1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480607 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2019

« · 1995229 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2019
Costanza: Om denne Tambellini är välscoutad , så är det väl inte troligt att han kommer se ut TJ Hensik i kubik.
Gör han det så får vi byta scouten...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Robin Ztorken L: "Den siste scouten". Minns inte om filmen var bra. Undrar vad Adam säger när han får höra att han måste bara vara bra, alla nordamerikaners rykte läggs på hans axlar.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Robin Ztorken L:
Gillar ditt tänk😉. Det finns alltid en tydlig arbetsbeskrivning, missar man så ut.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Hade blivit mer orolig om det kommit från Pelle Hägglund än Adam, tycker alltid Adam har varit lite som att det ska alltid göras en större story än vad det egentligen är.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel: Ja tittar man på intervjun med Tambellini så kan man lugnt påstå att han har inte firat något bröllop i alla fall !!!😀
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Sundlöv börjar få panik...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Randy Marsh: Nu tror jag ju inte att Sundlöv är ensam om att jaga dessa två! :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gäsp: rubriken är missledande på gränsen till felaktig. Det gäller nästa år och då är de försvunna oavsett.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K:
Ja rejält dessutom, på gränsen till ohederligt mot Sundlöv. Då Sundlöv själv uttrycker att hoppas de spelar SHL med Modo istället. Jag var aldrig förtjust i Sundlöv som GM, däremot gav alltid ett hederligt intryck vilket förstärks av denna ”artikel”.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:

Hur stor är risken att vi tappar dessa unga
lovande backar tills nästa år?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson:
Jag bedömer det som rätt självklart att vi tappar Hedberg/Berglund/Norlinder om vi inte går upp.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson:
Jag bedömer det som rätt självklart att vi tappar Hedberg/Berglund/Norlinder om vi inte går upp.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Randy Marsh: Tror inte ni behöver vara oroliga för chansen är ganska stor att det är just Modo som tar Brynäs SHL plats nästa säsong. Och då kanske det finns nåt att plocka därifrån. Så kom igen nu Modo så gör vi upp i den allsvenska finalen.....

Heja Timrå och Modo utom när ni möter oss !
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Ja, dom är borta innan du hinner säga "puck", om vi inte går upp.
Norlinder kan mycket väl hamna i NHL, utan att passera SHL
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: lyssnade på denna podd och blev nästan glad över att Sundlöv gav ett så bra svar på frågan ang om han ville hämta ”hem” Norris och Hedberg. När jag hörde frågan ställas av Adam J så förberedde jag mig på nån floskelramsa, tex

att-

”vad som helst kan hända”

”det är två bra spelare och vi vill alltid värva bra spelare men kan inte kommentera enskilda fall”
Bla. Bla. Bla

MEN! Han sa som sagt att han helst vill se dem spela med Modo i Shl och jag tror på riktigt att han känner så också. Därför gör det mig uppriktigt förbannad på en annars klockren Adam J när han sätter den rubriken. Nä Adam, bättre kan du!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Donald: Vet inte har det är nu i de här snabba tiderna gällande journalistik, men tidigare satte aldrig journalisten sin egen rubrik. Jag är tveksam till att Adam sätt den där heller.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K:
De brukar betona att de inte sätter sina egna rubrikerna.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:
Om Hanses pyser kanske man kan slå en pling till HV som har 3 kompetenta målisar när Åhman är tillbaka.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Är det nån som faktiskt har något konkret kring ryktet att han skulle vara på väg bort?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
KB65:
Ingen konkret men många som säger att nåt inte står rätt till.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Att Hanses ska bort förnekas bestämt av Modo. Han stannade hemma sist för att få träna ikapp efter sjukdom. Enligt Pelle Hägglund.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Stackars Hanses. Varje gång han är förkyld eller liknande, så är han på väg bort. Hoppas verkligen det är fantasier, för det kommer en tid när vi behöver 2 stabila målisar.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Alltså, nu börjar t om jag misstänka att nånting är på gång med Hanses. Han följer inte med till Tingsryd. Tycker det känns väldigt märkligt att han måste träna ikapp efter att ha varit förkyld i några dagar. Han har ju tränat men inte följt med på matcher i över 2 veckor. Har han inte skött sommarträningen eller vad är det?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Smartin: Ingen aning, men du vet Calle Halvarsson, en förkylning 2014 sätter spår även idag. Nä, men hoppas på Hanses, han ses som en stabil pjäs i vårt bygge mot SHL
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Smartin: Är väl bättre för alla parter om Hanses kan slippa allt resande och fortsätta återhämta sig nu när Lundin verkar vara en så solklar etta. Kan vara bra för Dackell att få lite mer erfarenhet också, även om det förmodligen bara blir att öppna till båset.

