1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480359 inlägg · 4078 ämnen

RE-building the future 2013/2014

« · 1545987 Till forumet




Sv: RE-building the future 2013/2014

Tittade lite framåt till nästa säsong och tog en titt på spelarna i Elitserien vars kontrakt går ut... vääääldigt tomt på spets. Det finns rätt bra komplementspelare (Oscar Hedman, Johan Forsberg m.m.) som man kan ta in men spetskvalitén måste nog komma utifrån, om man inte ska behålla Spina, Müller och Nagy.

Danielssons kontrakt går ut men han går jättebra i KHL så risken finns väl att han stannar där, tyvärr.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Nine: Aaltonen kanske?
Sen kommer det ju finnas en jäkla massa NA spelare som vi aldrig någonsin tänkt på men som Näslund har koll på sen två år tillbaka :-)
Eller kanske nån ryss? ;-)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014

Monno:

Jag har en känsla av att Aaltonen inte är en spelare Näslund söker. Hans inställning verkar vara sådär.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Twittrade just Hari om att han är bänkad imorgon? 
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
McFire: nope!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
McFire: @janostheman: Krossa lillebror imorgon vore trevligt! #3poäng !!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
yngwie: En rikitg sololirare, väldigt ensam i RBK nu, räddade ju 2 pnts senast mot MoDo åt dem.  Men inte var det nåj höjdarspel mot Gnaget inte.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
yngwie: Nä jag har också vare tveksam till Aaltonen. Men han är ju utan tvekan en väldigt kompetent spelare.
Kommentera


Sv: RE-building the future 2013/2014
Finsk back född -88a, resten av denna + nästa säsong. Vem?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
McFire: Vem?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
McFire: Juha rihijärvi... Nä just han var född 1888
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014

McFire:

Joonas Lehtivuori.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
McFire: Mika Lehtinen? Nä, han har 1988 minuter bara för slashing...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Icing-Ove: kan ju vara kyösti karjalahtis yngre syster Leena karjalahti , Modo kände att dom vill ge de andra lagena en liten chans så man signar en tjej på backen?!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
McFire:Mikko Kuosa F-88 Har lämnat Torpedo Novogrod nyligen och står utan kontrakt: www.eliteprospects.com/player.php?player=9915
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Berka: Du pratar om Kyösti Karjalainen nu, eller?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
InVinoVeritas: Oj, inte så höga odds på att det är han som är klar då. Tack :)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
McFire: Tre äpplen hög och brister i försvarsspelet. Känslan: BIG NO NO!!! In med en ryting som kan ta hand herrar som Ledin och Jämtin som tydligen har fått något slags frikort och kan härja runt hur som helst utan några konsekvenser.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Lumber Jack: jag vet att en ny back är klar, finne född 88a. Känslan säger väl att det bör vara han. Men vem vet.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
McFire: Litar ni inte på Byström? 8:e back nu?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
McFire: Bara det inte är en Timråit....
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Gurra88: 88:onde back. Brynäsklass.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Icing-Ove: Det räckte tydligen till Guld
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Gurra88: Spontant känns det som att Sverige har glömt detta...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Gurra88: Vilka vi? Jag sa att jag vet att en ny back är klar, jag förutsätter att det är Näslund som värvat. ( dvs, jag kan inte svara på varför, även om jag tror mig veta. )
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Icing-Ove: Hahaha. Eller hur. När Brynäs med Sveriges bästa talanger tog hem guldet till Gävle igen på sitt 100 års jubileum. Hur ska ni slå det?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
McFire: Märligt bara när man har världens bästa Byström i truppen?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Gurra88: visade ju igår att våra unga är vassare än era
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Lumber Jack: Nu antar jag att du läst elite prospects. Det är inte facit direkt.
Dock så låter det inte bra att han inte kan rensa framför eget mål. Det gör ju att han säkert får spela med Lehrivuori eller Cumiskey i sådana fall då coacherna bestämt att man måste ha minst ett backpar som inte kan rensa framför eget mål.
Dock tror jag inte han spelat i finska landslaget eller KHL om han inte har en hygglig defensiv.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Icing-Ove: Vem är Brynäs onde back? ASG
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
J F K: Det jag vänder mig emot, ifall ryktet stämmer, är att vi inte behöver ytterliggare en liten bak. Vi behöver kraft, styrka och respekt. En ny Tolle om du så vill.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014

Berka: Hela laget gör en dålig match. Inte svårt för era unga att glänsa då. Vem av dom va så jävla bra för övrigt? Byström?

Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Lumber Jack: Ska jag och Gurra88 komma överens och skåla, behöver vi en stor back...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Icing-Ove: Haha:)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Lumber Jack: Näslund vill ha snabba spelare på alla positioner, lika bra att du vänjer dig. Annars håller jag med dig. Vill ha en riktig gris i laget, ser lite vekt ut...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Gurra88: Brynäs är ofta rätt kassa denna säsong trots att man ska vara svenska mästare, och alla världsmästarjuniorer, ja de har ni gjort bra, kämpa på så kanske ni får lira slutspel med lite tur;-)

Tja Hägg gör en stabil match samt att ullmark i målet gör en okay match.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014

Berka: Ja Ullmark behövde ju verkligen briljera! Byström var däremot bäst på plan tycker jag. Skönt att ni får en ny back, ännu en som får nöta bänk till förmån för oraklet Byström.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Gurra88: bara som upplysning så spelade inte Byström , snacka om bredd, förstår att du är avis
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Gurra88: inte blir du avstängd för detta de kan jag lova. Att slänga käft med glimten i ögat går alltid hem ;)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Gurra88: haha okay. Ajja sov gott det ska jag göra iaf :)
God natt
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Berka: Fel Berka Brynäs ÄR Svenska mästare! ;)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Lumber Jack: jag förstår hur du menar, känslan av en till liten och offensiv back. Men jag tror, om det nu är han som är klar, att han som tidigare nämnt antagligen inte är värdelös i defensiven med tanke på att han spelat i landslaget och även nu lite i KHL.
Samtidigt vet man inte förrens man ser honom. Ska som sagt vara klar för resten av denna och nästa säsong. Det skulle kunna betyda att man nu ser det som en möjlighet att bredda upp inför avslutningen och slutspelet men kanske framförallt som en värvning för nästa säsong. Att behålla Cumiskey funkar bara om han själv väljer Modo före pengarna i KHL, Schweiz, ES och garanterat några tvåvägs kontrakt från NHL.
Vi kan inte stå där med bara Regehr som producerar. Om det nu är Mikko som är klar så är känslan att det är smart av Näslund att nu bredda backuppsättningen inför slutspelet men även bygga för nästa säsong.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
McFire: spontan (om det är han) så känns det som en värvning mest för nästa säsong!
Dock är man ju inte jätteimpad över statsen, men man ska som sagt inte glåma för mycket på den.

På mått sätt känns det lite som en lehtuvori kopia, ganska smart spelare som är bra på rören, spelar enkelt i offensiven och är ganska medioker framför eget mål
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Berka: Joonas Lehtivuori är och var ju framförallt när han värvades inte alls lika etablerad på den här nivån. Han har aldrig spelat i landslaget vilket Kousa gjort under 2 säsonger nu, Kousa har ju just spelat i KHL också, där har väl aldrig Joonas blivit erbjuden kontrakt.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Berka: statistik och meritmässigt måste man ju hålla Kousa högre, jämför dom. Kousa är ju en producerande back som som sagt spelat i landslaget och KHL. Vad hade Joonas med sig när han kom? Ett misslyckande på andra sidan Atlanten och 2 assist på 19 matcher i Finska ligan. Kousa gjorde ju precis 10 poäng på 19 matcher i KHL, det krävs ju generellt betydligt mer för att klara det, där. Sen har ju Kousa levererat bättre i Finland också. Spelat fler matcher och gjort mer poäng. En riktigt bra säsong i Finland med mkt poäng och väldigt bra plus/minus för bara ett par år sedan tex.
Som sagt, på förhand bör han värderas högre än Joonas Lehtivuori. Sett till statistik och meriter endast så är det ju så. Återstår väl att se, får hoppas det är han, alternativen med finska backar födda 88a är väl inte många och knappast bättre iaf.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
McFire: Hurvida han är bättre än Jonas får väl tiden utvisa, men klart han har ett på förhand bättre register och han har levererat på högre nivå, det jag menar är att han verkar vara en lehtuvori kopia fast förmodligen lite bättre.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Berka:Hallå! Vad heter domherrarna i kväll?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2013/2014
Åke Westerlind:

Referee(s) Mikael Nord, Linus Öhlund
Linesmen Ludvig Lundgren, Anders Ahlström
Kommentera

« · 1545987