1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480194 inlägg · 4078 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

« · 2335682 · » Till forumet


Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
puffe: jag hör vad du säger, men vi har ju inte som juniorerna som kan ta en plats.
Jacobsson är nästan där, Norén kan bli ett toppnamn men lär behöva ett par säsonger till mellan As och Div1
Lindewall drar och lille Styf är ungefär som Norén fast inte lika talangfull.
Modo skall såklart ha en juniorverksamhet, men majoriteten av juniorerna måste gå via div1 om vi ska ha en chans att gå upp i Shl.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: Näe, vi måste köpa spelare såklart, men att inte bry sej om juniorer 'innan' vi når SHL gör att vi tappar ännu fler talanger. Vi har inte pengar att utmana HV ex.vis genom bara att köpa, vi måste vara lite smartare, och att låta några juniorer(som är duktiga) spela i a-laget , Det ger bra PR och har gett en del pengar när dom gått till NHL. En del av vår själ är ungdomarna. MoDo får aldrig bli ett rent köpelag, vi har inte råd att inte satsa på juniorerna
Kommentera


Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gäsp:

Juniorer ska spela om de är bra nog. Den vi har som visat sig bra nog är Nordin (fast han kanske inte längre junior). Han har visat att han kan spela i en tredje eller fjärdekedja och förtjänar det.

I övrigt har vi inte haft någon junior i år som varit tillräckligt bra för att ta en ordinarie plats.

Ser inte heller att vi har någon till nästa år annat än extraspelare.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
puffe: Vi har ingen chans om vi bygger laget på en massa juniorer heller tyvärr...
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: faktiskt, trodde Jon med hans bakgrund skulle kunna göra nåt kul av det men det verkar mer ha blivit ett jobb som är kul för honom att ha för att få hänga i arenan på heltid

vi var bortskämda med frank men vi förtjänar nog mer än vad vi får nu :)
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
puffe: hur tänkte du annars få ihop ett lag, plocka från J20?
Klart vi måste köpa, köpa dom bästa spelarna och kliva upp i Shl, allt annat är ganska oviktigt tyvärr.
När vi väl är i Shl så kan man börja bry sig om juniorerna bättre via utlåningar och annat, men i As handlar det bara om att bygga ett Lego för att gå upp, sen får man bygga ett nästan helt nytt lego för att klara sig kvar.

Modo misslyckades, nästa säsong kommer fler att bygga samma Lego.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Ja det är bedrövligt och jag sa upp mitt redan i oktober. Bring Frank back!
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gäsp: Nu har det gått över två timmar utan någon intervju på MoDo Channel. Frågan är om inte Jon Häggqvist trots allt är säsongens floppvärvning, som på något underligt sätt lyckades vara mer produktiv när han jobbade på Allehanda än direkt för MoDo.

Abonnemang uppsagt.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Dexter : Så då köper vi ett lag? Varför skulle vi ha större plånbok än ex.vis HV? Vi måste bygga på annat sätt. Vi har ingen chans mot köpelag när det gäller pengar,
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Äh fy fan jag är positiv inför nästa säsong och jag litar fullt ut på firma Karlin/Gradin/wide. Just nu tycker jag att Karlin ska ta sig en rejäl jävla fylla och på måndag eller om några veckor börjar han sitt arbete med att förbereda truppen. Skål// stolt MoDoit
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Dexter : Ja, det är lite det jag menar. Det positiva är att det mest är fansen som håller på med det här tramset, för intrycket jag får är att Karlin och Hinken är LÅNGT ifrån nöjda.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
puffe: Självklart tror jag också på att det är viktigt att släppa fram de bästa juniorerna. Men det är bevisat sen länge att vi inte kan bygga ett topplag på halvdana juniorer i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
puffe: HERREGUD. Vi har störst plånbok förutom HV. Vi är kommunalt dopade på ett sätt andra lag bara kan drömma om. Häftigt att ge juniorer chansen i A-laget? Ja, det är många lag som gör det. Våra största talanger väljer inte ens MoDo längre därför vi spelar i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Monno: skiter i vem som nöter in poäng till framgång. Heter han Victor/Oscar/Wilmer, Travis eller Plekdzy spelar ingen jävla roll.

Vinn eller skäms.