Hoppas att det bara är så iaf. Vill gärna ha kvar Hanses.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
KB65: Man vill kanske testa Lundin och se ifall han håller för hård matchning, vilket var hans svaghet ifjol. Tycker hans högstanivå blivit bättre dessutom
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Jo, han är jättebra, men tror inte man 'offrar' Hanses bara för att se om Lundin håller måttet. Oavsett, vi behöver 2 riktigt bra målvakter, som båda får spela.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
puffe: Ja, jag hoppas och tror att Hanses blir kvar.
Värt fruktansvärt mycket att ha 2 riktigt starka målvakter när vi kommer till kval.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
puffe: Tyckte själv inför säsongsstart att Lundin skulle bli 1a kommande säsong.
Men det är väl bara jag. Tyckte backarna kändes säkrare när han var på isen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
MorganaLefaey:

Modo lånar Albin Eriksson från Skellefteå i 4 veckor.
Spännande
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Han ser bra ut i sitt spelsätt, tar verkligen för sig. Bra lån
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: när förlänger vi med björn hellqvist då?😀
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
wolper: Instämmer, måste vara prio ett
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Lätt val för Albin som vet att det är nåt med vattnet i Ö-vik. -”Innan gjorde jag som mest 1p per match, nu gör jag 2 och känner mig mycket piggare efter bara en klunk, säger en exalterad Tambellini. Läs mer om produkterna på VooDooVatten.com. Smaken Surlöv säljer bra just nu.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza:

Maya-indianerna tuggar kokablad mot höjdsjuka, öviksbor tuggar björklöv bara för nöjes skull
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: tittade på Albins stats, 17-18 gjorde han 40 p i j20 på 38 matcher, förra säsongen bara 16 på 44 matcher o i höst i princip inga alls på 12 matcher i Shl , får hoppas det vänder uppåt hos oss
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Bara 16 SHL-poäng förra säsongen? SAIK är ju lite på dekis i år. Typ samma poängsnitt som Kiiskinen och Wandell då 18/19. Killen behöver bara några extra klunkar vatten, sen bär det av...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: det får gärna vända lagom till att börja med, ingen succe utan så att SAIK släpper honom, men att han genom att totaltrivas i MoDO och Övik utvecklas
till en bärande spelare....om man nu får drömma
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Donald: Så Övikingar har börjat tugga bruna blöta björklöv mot sin nöjdsjuka ? Helt otroligt....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: mittåt hade för bråttom såg fel på raderna där, som sagt var i Shl...-;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Det är lätt hänt. Tycker lånet påminner lite om Mattias Wennerberg som smackade in 17 SHL-mål en säsong i MoDo, men sen gick tyngre ett par säsonger och blev utlånad/värvad till Löven där det blev typ 1p per match.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
TPS ligger näst sist. Släpper avhängda klubbar fortfarande sina dyra spelare i slutet av serien kanske gubben Iilari Filppula vill åka tillbaka och lära oss lite PP, samt spela i ett kval igen...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: Filppula ser jag gärna igen, mest för att jag köpte hans matchtröja :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Supertrött: Läge att förlänga med Tambellini
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Förlängning med Tambellini lär vara en självklarhet. Han håller i SHL med. Vill han skriva på till vettig peng med nån klausul beroende på liga så är det bara att ta i hand.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Supertrött: Det förs förhandling med Tambellini
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Låter ju bra men det blir bara en verklighet om vi tar steget upp, annars är han borta innan någon hinner säga Tambellini.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon:

Helt rätt, kan ju som sagt bli svårt, han lär nog ha fått fler ögon på sig nu.
Men det är bara att önska Glader lycka till att få hans underskrift på ett kontrakt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Jag tycker att det är bra att han försöker, om inte han agerar så då anser vi väl att han inte gör sitt jobb, eller hur?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon:
Helt rätt, och det är inte dumt att kontraktera de äldre spelarna man vill ha kvar då det innebär en kostnad för SHL att plocka över dem isf. Glader ger ett mkt bra intryck som SC de första veckorna.
Låst ämne

« · 1995229 · »