Poffa: von Gunten går nog sannolikt till Frölunda om nu inte Kloten trollar fram någon lösning. Precis som jag misstänkte.
Nordgren är nog inget huvudspår för Modo. Han dök upp väldigt hastigt, så man har nog inte budgeterat för honom. Samtidigt så är det förhoppningsvis en väldigt bra spelare till en hygglig peng, så jag tror att man i alla fall gör ett hyggligt försök.
spud:Ujuj, skulden 3 ggr så stor som en annan klubb in deep shit, belägen norr om Merlobäcken.
Tänk att de mötte MoDo i Högakusten arena, hösten 2006, o vann. Häftigt att de hade en "klack" med sig då, på en försäsongsmatch, fjärran från hemmaorten!
Poffa: Du kan ha rätt. Läste bara i sagobladet att han hade kontrakt, men om det fanns en "out" för KHL kanske han inte inbringar några pengar för Frölunda. Oerhört tungt för dem med tanke på hur bra den kedjan med Fredrik Pettersson fungerade. (POP-kedjan där även Olimb ingick).
Nordgren är väl snarare en grovjobbare med poängmöjlighet än en rakt av ersättare till Danielsson. Danielsson var ju inte direkt någonting att hänga i julgranen när det gäller hårt jobb, utan han var ruskigt snabb och ett hyggligt skott. Därmed ser jag nog hellre Nagy med Sundström och Skröder, än att sätta dit Nordgren som kanske bättre kompletterar Ritola. Hur som helst så ger det oss möjligheter!
J F K: Har Frölunda sålt Pyörälä? Jag uppfattade det hela som att han hade ett kontrakt som gav honom möjligheten att bryta kontraktet med Frölunda för spel i KHL, utan att Frölunda får någon ersättning.
Har de sålt honom, då får de fina pengar. Samtidigt, de är rejält skuldtyngda och fick lån på 20 (?) miljoner för att klara sig under gångna säsongen, har jag för mig.
Sen håller jag med dig, von Gunten är inte trolig för Modo. Nordgren däremot, tror jag mycket på. Han lär inte bli jättedyr och vi får nog en kompetent ersättare till Nikky D. Det enda som oroar mig är ev skadeproblem som kan finnas kvar.
Redigerad kommentar
yngwie: Haha verkligen, fyller vi två luckor lite kvickt där, landar Påhlsson och Mr.Icke-EU spets sällskapet till Susse och Skröder, signar ett back fynd alá Lehtivuori till, sen så.
Shit vad enkelt och snabbt det gick? Vem ringer Markus?
Skröder - Susse - MR.Icke-EUspets
Nagy - Ritola - Nordgren
Kempe - Påhlsson - Hari
Svensson - Öberg - Madsen
(Kristian Forsberg sköter kaffebryggen tills han behövs, i vaktmästeriet)
Lehtivuori - Regehr
Ahnelöv - von Gunten
Torp - backfynd
McFire:
Niklas Nordgren och Patrick von Gunten i ett paketpris. Det skulle smaka fågel det.
Niclas Andersén som ryktades till alla möjliga lag ett tag valde tydligen 2 säsonger i KHL.
Nikki Nine:
Hoppsan, det går snabbt i svängarna. Hoppas Macke får ett snabbt svar av Nordgren hur han tänkt göra. Vi står inte och faller med om han skriver på eller inte. Det finns fler spelare där ute av klass. Men det skulle onekligen vara kul att få hem en hemvändare som ingen direkt räknat med.
Berka: Löjligt! Alla vi Timrå-supportrar känner väl till vår ekonomiska och sportsliga situation. Tror ingen TIK'are går bananas om Nordgren skulle välja Modo.
Vi är ganska härdade vi det här laget! ;-)
yngwie:
Vänta nu. Om Wick får gå, så måste ju han vara den ultimata värvningen. Jag har svårt att se vem som skulle passa bättre in i Markus vision. Hoppas de lägger krutet på att försöka locka hit honom istället för Nordgren.
Redigerad kommentar
Nikki Nine:
Jaha, här händer det saker. Känns som det är 50/50 om det blir Timrå eller Modo.
lawless:
En mycket bra intervju av Martin Sedin , och framförallt så var svaren av GM riktigt underbar att höra på !
Det känns verkligen som man kan kännas sig lugn & trygg när det gäller truppen som kommer att stå på isen säsongen 2012 - 2013 !
Berka:
Det är nu klart att Nordgren får lämna Kloten men...
Nordgren känns ju inte som någon frälsare direkt. 33år nu och 14 matcher senaste säsongen. Får man han för en vettig penning så ok, annars kan gott Timrå få honom.
Berka:
Det beror helt och hållet på vad han vill (no shit!).
Vill han vinna kanske han ska välja Modo, även fast jag har svårt att se att Modo ska vinna någonting de närmsta åren. Vill han tjäna pengar, det har jag svårt att se skulle vara en anledning, men då kan Modo antagligen erbjuda mer.
Men han kan lika gärna vilja spela med lite polare (Hallin, Hagos, Hedström, Söderström) och hjälpa en förening som har hjälpt honom. Hans fru är från Sundsvallstrakten, hur mycket får hon bestämma?
Skitsvårt att spekulera i var hans prioriteringar ligger.
Berka:
Hur långt behöver vi gå, med tanke på att vår motståndare har lite taskigt med pengar?
Två år till att börja med är väl lämpligt, så får vi se sen. Inte omöjligt att den klubb som landar honom nu får honom för resten av karriären.
Nikki Nine:
För tre år sen sa han såhär... Hoppas det inte har ändrats.
"– Jag känner mer för Modo än Timrå just nu, säger Niklas Nordgren."
Icing-Ove:
Nordgren har fått besked av Kloten att söka ny klubb. So it begins...
Wayne Gresky:
Jo, jag har nog också räknat bort J.Hudler och Z.Parise redan nu...Men Jagr däremot, han vill nog spela för sin gamle kedjekompis Näslund ;-)
Redigerad kommentar
Här kommer en bra överblick över AHL/NHL free agents. Det finns BRA spelare kvar. Näslund gör rätt som har is i magen. Hur som helst skulle jag ändå vilja ge plats åt Petr Kalus, om priset är det rätta.
Kalus-Påhlsson-Nordgren skulle väl kunna kötta in några puckar eller stänga igen käften på Sanny i en grinig match mot FBK...
JimmyH:Det passar vår världsbild alldeles förträffligt. Macke visar intresse, tar ett litet snack och för fram ett erbjudande. Take it or leave it.
NuMo:
Då får det bli Tom Wandell eller TJ Hensick med Påhlsson på en kant...
JimmyH:Säg ett vettigt skäl ...var för skulle han komma till oss?
för pengarnas skull ?
för hjärtats skull ? ( kanske vi har ett bättre sjukhus)
för ..han känner någon i s-vall eller i timrå ?
för ???????????????????????????????
Mitt förslag på ny kaptenstrio:
C: Skröder
A: Ahnelöv
A: Sundström
Hade gärna sett Ritto som assisterande men det är väl bäst om Susse får gnälla lite... :)