1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480478 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2019

« · 1979564 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett: Har suttit och jämfört trupperna och ser ingen lagdel i löven som skulle vara bättre än MoDos. Deras målvaktssida är ett stort frågetecken där Joe Cannata lika gärna som succe bli en stor flopp.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Jaca: I ärlighetens namn så ser Lövens trupp betydligt starkare ut än MoDos (på pappret).

Hoppas såklart jag har fel men skulle inte förvåna mig om det blir Björklöven och Timrå i topp.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
S-vikaren: vadå väntade 🤔🤔...enligt MrMadhawk så har han varit klar för Löven sen typ midsommar!!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Om Olofsson var en rejäl chansning så hade han inte värvats som tilltänkt spets. Jag har själv sett några Omaha matcher och då har Olofsson imponerat stort, dom scouting rapporterna jag har läst har också varit positiva. Skulle faktiskt inte förvåna mig om han blir våran bästa forward nästa säsong, så bra är han.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
En rättelse i värmen: ;)
Värvningen av Alexander Deilert är möjlig genom att en grupp partners har gjort en riktad insats för detta ändamål
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky:
Ingen toksatsning, budgeten var lagd innan säsongens slut och skulle det inte funkat så hade den knappast fått vara orörd! Nog om detta nu, vi ska se till samtliga Norrlands lag blir ledande denna HA säsong. Man riktigt längtar till nersläpp nu.. :D
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Jaca: mm.. ni toksatsar samtidigt som ni har kontrollår.

Genomgång av nyförvärven:
From- Olofsson- Rosdahl
En helt ny lina som är tänkt(?) bli vår förstalina.
Positiva är att alla är unga och utvecklingsbara, och kommer också krävas att både From och Rosdahl utvecklas för att de ska förtjäna en plats så högt i hierarkin.
Olofsson ska bli ruggigt spännande att se, men är i övrigt ett oskrivet kort för mig.

Öhman:
Stark i PP, rörlig och skicklig med pucken men lär också ge Hellkvist några grå hårstrån när det gäller defensiven enligt höken. Riktigt stark värvning med tanke på att han även producerar riktigt bra i SHL.

Inga jätteimponerande värvningar, men största styrkan är som sagts tidigare att vi fått behålla många talanger, samt att spelarna nu är inkörda på Hellkvists spel från dag 1.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky:
Innan det börjar spekuleras alltför mycket så rymdes den värvningen av honom inom ramen av den budgeten som PK fått..
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
MorganaLefaey: Ja, Löven börjar se starka ut. Men som du säger, varifrån får dom pengar?
Kentää’s mojo verkar numer vara att bränna pengar på etablerade spelare.

Som vi varit inne på tidigare krävs det att väldigt många av de unga i Modo tar stora kliv för att man ska bli det topplag man eftersträvar. Just nu känns Modo svårtippade där t.ex också Olofsson som förstecenter är en rejäl chansning.
Förhoppningen och vår kanske största styrka är Hellkvist, där vi äntligen får kontinuiet på tränarsidan och även spelarsidan med en väldig massa potential.
Kul att Enström nämner Wernblom som någon han tror starkt på till kommande säsong.

Tror som många andra att det kommer bli fantastiska norrlandsderbyn både mot Löven och Timrå, vilket regionen verkligen behöver.
Sitter i 33 graders värme och längtar till vintern, you better be worth It, Modo!😎
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
S-vikaren: Bubblade just om Deilert.
Hade inte alls klagat om vi fått han.

Men löven gör en rejäl satsning. Om de nu fick Hutchings med hjälp av insamlingspengar, vad fick de då Deilert för?
Hur som så brukat han kunna smacka in en del puckar från blå.

Kommer nog bli väldigt mycket norrlag i topp på tippningen.
Men är lite orolig faktiskt.
Tycker Löven börjar se väldigt intressant ut.
Timrå med Dahlen och kanske även salmonsson, kommer också se väldigt intressant ut.

Och sedan oss. Vi ser faktiskt intressant ut oavsett vad jag skriver.
Men det är ändå lite frågetecken i vår trupp. Vilket egentligen alla norrlag har.
Men bryr mig bara om de vi har.
Kommer det fungera med 3st 19åringar på backsidan?
Kommer Norlinder hinna bli frisk innan säsongen börjat? Tittar man på vad som brukar vara snittet så får nog vänta någon månad efter start.
Hur kommer Olofsson sköta den produktiva centerplatsen han förväntas ha
Hur kommer våra två sorgebarn PP o BP bli kommande säsong?

Blir för många för att skriva ner ser jag. Men jag är väl bara orolig som vanligt och värderas andra förvärv mer än våra.
Men då är jag ju bara tillbaka i mitt vanliga jag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Deilert väntade på att Hellkvist skulle höra av sig. Förstod idag att det inte blir så. Fick bli Björklöven. Surt sa fjällräven.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson:
Gissar att den 8 backen tills vidare är en junior som får chansen att spela in sig. Spännande se vem som får den chansen. Lill-Styf?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon:

Går in i säsongen med 7 backar, men jag uppfattade det som att Hellkvist hintade lite om en back till.
Så det blir en fortsatt väntan på Viklund.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel:Tobias Enström klar
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Dom är bra på det där med sändningar på Modo channel, det finns alltså inte 1 på hela stället som kan göra något så lätt som ställa in en stream sändning rätt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: same here. Står iallafall på modos hemsida/modochannel att det är spelarnyheter och gäller hockeyallsvenska laget med gästER. Spännande 😀😀
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Är det möjligt att dom även presenterar ny sportchef?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
wolper:

