1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484413 inlägg · 4079 ämnen

RE-building the future 2014/2015

« · 1625711 · » Till forumet


Sv: RE-building the future 2014/2015

Monno: Skellefteå har helt klart mycket lättare att spela upp pucken mot ett samlat försvar. Därför kom de in i zonen lättare både i PP och även i lika många spelare på isen. Modo hade bra koll defensivt och även de klart flesta riktigt vassa målchanserna, även om Skellefteås spelövertag gjorde att de skapade mycket mer halvchanser och sköt skott på mål.

Modo ligger längre fram den här säsongen än förra på något sätt ändå. Förmodligen sitter spelet hos flera spelare som var med förra säsongen, vilket gör det lättare att få in nya spelare. Ifjol var det nytt för samtliga spelare...

Ullmark var som vanligt. Troligen hade vi tur när en SAIK-kille åkte in i pucken så den gick in i mål, för domarnen gjorde wash out. Samtidigt så var den domaren BÄST placerad av samtliga i hallen för att se situationen. Det hindrade givetvis inte Bert Robertson från att gnälla till media...

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

zigge: Mja PP var mellanåt bedrövligt. Eller jag sälva problemet liknade det ifjol. Man dög inte till att komma in i anfalls zon med kontroll på pucken. Dom ggr man väl lyckades ha kontroll såg det väl helt ok ut. Alla spelade ju PP. Vet inte om Öberg, Torp och Hedman är optimala PP spelare alla ggr.

Reideborn stog inget. Tror det bara ökar risken för skada att hålla på å byta under match.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
ULTIMAVICI:Tack f rapport. Lovande att det blev 2 pp-mål, tycker du det var stor skillnad mot föreg säsong? Borde vara så, förut hade man ju öht inget pp! Kom ibland inte ens in i zon, kunde slå icing i pp osv, helt bedrövligt.  Stod Ullmark hela tiden, ingen Reide?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

Amitiel: Till en viss del, men Skröder, Hedman, Torp och några till lär nog ta lite lugnare på det där. Påhlsson verkar som Snygg-Hasse bara ha en växel...

Jag tror att DP känner en oerhörd revanschlusta. Han värvades med nästan stjärnstatus efter sejouren i AHL (i alla fall de två första skadefria åren), men fick verkligen inte till det i Brynäs. Han vill nog mer än många andra visa alla tvivlare som fullständigt dömt ut honom. Sedan får vi se om han verkligen är mycket bättre än i Brynäs eller om han helt enkelt hypades för mycket.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

J F K:

Fast nu är ju alla Modos nyförvärv ifrågasatt och även en del som är kvar i Modo sen tidigare säsonger, så alla spelare borde ju ha lika mycket motivation som han.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
J F K: Ja klart att att inte ska höjas till skyarna för en träningsmatch, det vi iaf kan konstatera redan är förutom poängen, så lirade han riktigt förståndigt på offensiv blå och la in ett antal puckar för styrning som kunnat resultera i mål. Får hoppas han fortsätter på den inslagna vägen.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

oraklet58: Nu tycker jag att det får räcka med beröm. DP var helt klart bättre än förväntat, men det var en försäsongsmatch och som ifrågasatt nyförvärv så hade han sannolikt lite mer motivation än många andra. Det är på tok för ofta Henrik Samuelsson-syndromet förekommit...

Samtidigt var det viktigt för DP att det lossnar. Han vet att detta kan vara sista bra chansen att etablera sig som en elitspelare (dvs, SHL eller bättre). Annars blir det en lång väg tillbaka...

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Monno: Jo jo det finns alltid självutnämnda experter:-)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
oraklet58: App app app! Här har vi allt fått lära oss att han helt ett hopplöst fall som det inte finns ett hopp om bättring kring! Karln är ju klappkass och kommer alltid vara. Vi har ju lärt oss det i veckan. :-)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

ULTIMAVICI: I DENNIS PERSSON har ni fått en toppback om Anders Forsberg ger honom ordentligt förtroende,och det tror jag han gör. Har en känsla av att Forsberg skiter i vad det står för namn på tröjan,dom bästa spelar.

Hade gärna sett honom kvar i mitt kära Brynäs men det blev inte så.

Tänk på att det är en jättetalang som ändå gick i första rundan till NHL,var ju faktiskt uppkallad i slutspelet med Buffalo men spelade aldrig.

Grattis DENNIS till din fina start i Modo och grattis Modofans för ni har fått en bättre back än vad ni tror:-)

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Gusse: Tycker Bergvist blandade lite högt å lågt. Stupid för en bra jobb och gjorde det bra längs sargerna. Samtidigt tycke jag han missade i defensiven ordentligt ibland. 2-1 målet så var det väl han som gick på samma gubbe som backen redan har?

DP gjorde det riktigt bra! Framförallt framåt.  Blev duktigt bortgjord i bp en gång men det är väl sånt som händer ibland. Om än dåligt.
Visade dock fina egenskaper i offensiv zon. Dock såklart försäsong, han kan ju fråga H Samuelsson Hur mkt det ger att dominera nu...

Hari såg ruggigt seg ut...
Och Torp verkar spela alla matcher likadant. 100% in i dueller och minst ett par ordentliga felpass! Fegas ingenting där inte. :-P

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Gusse:Gallerbacken Nr 6! Jesper Lindgren spelade hur kallt och rutinerat som helst. Där har vi en storback på G.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Blake: Hari får svårt att ta en plats i laget. Offensivt så imponerade ingen junior på mig idag. Möjligen Oskar Bergkvist då..
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
ULTIMAVICI: Svarar på mitt egna inlägg nu ;)
Ser nu att DP hade assist på sista målet också! Då får han bli bäst i Modo ändå ;)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
NuMo: Kör en kort analys då. Inledningsvis var Modo rappare och även om Skellefteå vann skotten i alla tre perioderna så var Modo stabila bakåt och hade full kontroll första halvan av matchen. I slutet var det mjölksyra och Ullmark gör en stabil insats och håller Modos ledning.