Tror samtliga 73 håller med
Kommentera


Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gäsp: Absolut med tanke på att ha spelat sig fram till semifinal/final så lär väl ekonomin ha stärkts upp rejält.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: lindewall kommer att lämna modo, kommer inte ihåg vilken av alla artiklar som kommit ikväll som sa det
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gäsp: Ja, det skulle dom gjort i februari när transferfönstret stängde, men tror inte vi blir bättre av att bara köpa. Vår juniorverksamhet måste fortsätta leverera till Seniorsidan
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
puffe: Det är bra att vi har samarbete med div1 ÖSK så våra juniorer kan skolas in, vi kan inte hålla på och vara mentor till 3-4 juniorer om vi ska ha ambitioner att gå upp i Shl.
Apropå juniorer så bör Lindewall, Jacobsson, och Norén vara aktuella nästa säsong
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
puffe: Absolut jag gav dig bara svaret! Men visst bör MoDo ha ekonomi för att satsa lite hårdare va?
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo:

Jag tror också att man som en av de största klubbarna ska värva mer från HA.

Spelare som kan ligan och visat att de kan prestera i den. Bara för att man har större börs behöver man inte enbart handla från shl, liiga, del, khl, ahl osv.

Titta på t.ex spelare som powell han presterar bra mycket bättre än hv:s khl värvning och tycker han är vassare än kelleher och bidrar mer. Andre är ett annat exempel. Vessel ett tredje.

Betydligt lättare att få referenser och scouta dessa spelare. Så gärna att man värvar mer från ha, och sedan kanske kryddar med någon från ahl.

Marenis och westfäldt känns som mycket kloka värvningar på så sätt.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gäsp: Vi pratar olika plånböcker, dessutom ideal. Tycker det är häftigt att vi ger juniorer chansen att få spela i A-laget, som typ Nordin då va.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
puffe: Du gör i praktiken det HV gjorde och DIF är på god väg att göra.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Modo skall absolut titta på spelare från As, här vet man ungefär vad man får, Marenis är en sådan.

Jag skulle vilja att man tittar på Bik, det är en liten skitklubb egentligen och där borde vi vara och rycka i deras bästa spelare, likaså övriga As klubbar.

Vi har ekonmin så se nu till att ge oss en stor och stark trupp nästa säsong.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gäsp: han har kontrakt, det är lugnt
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Enkel lösning i teorin. Förklara mer snälla?
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Robin Ztorken L: En förlängning med Nordin (vet ej hur hans kontrakt ser ut?) är det viktigaste jobbet för Gradin just nu
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Monno: Det är lite tragikomiskt hur MoDo och inte minst MoDo-fans alltid tycks ha stenkoll på vad som krävs för att bli framgångsrika, men likväl har underpresterat år efter år.

Jag tror det är ganska enkelt. Ta in kompetent folk och värva de bästa spelarna.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Dexter : Truppen var för tunn o skadekänslig.
Synd inte även ledningen insåg det.
Det positiva var Nordin, i all bedrövelse från i afton .
Våra etablerade forwards försvann efter KIK matchen, sen sågs dom inte till mer...
Katastrofala hela högen i sin produktion
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Trilske: Ellet OP’s totals avsaknad av spelsinne, nej det är för många som inte räcker till.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Robin Ztorken L: Sylwander är en alldeles för omodern spelartyp, känns inte som att han har tillräckligt med skills för den "moderna" hockeyn.

Klarar man inte av att slå en passning/flippmacka när man passerat offensiv blå så kan man ifrågasätta om man hör hemma på denna nivå, tyvärr...
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Robin Ztorken L: Kommer inte sörja alltför mycket över vissa tapp. Riley t.ex, sämst när det gällde. Utspelen mot Rahimi i media, det får även Karlin ta på sig. Det började redan mot Kristianstad. MoDo gick i fällan hela tiden.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Ja då kommer vi ganska snart ner igen. :-)

Nånstans måste vi ju se långsiktigt på det hela och ha en plan. Så vi inte åker jojo i 20år som Leksand.

Sen är der väl så att visst, man kan bygga ett bra lag utan juniorverksamhet, Växjö har väl först nu börjat få ordning på den biten.
Men helt ärligt så är väl Modo inte Modo om vi inte försöker ta fram bra egna spelare?
Och helst då inte massa Umeåbor som drar till Löven så fort dom kan. Utan MoDoiter!

