Nybbe: Vet inte riktigt om jag skulle vara ute och gläfsa om vi hade den trupp och ekonomi som TIK har för tillfället.
Sen är det roligt att vi ofta får höra från just er att vi ska vara ödmjuka..
T T: Läser man bloggen stod det redan initialt att han skulle få ett QO, men att han ändå troligtvis inte skulle spela med Rangers.
Expressen har dock kollat upp det hela och han verkar bli kvar.
Icing-Ove:
HV 71 har dock ganska många offensiva backar på kontrakt. Jag undrar om det verkligen finns utrymme i deras budget.
Linköping känns väl annars som ett tänkbart alternativ. Johansson är Hävelid är ju snart 40 år gamla, och backarna i övrigt är inte speciellt imponerande.
Monno:
Såg rätt så många matcher med Rangers över hela säsongen. Han kom mer och mer in i spelet och var som bäst i slutspelet.
Anton Strålman är "likely heading to Sweden" enligt media i USA.
Du är välkommen i Modo, Anton.
spud: Glömde punkt 3:
3. Bittra troll är ingenting att bry sig om. De fortsätter spy galla, missnöjda som de är över sitt eget liv.
Zappaholic: Du glömde sista punkten som också vi alla kan enas kring.
3. BIF gillar att fuska, de drar sig inte för att använda några tricks och nu har de även börjat attraheras av doping.
Kan inte vi alla, modoiter, och, som jag själv, brynäsare enas om åtminstone två saker?
1. Modo har verkligen fått fram flera superspelare under åren, där Peter Forsberg naturligtvis är en av de allra bästa spelarna genom tiderna.
2. Brynäs, å sin sida, har de senaste åren haft en föredömlig ungdoms-och juniorverksamhet som nu hjälpt klubben till ett nytt SM-guld.
Måste vi verkligen bråka om allt, bara för att vi råkar hålla på olika klubbar?
Det här är ju lite intressant och kul för Erik Nyström:
"Timmins said he first saw Nystrom early this season when making a trip with European scout Christer Rockstrom to watch Henrik Samuelsson play for MODO and claims he stood out at once."
Hoppas att Erik får chansen i A-laget i år, härlig fart på rören...
Petey21: Det var just min poäng: inga föreningar, oavsett sport, har fått så mycket stockholmsstöd, läs regionalstöd, för sin idrottssatsning som Modo och Leksand. Nu är det riktade stödet borta. Kvar är den allmänna u-hjälpen för norra Sverige (EU:s regionalstöd). Blir intressant att se hur länge Foppa m.fl. kan hålla Modo under armarna.
(Kolla gärna hur Modos skrytbygge till ishall har finansierats.)
Är det inte så att den högst tillfälliga modoproduktionen av goda hockeyspelare (fyra st sammanlagt) sammanfaller med en riktad statlig regionalpolitisk satsning på ett hockeygymnasium i Västernorrland? (Den andra satsningen förlas till stackars Dalarna). Om jag minns rätt handlade satsning om tio stockholmsfinansierade miljoner kronor fördelade på ett antal år. När en ändring av regelverket medförde mindre resurser landade Modos bidrag till svensk hockeykultur på den normala nivån, dvs. typ Arbogas eller Boros.
Wayne Gresky: Och exakt VAD har er produktion av storspelare för ca 15 år sen med sakfrågan att göra?
Vi talar om spelare som idag enligt uppgift borde välja Modo om dom vill komma nånstans.
Tänker du/ni på Svedberg då, eller hur tänker du/ni?
Om du/ni öht tänkt menar jag?
Redigerad kommentar
Frisco:
Ok, my bad. Trodde du inte tyckte det var nödvändigt med mina inlägg bara.
Har förhört mig lite på Twitter bland folk som har koll och det verkar som att det är stor risk att det blir lockout i NHL i höst, om än en liten stund.
Hur tycker ni Modo ska agera? Kan inte tänka mig att det blir lockout hela säsongen, ska man då ta in lite spets (Sedinarna, Enström, Hedman) och sen riskera att stå utan dessa spelare efter 1-3 månader? Eller ska man strunta i att ta in lockoutspelare överhuvudtaget och riskera att hamna efter men få ett mer ihopspelat lag där man tar in spets som stannar hela säsongen?