1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531219 inlägg · 4122 ämnen

Silly season - 2019

Sv: Silly season - 2019
Monno:
Glader ger ett mkt bra inryck, rejäl och talar dessutom om arbetarkultur.... sånt gillar vi. Tror det är precis rätt man.

Tarasov: Ja, verkar ha ett jävla driv vilket gillas. Låter också bra att man äntligen ska ta tag i scoutingverksamheten

Nucky: Vad jag hörde utav live sändningen så sa dom väl aldrig kontrakts längden , men enligt Expressen så är han skriven på 4 säsonger.

Men det är ju klart att kontrakt är väl till för att brytas

Smurfen: Viktigast för han blir väl att förlänga med Björn. Hade han 2+1?

Smurfen: Tänker du på Glader så är det på 3år.

Monno: Enligt artikeln på Modohockey.se ska tilläggas.

Monno: Nu såg jag också att det stod tre säsonger 😂😂

Smurfen:

Kommer fler nyheter imorn enligt sändningen idag?
Men det kanske inte har nått med lagbygget att göra.

jonsson: Uppfattade också att det inte handlade om lagbygget .

Smurfen: Nån som vet hur många säsongskort som är sålda
Såg att timrå har sålt 1500st

Karla75:

Inget nytt om Viklund?

jonsson: Vad sades igår om att det skulle komma nyheter idag?

{7814}:

Undrar oxå vart dom nyheterna tog vägen.

jonsson: Undrar om inte Tobias Viklund ansluter till Modo, eftersom han nu har en lägenhet i stan.

hanzon: åfan.. säker på att han skaffat den nyligen?

Nucky: Vad ser man för kemi i kedjan med Olofsson, Rosdahl och Forsberg? Det känns som ett gigantiskt slöseri med bra hockeyspelare.

Och dessa utvisningar.... det är något vi måste jobba mer på att få bort.

{5647}:

Ut med forsberg in med LP eller Werner eller liknande där. Forsberg går med jellvert och lp eller Werner.

Skulle kunna funka bra tror jag.

Rytter: skulle också kunna tänka mig Forsbeg med Sylwander och Björlund. Skulle bli sjukt jobbig att möta. Då kan Hagelin kliva in i första.

{5647}: är isen dålig? Norlinder har tappat pucken över klubblaget flera gånger.

Rosdahl är fjolårets Hagelin. Målchanser finnes.

Nucky: Jajmän bodde tidigare på annan adress, långt från stan.

hanzon:
Bra span!

hanzon:

Spännande

jonsson: Norlinder & Berglund blir väl JVM spelare kring nyår, då passar det väl bra med Viklund.

hanzon: Berglund är för gammal

hanzon:

Köpte en lägenhet närmare stan i somras, fick jag höra nu på morgonen.

jonsson: Jag ser att han bor endast 1 km från Arenan.

Skit i Viklund och värva Jacob Berglund istället för slantarna :)

{7814}: Helt orimligt att vi i detta skede ska värva en forward. Vi har redan en för mycket på kontrakt.
Det är en back vi saknar och med tanke på att vi mest spelar med sex backar är det inte ens viktigt förrän vi åker på någon längre skada. Då ser jag hellre att våra sjuttonåriga talanger får vara med på träningarna.

{5647}: Så kan man också få tycka

{5647}: Öhman bör få en hederlig chans att ta sig in i laget också, innan man värvar nån fler.

Nucky: Undantagen är väl Viklund antar jag, men jag tror att man inte aktivt letar någon spelare. Värvar vi en till forward så måste vi skicka någon etablerad. De ungdomar vi har måste få chansen att spela, för annars skjuter vi sönder hela juniorverksamheten.

{5647}: Låter förresten som det är bättre tryck på matcherna i år, trots blygsamt publiksnitt. Det är roligt!

Nucky: Lät riktigt bra i Tv:n igår !!!

Nucky:
Brukar bli bra tryck när målen är snygga.

Smurfen: Tycker klacken i Södertälje hördes väldigt bra, innan MoDo bestämde sej för att förlora.

I Övik låter nästan alltid musiken mest, har ifrågasatt detta, på nåt sätt borde publiken höras mer, ljudet från publiken i Övik hörs inte bra, är kanske halvdöv...

{8225}: Var på derby i Timrå för en 10-12 år sen, gick för att kasta vatten, stod under nån ståplats på toa (30 minuter innan match-start), sånt jäävla tryck. Vi hade några slovaker som avgjorde matchen, minns inte namnen just nu, men prata om tryck, både här o där , Nagy såklart, minns ej den andre just nu

{8225}: Ladislav nagy, lubos bartecho, Jan pardavy kanske nån av dom du menar?!)

Gavelo: Döme o Blatny kanske, om det var runt guldåret 07

Heyerdal: Aptitretare inför kvällen:
Denna match var det. Aldrig upplevt bättre stämning på bortaplan

MoDo hade nån stor sponsorgrej så det var en massa MoDoiter även på andra kortsidan, andra sidan är ni klara funkade super, även på bortarink

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/3j59we/nagys-tre-mal-sankte-timra

{8225}: Grattis till 3 poäng!

TimraStockholm: Vi spelar om det först

{8225}: Nåt att glädjas över oavsett hur det går ikväll, är hur roligt det är att se Modo spela i år.
Kan ärligt säga att jag tidigare år ofta sett matcherna av ren pliktskyldighet, snarare än glädje.
Men i år har man tagit ännu några steg mot ifjol(i offensiven ska tilläggas) och uppspelen, kreativiteten i offensvi zon och passningspelet gör att det numer är sjukt kul att se dom lira!

Därför kan jag också lova att det blir fler besök i Fjällräven l år, osvsett hur mitt schema ser ut :)

Nucky:

Wernblom är petad, på väg att lånas ut.

jonsson: Isåfall måste det vara något påväg in?

Nucky: Hade faktiskt inte tackat nej till en spelskicklig forward som kan spela med Olofsson.

Jakob Berglund?

Steken84: Menar du Jacob Berglund?

Måste fan ge JJ enorm cred, fan va han presterar.. 12P på 6 matcher fortsätter han så kommer han bli riktigt viktig spelare

« · 1986296 · »