1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530933 inlägg · 4122 ämnen

Salo flyttar hem

Salo flyttar hem
Som sagt på Modos officiella.

"- Ja, NHL-karriären är avslutad. Jag ville verkligen hem till Sverige. Det var dags nu.
Hockeykarriären är dock inte över ännu."

Länk finns.

Sv: Salo flyttar hem
YaQoP:

Även SVT Text har en sida nu, byggd på samma artikel.
Sidan 304, i nuläget.

YaQoP: Hur många gånger ska media uppfinna hjulet? Det räcker att någon landsort tidning gör en intervju där exakt samma saker som förrut kommer fram och vips har vi en nyhet som slår.

vad är nyheten denna gång? att Salo flyttar hem? Är det nytt?

Spud: Nä, det har ju hela Sverige vetat om länge nu, men betänk att det är lite roligare att skriva om detta, än om Knutby hela tiden.

O läsa också för en delen, även om jag inte följer Knutby.
Men med tanke på alla rubriker så måste det ju ha hänt nåt där?

Grattis till 2:a SM-tecknet förresten!

Åke the myth: jag tycker det är roligt att läsa om Knutby, det är första gången som verkligheten(för vissa) har slagit all form av fiktion.

Spud: Jag minns en skräckupplevelse i Gävel -99, sådana trickfilms- och datoranimeringseffekter har inte uppfunnits än...

Lumber Jack: Du ser, vi har skapat vårt eget bermuda. Norra uppland och gästrikland, där händer övernaturliga saker.

Spud:

Jag har inte hört Salo säga tidigare att han ska flytta hem, bara att han är sugen på det.

Och jag tror betydligt mer på ett citat ur en landsortstidning än ur Aftonblaskan.

Lumber Jack:

Det har ju nyss kommit en katastroffilm som tydligen ska ha trickfilm som slår det mesta. Handlar visst om att växthuseffekten slår till på någon timme. Fast så katastrofigt som den matchen kan man nog aldrig riktigt få pucken att bete sig samtidigt som det ser realistiskt ut. Det gick ju inte ens att få det att se realistiskt ut på den tiden i den matchen, trots att jag såg det med egna ögon. Antar att det är bra mycket lättare att få växthuseffekten att bete sig illa på film på ett realistiskt sätt, än att få en puck att studsa åt fel håll hela tiden så att det slutligen blir rätt. Påminner ganska mycket om realitetsteorin jag uppfunnit; [f]Konsekvensvinkelteorin[/f] alltså. Enligt den så kan man göra 360 grader fel så att det blir spikrätt.

Dyrt blev det också, man förlorade ju multum på oddset, men det var väl egentligen det enda realistiska, jämfört med katastorfilmsbudgetarna.

Bengt Hedins anledning att vilja byta hemmapremiären med Brynäs till hemmais är enligt Aftonblaskan:

- Vi frågade eftersom vi vet att söderlagen ofta vill spela många matcher på bortaplan i början av säsongen, säger Hedin.

Den förklaringen köper inte Micke Sundlöv.
- Det är ju nästan roligt. Den förklaringen låter väldigt långsökt, säger han.

YaQoP: Detta är väl minst andra gången som ab kör denna nyhet om att MODO vill byta till sig bortapremiären? Jag tycker fortfarande att #21 bör göra comeback på hemmaplan och vem vet, han kanske drabbas av en plötsligt förkylning eller något sådan så att han tyvärr inte kan spela i Gavlerinken....

Martin S:

Ja fast det var Hedins anledning som var ny, Aftonbladet har ju t.ex sensationellt avslöjat att Foppa går till Modo 2-3 ggr nu.

Personligen tycker jag också att comebacken bör ske i Kempis.

YaQoP: Jag skulle vilja påsta att aftonbladet avslöjat minst 10 gånger att Foppa är klar. När jag tänker efter lite närmare så har de säkert presenterat det över 20 gånger också.

YaQoP: Chile, Chile solidaritet - Stoppa matchen!!! Vi kör en konsert med Wiehe istället. Nån jävla ordning får det vara!

Martin S:

Okejdå, jag tappade väl räkningen, eller slutade helt enkelt bry mig efter 4:e gången ;)

Lumber Jack:

En konsert, ja. Varför inte.

Nu önskar jag att jag fick komma härifrån snaras för att avnjuta en festkväll i det vackra Solatunum.

YaQoP: Hehe. Det var värst vad Bengt Hedin var tillmötesgående och tänker på oss lagen i söder. Den anledningen som han angav var verkligen en fin gest. Givetvis totalt osann men ändå.:-)

Dragan 2k:

Bengt Hedin är en fin människa!
Han värnar om hela Elitserien ju.

:D

« · 398738