1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480191 inlägg · 4078 ämnen

Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00

« · 1722753 Till forumet


Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
MODO Hockey tog sin andra raka trepoängare på hemmais men ställs nu inför utmaningen att för första gången den här säsongen resa till Ängelholm för bortamatch mot Rögle BK. "Jag behöver inte poängtera till någon att det är viktiga matcher utan så har det varit länge för oss och så kommer det fortsätta att vara ända in till sista omgången. Men det är en bra känsla, att matcherna gäller mycket och att vi är i "playoff-mode" tillsammans", kommenterar MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson.

MODO Hockey kommer senast från seger mot Djurgårdens IF på hemmaplan där slutresultatet skrevs till 4-1 efter mål från Emil Pettersson, Kristian Jakobsson, Carl Grundström och Victor Olofsson.

- Vi uppträdde som ett lag genom hela matchen och hittade dessutom ett powerplayspel som gjorde mål när det behövdes i avgörande lägen. Boxplay var dessutom riktigt bra, sammanfattar MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson och fortsätter:

– Vi spelade bra försvarsspel och då framför allt i den sista perioden då vi visste att de skulle komma ut hårt för att jaga en reducering. Sammanfattningsvis bidrog alla spelare i laget och det är vad som krävs för att vinna matcher i SHL. Matchen var liknande den senast mot HV71 och vi får utdelning när vi gör alla små detaljer rätt genom en hel match.

"Givetvis en viktig match mot Rögle"

För MODO Hockey väntar nu säsongens första bortamatch mot Rögle BK i Ängelholm och när både Rögle och Malmö Redhawks förlorade i deras senaste matcher är avståndet i tabellen nu fem poäng.

– Givetvis är det en viktig match som väntar, så är det. Men samtidigt är det samma noggranna förberedelser som gäller likt tidigare matcher. Vi har en god känsla i laget och känner att vi är på gång. Det är en harmonisk känsla i gruppen som kryddades med en bra träning nu under onsdag förmiddag, säger Johansson.

"Filppula såg bra ut och har kvalitéer"

Joel Kwiatkowski är åter till matchen mot Rögle efter avstängning. Saknas fortfarande, men i full träning, är Nichlas Torp och Byron Ritchie. Jesper Lindgren saknades under dagens träning på grund av sjukdom medan nyförvärvet Ilari Filppula gjorde sin första dag hos MODO Hockey och var med på isträningen.

– Filppula såg bra ut och har kvalitéer där han varit ute i världen vilket märks på hans sätt att komma in och vara bekväm direkt. Han gjorde ett bra ispass på en gång och det kommer att bli bra med honom i laget. Nu är det viktiga att sätta in honom i systemet direkt, säger Johansson och fortsätter:

– Torp och Ritchie börjar att se både pigga och sugna ut, de är inte aktuella för spel den här veckan men det är bra att vi börjar få alla tillbaka i träning och aktuella för matchuttagning.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Alltså, kvällens match känns lite som Modo inlett kvalet och förlorat första matchen hemma. Utan att överdriva är väl detta årets viktigaste.

Finns väl en del som talar för oss. T ex försvarsspelet. Det såg bra ut mot Djurgården. Sista perioden såg t o m mycket bra ut. Hela tiden var någon spelare i skottlinjen. Få puckar nådde fram till Bjurö. Systematiskt, disciplinerat och noggrant.

Fast om sanningen ska fram finns möjligen ännu mer som talar mot. Ett argument är vår bedrövliga bortafacit. Man var glad efter HV hemma men lika bedrövad när vi mötte dem borta. Trubbigare än trubbig. Såhär har det väl sett ut hela säsongen.

Det känns nervöst redan nu
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
hellge: Men mot HV så var inte så många med ,det var väl någon magsjuka?.Nu är också Filppula med så jag tror på vinst.Mot Djurgården tyckte jag att många av deras skott träffade någon klubba och åkte upp i skyddsnätet eller på plexiglaset,Djurgården kunde ha gjort mer mål men det var inte deras match.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
modomille: Något som jag funderat över är det här med buss vs. flyg och om man åker ner samma dag eller dagen innan. Under tidigare säsonger tycker jag att man spelade bättre och vann fler matcher på bortaplan om de åkt ner en dag innan. Vet inte hur de tagit sig till bortamatcherna i år, och är väl mycket psykiskt också hur resultaten gått på bortaplan i år, men ändå en intressant aspekt att fundera över.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
modomille: Det var ju just det. Modospelarna låg hela tiden i skottlinjen för djurgårdarnas skott. Det var ingen slump, snarare väl utfört försvarsarbete.