Har så sjukt stora förväntningar på den kommande livesändningen så jag är rädd
att bli besviken.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: Ok, har inte dessa forum
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: ig, Facebook och Twitter
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
SKiLMY: Åh faan, har missat det, var står det?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
SKiLMY: ååå spännade😍 länge sedan det hände något nu så skall bli kul och se. Känns som det är något bra när de sänder mitt i semestertiderna😀
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
SKiLMY:

Kan väl hoppas
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Livesändning i morgon vid 12.00. Viklund och Enström? 😍
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:

Tobbe E blev utköpt, om jag minns rätt
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
SKiLMY:

Björn är just nu i Ängelholm, åker upp om 2 veckor.
Dom vet typ vad som fattades i truppen från ifjol och det är fixat till årets trupp.
Bra dialog med Tobbe o Tobbe, bollen ligger hos dom, Modo har gjort vad dom kunnat.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
SKiLMY:
De har sökt en center men inte riktigt hittat rätt kvalite, därför får Olofsson centra. Wernblom är back-up på C sidan. Man har goda samtal med Tobias x 2, inväntar besked. Man har sökt mer fart och kilon in, vilket man tycker att man fått.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: lust att sammanfatta lite? 😁
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal:

Kul läsning om Hellkvist och Modo
Läs gratis på allehanda till 11:52
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: ser en V-ramsa här nedanför så Viklund -;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tobias Wiklund tänker jag på, kanske stavar med V men iaf
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Wauzsig: Det är Tim Wahlgren
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: TW är väl klar för Timrå?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: ser nu att det redan är klarlagt...-;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: nä menade att i artikeln där det nämndes att Toby var klar även stod om TW, så TW vill avvakta t.v. ang fonden så finns beloppet, drygt 2 mille, uppsatt på hemsidan så tror den är intakt o tror som jag nämnde att de vill se hur TW gör
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett: Tolkade det fel, sorry😀
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: Det var väl inte heller någon som skrev? Bara att V-V-V-V-Viklund (hur svårt kan det vara?) gjorde det.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Säger som så.
En sak kan vi nog vara säker på, och det är att vi inte går ur det hela med plus på kontot. Endera står vi för hela eller delar av lönen alt så köpte vi ut honom med en direktsumma. Med eller utan något avtal gällande lägre ersättning om han finner ny klubb.
Vi kanske sparar säkert lite utgifter mot att ha honom kvar.
Men då han inte verkat haft en ny klubb att hoppa till direkt, så tror jag att vi inte sparar speciellt mycket.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: Håller med, nu har dom bosatt sig i Övik, är ganska övertygad att han spelar vidare i Modo.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Toby tror jag inte ser sig on efter andta alternativ
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson:
Om vi bara löste ut Tobbe E rakt av utan att han hittat en annan klubb så skulle jag gissa att vi inte sparande särskilt mycket om ens något. Varför skulle han ge upp lön? Har han däremot lyckats hitta en arbetsgivare så kan vi kanske spara in på en del av hans lön.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
MorganaLefaey:

Min tanke är att om Tobbe W drar nån annanstans så bör ju fondpengen finnas kvar, annars måste vi ha dyra kontrakt på dom vi har signat/förlängt.
Eller kostade Tobbe E så mycket att lösa?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Jag är osäker på vars fonden tagit vägen.
Fick för mig att den mer eller mindre gick åt för att förnya kontrakt på spelare man ville ha kvar. Alt för att köpa ut spelare man inte önskade ha kvar.

Men nu blir jag fundersam om vi verkligen hade några kontrakt att omförhandla.

Vi har dock 6fwd ut (om jag räknar Elvenes o Eriksson) + 3st backar ut och 1st in.
Då vi har fler ut än in så måste man väl räkna med att de tagits av yngre och därmed lägre pris.

Så vad är det som kostat så mycket?
Eller sitter vi faktiskt kvar med dessa pengar och väntar på en bomb som vi kan ta på artisteri?

Det här inlägget fick dock mig att ändra tanke. Trodde som sagt att pengarna redan var slut, men nu tror jag vi har dem kvar.
Men en sak är säker, tar nog tid innan jag får svar.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
MorganaLefaey: nämndes även i artikeln om Toby att Tobias W ser sig om efter olika alternativ, jag tror Modo har fonden kvar för ev TW eller forwardförstärkning
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Om jag får välja, vilket jag självklart inte får. Då skulle jag säga bara Toby in + forward i stället för Tobias x2.

Men gissar på att 1 eller 2 Tobias inte har någon koppling till forwardssidan.
Och då From skrev på så slutade nog modos spanande.
Så är nog bara vara chill och dränka hockeysuget med en lakritspuck.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal:

Känns ju tryggt
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
wedde: Hägglund skriver i sin krönika, dagens ÖA , att kontraktet med Toby ska vara klart o påskrivet, men ingenting är bekräftat och inget klart med sportchef ännu
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
wedde:

Håller helt med
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: nää nu får nån allt ta och skriva nåt intressant =) har ju abstinens på fakta!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
MorganaLefaey: Vi har ändå Olofsson in som potentiell förstecenter. Vi har Jellvert också som hade en riktigt fin utvecklingskurva och är i en bra ålder. Själv hoppas jag en hel del på Wernblom.
Dessutom är Sylwander en helt ok center i en gnuggarkedja på allsvensk nivå.
Låst ämne

« · 1979564 · »