey vara dålig när man värvar ifrån Ungern , har inte vi J-spelare som är värda att satsa på ? Är det så vi utvecklar Svensk hockey ? tydligen... ni som värnar om egna spelare  och så tar man in spelare där ifrån ????

ante08: SAIK känns rätt troligt. Han har väl en dotter här från ett tidigare förhållande, så att spela för ett norrlandslag är nog en stor fördel för honom. Däremot kan jag mycket väl tänka mig att både Rögle och Växjö varit och ryckt i honom då en så pass rutinerad kille brukar vara intressant för den typen av lag som inte riktigt etablerat sig i serien.

det konstiga med Warg var att han under försäsongen när han kom såg riktigt rapp ut. Tyvärr såg vi ingenting utav det under själva serien:/

För övrigt så har han ett väldigt konstigt skott. Det är någonting med "backsvingen" som ser skumt ut och jag har svårt att tro att han kan få någon riktig fart på pucken. I SAIK var han oftast den som åkte in framför mål och skymde samt petade in returer. Det är han nog bättre på än att själv bedriva spel...  

J F K:

Jag håller med. Warg fick rejält med chanser i MoDo, i alla möjliga konstellationer, men i slutändan var han för dålig för att leda en producerande kedja. Då blev det istället en massa gnäll om att han föredrog en mer tempoinriktad ishockey, vilket var en helt obskyr kommentar med tanke på hur trög han var själv, både i tanke och åkning.

Dessutom sägs han ju vara en riktig energitjuv. I sådana fall satsar jag mycket hellre på en kille som Axelsson, där det åtminstone finns en otrolig potential.

Berka: Jag tycker att Warg i Modo var riktigt dålig. Inget tempo, gnällig och öht ingenting jag vill ha tillbaka. Jag tycker faktiskt att han var rejält överskattat i SAIK också där det snarare var hans kedjekamrater som var bra, men att Warg åkte snålskjuts på dem.

Poffa: visst kan han spela i es, men jag vet inte om han tillför nått som spets i modo direkt!

Spontant känner jag att Modo borde försöka satsa lite hårdare på sina egna unga, vi har ju nyström, hari och några junisar till som bör kunna fylla på i 3:e och 4:e kjedjan tillsammans med kfop,öberg mm så det känns kanske som att man bör försöka hitta något lite mer kvalificerat trots att jag tycker Warg är en rätt bra spelare

Poffa: Då vi har centrarna Susse, Ritola, Öberg samt då kanske Samme på väg så känns det bättre att rikta in sig på yttrar. Warg har väl dessutom haft problem med skador senare tid.
Sen är frågan hur sugen han är på MODO då han lyckats bättre i övriga föreningar i ES.

Poffa: ryktas vara muntligt överens med Skellefteå.

Fredrik Warg tror på spel i Elitserien i höst. Åsikter?

Mano: Tobbe på Modoiter frågade Ritola om det stämde att han var på väg bort från Modo: "Nej absolut inte, ingen aning vart han fått det ifrån."

Mano: Glömde en sak...

Skulle Ritola lämna är det isf för att KHL köper loss honom för massor med miljoner eller för att han får kontrakt med NHL. Inget av dessa är speciellt troligt.

Mano: Vi ska ha in fem spetsspelare men skulle behöva göra oss av med Ritola? Pfft! Ren och skär hitte-på, om du frågar mig.

Mano:

Spontana känslan man får är att det är ren och skär bullshit. Samtidigt finansierades han med hjälp av externa medel förra säsongen.

ZzzZz

Monno: Näe, den tjommen har inte berörts.

Den gode Mats ser till att röra till det extra, han också. Kul.

Mats Zuccarello@zuccarello36

Thanks 4 great support this season fans and fans u r the best. I hope to see u next year in New York.

Mano: Jo tror det Robert P säger är ett mkt troligt scenario. Nån på ryss klubben blev väl lite för ivrig antagligen. Eller skiter dom helt enkelt i vad Nhl tycker.

Du fick inte ur dina källor något om den här Sofron eller vad han hette?
(Blir det Saffran eller Soffan som blir hans nickname om han kommer tro?:-P )

Salle: Det man tänker lite halvspontant är väl oavsett formaliteterna att det känns närmast orimligt att det redan nu framstår som så osannolikt att någon NHL-klubb skulle vara intresserad att ge en spelare med Mats spetskompentens ett vettigt kontrakt att han känner sig nödgad att knyta upp sig med KHL. Däremot kan det ju mycket väl vara som Robban P spekulerade, att de har sagt ja till kontraktet som föreslagits från Ryssland, givet att de inte under någon viss tid får ett förslag som känns smakligt från NHL.

Sedan har väl kommunikationen havererat någonstans på vägen till publicera-knappen på den ryska hemsidan...

Nikki Nine: Med så mycket frågetecken tror jag inte på det.

Mano: Efter lite google hittade jag vad jag menade. Men jag har dålig koll på det här med free agents mm så detta kanske inte gäller MZA.

July
1 - Free Agent market opens.

Mano: Får NHL-spelare verkligen gå ut offentligt med trader vid detta datum? Var det tex inte snack om att Samme inte kunde säga nåt officiellt förrän då och då?
Även om allt kanske är klart vill säga.

Salle: Verkar vara lite av KHL classic. Om vi ponerar att det som agenten säger stämmer så skulle man vilja vara med på Magnitorsks PR-avdelning när beslutet tas att pumpa ut pressmeddelandet.

« · 1503901 · »