1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546929 inlägg · 4162 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Höken har gjort lite analyser👍
Uppladdat:

500x0-cea1c55b-d164-4e92-80ef-6f2772f5d64b.png

Costanza: Har de frukost på Mamma Mia också? Kan de fixa helpension? Då tycker jag det är läge att Glader ringer hem Grundström så Emil har nån vettig att spela med..

Confusius: Haha! Vi avgör alltid in Övertime with ö Bömb.

Costanza: Hahaha min favoritkaraktär i filmens värld genom tiderna, Chiefinspector Jaques Clouseau!

MoDoiten Emil Pettersson skulle ju vara välkommen tillbaka som förstecenter. Artikel från april visade att Växjö ville dumpa honom och Shinnimin. Den senare får nu gå. Vi har ju inte en chans i Hörnett att ta över kontraktet rakt av, men med lite voodoo och gratis mat på Mamma Mia kanske det kan gå....

{5647}:

Japp, full pott jämnt :)

jonsson: Jag tror att backsidan blir komplett snart!

jonsson: Spelar du 1X2 på alla matcher på stryktipset?
:)

jonsson: Med tanke på att Corrado dyker upp rätt sent, så finns det nog en diger lista på varje position som är aktuella och kommer loss sent från NLA, AHL,NHL, KHL. Man kan se ett mönster att det är spelare som de sista 3-4 åren spelat i AHL och bara fått chansen 10-20 matcher i NHL som söker sig till Europa. De bästa där väljer bort MoDo, sen i andrasorteringen med PPG på typ 0.4-0.6, där dyker vi upp och fiskar. Tror på 2 kanadensare och sen en jobbig PP-rollspelare som typ Harju, för att landa på 14 forwards.

Sen är det kul att Claes Elefalk kallat Edwin Hedberg för den snabbaste spelaren utanför NHL. Han borde veta om någon...

Costanza:

Antar att vi får vänta ett tag igen på nästa nyhet, eller så är det närmare än vad man tror.
Vad kan hända innan vi går på is 10/8.

Costanza:Grattis Modo får man väl säga, fin värvning.

Välkommen tillbaka, Edwin! Nu kör vi!

youtu.be/1hHS5pnw8pk?t=23

modomille: Jag gillar också att vi går för fart. Ok, det har funnits några riktit bra spelare utan fantastisk skridskoåkning som Susse, Filppula och nu senast Johnsson, men generellt gillar jag tanken på att vi ska vara väldigt skridskostarka. Framförallt med ett spelsystem som bygger på att sätta press då det är viktigt att inte hamna på efterkälken. Ett passivare försvarsspel är mer förlåtande när det gäller skridskoåkning, men så vill vi inte spela...

hanzon: Känns skönt att det är bekräftat. Gillar att Glader säger att man har satsat på ett snabbt lag, syns verkligen på spelarna man har tagit in.

Smurfen: error för mig på hemsidan

hanzon:

Nä men va fan Edwin Hedberg?
Den såg jag inte komma :-)

Har jag missat att han var på gång? :-)

hanzon: Klar på 2 år också !!!!

modomille: Hedberg är klar

Nicklas Lundstrom: Slänger upp en liten joker i Jacob Lagace www.eliteprospects.com/player/17516/jacob-lagace

M Horava: min gissning går på Tobias då Tommy fortsätter.

Silly: Är det lägst odds på att det är Hedberg som presenteras?

Confusius:

Imorgon klockan 10 är det nyhetsuppdatering för herrlaget! spännande

Var lite sen på bollen där😅

Confusius: Och vi kommer lite närmare fakta i morgon..

Nyhetsuppdatering 29/7
om 13 timmar · 2020.07.29 10:00

Tittare
MODO Channel direktsänder med nyheter angående herrlaget 2020/2021. Två gäster i studion - Sportchef Fredrik Glader har med sig spännande nyheter!

Kategorier: Allt innehåll, Säsongen 2020/2021, Herrlaget
Taggar: Direktsändning, Fredrik Glader, Nyhetsuppdatering

jonsson: Och vi har andra tankar än det rövhålet

Shinnimin blir inte kvar i Växjö, men har nog andra tankar än HA.

Silly: ja klokare blir man inte men hoppet lever iaf :-)

Costanza:
Bra om annat inte minskar de platserna för 25-27 åringarna.

{5647}: Ser att unga spelare från förstarundor typ 2017-18 nu funderar på Europa. Trinec rycker i ett par stycken.

{5647}: Då elda vi igång ryktet igen då :-))

Costanza: Jo, gillar det där att Glader analyserat det korrekt. Det känns som att det finns en hel del godbitar att hitta som inte varit realistiska tidigare. Spelare som vill säkerställa lön en säsong och inte törs vänta på de största ligorna.

Wiklund måste vara lite korkad om han väntar på KHL. Det kan sluta rätt dåligt för honom.

"– Det är absolut klubbarnas marknad mer än spelarnas marknad i dag, det är stor skillnad jämfört med tidigare. Många spelare och agenter börjar bli halvstressade, säger Jan-Axel Alavaara"

Silly: Sant, men han kommer inte få spela. De ska in med en etablerad import, så jag sammanställer listan i augusti. Räknar bort Oscar Hedman också som är på kontrakt. Halvdålig koll på rankingen av spelarna också.

