1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530938 inlägg · 4122 ämnen

Silly season - 2019

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Vore ju rätt oväntat om han sa att Västerås verkar vara en skitförening. Inte alls som jag tänkt mig. Amatörer helt enkelt.

Så hade han nog inte ens sagt om "Svempas Hockey och bilmek" om dom försökt värva honom.

hanzon: Ville ha honom till Modo redan förra året. Nu kommer han briljera i BIK...

{7814}: Dom brukar vara bra på att snoka upp bra målvakter

hanzon: Spelarnyhet i morgon kl 16

Gavelo: Lär vara norlinder va?

pean: Norlinder eller Wernblom

Gavelo: Var står detta? Och Norlinder är väl redan klar?

Bad_Brett: Ja, man kan knappast berätta om Norlinder, för då skjuter man sig i foten. Vargen kommer typ...
Det måste vara en ny förlängning eller ny spelare som vi inte känner till IMO.

{5647}: Kan nog vara Norlinder ändå, han har ju inte presenterats officiellt.
Han eller Toby tror jag

modomille: Wernblom tar inget beslut förrän j20 spelat klart enl tidigare artikel i ÖA , ja känns inte som nyhet om det är Norlinder men har för mig de gjort så tidigare, kan vara nån annan från j20 med

Heyerdal: Hur blir det med bröderna Öhmans framtid?

hanzon: Den har dom bakom sig i Modos dress.

Heyerdal: Har MoDo gått ut officiellt att Dackell är klar?

{6870}: Nej, kan kanske vara han isåfall.

Robin Ztorken L:
Efter några veckor dvala dyker du upp när #12 nämns😂. Håller med dig i sak, sådana värvningar är förhoppningsvis ett minne blott Sundlöv lämnat skeppet.

Linus Skager hoppas på chans i allsvenskan, planerar att stanna här.

Nucky: Det är Norlinder.
Uppladdat:

500x0-norlindermodo.png

500x0-norlindermodo1.png

Trilske: Kan lika gärna vara Josef Ingman

Trilske:
Har Modo lagt ut den undre bilden någonstans?

hanzon: Varför lägger man då ut en bild på en utsuddad Norlinder? Tror inte att Ingman har tagit något beslut ännu.

Trilske: alltså i princip inget nytt ännu men är en tid då spelare/agenter spanar runt

Tarasov: Värvningar? Du menar i så fall förlängningar men det hoppas jag verkligen inte kommer hända oavsett sportchef😊

Trilske: Måste ni öppna paketen innan julafton? Låt oss ha hoppet kvar att sedinarna eller bröderna Hedman presenteras i morron!

Trilske: Och varför skulle M Paulsson försöka täcka skott från Josef Ingman på bilden?😂 Iofs hade väl Karlskrona några mindre genomtänkta matcher mot oss i vinter😜 Plus att Ingman är rajtare

Trilske: Norlinder alltså, tror att han kommer bli en gigant nästa säsong 💪

lhlh: Tummen upp för det om det stämmer!

modomille: Hoppas inte för mycket bara. Oerhört många spelare har gjort en fantastisk förstå säsong för att ha det mycket jobbigare år två med ökade förväntningar och uppmärksamhet från motståndarna. Det heter liksom inte sophomore slump av en anledning.

Norlinder har alla möjligheter att lyckas bra även kommande säsong, men det är tyvärr inte givet.

{5647}:
Man kan naturligtvis aldrig utesluta något men talangnivån är såpass hög hos Norlinder att jag inte det sker utan att han istället kliver framåt ett eller två snäpp.

Tarasov:

Pju.., Man trodde direkt att det handlade om Ingman....
Uppladdat:

500x0-c76233b2-32b5-4466-a485-387bcaac5e07.png

Gavelo: Handlar om August Nilsson

hanzon: jo, jag såg det just på eliteprospects.

hanzon: Yes, men det var inte min första tanke kan jag lova efter dom senaste dagarnas debatt gällande Ingman, Modo och Västerås :)

hanzon: ser att han med varit ett par säsonger i Modo

Heyerdal: nu tycker jag att IkO blir felbehandlade gör ett mål där buren åker upp en bit pga en tikspelare o målet döms bort, märkligt tycker man

Heyerdal: Fel tråd!

hanzon: såg det....

Såg man skulle presentera en spelarnyhet imorgon antar det är någon som förlängt eller vågar man hoppas på något nyförvärv?

Dundee: Enligt en källa (inte min) så är det Kalle Jellvert som har skrivit nytt kontrakt.

modomille: Vad känns mest angeläget Sportchef nya spelare eller förlängningar?

Dundee: Kl 16.00 i morgon är man på tårna framför datorn/mobilen !!!

Vilka hänger på ????

hanzon: Förlängningar! Skulle vara riktigt nöjd med förlängning av norlinder och Jellvert imorgon. Norlinder är väl klar men ändå inte presenterad :)

pean: Nu är iaf Muller helt klar för college hockey.

pean:
Ja det är väl rätt rimligt att man börjar med den som gått ut till Allehanda själv.

Tarasov: Blir dock lite antiklimax om de ska ha sådana tillkännagivande av ett tillkännagivande och sedan presentera något som redan är relativt allmänt känt. Tänker det dödar något framtida hajp kring sådana tillkännagivande och jag tycker inte man ska sätta i rutin att göra så här varje gång. Hellre hålla det mer exklusivt vid större presentationer.

atomragnar: Det kan ju rent av vara en ”exklusiv” nyhet, vi får se.

atomragnar: Varför har MoDo utbildat denne Muller? Han har aldrig velat lira i a-laget utan bara få en utbildning för att komma över till USA/Canada. Han har fått ta en plats från ngn talang som vill spela i MoDo. Mycket märkligt.

Thors 22: För att han nog aldrig sagt när han sökte in på hockeygym att han bara vill utbilda sig i Modo för att sedan dra så fort som möjligt!

Hade han varit tillräckligt bra för att ta en plats i A-truppen så hade han nog redan spelat denna vinter

Gavelo:

Tror not att Muller hade kunnat gå in i truppen, så pass bra är han.

Se bara på hur han presterade i JVM.

Anledningen är helt enkelt att han inte får spela seniorhockey om han ska in på collage.

« · 1963968 · »