Tycker att tredje perioden var oerhört snyggt och effektivt försvarsjobb - att inte gå bort sig med en enda gubbe, alltid någon skottlinjen.

Det kräver noggrannhet och disciplin. Kräver också att man ställer upp för varandra, att ingen faller ur. Skellefteås försvar fungerar på detta sätt när det funkar som bäst.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
hellge: Heshka är alltså +1 i BP denna säsong.
Det är ju lite unikt med tanke på att han ändå är ordinarie i den spelformen.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Harry Luras: Det har jag också funderat över.Att anlända dagen innan är bättre då kan spelarna vila några timmar och sedan göra något tillsammans och ha lite kul och på så vis blir bortaresor roligare och inte lika jobbiga.Som jag har förstått så har spelarna något slags uppvärmning i Övik på morgonen och sedan åker dom med buss till flygplatsen och tar flyg ner till t.ex. Ängelholm.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
modomille: Göra något roligt. Det blir inte så roligt i regel. Komma ned till hotellet och göra vad? Många spelare har fru och barn. Då känns det förmodligen rätt trist att ligga på ett hotellrum i Ängelholm och stirra i taket.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
J F K: Jag själv tror inte att Fruarna och barnen följer med på bortamatcherna,får dom äns det?är det inte försäkringar och sådant.Spelarna brukar ju få gå och ta en middag ihop ofta iallafall.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
modomille: Jag tror JFK menar att de har fru och barn som de vill umgås med på hemmaplan istället ;)

Men min fundering kvarstår. Om Modo ens tänkt på det själv. Kan finnas poäng att tjäna genom att tänka på detta, tror jag.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
modomille: X ikväll tror jag, extrapoängen har jag ingen känsla för var den hamnar..
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Harry Luras: Jag tror som sagt att många vill spendera så mycket tid som möjligt med fru och barn. Därför gillar de inte att åka dagen innan. Jag tror att prestationen kan bli något bättre av att åka dagen innan, men som sagt är det sannolikt så att det är rätt jäkla tråkigt att spendera den i en liten stad som Ängelholm eller Karlskrona. Såååå roligt är det inte på den 20 bortamatchen för säsongen som man ska spendera på hotell...

Jag tror att det också är av kostnadsskäl. Den här säsongen är det dyrare än någonsin med hemska lag som Rögle, Malmö och Karlskrona. Det hade varit mycket billigare med Västerås, Leksand och Timrå:) Därför slipper man nog gärna den extra hotellnatten för hela truppen.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Monno: Alltså Heshka har blivit så många gånger bättre nu än under Huras. Jag tror han är väldigt nöjd med tränarbytet. Kanske den spelare som man man ser största skillnaden på
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Carl Lejonkräk: Visst var det du som tippade Brynäsvinst med 7-1 igår?
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
J F K: Japp, det blev lite fel igår. Det verkar som att jag endast tippar rätt när Brynäs och Modo möts, jag har tippat rätt vinnare tio matcher i rad mellan de lagen (-;
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Carl Lejonkräk: Känner igen det. Brukar tippa Brynäs-Skellefteå, men det har blivit rätt tråkigt numera då det alltid blir samma vinnare.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
J F K: Så är det nog, men jag känner att är man så pass nära NHL där man har extrema bortaturnéer någon/några ggr per säsong utan familj så borde man kunna ta det även i SHL. Lite krav måste man kunna ställa. Sedan behöver man ju inte göra det för varje bortamatch, att man åker dagen innan. I bästa fall känner spelarna att det är värt det om det resulterar i fler vinster, och att man tillhör ett vinnande lag istället för ett bottenträsk-troll.

Angående kostnadsbiten så är ju det förmodligen med största sannolikhet en bidragande faktor, men några extra bortapoäng och man når slutspel ger ju extrapengar istället för Ingegerds-land.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
J F K: upp ur sandlådan nu, du får så grusiga knän
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
J F K: Jag har nog inte tippat rätt resultat på någon match under denna säsong i alla fall, väldigt oviss serie SHL och det är ju bara underbart.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Carl Lejonkräk: Det går inte att tippa. Det är för många matcher så lagen kommer alltid drabbas av plattmatcher lite nu och då, vilket komplicerar saker oerhört.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Carl Lejonkräk: Med tanke på vad du skrev:
Visst tippade du att Modo ska få stryk ikväll ;-)
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Upp till bevis idag, jag tror ärligt att vi kör över Rögle totalt 1-6 blir slutresultatet... den stora fråga är vad jag ska göra nu sista timman?

