1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531737 inlägg · 4125 ämnen

RE-building the future 2014/2015

Sv: RE-building the future 2014/2015
ULTIMAVICI: Gradin tar steget upp i A-laget och här satt man och trodde att han inte var kompetent nog för A-jun. Iofs blir det en mindre roll än huvudtränare, men personligen är jag oerhört tveksam.

Rytter: Verkar vara klart att det inte blir utlåning!

J F K:

Toronto var väl tvungen att skriva kontrakt för att inte tappa rättigheterna. Frågan är ifall inte ett tillbakalån kan vara aktuellt ändå. 

Hur som helst surt ifall vi tappar honom, han är den typ av spelare vi ska satsa på. Säkert förhållandevis billig sett till vad han presterat över året. 

zigge: Han skrev kontrakt med Toronto, men som typ femteback i MoDo känns väl AHL eller längre ned i systemet mer troligt. Helt idiotiskt tycker jag.

Dexter :Vart går Lööv?  Nhl? Han har väl eg kontrakt 1 år till,va?

ULTIMAVICI: Okej ! Tack för svaret

J F K: Har också större framtidshopp nu än för ett år sedan då man visste att ekonomin var i botten! Med pengarna från kommunen kan vi bygga upp en stabil ekonomi på sikt och säkerligen lägga några extra kronor på spelartruppen! Med fingertoppskänsla i värvningsarbetet så kan det bli riktigt roligt redan kommande säsong! Vi får ju inte glömma att vi slutade på 8:e plats trots att de tunga värvningarna floppade mer eller mindre och PP var en katastrof genom hela säsongen, ser betydligt ljusare ut för Modo som har möjlighet att plocka in spelare på tomma platser än för tex LHC som har vidare kontrakt med nästan hela laget som floppade och platserna de ska fylla ut kommer bli svåra att få samma produktion på som man hade under förra säsongen! Topp 5 ska vi hamna om värvningarna blir hyfsade!

Smurfen: Då pengarna fördelas på de 4 sista åren så får Modo 25% och Södertälje 75%

J F K: Någon som har koll om Modo får några stålar för Lööv eller är det SSK som får allt ?

Dexter : En dystopisk framtidssyn.
Själv tror jag en del på nästa säsong. En juniorverksamhet som börjar likna något, äntligen pengar från kommunen även om Växjö, Saik och Luleå får mer samt SHLs bästa målvaktspar. Underverk händer inte på en gång...

ULTIMAVICI:

Lööv lämnar. Återigen finns det ingen kontinuitet. Och de uteblivna framgångarna gör det svårare att locka spelare. Modo är inget lag man går till om man vill vinna något. Är vi nya Södertälje kanske? Ett lag dömt att vara i bottenträsket för all framtid. Hade Modo bara gått långt i slutspelen varje år efter guldet likt Färjestad gjorde efter 2002 så hade vi varit en stormakt. Istället slängde vi bort allt.

J F K: kommunstöd är ett måste för att klubbar från mindre städer skall kunna bedriva hockey på denna nivå, dock undrar man ju hur storleken på stödet sätts när laget kan göra sådana vinster, stödet som i grunden är skattepengar borde ses över när vinsterna skjuter i höjden!

Lööv klar för Toronto på 3 år, riktigt illa att tappa honom till nästa säsong... Skit

ULTIMAVICI: Växjö får nog mest av kommunen om jag får gissa, med Skellefteå som möjligt undantag. De har en rätt liten hall och som du säger är det fullständigt omöjligt att man slåss på samma villkor som exempelvis Modo. Modo har en oerhört mycket billigare trupp...

J F K: Jo gissar att han är mer eller mindre klar! Dock lockar det ju alltid att komma till ett vinnande lag även om pengarna är avgörande! Läste förresten att Växjö lär göra en vinst på omkring 15 miljoner i år, ännu ett lag som kommer kunna plocka mer eller mindre vilka spelare som man vill! Har inte koll på kommunstödet från Växjö men med ett så pass dyrt lag är det otroligt med en sådan vinst då det inte är 15000 personer på varje hemmamatch!