Costanza: Tik har 8 st på backsidan.
Du glömde  William Eckmyhl

Trupperna börjar bli klara....

B1:Alex Hutchings-Tyler Vesel-Justin Crandall
T1:Jonathan Dahlén-Albin Lundin-Jens Lööke
M1:$$$$$$$$$-$$$$$$$$-(Edwin Hedberg?)

B2:Gustav Possler-Axel Ottosson-Olle Liss
T2:Christopher Liljewall-Jacob Blomqvist-Sebastian Hartmann
M2:Sebastian Ohlsson-Mikkel Aagaard-Filip Sveningsson

B3:Alexander Viklund-Fredric Andersson-Sebastian Selin
T3:Erik Walli Walterholm-Morten Madsen-Viktor Lodin
M3:Tobias Åhström-Kalle Jellvert-Gustav Olhaver/LP

B4:William Eriksson-Kristoffer Söder-Pontus Andreasson
T4:Johan Lindholm-Hugo Reinhardt-Jeremy Boyce
M4:Daniel Sylwander-Max Tjernström-Magnus Häggström

B1:Daniel Rahimi-Karl Johansson
T1:Filip Westerlund-Per Svensson
M1:$$$$$$$$$-Frankie Corrado

B2:Daniel Norbe-Adam Plant
T2:$$$$$$$$$-Marcus Hardegård
M2:Brendan Mikkelson-Anton Öhman

B3:(Zach Palmqvist?)-Alexander Deilert
T3:Léon Lerebäck-Jonathan Carlsson
M3:Jesper Dahlroth-William Wallinder

B4:Alexander Popovic-Alexander Hellström
T4:Jakob Ragnarsson-Albin Carlson
M4:Hugo Styf-Tommy Enström

B1:Kevin Poulin-Isak Mantler
T1:Jacob Johansson-Adam Ohre
M1:Anthony Peters-Oliver Dackell

Nån som har nått att rapportera om nånting, så ..... rastlös nu.

{8225}: ingen länk, men en vän som varit och jobbat åt honom

jonsson: Ja, magkänslan är ju att han slutar. Artikeln andas lite det när säger att det är "Camillas tur nu.."
"-Men som sagt, just nu fokuserar jag bara på familjen och jag är ju inte jätteung längre och det är ju ingen hemlighet att tankarna på att sluta finns där. Dessutom har Camilla börjat jobba och det är lite hennes tur nu."

Perfekt att ha en artikel som får oss fans att mjuklanda lite i att han inte kör ett år till. Jag förstår honom. Låt Camilla få tänka på sin karriär lite. De har det nog helt okej ekonomiskt, han har fått förverkliga mycket av sin karriär och har barn att kunna lägga all tid i världen på nu.
Hade Modo på något magiskt vis kunnat behålla några av de vassaste från förra säsongen, haft sin första lina spikad och en brorsa Tillsammans med två combackande tvillingbröder som alla stirrade honom djupt i ögonen och sa: "Nu fan tar vi upp Modo till SHL" då tror jag att det skulle kunna slå gnistor och få honom att köra ett år till.
Men nu vet i katten alltså..

Frontschwein: Har du nån länk till detta? Vore intressant att läsa

jonsson: Tack för länken, men som du skriver vet ju ingen än då. Han får väl fundera ett tag, ingen man ratar för att han vill tänka några varv extra

jonsson: texten är tagen från ÖAs intervju

jonsson: han kommer inte spela. Källan är honom själv. Var inte så taggad på Styfs sätt att coacha backarna bla. Han vill nog gå vidare med livet.

Ja, om några veckor vet vi hur det blir med vår kapten men jag tror det tar slut här.

Silly:
Ja tror han är lite för bra för att inte SHL-skall snappa upp honom.

Rytter: Jag tror han hamnar Rögle eller Örebro alternativ KHL

Silly:

Fast en lista är ju ett levande dokument. Om en spelare blir tillgänglig som är bättre än de på listan så är det ju tjänstefel att inte undersöka möjligheterna.

Men har man bättre namn än Ikonen på väg in så blir jag glad. Tror dock att han som högerskytt skulle passa bra hos oss i en ledande kedja. Rätt ålder och kan behöva en ren producerande roll, var bra i Brynäs för 2 säsonger sedan så att han har kvalitéer för HA är det ingen tvekan om.

Men han hamnar nog troligen i finska ligan.

Rytter: som sagt Glader har sagt att dom hsr en lista som dom följer, och den avviker dom inte från i ren panik!

{5647}:

www.eliteprospects.com/player/45981/juuso-ikonen

Fick lämna HV, kanske skulle kunna vara något som Ville kan lyckas locka till oss.

Detta vore en bra värvning på HA nivå och som ytter tillsammans med Hedberg, då fattas det sedan bara en riktigt vass center till förstakedjan.

Fast man sa ju för några dagar sedan att inte finsk spelare fanns på vår radar, så antar att man kollar mot AHL i första hand, samt vad som finns i de europeiska ligorna.

jonsson: Ja, visst kändes det som att Ville ville skapa lite extra spänning hos oss fans? Misstänker att de har ett par riktigt bra spelare att välja mellan. Typ att isen i magen har gjort att spelare som inte en normal skulle vara tillgängliga är det nu. Osäkerheten i exempelvis USA, Finland, Ryssland osv gör att spelare kanske inte vill chansa.

« · 2071743 · »