Tror ingen tycker det var superkul med massa amerikaner istället för lokala spelare.
Kalrt att det viktigaste är att vinna i slutändan.
Men någonstans har vi ju byggt upp varumärket och stoltheten kring klubben inte på att vi vinner massor (snarare tvärtom) utan för att vi är duktiga på ta fram de bästa spelarna.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Smurfen: Å där kom MrMadhawk med sin silley om MoDo!!

Tyvärr låst !!
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Robin Ztorken L:
Bottenlaget avslöjades i en 7 och avgörande match.
Kommentera


Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Monno: Jag skiter i juniorer. Hinken får gärna bygga ett helt lag av Donald Brashears så länge vi går upp.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: Woods, Aagaard, jinesjö, Jenisejevs, Macmaster, Sylwander tokfloppade i semifinalen , säkert någon jag glömt
Tragiskt att se denna sista föreställningen att det skulle bli en kollektiv kollaps under vår nya demontränar Karlin, han som kunde trolla , not!
Kommentera


Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Hinken är ju också helt ny på jobbet. Kentää har ju härjat i ett par år innan också. :-)

Sen kan man väl hoppas Hinken är bättre på junior framtagandet än Kentää. Har Löven juniorer ens?
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Blake: Vilket trams. Att vi slutade 12:a var århundradets flopp och att fortsätta jämföra med det blir bara löjligt. Året innan var vi i final och året innan dess var vi med och utmanade i toppen.

Kentää har 3 av 3 finaler med Löven. Jag kan tycka att Gradin bör prestera på samma nivå innan vi hyllar honom med tanke på att han har en av de största budgetarna.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: Woods gör dubbelt så många poäng som Sam i slutspelet (flesta mot kik dock)
Men du menar att det är Sams förtjänst?

Tycker det är lite småaktigt att ta ifrån Woods att han är en väldigt skicklig spelare som skapade väldigt många mål på egen hand.
Sen säger jag inte emot att han var en besvikelse i semin.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: Bernhardt är väl en som alla lag vill ha, men vi valde ju nästan bara offensiva backar. en god mix vore önskvärt. Helst skulle jag vilja ha 8 Wahlberg
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Men vi har inte haft Gradin och Karlin varenda år heller. Dom har en plan och där ingick inte att gå upp nu direkt.
Hade man velat gå upp I år så hade man nog värvat där efter under förra sommaren.
Man hade nog planerat för att HV skulle gå upp I år och Timrå ramla ur så vi kunde satsa fullt ut. Nu blev det ju dock DIF så vi får väl se nu hur MoDo tänker kring värvningar.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: Håller med, men man måste prestera i grundserien för att vara i en bra sits i slutspelet. där lyckades vi bra, men sedan har vi en majoritet som inte är gjorda för slutspel, tyvärr. Vi hade behövt stärka upp truppen lite(men HV skulle ju vara så överlägsna denna säsong...så vi passar...?.) Men nu får vi bygga nytt o då är väl djurgården för bra för att vi ska utmana...bitter nu, men om några dagar inväntar man silly season
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: Vi har för många one-trick ponies. Woods hade varit en grym joker i en andrakedja. Aagaard hade varit perfekt i en jobbig tredjekedja. Men ingen av dem är tillräckligt kompletta för att dominera i den här typen av matcher. Sam, EJK, Ohlsson och Sveningsson gör det helt okej, men i övrigt är det för dåligt.

Jag tror att allsvenskan kan lura en lite, då en viss typ av spelare verkligen gynnas av att tempot går ner.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Monno: Jag vill att Hinken hittar en Per Svensson! Sen vill jag ändå se offensiva backar som Näsén och Bernhardt.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Monno: Jag har aldrig varit förtjust i offensiva backar om dom inte heter Victor Hedman, men dom är tyvärr sällsynt.
Man behöver inte backar som ska leka forwards, backar ska vara backar och forwards just forwards, har man bra forwards så behöver man inte Hasa,Berna,Näsén typer som är säkerhetsrisker bakåt, man vill ha Wahlberg och Folin typer som aldrig är inne på baklängesmål.

Sen håller jag inte med om Woods, han har helt och hållet levt på Sams upplägg, visserligen ett bra skott men så fort man gick in i slutspelet så räcker han inte till, inte ens mot Kristianstad.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Med facit i hand kanske vi skulle spenderat onödigt mycket på Kelleher och Marenis. Där vägrade väl iofs hästen...
Kommentera

« · 2335682 · »