ULTIMAVICI: Daniel Zaar verkar ha besökt Skellefteå och då de har väsentligt mer pengar från de kommunala bolagen så känns det som om han är på väg dit. De brukar vara riktigt bra på att slanta upp, även om man utåt sätt pratar om helt andra saker...

Monno: Tack för den! Blev orolig om detta hade varit Svartvadets syn på att bygga nytt ;)

ULTIMAVICI: Sambon är väl här ifrån dom jag fattat det. Så du behöver nog inte vara orolig. ;-)

Så Oscar Steen är i Ö-vik.. Lär väl vara och besöka någon gammal vän, för inte rycker väl Svartvadet i honom? Ser inte vad han skulle tillföra till laget!

J F K: Dock är iaf försvarsspelet något som en majoritet av spelarna i den åldern brister på, men att släppa pucken är något som han måste jobba på, även där är dilemmat att inte hämma hans utveckling då det är en spelare som ska ha mycket puck! Men för att inte bli en ny Ritola är det väl dags att börja titta upp och se passningsvägar istället för att se de komplicerade dribblingsvägarna!

Monno: Vet inte om jag kapar tråden ned att snacka om juniorer och den kommande säsongen:)
Hur som helst. Modo har sex spelare med i U-18 VM som spelas snart. Visst kanske vi "bara" skulle haft fem om inte Aho och Kylington diskvalificerat sig själva genom att vara med i finalgrupperna, men ändå är det härligt.
Då är ändå inte Timashov med, men han behöver lära sig att passa och försvarsspel. En stor talang som nog skulle varit med bara sett till talangen, men som sagt förstår jag varför han lämnas hemma.

ULTIMAVICI: Det var väl världens jävla ståhej när Belissimo fick kicken också? JA inte från media då utan Luleå som körde PK och hela köret.

Dom verkar ha tagit det som vana. =)

Luleå lägger alltså ut en livesändning för att presentera nästa värvning och det visar sig vara.... Granström... Snacka om antiklimax för fansen, nu får de fan livesända alla värvningar då de satt ribban på den nivån! Inget ont om Granström men livesändning?

Cyklob: Tack vare pengarna från kommunen blir det bättre. Vad vi verkligen behöver är riktigt bra centrar, för jag tror att Skröder med flera har mycket mer att ge om de får bättre puckar att jobba med.

Ska bli intressant och se vad vi får för nya spelare enligt Svartvadet är det ju enbart spets spelare dom letar. Bara hoppas man hittar 2 ruskigt bra backar som kan ersätta Kyle och Riche. Men som det känns nu så får vi mindre namn kunnit lag i år. Vi får mindre spetts varje säsong som går. Men hoppas Svarten överträffar en :)

zigge: Tror snarare på Djurgården om det blir sverige tyvär!

ULTIMAVICI:

Kom tillbaka, Jonas!!

Vi behöver dig!

renen: Modo har släppt det på sin hemsida också!

J F K:Reideborn klar enligt ÖA.

johan_MODO: Jodå. Det är klart att det är en jättetalang om han rankas gå i första rundan. Frågan är bara om han kommer att vara oerhört produktiv redan nästa säsong och om han då även lärt sig hantera defensiven på ett bättre sätt. Det är solklart att jag vill ha honom kvar, men det kan finnas andra med brantare utvecklingskurva.

jag tyckte adrian gjorde de väldigt bra runt målet, han var på och styrde mycket puckar osv.

J F K: Nä drf jag inte tog upp han. Bagenda är väl nästan än mer fysisk än Adrian?

Jo men samtidigt gjorde Adrian en hel del fina mål och assist i SHL redan som 17åring så. Nog finns det något där. :-)

Monno: Bagenda är inte direkt klen...
Annats håller jag med om Adrian, men samtidigt är det lite vad som gör de andra intressanta. De kan utveckla fysiken och få en större utväxling.
Kanske Adrian inte har samma möjlighet som tidigt utvecklad. (Lite som Karlin på sin tid fick pris som bästa forward i tv-pucken men blev frånsprungen när andra kom ikapp fysiskt). Nu hat Adrian mycket mer talang än så, men du förstår vad jag menar.

