Berka:
Tycker inte att vi ska gå in i säsongen med endast Ullmark och Forsberg som målisar. Starkbaum är fortfarande en bättre målvakt, en av dom lånas ut till allsvensk klubb för att få mycket speltid (och kan tas tillbaka ifall det blir skador), den som är kvar ska vara den som är mest lämpad att konkurera med Starkbaum om förstaspaden. Vår andramålis ska få bra mycket mer än de 6 matcher som Ullmark fick under året.
Så vill jag se målvaktssidan nästa år.
På backsidan så har vi Torp, Lehtivouri, Hägg och Regher under kontrakt. Detta är en bra grund att bygga vidare på. Prio ett måste vara att förlänga med Ahnelöv.
Till skillad från dig så vill jag inte att modo satsar pengar på att få bort spelare med kontrakt som kan fylla en roll i laget t.ex Torp och Lethivouri utan vi ska istället satsa på att få in spelare som kompleterar dessa. Gillar inte att hålla på och byta ut halva laget varje säsong.
Bland forwards däremot så bör man satsa på att bryta kontraktet med Svensson, ser inte någon roll för honom när vi har KFopp och Öberg samt juniorer som gör det bra. Madsen kan få stanna beroende på vad han kostar, fungerar ju bra tillsammans med ovan nämnda, och då har vi vår tredje/fjärde kedja klar.
Fokus ska ligga på en playmaker som ersättare till sundström och en sniper som ersättare till Nagy som inte levde upp till förväntingarna.
Frågan är hur man ska resonera kring andrakedjan, är Påhlsson tillräckligt bra för att leda denna offensivt eller måste vi ha in en till center?
Känns ändå som att modo har en bra grund i år för att bygga vidare på till nästa säsong.
Rytter:
Det är ju helt otroligt att folk vill göra sig av med Starkbaum. Flest nollor av alla målvakter och en grymt bra räddningsprocent. Hade några riktiga monstermatcher även om formen gick ner inför slutspelet.
Det känns som att även MoDo-supportrarna har köpt medias skitsnack om att MoDo är svaga på målvaktssidan.
Rätt mycket talar väl för att Sockan drar till nordamerika. Personligen skulle jag vara supernöjd om vi får Starkbaum och Ullmark som målvaktspar. Ytterligare en sommar med Maskens träning kommer göra susen.
Bad_Brett:
Kan inte annat än att hålla med dig. När vi äntligen har en målvakt som kan prestera på hög nivå en hel säsong som dessutom har tagit oss till slutspel så ska han bytas ut mot 2 juniorer bara för att de kommer från juniorlagen.
Nej skicka iväg Alsenfelt och satsa på Starkbaum + Forsberg/Ullmark som målvakter. Borde ge en billigare målvaktssida jämfört med förra året också utan att tappa i kvalitet. De pengarna som frigörs kan användas till backar/forwards.
Sedan bör man till nästa säsong ge andramålvakten mer matcher än 6st. På så sätt kanske Starkbaum kan hålla sin nivå i ett eventuellt slutspel, kan hända att han var sliten både fysiskt och psykiskt av att stå så mycket som han gjorde och därför inte kom upp i sin högsta nivå i slutspelet.
Berka:
Tur att du inte är GM för Modo. Jag hade blivit galen, allt handlar om att byta ut spelare och sparka/kicka spelare.
Ett av våra problem senaste åren har varit den totala spelaromsättningen, många nya spelare in som ska anpassa sig och det tar tid. När vi nu har en grund med backar i klubben under kontrakt som varit här minst 1 år Regher, Torp, Lehtivuori, Hägg så vill du bort med två av dom och börja bygga om på nytt.
Är det inte bättre att hitta spelare som komplementerar dessa så att t.ex Lehtivuori kan få tillbaka sitt spel från första säsongen.
Att sedan säga:
" Sockan och ullmark är 2 riktigt bra målvakter som väl kan hävda sig i es."
Tycker jag tyder på att du drar förhastade slutsatser, visst Ullmark har gjort bra matcher under säsongen och igår var han fantastisk, men ingen vet hur han eller Forsberg står sig i elitserien som förstamålvakt under en hel säsong.
Vore otroligt korkat att chansa på detta med motiveringen "vi ska satsa på våra egna", när vi redan har en målvakt som bevisat att han håller hög nivå under en hel säsong.
Berka:
Jag kan bara säga att det är tur att det inte är du som ansvarar för lagbygget. Att på allvar tycka att man ska sparka en av Elitseriens bästa målvakter, som troligtvis tjänar en fjärdedel av de andra toppmålvakterna känner, är så dumt att jag baxnar.
Att du sedan börjar prata om att sparka Lehtivouri, en av tre kontrakterade seniorbackar och som har ett kontrakt som sträcker sig till 2015, är närmast surrealistiskt.
Om Näslund hade agerat på det sätt du föreslår, hade jag på allvar misstänkt att han fått en stroke.
Redigerad kommentar
Berka:
"Snacka om att komentera utan att se helheten!!"
Tycker speciellt du ska vara lite försiktig med den där kommentaren.
Men visst vi slänger in två junior målvakter som 1:a och 2:a (när vi redan har en av seriens bättre målvakter) sedan kickar vi de seniorbackar vi har kontrakt med och fyller på med 2-3 juniorer. När vi ändå är igång behöver vi inte någon ersättare till Sundström, vi lyfter bara upp Gunnarsson, och sedan fyller vi på underifrån med alla våra super juniorer.
Fan vad enkelt det är att bygga ett lag för sm-guld.
Rytter:
Till att börja med måste vi ju sparka Skröder, seriens sämsta forward. Det är ju en skandal att han har fått vara kvar så länge. Dessutom har han levt på Sundström, så han kommer bli om möjligt ännu mer värdelös nu.
Rk | Name | GP | SOG | GA | GAA | SVS% | W | L |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | Forsberg, Anton | 3 | 86 | 9 | 3.00 | 89.53 | 0 | 3 |
Salle:
Jag såg förra matchen. Sockan uppträdde väldigt osäkert. Till och med kommentatorerna sa att de inte kände igen honom.
Berka:
Inte direkt oväntat. Är ju polare med Dicken och har spelat i Frölunda förut.
Redigerad kommentar
Salle: Ameh vafan, inte Ahnelöv..:(
Tror Frölunda kommer bli farliga nästa säsong.
Berka: Håller med !
Inget medel från Finland ska vi ha, minns hemohes :)
Bad_Brett: Delvis får Cumiskey klä skott för att coacherna vägrade låta honom spela med en defensiv klippa, men visst har du rätt. Jag har väl aldrig sett en back vara så oerhört generös framför eget mål någon gång.
Sedan gjorde han alldeles för lite poäng med tanke på hur många chanser han skapade, men det syntes att motståndarna många gånger tvingades anpassa sitt spel lite när han var inne. Man tordes helt enkelt inte gå på lika hårt av rädsla att Modo skulle få en kontring.
Jag tycker inte att Cumiskey är värd de pengar jag antar att han kostar.