SCA-Cupen
« Föregående · 1275034 Till forumet
Sv: SCA-Cupen
Så kom då den stora motorsågen fram, som Timråiterna väntat på... eller nått
"MODO Hockeys headcoach Challe Berglund summerade matchen på följande sätt:
- Är riktigt nöjd med hur vi genomförde första perioden. Bra tempo och vi flyttade pucken bra. Sedan gick vi kanske ned oss lite men det är något som jag och Andreas får ta på oss. Vi skulle eldat på hårdare.
Tryoutspelaren Mathias Trygg?
- Fullt godkänd debut. Han visade att han har bra speluppfattning, kvick. Ska bli intressant att se honom mot Brynäs imorgon."
Paddan: Egentligen sammanfattade Charles det hela ganska bra. Modo mosade Sundsvall i första perren och borde ha haft tre-fyra upp. Efter det gick tempot ned enormt och resterande delen av matchen var verkligen inget att skriva hem om.
Danielsson, Hedman, Rosén, Tollefsen, Jensa och Pumba såg bra ut. Resten var som bäst godkända. Däremot håller jag inte med Charles om Trygg. Han gjorde ett väldigt tunt intryck, blev enkelt bortplockad gång på gång - mot detta motstånd, mind you - och var dessutom en katastrof i egen zon. Mitt tips är att han inte spelar en seriematch för oss.
Danielsson, Hedman, Rosén, Tollefsen, Jensa och Pumba såg bra ut. Resten var som bäst godkända. Däremot håller jag inte med Charles om Trygg. Han gjorde ett väldigt tunt intryck, blev enkelt bortplockad gång på gång - mot detta motstånd, mind you - och var dessutom en katastrof i egen zon. Mitt tips är att han inte spelar en seriematch för oss.
Dirigo: Utöver en period på cirka fem minuter, efter Brynäs 2-0, då Modo hade rejält tryck så var det här en rent patetisk insats från vårt håll. Orörligt, ostrukturerat och utan kraft.
Å andra sidan var Brynäs inte heller speciellt bra, två av målen får de ju helt till skänks av släpphänt lir från vårt håll. De övriga två var fina kassar där de rullade upp oss totalt.
Svarten och Blomman gjorde ett stort jobb i det digra BP-spelet. Rosén visar att han har potential och Danielsson var återigen stark över hela banan. I övrigt var det på många ställen rentav bedrövligt. Lång väg kvar till elitserienivå för den här truppen just nu.
Å andra sidan var Brynäs inte heller speciellt bra, två av målen får de ju helt till skänks av släpphänt lir från vårt håll. De övriga två var fina kassar där de rullade upp oss totalt.
Svarten och Blomman gjorde ett stort jobb i det digra BP-spelet. Rosén visar att han har potential och Danielsson var återigen stark över hela banan. I övrigt var det på många ställen rentav bedrövligt. Lång väg kvar till elitserienivå för den här truppen just nu.
Nu då Modo inte längre har något officiellt forum på hemsidan där det finns någorlunda vettigt folk som kan tala om för ledningen att dom är ute på hal is så lär det dröja ännu längre innan man gör något åt den svaga truppen. Strutsmentaliteten är välutvecklad i maktens korridorer.
Jag kan överhuvudtaget inte se någon tanke eller röd tråd i Modos lagbygge, känns mest som man spacklat över fjolårets debacle och snyggat till det med lite grundfärg köpt på Rusta.
Kom ihåg vart ni hörde det, denna säsong går vi ur askan i elden....
Jag kan överhuvudtaget inte se någon tanke eller röd tråd i Modos lagbygge, känns mest som man spacklat över fjolårets debacle och snyggat till det med lite grundfärg köpt på Rusta.
Kom ihåg vart ni hörde det, denna säsong går vi ur askan i elden....
Det är nog sant att vi är Sveriges "gnälligaste" lag... Jag vet inte vart jag ska ta vägen, vart man än vänder sig så gnäller Modos supportrar om hur dåliga vi är, hur dåligt allt är skött, och om hur era mor- och far föräldrar skulle göra det så himla mycket bättre. Have a little faith on me. Det här kommer att gå så himla bra, vi kommer inte att vika oss en millimeter. Du vet var DU läste det först
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
« Föregående · 1275034
Jag vet inte vad jag ska tycka.
gratiis till oss iaf.