J F K: Kempe har dock en fysik som ingen av dom är nära. Tekniskt är väl både Nyllet och Dima t.o.m. bättre. Men dom är bra mkt klenare.

ULTIMAVICI: Mario får gärna flytta. På sätt och vis tror jag inte Adrian blir en stjärna kommande säsong, men visst behåller jag gärna honom. Vi har andra som kan kliva och i hans ställe. Musito Bagenda, Timashov och då en viss Nylander för att nämna tre forwards.

Rytter: En del liras ändå av agenter och framförallt folk från andra sidan som lurar spelare och föräldrar. Tyvärr tror man att man ska utvecklas mer där borta, men statistiskt tycker jag att det är solklart mycket smartare att stanna och bli en bärande spelare.

Tyvärr blir det sällan så numera.

J F K: Fast Mario är det väl ändå hög tid att ersätta!

J F K:

Hoppas att A Forsberg kan snacka lite förstånd med våra juniorer, han har ju om inte annat ett CV som visar att han kan få in juniorer i a-laget och utveckla dessa, och det skulle väga tungt för mig om jag var junior på väg upp och en hel karriär framför mig. Hoppas dom förstår att dom får en bra utbildning under forsbergs ledning som kan leda till en bra karriär.

Dexter : Men välja att bli spelare för ett strykgäng? Hoppas inte det.

ULTIMAVICI:

Kempe-familjen är Djurgårdare in i själen. Tyvärr kan nog risken vara stor ändå att junior drar dit även han.

Lite smutsigt skulle jag ändå tycka att det vore. Kappvändare. Låter Djurgården göra smutsjobbet medan de själva drar till en annan klubb och sedan lämnar så fort Djurgården kommit upp igen.

Och frågan är varför det finns så många Djurgårdare i Ångermanland??

tror inte adrian stannar antingen följer han med mario till dif eller så åker han över till kanada och spelar i någon an junior ligorna där.

ULTIMAVICI: Tror inte Adrian går till dif, men risken är att han gör en Elias Lindholm och drar till AHL. Jag såg i allehanda att någon listat nästan alla svenska storstjärnor i NHL. Det är väl bara Sudden som åkt över direkt. Foppa och Sedinarna stannade två år extra och Zäta tre enligt den skribenten.

johan_MODO: Är Adrian uttalad Djurgårdare också? Tror i vilket fall som helst att vi får se Adrian i Mododressen nästa säsong.

då var bröderna kempe förlorade till nästa säsong.

synd för hade gärna velat se iaf adrian tillbaka nästa säsong

Blake: Känns som enbart ett rykte, tror och hoppas att Modo är måttligt intresserade!

ULTIMAVICI: jon palmebjörk (björklöven) ryktas till modo enligt Modoiter.se

ULTIMAVICI: kul att Ullmark stannar, han är en riktig profil.

J F K: Absolut! Där är vi överens!

ULTIMAVICI: Jo, men det är en sak om man kokar över under match eller i samband med denna, även om Wernbloms överfall på Jämtin knappast är acceptabelt. Det är en annan om man i intervjuer långt senare uttrycker saker.

J F K: Haha jo men av egen erfarenhet vet jag hur svårt det är att säga rätt saker när testosteronet är skyhögt och man håller på att koka över, hade jag haft talangen att lira i SHL hade jag varit en kopia av Wernblom! Sen råkar Ullmark vara den mest sympatiska och ödmjuka hockeyspelaren jag någonsin sett! Bara det ihop med talangen kommer göra att han har en mycket fin karriär framför sig! Dock borde Omark vara tillräckligt medietränad och erfaren och inte kasta skit på personer som i detta fall skriver det som alla andra också ser!

« · 1620143 · »