1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527283 inlägg · 4121 ämnen

RE-building the future 2012/2013

Sv: RE-building the future 2012/2013

sshs:

Modo har vunnit SM guld...

Sawchuk:

Jag tycker han ska börja gnälla igen. Då gick det bra...

sshs:

Sist brynäs tog guld var det ju med en hel armé av gnällfittor.

Risk för upprepning i år med andra ord...

arnio:

Berka:"Vi hyllar gärna foppa, Z, bäckis, sedins, lidström,sudden mm mm men susse får inte några jätterubriker fast han i mina ögon gjort lika stordåd som Peter och många andra!
10 säsonger med framträdande roll i NHL, och 10 säsonger i es som de 6 senaste säsongerna varit kanske den bästa centern som någonsin spelat i es!"

Hallå! Visst är Susse en bra spelare men tar du inte i så att det blir läckage därbak nu?

? 10 bra säsonger i nhl och toppspelare i es, nja tycker det är en ganske befogad credd han får!

Arnio: sen skrev jag "kanske den bästa centern" vilket öppnade för en debatt och inte för att jag tycktre han just var bäst!

Det är en svår jämförelse centrar emellan, men nog bör han tillhöra topp 5?!

Nu såhär på rak arm har jag inte den bästa kollen, men vilka andra centrar finns det som gjort stordåd i es och då kan vi väl dra gränsen till de senaste 20 åren?!

Angående Danielsson, verkar vara stort intresse för honom överallt. Det är ju inte konstigt såklart. 

Det låter väl ändå som att han mycket väl kan bli kvar i Modo.

MarcusElving:

Jag kan inte tänka mig annat än att han hamnar utomlands. Han fyller 28 i år och vill han tjäna pengar så är det nu han har chansen. Möjligt att han chansar på NHL, men om han inte lyckas få ett kontrakt där, gissar jag på KHL.

Bad_Brett: Exakt, jag blir mycket förvånad ifall han stannar i Modo.

Berka: Du skrev även så här:

"...fast han i mina ögon gjort lika stordåd som Peter och många andra!"

Var väl kanske den biten man reagerade mest på.

Bad_Brett: Macke skriver ett treårsavtal med Danielsson, hyr ut honom för hutlöst många miljoner till valfri KHL-klubb och Modo får sjukt många miljoner att värva spelare för.

Lex Weinhandl/Mårtensson.

Poffa:

Skön trupp vi har på forwardssidan ändå. Janos sa häromdagen att det verkar lösa sig med ett nytt kontrakt, och jag har svårt att se att Skröder skulle dra. Då har vi följande:

Fredric Andersson
Janos Hari
Morten Madsen
Mattias Ritola
Per-Åge Skröder
Björn Svensson
Niklas Sundström
John Westin

Vilket väl får anses vara en bra grund att stå på. Sedan ska det byggas på det med spetskompetens. Påhlsson, Thuresson, Schremp och Zuccarello?

Men oj, vad viktigt det är att Tellqvist, Pöck och Tollefsen förlänger.

Huge: Ja det var kanske lite konstigt formulerat, men stort måste det ju anses ändå att vara modos gigant i 6 raka säsonger, och mycket tackvare han som modo lirar kvar i es, stort på sitt sätt

Berka:

@Luddebystrom

Vet inte var ni har hört ryktena om att jag ska lämna Modo, men dom stämmer inte #braattveta

Redigerad kommentar

NikkiNine: tummen upp typ=)

NikkiNine:

Ludwig Byström: Vet inte var ni har hört ryktena om att jag ska lämna Modo, men dom stämmer inte #braattveta

Petter Runesson: @Luddebystrom Varför ljuga om en sån grej? Säg som det är istället.

Ludwig Byström: @PetterRunesson varför vara dryg och skämta om en sån grej rune? Det stämmer ej!

Petter Runesson: @Luddebystrom sorry...

