Kort intervju med Mackan Nilsson i dagens TÅ, men webben är inte uppdaterad.
Lite kortfattat säger han att han inte kom överens med Rudolf med röda mulen om något kontrakt. Utlandet var aldrig något alternativ då han inte vill dra med sig barnen på något äventyr. Modo gav ett proffsigt intryck, men det som verkar ha fällt avgörandet enligt intervjuen var Lord Byron. Byron som är mycket god vän med Mackan öser beröm över MoDo, en klubb han gärna skulle ha stannat i om det inte vore för att Bern häller pengar över honom. Ungefär.
Redigerad kommentar
Bad_Brett:
Jaja, nu ska vi inte märka ord. Ni förstog poängen iaf. :)
yngwie:
NuMo ser nog inte riktigt meningen med att "ersätta" spelare i ett lag som åkte ut i kvartsfinalen. Nu när Markus har haft mer tid att förbereda sig och lärt sig en del av sina misstag, borde målet rimligtvis vara att hitta en bättre struktur än förra året. Den förra mixen spelare var långt ifrån perfekt och därför finns det ingen mening med att använda den som någon sorts mall.
Nagy ersätter Axelsson, Regher ersätter Pöck, Nilson ersätter Danielsson, Öberg ersätter Andersson, Kempe ersätter Kalus.
Påhlsson ersätter Schremp? Kukkonen ersätter Tollefsen? Nordgren ersätter Hannula? (Som vi aldrig riktigt fick en ersättare för.)
Vi säger så, ok?
J F K: Betvivlar inte dina tankar om Susses motvilja. Annars had ehan nog haft bindeln för länge sen.
Problemet nu är att det inte finns någon uppenbar som skulle kunna vara minst lika bra.
Susse är som bäst när han är irriterad, men inte på domarna. (enligt min mening.)
Jag hoppas trots allt att det blir Susse. Kan inte se att han misslyckas med uppdraget.
Redigerad kommentar
J F K: För det första. McFire: "Din" var egentligen "sin", i förra inlägget.
JFK: Susse har visat att han inte nödvändigtvis måste vara grinig. Med tanke på att han ändå kommer att använda sin visa erfarenhet genom att stå framför domaren är det lika bra att ge honom mandat till det. Både motståndare och medståndare blir lugnare av det.
Dessutom tycker jag inte att den "grinige" Susse gör sig själv rättvisa. Han blir inte en bättre spelare av det, i motsats som t.ex. Foppa.
När han tvingat sig själv till självdisciplin har han blivit en bättre spelare. Han lägger alltså fokus på rätt saker.
Får han kaptensrollen blir han alltså tvingad att ha självdisciplin, samtidigt som att han ändå kan att åka fram och debattera med domarna. Det bästa av två världar.
Jag rösar alltså på Sundström.
NuMo: Susse är nog för grinig. På isen har han rätt dåligt humör och jag tror inte han ska belastas med ett C. Med grinig menar jag inte bara att gnälla på domarna.
Frågan är om inte jag lägger min röst på regehr i alla fall. Han var kapten i det vinnande laget, vilket för mig väger ganska tungt. Han verkar väldigt vältalig, har rutin och dessutom är knappast goda kunskaper i engelska en nackdel i laget numera.
McFire: Tänkte skriva att du har rätt, men ändrar mig. Att ge Susse äran är ett erkännande som kan ge honom lite extra energi och entusiasm.
Hoppas såklart på Påhlsson, men, nä. Han skall inte ha kaptensrollen trots din basröst.
Redigerad kommentar
NuMo:Jag tror Susse hör till kategorin som det inte spelar någon roll för. Även en eventuell Samuel Påhlsson.
Berka:
Fast går vi efter att Näslund sa att fem spetsspelare skulle in så finns chans med Nordgren än. Då ska tre spelare in, även om det troligaste är att en forward och två backar ansluter då än två forwards och en back.
MODOJohan: Nilsson ska absolut inte vara kapten, han skall fokusera på att leverera och inte behöva bry sig om något annat överhuvudtaget. Karln klarar knappt av en intervju för övrigt. Detsamma gäller Skröder. Även han skall få fokusera på att leverera och få ut max av sitt eget spel bara.
Finns ingen rimlig anledning att sätta ett "C" på någon av dessa.
Ser man inte att det finns ett enkelt eller givet val av kapten alá tex Svartvadet så sätt bokstaven på någon man tror kommer leverera bättre tack vare det, inte tvärtom. Alternativt någon man är övertygad om att det inte spelar någon roll för.
Varken Nilsson eller Skröder med andra ord.
Nikki Nine:
Tråkigt om så blir fallet. Hade verkligen velat se Nordgren i Modo.
J F K:
På något vänster kanske detta betyder att Påhlsson inte kommer hem? Har en känsla att det kan vara så. Fråga mig inte varför.
Monno: Nilsson såg rejält obekväm ut, men jag undrar om det bara var för att han var kapten. Jag tror att han var gruvligt less på Hardy också.
Nilsson blir lysande i PP där jag tycker att han är vass och han har fördelen av att vara rightare.
yngwie:
Om Påhlsson kommer tror jag att det är färdigshoppat tills vidare. Tror mer att det blir något i den här stilen:
Skröder - Sundström - Nilson
Nagy - Ritola - Kempe
Madsen - Påhlsson - Hari
Öberg - K-Fop - Svensson
Monno:
Skröder - Sundström - Nilson
Nagy - Ritola - Nordgren
Madsen - Påhlsson - Kempe
Det kan vi köpa va? :)
Gusse:
"Säkert" kort att göra 30 poäng åtminstone, så det är väl inte helt uppåt väggarna även fast wow-faktorn saknas.
J F K:
Nej, jag har ingen aning om hur spelarna fungerar i gruppen så mitt förslag blir ytligt såklart. Jag tycker att Skröder står för mycket bra saker och är en bra ambassadör för Modo och det är det som är min anledning. Det är mycket möjligt att han inte vill eller att han inte passar in av andra anledningar.
Nikki Nine: Vet inte. Då varken Sundström eller Skröder verkar vilja/vara lämpliga så blir det ganska öppet. De som är "kulturbärare" i laget förutom dem är lite för svaga spelmässigt (för mig behöver man inte vara bäst för att vara kapten, men man ska inte stå på gränsen till att få speltid).
Ifjol var Tollefsen och jag tycker att han blev lite hämmad av sitt C. Han var en väldigt bra kapten, men jag tycker att han inte riktigt vågade spela på nära gränsen. Regehr har varit kapten och bör inte känna samma press.
Minns också att Jörgen Jönsson klev av som kapten ett år pga av press och att han kände sig hämmad. Jag är inte alls säker på att alla passar som kaptener även om det ytligt sett är goda ledare.