KÄMPA
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
jeensen: Svenska Hollywoodfruar nu på trean med Gunilla P i spetsen! Man blir förbannad! Perfekt uppladdning inför matchen ;)
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Från Allehandan:

Målvakt:
Jonatan Bjurö (Adam Reideborn)

Backpar:
Shaun Heshka - Noah Welch
Albin Carlson - Oscar Hedman
Otso Rantakari - Emil Djuse

Kedjor:
Bobby Butler - Emil Pettersson - Gustav Possler
Bill Thomas - Ilari Filppula - Victor Olofsson
Kristian Jakobsson - Patrick Dwyer - Carl Grundström
Per-Åge Skröder - Axel Ottosson - Ludvig Nilsson.

Extra back:
Joel Kwiatkowski.

Extra forward:
Tim Wahlgren.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
J F K: Så sant så sant. Calle kastar spjut i radhus. Som jag skrev i vårt eget forum så har ni den viktigaste matchen ikväll. Det är ok med förlust för SKE ikväll men då måste Modo vinna!
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Harry Luras: Bättre att vara förbannad före match istället för eftet match
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
NuMo: Vinn, bara VINN!!!
Ingen loosermentalitet nu, inget rasa sammansyndrom.
Spela som det vore den sista matchen någonsin

Vias att det är nu det gäller...
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Robin Ztorken L: Visa oss nu Modo om ni klarar av att vinna en sån här typ av match.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
modomille: Lets go, kom igen nu för fasen.....
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
jeensen:
Infarktvarning redan, usch så nervös man blir
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Rögle BK - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Vi har inte börjat så övertygande. Rögle börjar vilt och frejdigt. Håller vi ihop det här några minuter så kanske vi kan ta över.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Webmaster: Äntligen Heshka! Puss på dig!!
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
NuMo: varför i hela friden tvärstannar Olofsson??? Fullständigt idiotiskt att göra det precis utanför blå.

Underbart Heshka!!!
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Ja! Där fick vi fäste. Och det var Heshkas anfall från början till slut.


Nu var han nära igen. Hoppas han fortsätter att vara het.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
NuMo: Hescka av alla människor!
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Vikingen: Herregud vilka ytor i slottet Rögle släpper, Grattis Heshka!
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
modomille: fean så gött men vilken skillnad det är. fantastiskt spel
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
modomille:

Tyvärr har vi också gjort det och gjorde det nu igen. Superbra räddning av Bjurö som täcker av.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Rögle BK - MODO Hockey 0-1
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
modomille: filppula missade sin markering där och Djuse får inte glömma bort cehlin. Båda lagen har missat markeringar märkligt ofta mitt i slotet.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
NuMo: Han fortsätter att spela bra Bjurö. Unnar han att riktigt få vinna en match nu.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Nieminen: Det behövs. Jag har inte sett Modo spelat så uselt försvarsspel på länge.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Nieminen:

Rögle har mycket mer översköljande spetsiga anfall än vi har. Vi lyckas bara med näppe freda oss och där var det stopp. Antagligen så räknas det där målet.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
NuMo: Konstigt att det blir mål. Han åker in i målgården och hindrar Bjurö därmed. Styrningen med skridskon säger jag inget om, men...
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
NuMo: Alltså det är ju verkligen tveksamt. Föser med sig pucken med skridskon och kör på målvakten?
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
NuMo: Possler ska lägga pucken djupt i zon ,nu gjorde han inte det och kontringen var ett faktum.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Rögle BK - MODO Hockey 1-1
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Så jävla slarvigt byte men tveksamt om det skulle blivit mål såg ut som han vinkla skridskon. Men men känns som Rögle är hetare en oss. Kommer dom in i våran zon så blir det skitnödigt direkt för oss.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
Dundee: Man får dock vinkla skridskon å styra. :-)
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TORSDAG 28 JANUARI 19:00
J F K:

Nyckeln till att det godkänns är att han är först på pucken, innan han kör över målvakten. Tycker själv att det är helt ok.
Kommentera

« · 1722753