1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530950 inlägg · 4122 ämnen

Silly season - 2019

Sv: Silly season - 2019
{7804}:
Om jag får gissa så anser han att det är synd att du kan leva med att ni åkte ut i kvarten. Härmed är denna diskussion avslutad i vår sillytråd, ni får ta med varann via DM.

Tarasov:

Ok uppfattat.

{7804}: Jo, vi vet hur du agerar.

hockey_21: Jo, men kan tolkas som att vi satsar högre

hockey_21: Det var som faan

hockey_21:
😡😡😡

{8225}:
Nu gör spelare sina val själva och vi kanske inte kunde gjort något, men otroligt trist. Ett gott betyg till Västerås som snor en spelare framför ögonen på oss, deras backsida blir iaf inte sämre till nästa år.

hockey_21: Konstigt val om man nu har "Modo hjärta"

hanzon: Vad jag har fått höra av några som står nära Ingman så har han aldrig varit nära att gå till Modo.

Tarasov: Näe, men varför ej välja MoDo som förhoppningsvis blir topplag? Han kanske inte kan garanteras den speltid han vill ha, vem vet. Men förhoppningsvis får vi ett slagkraftigt lag ändå.

Gusse:
Nämndes varför?

modomille: har vi något belägg för om Modo ö.h.t haft Ingman på radarn eller är det vår tänkta värvning ?

{8225}:
August Nilsson/Ingman kan mkt väl vara bland allsvenskans bästa backar nästa säsong, Västerås värvar dem från en lag som slutar strax bakom dem.

Men skall jag vara lite positiv nu så kanske allt beror på att Hedberg/Berglund/Enström är klara.

Tarasov: Kräver Tobias Viklund också

Tarasov: Om Berglund försvinner till AHL så måste vi värva in en rightare iallafall.

Tarasov: Samma som inför denna säsong. Vill inte spela i Modo för den press som han skulle känna för att spela i Modo. Vet ej varför han skulle känna någon press)Det skylldes på utbildning osv. Dom som skvallrat står Ingman mycket nära så jag tror det är sanningen.

Tarasov: Ja, plus att vi ska vara mer än allsvenskans bästa snart

RagnarLodbrok:
Tar vi in Viklund så förstår jag inte hu vi isf kan gå bet på Ingman, Viklund lär dessutom vara rätt dyr.

Dessutom blir åldersbalansen rätt konstig med Viklund/Hedman/Enström för att kompletteras med ett gäng 19/20 åringar. Går vi inte upp nästa år har jag svårt att någon av de yngre stannar, även Aronsson lär försvinna då.

modomille: "Modohjärta" tar jag med ro . Lätt att säga ,det låter bra och kan vara en investering på sikt om Modo mot förmodan skulle gå upp.
Nej annat är det med en sån som Byron Ritchie som "talk the talk walk the walk".

Kalle Jellvert har förläng avtalet med Modo

Gusse: Fast spelar man i MoDo ska man kunna hantera press. Ingen orimlig press, men visst ska det finnas krav på oss.

Det här med att folk tar för givet att spelare med anknytning till klubben skulle välja Modo trots att de tidigare blivit ratade (samtidigt som vi är där vi är i näringskedjan) får väl anses som en del av den här självbilden som Björn talar om?

Men trist ändå, såklart. En offensiv rightback hade varit trevligt.

hanzon: Åsså var nästa 3 Nyhetssändningar från MoDochannel spoilade

hanzon: Vart fick du den infon från?

Dundee: modo_news på Instagram, inte säkert men troligtvis sant.

Dundee: Modo News

hanzon: Andra året på raken han väljer bort oss. Förbannat tråkigt.
Håller med Ivan angående Viklund, känns som en riskabel värvning med tanke på hans ålder och skadehistorik

Domsjö: Men MoDo-hjärta är väl det vi levt på i alla år? Guldet 2007 bidrogs till stor del av MoDo-hjärta. Hur mycket pengar har vi fått in när spelare med MoDo-hjärta återvänt. Finns nog ingen klubb i Sverige som har mer hjärta än MoDo.

Trilske:
Ja att han blev ratad spelar nog också roll.

Nu har jag tryckt i mig en pecanpaj som jag sköljt ner med kaffe så besvikelsen har lagt sig😎.

Det kan ju varit vi som nobbade honom också, inte säkert att han nobbade oss.

Trilske: Jag har ingen koll på Ingman, så detta är bara generellt.

Har man ratats(speciellt om man upplever det som orättvist) har man väl inga plikter mot en klubb(även om det oftast är en tränare man ogillar). Men då ska man inte heller uttala sej om att man vill komma 'hem' mm. Detta har alltså inget med Ingman att göra eftersom jag inte vet hans historia.

