Modoante: Hm. Ja, ett billigt alternativ är det ju ifall vi får med farsan också. Bra ur den synvinkeln, frågan är ju dock hur han klarar av att lira i elitserien?
Direkt in i tredjekedjan kanske? Sedan har vi pengar över till Hensick och Cumiskey.
Citat från en av kommentarerna i madhawk-länken:
"Nylander hade 35 brutto i Södertälje, erbjöd sig gå ned i lön."
J F K: Jag vet inget om Skröders attityd, därför jag inte skriver nåt om den heller.
Och visst, jag kanske itne skulle sagt att han ska sluta, borde sagt att jag önskade att MODO avstod från att behålla honom.
spud: Vad fasen vet du om Skröders egna attityd? Bara för att vi supportrar har en uppfattning säger det inte det minsta om hur Skröder kommer att agera. Det är inte alls omöjligt att han snäppar upp en bit i vinter när han inte kan luta sig tillbaka mot Susse.
Sedan har jag lite svårt för de som tycker att personer ska avsluta sin karriär.
Redigerad kommentar
TJ Hensick, the premier player for 3 yrs in PEO, is likely heading to Sweden, according to sources.
--------------------------------------------------
Tambellini-Hensick-Skröder skulle väl funka ok kanske....
Sedinarna lär ha hunnit fyllt 35 iallafall innan dom är hemma igen...
http://allehanda.se/sport/modo/1.5897654-sedin-om-framtiden-vi-far-se-hur-det-blir-
Redigerad kommentar
– Det märks att det har gått bra för oss de senaste åren, för otroligt många spelare hör av sig och vill spela för Modo."
Gustafsson:
Men föga förvånande. Han har ju spelat där förut och är kompis med Axelsson. Lär säkert få bra betalt.
Man kan inte annat än undra hur bröderna Donati skulle klara av tillvaron i Elitserien?
Statsen är ganska lika de som Abbotarna hade i norska ligan, storleksmässigt är de också ganska lika.
InVinoVeritas:
Påhlsson sågar sin egen insats. Skönt, tycker jag, att han själv säger det. För han kommer garanterat jobba häcken av sig för att bli bättre inför nästa säsong.
Han verkar gilla att ha en strikt fast roll som den defensiva han hade i NHL, om jag minns rätt så sas det när han kom till MoDo att han även skulle bli mer delaktig i anfallsspelet. Kanske blev det för mycket för honom att på en halv säsong komma tillbaka från skadan, vara lagkapten och att ändra sitt spel - detsutom gick han från liten till stor rink.
Nästa säsong tror jag nog att vi kommer få se en bättre Samuel än ifjol!
http://allehanda.se/sport/modo/1.5832090-pahlsson-sagar-sin-insats
8 tjänster försvinner och spelarbudgeten minskas till 13/14. Totalt ska 5-10mkr sparas.