J F K:
Toronto var väl tvungen att skriva kontrakt för att inte tappa rättigheterna. Frågan är ifall inte ett tillbakalån kan vara aktuellt ändå.
Hur som helst surt ifall vi tappar honom, han är den typ av spelare vi ska satsa på. Säkert förhållandevis billig sett till vad han presterat över året.
ULTIMAVICI:
Lööv lämnar. Återigen finns det ingen kontinuitet. Och de uteblivna framgångarna gör det svårare att locka spelare. Modo är inget lag man går till om man vill vinna något. Är vi nya Södertälje kanske? Ett lag dömt att vara i bottenträsket för all framtid. Hade Modo bara gått långt i slutspelen varje år efter guldet likt Färjestad gjorde efter 2002 så hade vi varit en stormakt. Istället slängde vi bort allt.
ULTIMAVICI: Det var väl världens jävla ståhej när Belissimo fick kicken också? JA inte från media då utan Luleå som körde PK och hela köret.
Dom verkar ha tagit det som vana. =)
johan_MODO: Jodå. Det är klart att det är en jättetalang om han rankas gå i första rundan. Frågan är bara om han kommer att vara oerhört produktiv redan nästa säsong och om han då även lärt sig hantera defensiven på ett bättre sätt. Det är solklart att jag vill ha honom kvar, men det kan finnas andra med brantare utvecklingskurva.
J F K:
Hoppas att A Forsberg kan snacka lite förstånd med våra juniorer, han har ju om inte annat ett CV som visar att han kan få in juniorer i a-laget och utveckla dessa, och det skulle väga tungt för mig om jag var junior på väg upp och en hel karriär framför mig. Hoppas dom förstår att dom får en bra utbildning under forsbergs ledning som kan leda till en bra karriär.
ULTIMAVICI:
Kempe-familjen är Djurgårdare in i själen. Tyvärr kan nog risken vara stor ändå att junior drar dit även han.
Lite smutsigt skulle jag ändå tycka att det vore. Kappvändare. Låter Djurgården göra smutsjobbet medan de själva drar till en annan klubb och sedan lämnar så fort Djurgården kommit upp igen.
Och frågan är varför det finns så många Djurgårdare i Ångermanland??
då var bröderna kempe förlorade till nästa säsong.
synd för hade gärna velat se iaf adrian tillbaka nästa säsong