1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531230 inlägg · 4122 ämnen

Silly season - 2019

Sv: Silly season - 2019
Monno:

Jag menade mer från modos synvinkel. Att man kanske ska se sig om med andra alternativ. Från Viklunds håll så tror jag detta blir en perfekt lösning att hålla igång med modo och vänta in andra bud. Lite fult gjort tycker jag.
Han vet att modo jättegärna vill ha honom och han pratar bara om andra alternativ på en träning med just modo

Steken84: Med tanke på hur vår backsida ser ut idag bör man isåfall spara slantarna, och se ifall någon annan position behöver förstärkas en bit in på säsongen.
Tackar såklart ja till Viklund, men ser inte värvningen som tokviktig på något sätt.

Steken84: Ja så kan man se det. Men det handlar ju också om oerhört mycket pengar.
Tycker man det funkar i KHL med att bo där etc. så är det nog svårt att inte välja att dra in lite extra cash.

Vet inte vad skillnaden kan vara. Men säg att han får 1 mille här (plus att det ska skattas etc.) och att man får 4-5miljoner där?
Fast nu gissar jag mycket då jag har alldeles för dålig koll på KHLs löner för "mediokra" spelare.

Edit: Hittade nån lista med topp 30. Där tjänade han på plats 30 8,8miljoner kronor exklusive bonus. Så 5 miljoner kanske inte Viklund kan få.
Men i vilket fall som helst skattar man väl mindre etc?

Mitt råd är att sikta in sig på någon annan back istället. Vill man inte spela i modo utan har det som absolut sista alternativ utifall allt skiter sig så kan vi lika gärna skippa honom

modomille: Jo, men det insåg han också själv. Han påpekade dock att han inte hade något emot att invänta eventuell plats i KHL-lag till följd av skador senare under säsongen. Låter som att Modo som tidigast kan bli aktuell om några månader...min tolkning...

Foppatofflan: Hjälmen han har är inte en Modo hjälm heller, utan samma som han använde förra säsongen. Har dock svårt att se Viklund få ett KHL kontrakt. Ligan börjar också om 10 dagar.

Tarasov: Det kan också vara ett utspel för att inte få pressen på sig. Visst hade jag hoppats på ett mer positivt uttalande, men jag tycker ändå att plussidan uppväger det negativa av dagen.

Foppatofflan:
Ja där sjönk chanserna rätt rejält.

Foppatofflan:

Ja, blev lite smolk i glädjebägaren där.

Smurfen: Fast ska han tillföra något alls på träningen är det ju bra om han har en hum om hur spelsättet är. =)
Skulle tro att även Viktor Hedman får instruktioner.

Eller du kanske menade mer på detalj nivå som han visade?

Foppatofflan: efter att ha lyssnat på Modo-Channel-intervjun med Viklund blir man ju mindre hoppfull. Han vill till KHL eller andra lag ute i Europa och verkar inte ha några problem med att vänta...

Smurfen: shit shit, nu börjar det hända grejer!! :)

Smurfen: Sen hade Hellqvist en egen genomgång med han på isen hur han skulle stå som i försvars zon , kanske inte betyder något 😂🤔😉

jonsson: Att han nu hade röd hjälm på sig med siffra också och vit tröja borde ju inte göra det sämre 😉🤔

jonsson: Mycket närmare tolkar jag det som. Hade han varit med tidigare under säsongen som Victors hade jag inte gjort någon tolkning av det, men nu känns det som att någonting har förändrats som gör att han är med på träningarna. Jag menar, han har väl aldrig tränat försäsongstränat med oss tidigare när han var i KHL heller. (Dock vet jag inte om det är relevant beroende på när man kör gemensamt i KHL).

Rytter

Lite närmare känns det 😀

Ska vi komma överens om att han stavar Viklund utan W? #LåtStå

jonsson: Han e klar.

jonsson:

Nära sa jag aldrig. Men det är närmare i och med att han börjar träna med oss, hade han börjat träna med t.ex HV hade det känts längre ifrån.

Eller håller du inte med?

Rytter:

Är det nära nu när Viklund tränar med Modo?

{5647}:

Håller med, vi kan inte räkna med att det flyttas upp nya varje år. Det är bra ifall de får mycket speltid i J20 istället tills de är riktigt redo för en hel säsong.

Sedan har vi kanske inte plats med så många yngre heller, vi har ju redan Norlinder, Hedberg, Berglund som ordinarie.