Att analysera spelet är egentligen ingen ide såhär tidigt på säsongen, dock kan sägas att Modo utnyttjar de större zonerna bra offensivt och spelar ett mycket rakare spel och kommer även till skott fortare än vi vant oss vid (skotten har dessutom en högre kvalité redan nu jämfört med förra säsongen)

Bäst i Modo: Skulle vilja trycka in DP här, men väljer ändå Rittola som kommer till skott snabbare och spelar en enklare hockey denna match än vad jag vant mig vid, fortsätter han såhär så kommer han lyfta sin kedja ordentligt.

Bäst i SAIK: Tycker ändå Kabanov som höll en hög fart och visar att han har ruskigt med hockey inom sig, dock känns han för oberäknelig för SAIK och det vette tusan om lagkamraterna och SAIK kommer acceptera hans sätt att spela hockey på.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Dexter : mindre bra start för Hari.. :/
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

Amitiel: Härlig start för Dennis.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

J F K:

Håller med även om tomtarna som kommenterade hävdade att SAIK var överlägsna oss och det endast var Ullmark som höll oss kvar. Mycket av SAIK:s skott kom utifrån och var väldigt enkla för Ullmark. Sedan tycker jag vi var rakare och mindre omständiga framåt än SAIK. Vi hade ju dessutom två ramträffar i sista perioden.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Persson fick väl assist också

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

Amitiel:

Slut nu 3-1 till Modo, sista målet Önerud assisterad av Påhlsson i PP.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Amitiel: Öhnerud avgör i fem mot fyra. Man behöver inte be om ursäkt för segern, även om den inte är helt rättvis. Jag tycker att försvarsspelet är helt ok och att man är lite rakare i anfallsspelet än man är van.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

För dom som inte kan se matchen så gjorde Skellefteå mål.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
NuMo: Urusel markering. Modo hade tre mot tre, men när backen och forwarden tar samma spelare blev Lundmark fri. Egentligen skulle det inte ens ha varit en målchans.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

ULTIMAVICI: Kul. Ser fram emot det. :)

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
NuMo: Kan dra ihop en matchanalys efter matchen!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Arlansk: Jag har ingen aning. Men jag är säker på att om han inte platsar så blir han petad.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
NuMo:Lägger mig platt. Persson är en supervärvning, finns inget tvivel.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Rytter: 2-0. Skit. Det här indikerar att vi är chanslösa i ES. Eller vad fan de vill kalla det.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

Lill_hompa:

2-0 och exakt halva matchen ungefär.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
NuMo: Ganska uselt spel i pp, men ett bra skott av DP. SAIK har skapat fler målchanser den här perioden. Modo fortsätter att vara vassa framåt.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Rytter: Modo eller SAIK? Vad står det i matchen och hur länge har det gått?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

NuMo:

Gör mål i PP. Pang upp i krysset!

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Rytter: Gärna lite mer info för oss aningslösa.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

Rytter:

Fan håller Persson på med!

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

NuMo:

Ja vad håller han på med, han borde ju veta bättre =)

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Rytter: Dennis. Tror han att han är något? ;)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
J F K: Modo något bättre. SAIK hade mer puck, framförallt i anfallszon. Dock skapade de knappt en enda målchans. Modo färre besök offensivt, men rakare och vassare.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Arlansk: Han är väldigt snabb och teknisk. Får han puckarna i rätt läge blir han väldigt bra för Hv.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

ULTIMAVICI:

Bra av Dennis att dra ett snabbt skott mot mål, sedan in med traffik och det tar på Skröder och in. Men sedan är ju tempot och kvaliten typisk försäsong.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Rytter: Startade streamen med och mål direkt! :)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
J F K:Om han lyckas har du säkert nån ursäkt;)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

ULTIMAVICI:

Nej inte på plats ser på streamen.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
ULTIMAVICI: jo, strömningen fungerar. Dock lär det dröja tills brandkåren kommit på plats och alla återvänt... Någon tjomme från norran och Per Hägglund. Tyvärr skäms man lite över Allehandas representant, men lokaltidningen har väl som bäst haft Hasse Stavfel...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Rytter: Ok! Men vet du om det finns någon liverapportering?
Är du på plats Rytter?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

ULTIMAVICI:

Brandlarmet har gått så inget spel för tillfället.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
J F K: någon rapportering från matchen? Väntar med att betala 79:- tills värvningarna är på isen.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Arlansk: Vad är det för skitsnack? Jag har sagt samma sak om honom sedan jag såg honom i junior-vm. Det sa jag när han gick till "NHL" och jag tror jag kommer att säga samma sak efter säsongen.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
J F K:Så hade du inte sagt om Modo värvat honom.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
ULTIMAVICI: Ja inte är han en exceptionellt hockey spelare. Däremot en jävla personligt och profil! Nog så viktigt för lag idag det.
Hade lätt accepterat att vi värvat honom än om han bara gjort 25p.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
ULTIMAVICI: Han har för dåligt spelsinne. Med rätt center blir han livsfarlig, men jag tror också att han floppar sett till förutsättningarna.
Kommentera

« · 1625711 · »