Ludwig Byström: @PetterRunesson aa tack! Som sagt tro vad ni vill men jag har inga tankar på flytt

Petter Runesson: @Luddebystrom nä det har han inte!

Känns ju mindre bra att Runesson kommer med en sådan kommentar, förstår inte riktigt varför han skulle skoja om det? De brukar ju inte ha samma jargong som Dicken, Ahnelöv och CO om man säger så.

Berka: Ja, det låter lite mer nyanserat och stämmer bättre...   ;-)

NikkiNine:Jättebra Ludde,att du går ut och dementerar löjliga rykten,bra rutet!

Hilsen

Åke

Åke Westerlind: Ähhh, du vet väl att ju mer man dementerar desto mer sanning brukar det ligga i ryktena...   ;-)

Gustafsson: Nu söker du väl ändå lite väl noga i hörnen efter skit?;) Än hur bra det är kan man vinkla det till skit!

Med tanke på Luddes starka reaktion har jag inge annledning å se att han ljuger. Hade han svarat typ "men ge dig nu" och sen inte brytt sig hade de vare värre.

Sen verkar han faktiskt som en lurig filur den där Runesson så att han drar till med något dylikt ser jag inte som nå jätte oväntat:)

Gustafsson:

Petter Runesson @PetterRunesson
Det jag skrev till @Luddebystrom på twitter var ett skämt. Han ska inte flytta. Ni kan lägga ner att tro och spekulera i det nu. #löjligt

Lite intressanta grejer om en anställd psykolog, Axelsson och Skröder.

NikkiNine: Om någon skulle vara intresserad av vem psykologen är, som av någon anledning är mytologiserad av Macke i den där intervjun, så skrev jag ett par rader om det här i lördags: http://www.hockeysnack.com/modo-hockey/permalink/1465846

Hur skulle ni reagera ifall Patrik Lundh och/eller Sebastian Enterfeldt spelade för Modo nästa säsong? Bara undrar... :)

NikkiNine: Två helt klart intressanta spelare i bra ålder!

NikkiNine: Två duktiga spelare, men också två spelare som är tänkta för tredjekedjan. Frågan är, har vi inte redan flera sådana spelare i laget?

Om Skröder och Hari skriver på har vi åtta forwards, varav endast tre är lämpliga för de två första kedjorna och övriga fem känns som spelare för tredje och fjärde.

spud:

Kommer ju inte direkt som en chock.

spud: Nu ska vi kanske som vanligt inte tro blint p[ vad som står i Aftonbladet.

yngwie:Ne. Att han inte blir kvar till nästa säsong har ju en blind person kunnat se.

Nu ska vi ju som vanligt inte bry oss i vad arnio säger.

spud: Men herregud... Dick lämnar!!! (När kontraktet ändå bara sträcker sig över 1 år...) 

Att han ska vantrivas utanför isen har jag svårt att se... skidåkning med Skröder, bus med Hari, häng med Ahnelöv, Danielsson och Ritola.

Sedan plussar kvällsblaskan ihop ett och ett.. att Dick gjorde poäng borta på landslagsturnén, att Tolle och Foppa pratat med honom om inställningen osv.. och nu senast när han var ute och åt middag på Olearys. 

Så tänker väl deras källa att "omg han är påväg till KHL!" 

Den där artikeln är ungefär lika trovärdig som när dom skrev att Zuccarello "i stort sett" var klar för att komma tillbaka till Modo inför den här säsongen. 

henkelainen: Å snöplogen? Vad ska han göra med snöplogen om han drar?

henkelainen: Jag tror mer han inte trivs med att klubben har vissa synpunkter på hur han ska leva för att prestera på max. 

Men det är klart, vill man slippa krav så är nog Ryssland rätt plats att vara på..

spud: Vitryssland, en av våra finare diktaturer i Europa. Det är nog nattlivet i Minsk som lockar.

spud: bry dig om vad Henkaleinen skriver i stället även om han är inne på samma spår som jag så är det ju mer trovärdigt.

arnio: Vad du skriver struntar alla här inne i. Det beror till största delen på att du sett som din livsuppgift att gå in i ett annat lags (än det du håller på) gästbok och försöka förstöra stämningen. Alla vi undrar varför?