{5647}:
Ja det känns som om vi ”tömt lagret”.

Rytter: Med tanke på att J20 tappat så många backar så är det nog bra att vi slipper plocka upp dem till representationslaget i vinter. Om Wallinder och Styf är de som är närmast känns det faktiskt bra att de inte tvingas spela väldigt mycket i vinter. Däremot får det väldigt gärna vara med på träningar för att nästa år på allvar kunna kliva in.

Tarasov:

Oj det närmar sig.

Man blir ganska upphetsad av att tänka på en backuppsättning med Tobbe, Viklund, Norlinder, Öhman, Hedberg, Berglund.

Hyfsad topp-6, sedan har vi Hedman och Tommy Enström utöver detta. Svårt att se några juniorer komma upp i år annat än ifall vi får skador.

Det är en sjuk uppställning på denna nivå.

Gusse:
De spekulationerna kommer nog inte minska iom att han kommer vara med på dagens träning.

Går rykte att Wiklunds fru/ flickvän börjat jobba på sjukhuset. Vet nån om det stämmer. Issåfall lär det öka våra chanser att få en påskrift från Tobias.

Om inte Tobias Viklund ansluter kanske Johan Alm vore bra att ha?

hanzon: Nu låter jag lite bitter kanske men det är inte så att dessa siffror står bara kvar och om pengarna ändå är använd , bara en tanke som slog mig nyss.

Smurfen: Vi har fortfarande pengar på kontot, 2 163 795 SEK, inget är förbrukat.

Smurfen: Just att han väljer division ett tyder på att han fick bra kompensation för att lämna. Några pengar över tror jag inte det blir.

Vi har nog en slant kvar för ett sent förvärv eller två.

{8384}: Nu när Eriksson verka vara klar för Vallentuna så borde vi kanske spara in lite pengar på han eller ??

Funderar fortfarande vart fond pengarna gått till , för så dyra nyförvärv kan vi väl ändå inte ha värvat 🤔🤔

{8384}:

Ja, känns lite lurigt när han går till hockeyettan, även om det är hans moderklubb kan det väl inte ha varit det
bästa erbjudande han hade att välja på rent ekonomiskt.

{5647}: undra om modo fortfarande fick ersätta ericsson? Vad för avtal de gjorde?

Nucky: Det r medvetet en grov överdrift, men jag tycker att det känns som om han spelat där för evigt.

KRM: Det är respekt, oavsett klubbtillhörighet.

KRM: 17 säsonger i AIK, enl Expressen.

hanzon: fånade mig bara pga JFK:s felskrivning. 15 säsonger (i A-laget) är det väl?

KRM: Nu skrev du väl lite fel, 314 säsonger kan det aldrig vara, däremot totalt har det blivit 17 säsonger

{5647}: 314 säsonger. Sannerligen makalöst!!

Silly: Jösses. Christian Sandberg lämnar AIK efter makalösa 314 säsonger i klubben. Det försvagar AIK rejält . Givetvis är det en bra spelare,.men han var verkligen Mr AIK och jag tror att han varit väldigt viktig för dem.

Nä .. att Viklund får mer tid på sig att fundera utan att det påverka truppen/träningarna

{7814}:
Bra spaning. Tror det rör sig om spelare som är reggade och som vi kan använda vid behov. Gissar att vi talar om den rörligaste och passningsskickligaste backen i Övik-hky

{7814}: Utlåningen gäller fram till månadsskiftet aug/sept

{7814}: De kanske bara prövar lite spelare även från Ösk såhär på försäsongen?

Nicklas Nordenberg till Modo? Inlagd på rostern på stats.swehockey.se.

Innebär detta att Viklund är avskriven?

Tyler Durden:
Tror jag läst samma intervju, han vill dessutom casha in.

#13: Läste någon intervju med honom. Han lät inte särskilt sugen och åka buss i allsvenskan. Blir nog spel utomlands för han. Men helt klart en intressant spelare!

Jag vet att vi har 14 forwards men där killen bröt precis sitt kontrakt. Han skulle kunna vara den perfekta spetskillen som säkerligen skulle kunna följa med upp vid ett avancemang.

Rytter: Har svårt att se att Hedman och hägga får förlängt. Och Sylwander ligger nog inte heller så bra till.
Men vem vet. Man kanske ska ge spelarna några matcher innan man snackar kontrakt. :)

« · 1982319 · »