{8225}: Ett jädrans tjat om Ingman, killen är 25 år och har aldrig ens spelat i SHL.
Har man inte kommit längre i karriären vid den åldern, så är det väl inge frälsare för Modo.

Som någon skrev, hoppas vi siktar högre än så och att det var vi som nobbade honom.

Robin Ztorken L:
Snarare tvärtom, byggt sin karriär genom att ta den långa vägen via div 1, tycker han visade upp ett väldigt bra spel de matcher jag såg honom. Känns som han är på uppgång som spelare så skulle säga att det är precis den typen av spelare vi bör gå efter, istället för spelare som är på nedgång. Hade fö gärna sett att vi plockade in August Nilsson men nu är hästen stulen och mjölken spilld.

{8225}:
Behöver inte vara så, då de var upplagda in läckaget. Vilka 3 tänker du är klara men ej officiella?

Tarasov: Oj, är detta riktat mot mej? Hoppas inte jag haft 3 namn!?

Tarasov: Aha, bara ett 'uselt' skämt . att MoDochannel kör 3 inslag om Jellvert, förlåt

Robin Ztorken L: Ingman är en toppback på HA nivå, troligtvis spelar han i SHL efter nästa säsong. Jaja, vi får värva in någon annan bara! 👍

modomille:
Har möjlighet till att bli en toppback, men vill se mer än 1 säsong innan jag börjar kalla han toppback, sen med hans kommentar om pressen det skulle vara att spela i Modo, så är jag fundersam om han inte är en sån där spelare som är i högform under grundserien och så fort riktiga pressen i slutspel sätter i så försvinner han totalt.

modomille: Jag har ingen koll på Ingman, men han har gjort en säsong i allsvenskan(högsta nivån hitentills). Är han en toppback? Jag vet inte, men du placerar honom i SHL nästa säsong.. Vad grundar du det på? Är han en oslipad diamant?

modomille: Möjligt att han är en toppback på HA nivå men är 25 år och aldrig spelat SHL, så jäkla bra kan han inte vara då.

Jag hoppas vi satsar på spelare som är SHL meriterade och bevisligen kan spela där, typ Persson i LIF, Pålsson i KHK, Ritola med fler exempel.
Siktet är väl SHL och inte harva vidare i HA och då behövs det spelare därefter.

{8225}: Toppback var kanske att ta i, men han ligger precis under. Ja jag tror att Ingman kommer spela i SHL efter nästa säsong. Varför? Jo för att han bara blir bättre och SHL klubbar har redan visat intresse för honom.

Robin Ztorken L: Håller med. Alla toppbackar i allsvenskan får förfrågan från SHL om de inte är lastgamla. Bra, absolut, men hade han varit toppback skulle han inte gå till Västerås.

modomille: Ok, jag har som sagt, alldeles för dålig koll på honom. Men jag hoppas, bara hoppas, att MoDo siktar högt nu o då kanske backsidan ändå blir besatt av kompetenta spelare, vem vet?

Robin Ztorken L: Ritola?? Hoppas detta var ett skämt. Ska vi äventyra ekonomin ännu en gång?

{8225}: Nej , det var ett exempel bara på spelare i HA med SHL kompetens.
Jag menade, naturligtvis , inte att vi skulle värva just honom men spelare av den kalibern, om du förstår vad jag menade.

Jag menade för övrigt inte att vi skulle värva någon av de andra jag nämnde heller men den typen av kvalitet.

Robin Ztorken L: Jo, jag förstod, men satte kaffet i halsen. Inte utan anledning att han bänkades i senaste matchen.

Robin Ztorken L: Ingman fyllde 24 förra månaden. Jag håller med om att vi behöver spelare som kan lira i SHL då vi tillslut ska möta ett SHL lag. Men det är ingen anledning för att vi inte skulle värva Ingman, för han är nästan där. Men nu släpper vi Ingman tycker jag!

Robin Ztorken L:
På ett sätt skulle jag vilja kunna spela på att du sågat spelarna du nämner efter omgång 6-7.... men inser att det inte vore värt då oddset på det vore 1.0😂😂, ingen uppsida.

För dyra + för dåliga och exakt den typen av värvningar som sakta men säkert leder till man hamnar en division lägre än man för tillfället befinner sig. Vi har ju redan 2 sådana spelare i laget Häggström/Hedman och de har inte rosat den allsvenskan marknaden, så här i efterhand är det lite märkligt att Häggström klarat sig ifrån den ztorkska sågen. Varför?

modomille: Precis! Spelare som inte vill vara här ska vi inte ha hit och kladda med.
Satsa på dom som vill istället och som är bättre!

« · 1964953 · »