1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532858 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2012/2013

Sv: RE-building the future 2012/2013
bisterfinnen: Vi drar till Oslo. 50-70k NOK i månaden och 29% skatt...

bisterfinnen: Schremp bryr jag mig inte om. Men Zucca får mer än gärna komma tillbaks. Han kanske blir uthyrd till Modo?

NuMo:

Intressant det här med Mackan Nilsson och DIF. Killen verkar ha rätt till resten av sitt feta kontrakt med DIF. Låg lön i början, sen ökande. Nu svettas DIF en aning. Kanske MoDo tar Nilsson om lönen fördelas mellan klubbarna? Läs vad en grinig Challe säger om saken:

Icing-Ove: Challe tycker nog att det är fördjävligt att någon mjölkar ur sitt kontrakt allt vad det är möjligt att pressa ur det...

spud: Räkan är nog sugen på minst en andralina, kemin mellan honom och Ritola fanns inte riktigt där förra säsongen så kanske var det detta som gjorde att han valde Riga? 

Tråkigt men väntat att han drog.

henkelainen: Jag tycker att Schremp var helt ok, men på våra nordamerikaner så hoppas jag lite mer. Jag är övertygad om att vi hittar någon bättre. Inte för att Schremp var dålig, men för att vi förhoppningsvis har en ännu bättre istället.

Sedan tycker jag att 1921 verkar väldigt mycket tystare än tidigare ledning. Det läcker ju knappt ut någonting numera. Det gör mig faktiskt inte orolig, för hade 1921 inte haft några namn så skulle man nog varit mycket desperatare. Det känns som om man bara kan syssla med hemlighetsmakeriet så länge man har rätt bra kontroll på händelserna. 

J F K: Ja, Schremp var helt okej. Hade hemskt gärna haft honom en säsong till eftersom han blev bättre ju längre säsongen gick. Att sluta sjua i poängligan är inte fy skam, men då ska man ändå tänka på att han bara fick +1 i +/- . 

Det är roligt med många mål, tråkigare när man släpper in. Ser gärna en center som är bättre defensivt än vad Schremp är, Påhlsson hade verkligen smakat mums då Susse är lysande defensivt och även Ritola visade fint hemjobb i sin backchecking. 

Näslund har sagt i en intervju att vi letar efter spets, hoppas han menar både offensiv och defensiv. 

Man hade ju sett fram emot att se Zucca i Modotröjan igen.. Men det vart visst Metallurg :(

Om någon har koll på det slovakiska språker så verkar det som att Nagy är aktuell för endera Schweiz eller en återkomst till Sverige. Och om det sistnämnda stämmer hoppas jag verkligen att MoDo försöker värva tillbaka honom som offensiv spets.

Petey21:

Säkert Växjö eller Rögle.

henkelainen: Mycket av Schremps poäng kom i fem mot fyra som inte ger utslag i plus/minus. Brynäskillarna var faktiskt minus och trots det hyllades de även i grundserien. (I slutspelet däremot var de rejält plus).

Nagy verkade trivas i Modo och jag kan faktiskt tänka mig att han vill tillbaka till klubben han fungerade bra i, liknande hur Pikka kom till oss när KHL misslyckats. Det är en verklig sniper och får han en bra försäsong så har han nog oerhört mycket hockey i sig.

Nikki Nine:

Han är klar för Timrå. Synd bara att ingen talat om för honom att de där 400,000 kr är per år och inte per månad....

Obekräftade uppgifter gör gällande att arvtagaren är född. Kanske borde man starta en tråd som heter "Re-building the future 2030/2031" redan nu. 

Poffa:

Babyboom nu då! Alla kommer vilja att deras son ska börja spela hockey och hamna med Foppas son. Befolkningsmängden i Övik kommer att fördubblas inom de närmaste åren och två extra hockeygymnasium måste skapas. 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14920853.ab

Nikki Nine: Växjö? Kanske inte! Dom har värvat Rosén och Vampola... 

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/vaxjo/article14862769.ab

Och längst ner i artikeln så står det: 

"Lakers värvade ju i går Robert Rosén, 24, från AIK och har nu spikat forwardsbesättningen för kommande säsong."

henkelainen:

Tänk om domare Börje åxå fick en son som blev domare. 

Gnaget lär väl hugga på Nagy? Dom har ju tappat i princip alla deras spetslirare på forwardsidan.

mrpm: Vet inte. Gnaget äger inte arenan, de har väldigt lite publik (speciellt nu utan derbyn) och har hela tiden byggt en budgetlösning. Jag tror inte att man då tar in Nagy även om man fått sanslösa fem mille från Växjö. Det är liksom inte riktigt deras stil.