Frisco: om ni alla härinne struntar i vad jag skriver varför har ni då åsikter om vad jag skriver? Du verkar ju spendera en ansenlig del av ditt liv med att bry dig om vad jag skriver.

arnio: Svara på Friscos fråga istället. Den har vi intresse av att få ett vettigt svar på. Mäktar du inte med det, så låt bli att svara.

Wayne Gresky: Jag tror faktiskt att Dick har slutat med hockey om 3 säsonger. Jag tror att han inte tycker det är det roligaste som finns längre och är inte beredd att göra de uppoffringar som behövs för att vara elitspelare. Och visst det måste ju varje människa själv avgöra hur de ska leva. Men om han inte skärper till sitt liv, då kommer de erbjudanden han är van vid att utebli. 

spud:

Vilket svårt men också inspirerande arbete Näslund har inför nästa säsong. 

Mikael Tellqvist

Ole-Kristian Tollefsen
Thomas Pöck

Dick Axelsson
Nicklas Danielsson
Rob Schremp
Per-Åge Skröder

Sju tongivande spetsspelare som kan försvinna, och då har jag inte räknat med Meyer. Svårt att hitta bra ersättare, men också ett bra tillfälle för Näslund att få sätta ännu mer prägel på sitt Modo. Kan bli en rolig och spännande sommar.

NikkiNine: Se det som en chans att få ihop ett nytt lag som håller bättre klass.

NikkiNine: Har inte Pöck och Skröder option? 

Danielsson är förlorad, allt annat vore knäppt av honom. Han har världens chans att tjäna enorma pengar i ryssland eller ta en sista chans på att spela i NHL. Axelsson och Schremp kommer nog inte erbjudas nya kontrakt, även om Schremp spelat upp sig ordentligt efter jul men då lär han få ett sämre kontrakt än det han sitter på. 

Och helt ärligt, Tolle är en rätt begränsad spelare. Att ersätta honom för de pengarna tror jag inte blir en jättesvår affär. 

spud:

Tellqvist, Pöck, Tollefsen och Skröder har option (och Kristian Forsberg) men det betyder inte så mycket.

Tollefsen kanske inte är världens bästa hockeyspelare men han står för jävligt mycket bra saker som vi behöver i vår förening. Jag tycker det skulle vara en jätteförlust om han lämnade.

NikkiNine: Det betyder ju nåt, men bara om de säger upp kontrakten. Känns som Skröder kommer göra det, förmodligen också Tolle. De andra vet jag inte om spelarna kommer ta det steget.

spud: Varför känns det som att Skröder säger upp kontraktet? Jag tror nämligen han är den enda givna att förlänga. Susse kvar, han trivs i Övik och det går inte direkt skitdåligt för honom.

Frisco: har du inte fattat att jag håller på Modo? Att jag sabbar stämningen får stå för dig för den känslan har inte jag.

Poffa: För att han vill ha ett längre kontrakt, och säger han inte upp kontraktet nu så kan han stå kontraktslös nästa vår om spelet inte fungerar lika bra nästa år. Det är en situation han inte vill hamna i och därför ser han om sitt hus iår.

spud: Fast då lär han väl säga upp det och försöka skriva ett 2+1 eller liknande med Modo. Kan tänka mig att Macke och Modo inte har något emot det.

arnio: Det verkar stå för Frisco och minst 12 andra. Du har med andra ord ingen känsla för feeling.

Poffa:

Macke har sagt att det är en ekonomisk fråga. Ett längre kontrakt, 2+1 som du föreslår, mot en lite lägre lön. Alla vinner!

NikkiNine: Skröder vore bra att ha nästa säsong tillsammans med Susse och kanske Hari.

« · 1466282 · »