Janos Hari 32 matcher totalt och 49 poäng denna säsong för J-20...Hoppas han tar i lite nästa år..
G GP G A TP PIM +/-P G A TP PIM +/-
GP G A TP PIM +/-
Redigerad kommentar
Wayne Gresky: Absolut, men det förutsätter ju som du säger att det riktas mot motståndare. Viss form av respektlöshet är bra, den som gör att man är helt orädd för motståndarna och törs spela det spel man är bra på utan att åka omkring och beundra motståndarna.
Tar man Wernblom så slogs han och Ödda så ofta att man försökte placera dem på samma lag för att undvika slagsmål på träningarna.
Hari verkade tycka sig för bra för att ens försöka prestera med juniorerna. Han var respektlös på ett helt annat sätt och det är den biten jag - och Uffe - ogillar.
J F K: Även om Peter var väldigt självkritisk när det gällde de egna prestationerna så får vi komma ihåg att han som junior närmast var ökänd för sin totala respektlöshet mot äldre, mer meriterade motståndare. Med det vill jag säga att en kaxig attityd och vilja att ta sig fram kan vara bra, men att den bör riktas mot motståndare snarare än lagkamrater.
Redigerad kommentar
J F K:
Jag pratade bara om forwards i det här fallet, eftersom det är värvningarna av Nagy och Nilson som har blivit kritiserade. Givetvis har Ahnelöv potential att bli en riktigt viktig pjäs i försvaret. Sett till hans insatser i landslaget före VM, borde han faktiskt ha fått en plats.
Hari tror jag kommer få sitt genombrott i år. Jag tror att hans attityd är någonting som kan vändas till någonting positivt. Han är en ganska liten spelare och då skadar det inte att vara lite kaxig ute på isen. Ska vi vara helt ärliga finns det väl få spelare som har tagit så många idiotiska utvisningar som Peter Forsberg.
J F K:
Fortsätter Ahnelöv på sin utveckling som verkligen tog fart under andra halvan av säsongen och som nästan ledde till VM-spel, ja då ser jag inte hur vi ska kunna behålla honom efter denna säsong som kommer.
arnio:
Vi får ju inte glömma bort att MoDo faktiskt har spelare som Ritola, Kempe och Hari. Viker gamlingarna ner sig, kommer säkert dessa spelare ta chansen.
Problemet MoDo hade förut var att det inte fanns några talangfulla spelare bakom de gamla trotjänarna, men det finns det faktiskt nu. De tre jag nämnde har ju alla potentialen att på sikt bli material för en förstakedja.
J F K:
Helt rätt. Därför blir jag inte så orolig när Nagy, Nilson, Påhlsson och eventuellt Nordgren värvas. Vi får nog fler säsonger ut av dom än vad vi hade fått om dom var 25...
Nikki Nine: Så är det. Rent krasst så är den optimala spelaren sådana som Niclas Sundström, Skröder, Jörgen Jönsson och Johan Davidsson. De som kommit till åren. Är för gamla för att åka någonstans både för att de är lite bekväma och att de i många fall har barn som rotat sig.
Det är ju fan ingen succé med juniorer som gör max en bra säsong innan de drar. Faktum är ju att Silfverberg och Järnkrok stannat en säsong längre än vanligt, men det är två säsonger som man får ut av dem. Sjukt nog så är en 30åring som "passerat Zenit" bättre för klubben under flera år. (Sedan kan ju en junior välja att komma tillbaka med flera bra år kvar typ Sundström och Jönsson, men det är ingen garanti).
J F K:
Ibland undrar jag om hockeyfans tycker det är viktigare vad som står i passet än hur bra spelaren är...
McFire:
Räknar med Påhlsson och en back, så frågan är vad den femte spetsspelaren ska vara för något....
Nikki Nine:
Eller snarare, eftersom det är rätt svårt att veta hur ekonomin ser ut, är det rätt prioriterat att ta in en ytterligare forward istället för ytterligare en back?
Var inne på det här tidigare... tror ni att vi kan ha råd med detta?
Skröder-Sundström-Nordgren
Kempe-Ritola-Nagy
Hari-Påhlsson-Nilson
Madsen-Öberg-Svensson
Forsberg, Possler
Ahnelöv-Regehr
Lehtivuori-Kukkonen/annan defensivt duktig back
Westin-Torp
Byström, Hägg, Bohman (om han stannar)
Vore ett rätt skönt lag...
Icing-Ove:
Finns folk med kontakter som bestämt hävdar att det förs diskussioner. Så vi får väl se, men om det inte blir Kukkonen så blir det någon annan av liknande kvalitet. Det är jag övertygad om.