Rögle bygger med grovjobbare i första hand och jag misstänker att Nagy är lite för mycket av en kille som inte vill ha skit under naglarna.

mrpm: Även om både Gnaget, Växjö och Rögle samtliga skulle hugga på Nagy så hoppas jag att även vi gör det, då det behövs spets och målgörare. Var han sedan hamnar är ju en annan fråga, men det vore inget vidare om han hamnar i något av de lagen utan att vi ens försökt värva tillbaka honom. Om nu inte 19 och 21 har något ännu vassare äss i rockärmen förstås...

yngwie: JIIIIIIIHAAA

yngwie: Lysande!!

yngwie: Hahaha seriöst, jag dansade av lycka bort till mobilen för att skicka vidare denna nyhet till mina vänner. :D 

Tänk om vi får Påhlsson också... O_O

yngwie:

Kul med en lekkamrat till Ritola.

Nikki Nine:

Tror det kan passa Ritola som handen i handsken att få Nagy bredvid sig.

yngwie: Jag tror att både Ritola och Sundström skulle kunna passa bra med Nagy. Själv vill jag nog helst ha honom som ersättare till Danielsson, men jag skiter i vilket bara vi får ut hans enorma kapacitet. Hans skott och tempoväxlingar är ju oerhört vassa.

Det är så sött när man klickar sig runt i de andra gästböckerna och läser några avundsjuka kommentarer. Det verkligt roliga, det är samma gamla vanliga haters som trollat runt här inne tidigare.

Värvningen som sådan är strålande och Nagy kommer tllföra massor, oavsett vem han spelar med. Dessutom är han ett starkt kort i PP, något som inte känns jättetråkigt.

Poffa:

Fint minne från senaste sejouren i Modo när han bestämde sig för att vi minsann skulle vinna den där matchen.

Nikki Nine: Det där var en härlig match. Lördag, minst 400 Modosupporters och ett sjuhelvetes drag. Timrå åkte på mega-däng både på och utanför isen.

Nån som vet om Hannu Pekka på något sätt kan vara aktuell? 

Enligt Jon på Allehanda har Näslund haft möte med Niklas Nordgren. Han har kontrakt, men det är tydligen väldigt turbulent i Kloten.

Spekulera på...

Nikki Nine: Har inte så stor koll på nordgren numera. Men han är väl rightare vilket kan behövas då direktskott från K-Fop i PP kanske inte är något man skall förvänta sig.

MorganaLefaey: 105% av alla direktskott av högerskyttar i Modos PP kommer från Regehrs klubba, skulle jag tro.

Poffa:

Smäller nog ganska bra i PP när Regehr och Nagy får pucken :)

Poffa: Blir inte svårt att läsa erat pp då;-)

foppa78: Resultatet går att läsa på resultattavlan.

foppa78: Det finns ju fler skyttar, som inte är högerskyttar. Läs det om ni kan...

Poffa:

Nordgren-Skröder-Sundström
Regehr-Nagy 

Funkar väl om vi måste...

foppa78: Det var inte så svårt att läsa ert pp med brendl heller. Men likförbannat smällde han in målen.

spud:

Skulle Nordgren skriva på så bryter nog Timråiterna ihop.

yngwie:

Vi har mer att erbjuda (pengar, bättre lag, likadan roll), men det är väl kanske inte det som räknas när man flyttar hem, å andra sidan. Kan mycket väl se Nordgren spela för under sitt marknadsvärde i Timrå om han känner starkt för föreningen. För marknadsvärde har jag svårt att se att Timrå kan betala.

Nikki Nine: Fint minne från den 15 mars 2008 Timrå IK-MODO Hockey 5-1 när han Tenkrat  bestämde sig för att vi minsann skulle vinna den där matchen.

Nikki Nine:

Vi får hoppas att han väljer Modo om det blir aktuellt. Det är läge att sluta cirkeln för Nordgren tycker jag.

Icing-Ove:

Originalartikeln med bättre rubrik...

Nybbe: Å minnet från då krizan tog saken i egna händer borta mot timrå.

www.youtube.com/watch?v=LMlaAdMP6iU&feature=youtube_gdata_player

yngwie: En MoDo-produkt som öppnar för Timrå när MoDo vill ha honom och haft möte med honom. Hur passar det er världsbild?

JimmyH: det är jobbigt.

JimmyH:

Förhandlingsteknik :)

JimmyH:

För att vara seriös så må han vara Modoprodukt men han har aldrig känts som en Modoit. Han har väl hyst en hel del agg mot vissa personer i föreningen. Vill han komma hit och spela är han dock mer än välkommen.

« · 1503901 · »