J F K:
Folk verka lyssna för mycket på mig. Hörde bara med en finne som sa att Kukkonen kommer att bestämma sig efter midsommar. Blir inte KHL för honom hörde jag då.
Lumber Jack: Det är faktiskt sorgligt att hon får hålla på sådär, men sannolikt är det ingen inblandad som tar henne på allvar. Lite som att byidioten står och predikar på någon stubbe och folk går förbi utan att lyssna. Han tror att han är den viktigaste personen, men ingen har hjärta att berätta sanningen. Det tjänar liksom ingenting till...
Nåja, jag kan dock hålla med om att Nilsson borde tagit snacket med supportrarna.
Icing-Ove:
Är det helt uppåt väggarna att låta Westin, Torp, Byström, Bohman och Hägg slåss om sista backparet? Med Ahnelöv-Regehr och Lehtivuori-Kukkonen som övriga backpar.
Lumber Jack:
Nu måste vi börja värva lite backar. Jag börjar få panik. Adrian Aucoin är free agent såg jag. Är han bättre än Pierre Hedin tro? Äldre är han i alla fall, haha!
Redigerad kommentar
Nikki Nine:
Vid extremt många skador kan ju våra gaggiga sportchefer hoppa in och lira PP. Var ju inte längesen vi hade en tränare som andremålis....
Icing-Ove:
Det finns en liten åldersnoja i hockeykretsar. Jag tycker att man sätter upp sig ganska bra i Modo just nu. Lite äldre spelare som kanske stannar i 2-3 år - då våra duktiga juniorer förhoppningsvis är mogna att ta över. Tänker på Possler, Hari m.fl. Om det skiter sig finns det alltid ett tvillingpar som ska hem...
"Dagens egendomligaste värvning var väl ändå Modos? General managernMarkus Näslund skulle föryngra och förnya Öviks hockeystolthet. Den här veckan har han värvat en 33-årig slovakisk forward och en 34-årig djurgårdare.
Jag dömer inte ut Ladislav Nagy och Marcus Nilson på något sätt, även om de har var sin riktigt tung säsong bakom sig. Och har som sagt passerat peaken på sina karriärer.
Modo ser ut att få elitseriens äldsta toppkedja kommande säsong. Eller vad sägs om den 104-åriga trion: Per-Åge Skröder, 33, Niklas Sundström, 37, och Marcus Nilson, 34.
Och en möjlig andrakedja: Ladislav Nagy, 33, Mattias Ritola, 25, och Björn Svensson, 25 (Mario Kempe, 23)."
Men Mattias Ek, om man är gammal och bra borde man väl få spela, det tycker Detroit i alla fall...
Olle:
Jag tror den största ilsknan bottnar i att de innerst inne vet hur bra han kan vara, men känner att han vek ner sig fullständigt i Djurgården. Efter att de åkte ur Elitserien, har han knappt yttrat sig i media och då känns det extra jobbigt att han nu pratar om "nytändningar" etc.
Personligen gillar jag värvningen. Det känns som att Nilson kommer passa bra in i MoDo.
Icing-Ove: Ja jag tycker iofs inte att Nilsson är den ledande spelare han borde vara, när han lämnar för Modo. På samma sätt var väl kanske Timander inte längre den defensiva gigant som han varit tidigare under sin karriär? Jag vill minnas att ni modoiter inte riktigt klättrade på väggarna av ilska när han stack till Leksand. En kombination av hans nedåtgående trend tillsammans med modos skambud (om man nu kan kalla det för ett sådant)?
Så visst kanske DIF:aren överdriver fast samtidigt befinner ju sig dom i ett läge då det är lätt att tappa extremt värdefulla spelare samtidigt som det är väldigt svårt att ersätta dom. Jag kan förstå frustrationen.
Vad tror vi om Nordgren nu då?
Vi värvade Nilson igår, har vi plats och råd?
Har Timrå råd?
Är Frölunda intresserade nu när både Pyörälä och Pettersson (och snart Olimb) lämnat?
Känns mindre och mindre troligt att han hamnar i Modo.
Alla verkar inte helt nöjd med att Marcus Nilsson har klivit uppåt längs hockeyns evolutionsstege...
J F K: Jag kan bara relatera till det jag sett han prestera på isen i J-20, där saknas det inget engagemang vad jag tycka och det talar väl poängproduktionen för också. Men jag är ju bara supporter och ingen självutnämnd expert.
Off-ice har jag ingen aning om hur han beter sig..